Tylko u nas
Biedronka odnosi się do sprawy metrowych paragonów [TYLKO U NAS]
Polacy coraz częściej zwracają uwagę na działania marek pod kątem ich wpływu na środowisko. W ostatnich dniach sieć Biedronka znalazła się w centrum uwagi klientów, jednak nie za sprawą dziwnych SMSów o droższej konkurencji, a przez ponad metrowe paragony z ofertą. Koszty ekologiczne takiego podejścia mogą być słone, bo według szacunków paragony mogą rozkładać się nawet kilkaset lat. Wyliczenia pokazują, że dziennie w sklepach tej sieci drukuje się paragony, które łącznie przekraczające długość długości polskiej granicy.
Starzeć się jak angielska królowa. LinkGevity opracowuje przełomowe leki
Nasz biotech to wizja z kosmosu, ale realna tu, na Ziemi – mówi o swoim kolejnym startupie Łukasz Rzeczkowski, współzałożyciel LinkGevity, pięcioosobowej spółki, która wprowadzi na rynek przełomowe leki hamujące starzenie się komórek.
Tugende chce odmienić rynek turystyczny. "Nasze wyprawy mogą naprawić rynek" [WYWIAD]
"Tugende” w języku lugandyjskim oznacza „chodźmy”. Kiedy Ugandyjczycy wypowiadają to słowo, bardzo często towarzyszy im poczucie ekscytacji oraz gotowości do eksploracji i działania. I właśnie w takim duchu próbuje działać biuro podróży założone przez Joannę Składanek i Joannę Szałkowską.
Warsaw Startup Festival 2024 już wkrótce! Na wydarzenie zaprasza Innovation Coach
Najciekawsze rodzime innowacje i startupowy vibe wracają do stolicy! Już we wrześniu 2024 roku odbędzie się druga edycja Warsaw Startup Festival – wydarzenia, w którym przedsiębiorczość łączy się z zabawą, a czołowi polscy founderzy stają się gwiazdami rocka. Będzie jeszcze lepiej, głośniej i z większą dawką energii! Może tym razem Beyonce da się namówić na gościnny występ?
Wystrzałowa czwórka, czyli przepis na startup przyszłości
Gdzie rozwijają się firmy warte (już wkrótce!) miliardy dolarów? Przyglądamy się czterem najbardziej obiecującym branżom.
Model Hollywood [FELIETON]
Ta ekskluzywna nazwa to nic innego jak model biznesowy, który staje się coraz bardziej pożądaną formą zatrudnienia. Młodzi przedsiębiorcy i twórcy cyfrowi mają zupełnie inne oczekiwania niż poprzednie pokolenia. Mówią to głośno, ale czy inni rzeczywiście chcą ich usłyszeć?
Odpoczywać to być [FELIETON]
Sporo wiemy o pracy. O narzędziach, sposobie ich powstawania. Mniej więcej mamy pojęcie, jak ze zwierząt wędrownych zbierających pokarm i polujących, a z czasem harujących w polu przemieniliśmy się w zwierzęta osiadłe, najpierw wiejskie, a potem miejskie. Jak rodziły się zawody, jak powstało rolnictwo, jaką rolę dała pracy religia, jak narodziła się biurokracja.
Nadchodzi Donald Trump [FELIETON]
Druga kadencja Donalda Trumpa może być znacznie groźniejsza dla gospodarki USA. Rynki na razie jej nie dyskontują. Jednak to może się bardzo szybko zmienić.
Rusza trzecia edycja Rookie of The Year! Zgłoś swój startup i bądź jak Wembanyama
Rozpoczęliśmy zbieranie zgłoszeń do trzeciej (to już?!) edycji konkursu Rookie of the Year. „My Company Polska” – wspólnie z InCredibles Sebastiana Kulczyka, Vestbee, Google for Startups, OChK i agencją public relations Hagen Comm – szuka najciekawszych młodych startupów. Do wygrania atrakcyjne nagrody, a jakże!
Podróż za jedną emotkę. Jak zmienia się branża traveltech
Innowacyjne planery podróży, system do zarządzania cenami atrakcji turystycznych, slowhopowe marketplace – rodzima branża startupowa coraz odważniej wchodzi w branżę turystyczną, zmieniając sposób, w jaki odkrywamy świat i Polskę. A przy okazji próbując na tym zarobić.
W poszukiwaniu motylków. Wywiad z Rafałem Juciem, polskim skautem w NBA
Skaut koszykarski więcej ma z psychologa czy ze statystyka? O tym rozmawiamy z Rafałem Juciem, skautem Denver Nuggets.
Rusza trzecia edycja Rookie of The Year! Zgłoś swój startup i bądź jak Wembanyama
Rozpoczynamy zbieranie zgłoszeń do trzeciej (to już?!) edycji konkursu Rookie of The Year. My Company Polska – wspólnie z InCredibles Sebastiana Kulczyka, Vestbee, Google for Startups, OChK i agencją public relations Hagen Comm – szuka najciekawszych młodych startupów. Do wygrania atrakcyjne nagrody, a jakże!
Różnorodność. Dlaczego warto?
Różnorodność staje się coraz ważniejszym motorem biznesu, a także ważnym narzędziem zarządzania. Dlaczego warto budować firmę otwartą na każdego? Na ten temat rozmawiali eksperci podczas debaty zorganizowanej w trakcie gali Polskich Nagród Różnorodności.
Czym jest "edukacja przyszłości"? Wywiad z Jakubem Strzemiecznym
O planach zmian związanych z edukacją w Polsce rozmawiamy z Jakubem Strzemiecznym, założycielem startupu Learnd.it.
Dominika Stobiecka: "Jesteśmy na czele rewolucji" [WYWIAD]
Czym jest Toku? O tym rozmawiamy z Dominiką Stobiecką, współzałożycielką startupy rewolucjonizującego świat krypto.
Powstaje gra na podstawie Thorgala. "Jesteśmy w trakcie tworzenia głównych mechanik" [WYWIAD]
O planach studia Mighty Koi opowiada Marcin Grzegórski, dyrektor studia, odpowiedzialny za jego strategię.
12 wspaniałych. Liderzy nowej generacji
Badaczka kosmicznych mikroglonów, główny naukowiec w OpenAI, konstruktor elektrycznych motocykli, twórcy gry o Thorgalu, jeden z najlepszych skautów w NBA. Młodzi Polacy zmieniają nie tylko biznes, ale też świat. Poznajcie 12 wspaniałych.
Różnorodności trzeba bronić. Wywiad z Andrzejem Sewerynem
Bardziej różnorodny świat nie jest zdobyty raz na zawsze. Wiele wskazuje na to, że tego świata będzie trzeba bronić – mówi Andrzej Seweryn, aktor, dyrektor Teatru Polskiego, wyróżniony tytułem Ambasador Różnorodności 2024.
"Twój pomysł jest bezwartościowy". Michał Sukiennik w gościnnym felietonie
Gdybym miał do wyboru dostać w prezencie kebaba z budki w Makowie Mazowieckim albo twój pomysł na startup, wybrałbym kebaba. Na cienkim. Z sosem mieszanym. Gdybym mógł wymienić twój pomysł na cokolwiek, co jest bliskie jego wartości, byłby to skasowany 20-minutowy bilet komunikacji miejskiej, na którym zostało jeszcze 10 minut bezpłatnej jazdy.
Piotr Bucki: "Stajemy się ofiarami nadmiaru" [WYWIAD]
Nawet robiąc proste zakupy, koimy w sobie wiele lęków i tulimy mnóstwo dyskomfortów – mówi Piotr Bucki, specjalista od marketingu i zachowań konsumenckich, autor książki „Sapiens na zakupach”.
Market One Capital z nową inwestycją. To Trever, twórca systemu dla instytucji finansowych [TYLKO U NAS]
Startup Trever pozyskał w ramach rundy seed 2,4 mln euro. Jednym z kluczowych inwestorów jest polski Market One Capital
Być jak Koenigsegg. Wywiad z Kubą Sieczką
Polacy tworzą elektryczny motocykl enduro, który ma szansę zawojować świat. O planach z nim związanych opowiada Kuba Sieczka z HEROS Motorcycles.
W Polsce sprzedano 2,5 tony medycznej marihuany. "To wciąż mało" - deklaruje branża [TYLKO U NAS]
– Uprawa konopi stosowanych do produkcji marihuany medycznej w Polsce mogłaby istotnie obniżyć koszty surowca, a tym samym zmniejszyć ceny końcowych produktów w aptekach. Równocześnie zapewniłaby stymulację polskiej gospodarki przez tworzenie nowych miejsc pracy i otwieranie możliwości zarobkowych dla lokalnych przedsiębiorców – mówi Rafał Szabłowski, członek zarządu Centrum Medycyny Konopnej S.A. odpowiedzialny za rozwój i komercjalizację produktów na bazie konopi, które spółka wprowadzi na polski rynek.
Jacy są młodzi [FELIETON]
Nie chcą żyć jak rodzice, wrażliwcy, kasa nie jest już dla nich ważna, „odłączona młodzież”, która nie uczy się, nie pracuje, budzą postrach wśród pracodawców, roszczeniowi, naprawdę irytujący, narcyzi… Wystarczy wpisać do wyszukiwarki frazę „młode pokolenie”, a wyskoczy taka garść epitetów. Kto jest winien tego upadku młodych? Social media, internet, technologia, kapitalizm. Współczesna technologia zabija młodzież, wystarczy spojrzeć, przecież oni z tym telefonem wchodzą jak ślepcy prosto pod samochód!
Dopiero się rozkręcam. Wywiad z Katarzyną Dowbor
Lubię swój wiek, bo pozwala mi się skupić na własnym rozwoju i robić rzeczy, na które w młodości nie miałam czasu – mówi Katarzyna Dowbor, dziennikarka wyróżniona tytułem Ambasadorka Różnorodności 2024.
Big short jest dziś na stracie [FELIETON]
Trzeci kwartał może być trudny. Będzie poprzedzał listopadowe wybory w USA. Inwestorzy obawiają się niewielkiej przewagi jednego z kandydatów. A to może doprowadzić do zamieszek, a nawet rewolty.
Ewa Borowska: "Polska będzie gwiazdą branży kosmicznej" [WYWIAD]
O eksperymencie Extremo Technologies na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej opowiada Ewa Borowska, CTO firmy.
Święto różnorodności. Oto rozstrzygnięcie Nagród Różnorodności przyznawanych przez redakcję My Company Polska
Katarzyna Dowbor, Andrzej Seweryn, Piotr Jacoń, Michał Szpak oraz kobieca reprezentacja Polski w ampfutbolu odebrali tytuły Ambasadorów Różnorodności przyznane przez redakcję „My Company Polska”. Polskie Nagrody Różnorodności trafiły również do firm, które wyróżniają się inkluzywną kulturą organizacyjną.
Aleksandra Tokarewicz, Helping Hand: Jesteśmy o krok od rentowności
Startup Helping Hand zanotował imponującą pierwszą połowę roku - przekonuje w rozmowie z portalem mycompanypolska.pl Aleksandra Tokarewicz, CEO firmy. Przychody wzrosły o prawie 180 proc., a rentowność zostanie osiągnięta w kolejnym kwartale.
Polski startup i niezwykły cel. Czy Smartschool odmieni amerykański rynek edukacji?
Chcemy stworzyć rozwiązanie, które będzie podstawowym narzędziem pracy dla amerykańskich nauczycieli, a co za tym idzie, także elementem wsparcia rozwoju dzieci i młodzieży - tłumaczy w rozmowie Agata Mroczkowska, jedna z założycielek Smartschool. O tym, jaki potencjał ma firma, mówi też inwestor - Konrad Howard.
Polskie Nagrody Różnorodności rozdane. Poznajcie laureatów! [GALERIA]
Katarzyna Dowbor, Andrzej Seweryn, Piotr Jacoń, Michał Szpak oraz kobieca reprezentacja Polski w ampfutbolu – odebrali tytuły Ambasadorów Różnorodności przyznane przez redakcję „My Company Polska”. Polskie Nagrody Różnorodności trafiły również do firm, które wprowadzają różnorodność.
Firmy odzieżowe mają szansę wygrać z zalewem tanich ubrań z Chin jeśli zainwestują w AI
Sklepy internetowe z ubraniami i dodatkami mają w Polsce wielu fanów. To szansa na podbicie co najmniej europejskiego rynku, ale żeby utrzymać się w czołówce, należy inwestować w AI. Jak idzie to do tej pory? Średnio, bo część stron sprzedażowych ma problem, z tak wydawałoby się banalnym zadaniem, jak płynne ładowanie treści.Czy polskie firmy odzieżowe są gotowe na zmiany?
Którędy do wyjścia. Relacja z Tech M&A Day
Exity – i wszystko co z nimi związane – były motywem przewodnim pierwszego Tech M&A Day. Czy wyjścia ze spółek to w Polsce wciąż temat tabu?
Born to Go Global [FELIETON]
Dlaczego niektórych biznesów nie da się zacząć na własnym podwórku.
Rowery personalizowane w natarciu e-commerce
Rowery premium trzymają się na rynku mocno, choć sprzedaż zwykłych jednośladów w Polsce spadła po pandemii nawet o 35 proc. Firma KOLORIDE wykonuje customizowane rowery pod wymiar i cieszy się sporym zainteresowaniem amatorów kolarstwa i bikepackingu.