rekrutacja

zobacz inne tematy
Sztuka pierwszego wrażenia

Sztuka pierwszego wrażenia

Ogłoszenie z propozycją zatrudnienia, to często pierwszy komunikat, na podstawie którego kandydat wyrabia sobie opinię o potencjalnym pracodawcy. Dlatego musi być staranne, nie za długie i spersonalizowane. Im więcej konkretów, tym lepiej.

8-9 kwietnia br. odbędzie się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG

8-9 kwietnia br. odbędzie się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG

W dniach 8-9 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbędzie się XIII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Jest to kolejne cyklicznie planowane wydarzenie, organizowane w ramach misji edukacyjnej SEG, podczas którego będzie można wymienić się doświadczeniami dotyczącymi pracy dyrektorów personalnych spółek giełdowych oraz zdobyć wiedzę pomocną w zarządzaniu kapitałem ludzkim w spółce.

Rekrutacja za dychę. Wywiad z Różą Szafranek

Rekrutacja za dychę. Wywiad z Różą Szafranek

Kwiatki w benefitach: „Wypłacamy wynagrodzenie na czas”, zatrudnianie „ludzi od Mariana” i sprawdzanie vibe’u. Jak rozpoznać fikcyjne rekrutacje, opowiada Róża Szafranek, headhunterka.

Kluczowe zasady wspierania pracowników neuroatypowych

Kluczowe zasady wspierania pracowników neuroatypowych

Neuroróżnorodność to ważny temat dla organizacji dążących do inkluzywności. Osoby w spektrum autyzmu, ADHD, z dysgrafią czy mutyzmem to różnorodna grupa o złożonych potrzebach. Zadbanie o odpowiednie dla nich warunki do pracy służy również całym zespołom. Co warto zrobić, aby uszanować różnorodność pracowników i wydobyć z nich pełny potencjał?

Zmierzch pani Basi. Nowe technologie wchodzą do księgowości

Zmierzch pani Basi. Nowe technologie wchodzą do księgowości

Rynek HR i księgowości zmienił się w ciągu ostatnich lat nie do poznania. Wkroczyły na niego sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe, outsourcing i całkiem nowy księgowy przyszłości. To jednak oznacza, że „klasyczna księgowa z kantorka” niedługo straci pracę.

Rekrutacyjne podsumowanie roku 2024: Które branże rekrutowały najsprawniej?

Rekrutacyjne podsumowanie roku 2024: Które branże rekrutowały najsprawniej?

Szybkość, z jaką firmy znajdują i zatrudniają nowych pracowników, odgrywa kluczową rolę w budowaniu ich konkurencyjności. Analiza danych z 2024 roku ujawnia, które branże osiągnęły najlepsze wyniki w pozyskiwaniu talentów. Jak różniły się kluczowe wskaźniki, takie jak czas odpowiedzi na aplikację czy szybkość zamykania procesów rekrutacyjnych?

Strzelaniny i egzaminy. Czy nietypowe formy rekrutacji to przyszłość?

Strzelaniny i egzaminy. Czy nietypowe formy rekrutacji to przyszłość?

Niedobór fachowców na rynku pracy staje się faktem. Specjalistów brakuje w wielu branżach – od IT po budowlankę – a firmy, by wybrać najbardziej odpowiednich kandydatów, muszą prześcigać się w innowacyjnych sposobach na rekrutację. Jak radzą sobie z pozyskaniem ekspertów, kiedy ich po prostu nie ma? O tym rozmawialiśmy podczas naszego panelu na People Culture TechFest 2024!

Nowe technologie w HR

Nowe technologie w HR

Dzięki nowoczesnym systemom menedżerowie zarządzający zespołami mogą odłożyć tradycyjne, czasochłonne procesy HR do lamusa i zacząć działać lepiej, szybciej i efektywniej.

Jak zarządzać pokoleniem Z

Jak zarządzać pokoleniem Z

„Generacja Z nie potrafi przyjmować informacji zwrotnych”. „Pokolenie płatków śniegu”. „Żeby nimi zarządzać, trzeba ich rozpieszczać”. To częste opinie na temat najmłodszych pracowników. Okazuje się, że nie do końca prawdziwe.

Employer branding, czyli siła przyciągania marek

Employer branding, czyli siła przyciągania marek

Pozytywny wizerunek marki to niemal stuprocentowa gwarancja sukcesu w procesach rekrutacyjnych. Nic dziwnego, że borykające się z niedoborem specjalistów firmy dwoją się i troją, by zasłużyć na miano dobrego pracodawcy. W wielu z nich Employer branding stał się jedną z najważniejszych strategii w rozwoju.

Jak wzmocnić markę pracodawcy kampanią społeczną

Jak wzmocnić markę pracodawcy kampanią społeczną

„Razem w Lidlu”, czyli o wykorzystaniu kampanii społecznej jako narzędzia employer brandingowego, opowiada Aleksandra Kręgielska-Rolla, młodsza kierowniczka ds. Employer Brandingu z Lidl Polska, i zapewnia, że to dopiero początek, a o „Razem w Lidlu” będzie jeszcze głośno.

Technologiczny booster w kadrach i płacach

Technologiczny booster w kadrach i płacach

Jest taki dział, bez którego „leży” każde przedsiębiorstwo. Skupia kilka sekcji, których efektywność pracy decyduje o wynikach firmy. Często (niesłusznie!) kojarzony ze skostniałymi zasadami. Niestety, wciąż za mało cyfrowy i stale łaknący transformacji. Jeśli działanie twojego działu HR „kuleje”, to masz problem. Na szczęście my mamy dla ciebie rozwiązanie. Ale zacznijmy od początku.

Połów talentów siecią AI

Połów talentów siecią AI

Liczy się pierwsze wrażenie – ta banalna prawda to jedno z największych wyzwań, jakie stoją przed działami HR. Rekrutacja to nie tylko sztuka pozyskiwania talentów do firmy, ale na coraz trudniejszym rynku pracy to też sztuka znalezienia jakichkolwiek rąk do pracy. Z pomocą przychodzi nowa technologia.

Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

enova365 to system, w którym rzeczy proste robi się prosto, a rzeczy trudne da się zrobić – mówi Robert Czuła, twórca programu ERP wspierającego polskich przedsiębiorców i prezes zarządu spółki Soneta.

Technologiczne sekrety przyjaznej rekrutacji

Technologiczne sekrety przyjaznej rekrutacji

Możliwości technologiczne i AI sprawiły, że efektywność procesów rekrutacyjnych rośnie. Nadal jednak czynnik ludzki jest niezastąpiony, by rekrutacje były w pełni skuteczne i przyjazne – przekonuje Katarzyna Trzaska, Marketing Manager w eRecruiter.

W zespole nie warto mieć samych gwiazd

W zespole nie warto mieć samych gwiazd

Z mojego doświadczenia wynika, że by zespół działał efektywnie, nie musi go tworzyć 20 topowych „gwiazd”. Słabość pracowników świadczy też o słabości szefa – mówi Maciej Piołunowicz, dyrektor Departamentu Audytu Wewnętrznego w Banku Gospodarstwa Krajowego.

Ile technologii zmieści się w rekrutacji

Ile technologii zmieści się w rekrutacji

Miejsce dla technologii jest tam, gdzie powtarzalność procesów, gdzie można dany proces optymalizować i automatyzować – również w rekrutacji – mówi Konrad Szczygieł, Head of HR Marketplace, eRecruiter.

LivePerson stworzy w Polsce centrum rozwoju oprogramowania. Wystartowała rekrutacja pracowników

LivePerson stworzy w Polsce centrum rozwoju oprogramowania. Wystartowała rekrutacja pracowników

LivePerson, czyli firma zajmująca się tworzeniem rozwiązań zwiększających zaangażowanie klientów (Customer Engagemen), planuje stworzenie nowego hubu technologicznego w Europie. Jego centralną częścią ma być centrum badawczo-rozwojowe w Polsce, które oficjalnie zostanie otwarte w pierwszej połowie bieżącego roku. LivePerson już ruszył z rekrutacją do swojego nowego centrum.