Temat z okładki
January Ciszewski: "Czuję się raczej uzdrowicielem. Daję drugie życie NewConnect" [TYLKO U NAS]
To dla mnie dopiero początek, ale dziś sprzątam rynek NewConnect, dając spółkom nowe życie. Bardziej interesuje mnie biznes, który urośnie setki procent – mówi January Ciszewski, właściciel JR HOLDING ASI.
Dawid wygrywa z Goliatem. Wywiad z założycielami Microamp Solutions
Kiedyś rozwój 5G napędzali giganci. Dziś jest odwrotnie. Takie małe firmy jak nasza mogą wstrząsnąć branżą. To my jesteśmy innowacyjni i to my będziemy kreować trendy na rynku telekomunikacyjnym – mówią Dawid Kuchta i Marcin Góralczyk, założyciele Microamp Solutions.
Błachowicz: Uczę się z porażek. Sukces przyszedł w idealnym momencie [WYWIAD]
Kluczowa jest wiara we własne możliwości. I wytrwałość. Jest mnóstwo ludzi, którzy mogliby zajść naprawdę wysoko, ale brakuje im właśnie wytrwałości – mówi Jan Błachowicz, mistrz świata MMA wagi półciężkiej w najbardziej prestiżowej organizacji UFC.
Polityka, miłość i seks. Magda Mołek i Joanna Keszka, autorki podcastu Rozważna i erotyczna. Wywiad
W podcastach jest i polityka zagraniczna, i psychologia, i seks. Dziś to jedna z najbardziej demokratycznych platform pozwalających na szerzenie treści, których nie znajdziesz nigdzie indziej – mówi Magda Mołek, dziennikarka, która wspólnie z trenerką kreatywnego seksu, Joanną Keszką, dla Empik Go tworzy podcast „Rozważna i erotyczna”.
Wywiad z Blowkiem, najpopularniejszym polskim youtuberem: Pierwszy milion zarobiłem po trzech latach
Kiedy moi znajomi spotykali się, imprezowali, to ja siedziałem przed komputerem i montowałem. Nie żałuję tego, bo dzięki filmom jestem w tym miejscu, w którym jestem. Swój pierwszy milion zarobiłem po mniej więcej trzech latach działania – mówi Karol Gązwa, youtuber znany jako Blowek.
Czysty biznes, zero polityki? "Dzisiaj wszystkiemu można nadać kontekst polityczny"
Wiemy, że w październiku ubiegłego roku były wywierane naciski na Verlagsgruppe, by nie sprzedawać nam żadnych mediów. Podobne naciski były też w tej sprawie bezpośrednio na Polska Press – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN ORLEN ds. Komunikacji i Marketingu
Tu trzeba się ostro bić. Musisz mieć wysoką samodyscyplinę. Sukcesy przychodzą później. Albo i nie
Damy radę, bo kobiety mają moc. Codziennie przekonuję się o tym na własne oczy – mówi Natalia Świrska, współzałożycielka platformy technologicznej dla nieruchomości Ada.place.
Złoty, a skromny. Jak sprzedaje się rower za milion złotych? [WYWIAD]
Luksus to dla mnie wolność. Zależy mi na tym, żeby klient dostał wszystko to, co sobie wymarzy – mówi Adam Zdanowicz, twórca i właściciel firmy Mad Bicycles, który stworzył rower wart 1 mln zł.
20 firm, które zmieniają Polskę i świat na lepsze
Ważny jest nie tylko zysk, ale też wpływ na otaczającą rzeczywistość. Ci przedsiębiorcy wierzą, że ich rozwiązania mogą przyczynić się do polepszania jakości naszego życia przy jednoczesnej dbałości o środowisko naturalne. Oto kolejna edycja naszego rankingu.
Motywacją nie może być pieniądz [WYWIAD]
Jeśli w życiu ludzie szukają łatwej drogi, to nie mają nagrody. Dlatego trzeba iść pod prąd. Ja też się boję tego, co robię. Nie jestem robotem. Czuję presję i codzienny stres, ale wiem, że idę po coś dużego. A LESS_ będzie marką globalną – mówi Dawid Urban, który wraz z Mateuszem Oleksiukiem rozwijają aplikację LESS_. Rozmawiamy ze zwycięzcami rankingu 25 najlepszych polskich startupów.
Jak wychować milionera
Przedsiębiorczości można i trzeba się uczyć od małego, ale nie da się tego zrobić, wykuwając na blachę rodzaje podatków. To bardziej kwestia kształtowania charakteru niż wiedzy ekonomicznej. Tylko jak to połączyć?
25 prostych pomysłów na biznes. Oto polskie przepisy na sukces
Marzysz o własnej firmie? Czasem bardziej od wysokiego kapitału początkowego liczy się oryginalny pomysł. Przedstawiamy 25 pomysłów na biznes, które mogą cię zainspirować.
Łukasz Chwieduk: Na TikToku będą wszyscy!
Stawki za współpracę z markami na TikToku są zwykle 4-, 5-cyfrowe. Jednak dla mnie to dopiero początek. W przyszłości zamierzam rozkręcić własną markę odzieży sportowej – mówi Łukasz Chwieduk, finalista XII edycji programu „Mam Talent!”, najpopularniejszy piłkarski tiktoker w Polsce.
Czas solidarności. Wywiad z Igorem Klają
– W moim słowniku nie ma słowa bezradność. W czasie pandemii zrozumiałem też, że zespoły trzeba budować, bardziej opierając się na wartościach niż kompetencjach – mówi Igor Klaja, prezes firmy OTCF, producenta odzieży i akcesoriów sportowych, do której należy znana marka 4F.
Utrzymają się tylko najlepsi. Wywiad
– Mam dwie kotwice: rodzina i wspólnicy. Nie da się przecenić, jak żona mówi, że nie jestem w stanie jej zawieść, a córki kochają bezwarunkowo. To przypomina, że są rzeczy ważniejsze w życiu niż blokada Facebooka – mówi Michał Sadowski, założyciel i CEO Brand24. Jak udało mu się przetrwać i wyjść z kryzysu – wizerunkowego i finansowego?
Fitnessowy gangster
Mam w sobie żądzę zwycięstwa. Lubię się widzieć wysoko w lidze. W ciągu następnych trzech lat otworzymy 100 klubów. Do końca 2022 r. będzie ich 135 – mówi Łukasz Dojka, właściciel sieci salonów Xtreme Fitness Gyms.
20 zmian na 2020 rok
Kolejny rok z ważnymi zmianami dla przedsiębiorców. O rewolucji trudno mówić, ale firmy powinny szykować się zarówno na zmiany w prawie podatkowym, jak i na wyzwania w postaci znów rosnących kosztów prowadzenia działalności.
Robię efektowny drybling. Wywiad z Arkadiuszem Regiecem
Beesfund może być największą platformą crowdfundingową Międzymorza. Jesteśmy w stanie dogonić Anglików. A czy warszawska giełda jest w stanie przegonić London Stock Exchange? Nie, nie ma na to szans - mówi Arkadiusz Regiec, twórca platformy Beesfund.
Chcemy badać powietrze na całym świecie. Wywiad z twórcą Airly
Dziś jesteśmy pierwszym źródłem informacji na temat jakości powietrza w kraju. To samo, co dla Polski, chcemy zrobić dla Europy, a potem dla świata. Już jesteśmy obecni w 25 krajach – mówi Wiktor Warchałowski, CEO i współzałożyciel Airly.
W innowacji trzeba biec
Gdy na amerykańskiej akademii pojawia się pomysł, powstaje też startup, który szybko znajduje inwestorów. U nas trzeba się przedzierać przez skomplikowane procedury na uczelni.
Słomiana polska pościel podbija Europę
Małgorzata i Marcin Dziembaj, właściciele szczecińskiej firmy Foonka, tęsknili za spaniem na sianie i nocami spędzonymi pod gołym niebem. Stworzyli więc pościel, która przywraca wspomnienia z dzieciństwa i przybliża emocje bez wychodzenia z sypialni.
Nigdy się nie poddaję. Wywiad ze Stefanem Batorym
Toczymy walkę o cały globalny rynek beauty, a w tej grze zwycięzca bierze wszystko. Albo jesteś tym zwycięzcą i bierzesz wszystko, albo wypadasz z rynku – mówi Stefan Batory, twórca Booksy, jednego z najlepszych polskich startupów. Opowiada o swoich największych porażkach, niepewności, o tym jak szukać inwestorów i jak się buduje startupy w Polsce, a jak w Dolinie Krzemowej.
Kręci mnie progres [WYWIAD]
Miałem 16 lat, kiedy stworzyłem swój pierwszy zespół. Był w nim czterdziestokilkuletni programista i grafik oraz marketingowiec – obaj przed trzydziestką. Największym wyzwaniem było ich znalezienie i przekonanie, by poświęcili czas na mój projekt – mówi 18-letni Krystian Gontarek, który pomysł na pierwszy startup pokazał w wieku 10 lat.
20 firm, które zmienią Polskę [PEŁNA LISTA]
Oto zestawienie 20 polskich firm, które naszym zdaniem mogą w najbliższych latach zmienić świat.
Zbudowałam wszystko od nowa
Dziedziczka? Budujemy z bratem tę firmę tak naprawdę od początku. Wprawdzie bazujemy na tradycji, doświadczeniu, kapitale nazwiska mojego taty, ale wszystkiego musieliśmy się uczyć od podstaw. Zakładałam moją firmę, gdy miałam 25 lat. Traktuję ją, jak własne dziecko – mówi Ania Kruk, która rozwija swoją markę jubilerską.
Abstra filmiki, sprzedaż, wyniki
Kiedyś wystarczył nam pomysł i od razu braliśmy się do roboty. Teraz mamy castingi, rekrutację, scenarzystów, aktorów. To prawdziwa fabryka treści wideo. Nasz nieoficjalny slogan to: Abstra: filmiki, sprzedaż, wyniki – śmieją się Rafał Masny i Olek Wandzel, członkowie zarządu Abstra.
Kto pożyczy małej firmie?
Mikro i małym przedsiębiorcom nie jest łatwo zdobyć pieniądze na rozwój. Są jednak instytucje, które specjalizują się w organizowaniu takiego finansowania. I dla najmniejszych mają w sumie miliardy złotych.
Gospodarki w dół, a dolar królem
Zapowiadane od dawna wojny handlowe, zbliżający się wielkimi krokami brexit i spóźniające się podwyżki stóp procentowych będą w największym stopniu kształtować warunki inwestycyjne w 2019 r. W tych niewesołych okolicznościach eksperci dostrzegają jednak także okazje do zarobku.
Zdążyć przed zmianą przepisów
Ten, kto zamierza wkrótce kupić lub wynająć firmowy samochód, powinien do tego podejść z podwójną rozwagą. Tym bardziej że może trzeba będzie o tym zdecydować błyskawicznie. Od stycznia ma bowiem obowiązywać prawo, które obniży opłacalność wzięcia auta w leasing, na wynajem lub na kredyt.
Zanim cokolwiek zrobisz
Zabierając się za uruchomienie sklepu internetowego, powinniśmy wcześniej zdać sobie sprawę, czym on tak naprawdę jest. I być gotowi na technologiczne wyzwania – zresztą nie tylko na etapie jego powstawania – oraz na wszystkie konsekwencje jego istnienia, zwłaszcza związane z obsługą klienta.
Czerwień wyrasta z zieleni
Tak jest w przyrodzie. Tak jest również w zmianie marki BZ WBK Leasing na Santander Leasing. Wierzymy, że ta metamorfoza, jak każda tego typu, jest rozwinięciem obietnicy dotychczasowego brandu. Nie oznacza jednak nowej obietnicy per se. To tak nie działa. Tak jak nie działają postanowienia noworoczne, że od dzisiaj ktoś stanie się innym człowiekiem. My wierzymy w proces ewolucyjny.
To relacje są największą wartością
Zachwyciwszy się technologiami i światem wirtualnym, odkryjemy, że kontakt z żywą osobą jest w tej zabieganej rzeczywistości dobrem luksusowym, zaś ludzie zaczną dążyć do tego, by porozmawiać, i to od serca. Komputerowy skrypt nie wystarczy. My tę potrzebę zaspokajamy – mówi Agnieszka Kłos, prezes Provident Polska SA, w rozmowie z Alicją Hendler.
Fuzja to synergia, nie rywalizacja
O znaczeniu dobrego imienia w biznesie, potrzebie wsłuchiwania się w oczekiwania klientów i wyzwaniach, przed jakimi stoi branża leasingowa, rozmawiamy z Markiem Bauerem, prezesem Idea Getin Leasing.
Bank przyjazny firmie
Minęły już czasy, gdy trzeba było mieć milion, aby pożyczyć 100 tys. zł, ale małe i średnie firmy wciąż narzekają na utrudniony dostęp do finansowania. Banki odpowiadają: to „misie” są zbyt pasywne, 40 proc. z nich permanentnie i na własne życzenie funkcjonuje bez kredytów. Kto ma rację? Na pewno warto spotkać się w połowie drogi.
Zamiast dziel i rządź - mnóż i zarządzaj!
Nie palą opon pod Sejmem, nie błyszczą w telewizji. Politycy się z nimi nie liczą. Ale to oni generują prawie co drugą złotówkę polskiego PKB i zapewniają pracę ponad sześciu milionom ludzi. Oni, czyli mali i średni przedsiębiorcy. Czego oczekują od nowego rządu? Żeby nie tyle dobrze rządził, ile wreszcie dobrze zarządzał.