Co trzecia firma planuje zatrudniać. Nowy raport ManpowerGroup

rozmowa o pracę
rozmowa kwalifikacyjna / Fot. Shutterstock/Ilona Kozhevnikova
ManpowerGroup opublikował dziś nowy raport opisujący plany rekrutacyjne firm na drugi kwartał 2025 roku. Jak wynika z danych, ok. 33 proc. przedsiębiorstw będzie poszukiwało nowych pracowników.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firmy będą poszukiwać pracowników

Jak wynika z najnowszego Barometru ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia, od kwietnia do końca czerwca 2025 roku przedsiębiorstwa w większości branż będą rekrutować nowych pracowników. Według raportu w II kwartale 2025 roku 33 proc. firm ma w planach nowe rekrutacje, 46 proc. nie chce żadnych zmian w liczbie pracowników, a 18 proc. liczy się ze zwolnieniami.

Szczególnie nowych pracowników będą poszukiwać pracodawcy z branży finansów i nieruchomości(+24 proc.). Podobne zapotrzebowanie będą zgłaszać organizacje działające w branży nauk przyrodniczych i opieki zdrowotnej. Nowe rekrutacje planują też firmy z obszaru IT. Redukcję planuje jedynie branża usług komunikacyjnych (-35 proc.).

Gdzie będzie najwięcej ofert?

Z analizy wynika, że najwięcej ofert będzie w firmach zlokalizowanych w centrum (+20 proc.) i na wschodzie kraju (+15 proc.). Na większy wybór ofert kandydaci będą mogli liczyć w małych organizacjach zatrudniających od 10 do 49 pracowników (+26 proc.).

Cytowany w badaniu Tomasz Walenczak, dyrektor generalny ManpowerGroup w Polsce wskazał, wskazał, że od roku poprawiają się nastroje rekrutacyjne pracodawców.

– Niemal wszystkie branże w naszym badaniu chcą rekrutować nowe ręce do pracy. Firmy inwestują w nowe talenty głównie z myślą o rozwoju, ekspansji na nowe rynki i obszary działalności, co generuje zapotrzebowanie na nowe kompetencje. Wiele z nich uzupełnia wakaty po odejściu pracowników. Ich duża rotacja pokazuje, że warunki do zmiany pracy są korzystne, a rynek oferuje atrakcyjne możliwości dla kandydatów.

Zwrócił też uwagę, że drugi kwartał roku to zwykle intensywnych działań rekrutacyjnych, zarówno pozyskiwanie absolwentów, którzy ukończyli studia na początku roku, jak i studentów oraz praktykantów.


ZOBACZ RÓWNIEŻ