Rusza trzecia edycja Rookie of The Year! Zgłoś swój startup i bądź jak Wembanyama

Rookie of the Year
Rookie of the Year / Fot. Shutterstock
Rozpoczęliśmy zbieranie zgłoszeń do trzeciej (to już?!) edycji konkursu Rookie of the Year. „My Company Polska” – wspólnie z InCredibles Sebastiana Kulczyka, Vestbee, Google for Startups, OChK i agencją public relations Hagen Comm – szuka najciekawszych młodych startupów. Do wygrania atrakcyjne nagrody, a jakże!
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 8/2024 (107)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Już dawno żaden „pierwszoroczniak” nie budził w NBA takiej ekscytacji jak Victor Wembanyama w zeszłym sezonie – zabrakłoby miejsca, gdybyśmy mieli wymienić wszystkie oczekiwania, jakie wiązano z koszykarzem San Antonio Spurs w minionych miesiącach. Trzeba przyznać, że „Wemby” udźwignął presję, o jego występach rozpisywała się prasa sportowa pod każdą szerokością geograficzną, a on sam został uznany za najlepszego debiutanta sezonu 2023/2024. Chłopaku, trzymaj tak dalej, z przyjemnością będziemy śledzić twój dalszy rozwój!

A czy twój startup może być Rookie of the Year i również zachwycić świat? Przekonaj się o tym, biorąc udział w naszym konkursie. Właśnie rusza jego trzecia edycja, podczas której poszukamy największych talentów w świecie startupów.

Rookie of the Year to zestawienie 10 najbardziej obiecujących startupów. Takich, które nie mogą się jeszcze pochwalić wielomilionowymi rundami finansowymi, za to już teraz rozwijają dobrze rokujący produkt. Bo nim trafi się na karty historii, trzeba trafić swój pierwszy rzut. Wybierzemy

10 firm, które zaprezentujemy obok naszego rankingu 25 Najlepszych Polskich Startupów. Aspirujące biznesy znajdą się w gronie prawdziwych startupowych all stars.

Szukamy młodych firm (istniejących mniej niż pięć lat) posiadających skalowalną technologię lub produkt (MVP), obsługujących pierwszych klientów lub wdrożenia u większych partnerów, mających pierwsze przychody oraz posiadających już wsparcie ze strony inkubatorów i akceleratorów. Choć to pewne wyzwanie, szukamy founderów i founderek z pasją, którzy potrafią realizować projekty w wyznaczonym terminie.

W poprzednich edycjach główną nagrodę, czyli udział w programie mentoringowym InCredibles Sebastiana Kulczyka, zdobyły startupy Digital First AI oraz Plan Be Eco. I sądząc po tym, jak dynamicznie się rozwijają, były to chyba świetne wybory!

Oto link do formularza - musisz go wypełnić, by wziąć udział w konkursie

AI w służbie marketingu

Dzień przed oddaniem tego numeru do druku Digital First AI ogłosiło zamknięcie rundy finansowej w wysokości blisko 4 mln dol. na rozwój autonomicznego marketingu z użyciem SI. Liderem tej rundy był fundusz 4growth VC, a wśród inwestorów znalazły się m.in. fundusze Plug & Play i Sher Ventures ze Stanów Zjednoczonych, Hub71 ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz właściciele agencji kreatywnej McCANN Poland i jednocześnie założyciele Grupy 45Avenue skupiającej spektrum agencji specjalizujących się w szeroko pojętym marketingu i komunikacji z obszaru content creation, czyli Wojciech Borowski i Krzysztof Kawa.

Czym zajmuje się spółka? Digital First AI oferuje usługi w modelu SaaS (software-as-a-service) umożliwiające dobór strategii marketingowych oraz tworzenie kreacji reklamowych ze wsparciem sztucznej inteligencji, co pozwala na oszczędność czasu oraz optymalizację budżetu. Aktualne rozwiązania startupu to – jak tłumaczą jego założyciele – kamień milowy na drodze do marketingu w pełni autonomicznego, w którym sztuczna inteligencja tworzy, prowadzi i optymalizuje kampanie reklamowe online bez udziału człowieka.

Flagowy produkt, czyli platforma DF.AI, już dziś realizuje wiele zaawansowanych zadań, bazując na dowolnym formacie danych na temat firmy. Dane przechowywane są w „safe room”, co zapewnia ich bezpieczeństwo, a jednocześnie umożliwia rozbudowywanie bazy wiedzy systemu poprzez real time research, analizę konkurencji, social listening i wyszukiwanie globalnych trendów. Na podstawie tak strukturyzowanych informacji Digital First AI może wykonywać najbardziej złożone zadania: od tworzenia nowych produktów, poprzez wprowadzanie ich na dowolne rynki, po egzekucję towarzyszących temu kampanii reklamowych.

Po sukcesie na rynku MSP spółka do końca trzeciego kwartału 2024 r. planuje wprowadzenie na rynek rozwiązania typu „enterprise”, przeznaczonego dla dużych firm i korporacji. Pierwsze projekty będą utrzymane w formule „proof of concept”.

Digital First AI obsługuje już ponad 900 klientów z 60 krajów świata, w tym przede wszystkim z USA (skąd obecnie pochodzi ponad 50 proc. jej przychodów), Polski, Wielkiej Brytanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Indii. Rozmowy z kolejnymi międzynarodowymi partnerami już trwają.

– Zamknięcie rundy jest wyrazem zaufania dla naszych globalnych ambicji! – podsumowuje Rafał Tromczyński, co-founder i CEO Digital First AI.

Jest dobrze, będzie tylko lepiej

Plan Be Eco to narzędzie do raportowania śladu węglowego, które pomaga przedsiębiorstwom realizować cele zrównoważonego rozwoju i przestrzegać przepisów związanych z emisją dwutlenku węgla. Platforma zapewnia też wgląd w wyniki środowiskowe organizacji, umożliwiając menedżerom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących strategii redukcji śladu węglowego.

– Jesteśmy polskim startupem pozytywnego wpływu z silnym poczuciem misji, że nasza praca poprawi jakość życia wielu ludzi. Naszym marzeniem jest zrównoważony świat, w którym biznes i ekologia idą w parze, a jedno nie wyklucza drugiego – deklarują Agnieszka Maciejowska i Joanna Maraszek, pomysłodawczynie projektu.

W rozmowie z „My Company Polska” zapowiadają, że wokół rozwijanego przez nie projektu będzie się działo coraz więcej. – W tym roku zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące liczenia śladu węglowego. To wielka szansa dla nas, ale prawdziwy boom nadejdzie po wakacjach. Coraz więcej firm będzie musiało sporządzać raporty, rynek będzie się rozwijał, firmy zmieniają nastawienie – prognozują co-founderki startupu.

– Jest dobrze, a będzie tylko lepiej – podsumowują z uśmiechem Agnieszka i Joanna.

Jedyny taki program

InCredibles jest „szytym na miarę” programem mentoringowym dla startupów. To kilka miesięcy bezpłatnego wsparcia przez polskich i zagranicznych mentorów: uznanych founderów, inwestorów, doradców i specjalistów m.in. do spraw zarządzania, sprzedaży, marketingu, strategii, komunikacji, finansowania czy HR. Twórcy programu stawiają przede wszystkim na młodych przedsiębiorców z wizją.

– Bardzo starannie tworzymy bezpłatne, indywidualne i szyte na miarę programy wsparcia dla młodych przedsiębiorców, kolejnych finalistów InCredibles. Nasi mentorzy oferują nie tylko realne wsparcie w zakresie rozwiązywania konkretnych problemów, ale również dzielą się swoimi bezcennymi kontaktami z potencjalnymi inwestorami, kontrahentami oraz partnerami biznesowymi. Niezmiennie stawiamy na tych, którym nie jest wszystko jedno, jak i z kim zarabiają pieniądze – podkreśla Sebastian Kulczyk, właściciel Kulczyk Investment oraz inicjator programu InCredibles.

Już dziś zachęcamy do zgłaszania się w tegorocznej edycji Rookie of the Year. Szczegóły dotyczące aplikacji, jak również informacje o pozostałych nagrodach są dostępne w serwisie mycompanypolska.pl.

Chyba nie musimy jeszcze raz dodawać, że warto, prawda? ;-)

My Company Polska wydanie 8/2024 (107)

Więcej możesz przeczytać w 8/2024 (107) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ