Raporty
Santander Leasing uruchomił ofertę najmu pojazdów
Małe firmy coraz częściej chcą wynajmować samochody bez obciążania zdolności kredytowej. Stąd też decyzja o przygotowaniu na platformie multisalon24.pl oferty wynajmu.
Biznes niezależny energetycznie
Dynamiczny wzrost cen energii, który w ostatnim czasie dotkliwie zwiększa koszty działalności każdej firmy, skłania przedsiębiorców do szukania alternatywnych, tańszych źródeł energii. Jednym z nich jest instalacja fotowoltaiczna umożliwiająca wytwarzanie energii ze słońca.
Wapienne ekoigloo, czyli jak wykorzystać beton konopny
Połączenie bardzo starych metod budowania z naturalnych materiałów z zupełnie nowoczesną troską o wygodę i bezpieczeństwo to pomysł startupu Domir. Firma oferuje budowę modułowych domów kopułowych z tzw. betonu konopnego.
Zielone strony biznesu. ESG, czyli warto być przyzwoitym
O wyzwaniach, jakie przed biznesem stawia coraz szerszy wymóg raportowania ESG, mówią Magdalena Obłoza i Oskar Kulik, eksperci ds. CSR i zrównoważonych finansów Banku BNP Paribas.
Jak zatrudnić do IT. Poradnik dla technologicznych analfabetów
QL, React, CSS3, Azure, Jira. Nic ci te słowa nie mówią, a prowadzisz firmę? Masz problem, bo brak ci podstawowych kompetencji, które pozwalają z głową zatrudniać specjalistów IT.
Przestrzeń do rozwoju dla osób przedsiębiorczych
Żabka zapewnia jeden z najnowocześniejszych modeli biznesowych na rynku oparty na wsparciu franczyzobiorców i tworzeniu dla nich coraz lepszych warunków do rozwoju biznesu.
Co sprzedawać w sieci?
Jak znaleźć produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Choć to zadanie dość trudne, to na podstawie analiz raportów i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi da się wyszukać te kategorie produktowe, które przyciągną kupujących.
Jak złowić klienta w sieci
Jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż w internecie, musimy przetestować kilka platform, które pozwolą nam trafić do naszych potencjalnych klientów. Potem być może przyjdzie czas na influencerów. Jak zacząć przygodę z e-commerce i zdobywaniem klientów? Podpowiadamy.
Raport Finansowanie przedsiębiorstw. Co w ofertach mają banki
Na rynku jest szereg nowych produktów. To m.in. środki związane z funduszami unijnymi, pieniądze dla firm lokalnych, dopłaty i zabezpieczenia.
Zielone strony biznesu. Nie bój się ESG!
Już niedługo nie tylko giełdowe spółki będą musiały wykazać, że działają w zrównoważony sposób, dbając o środowisko czy społeczność lokalną. Tajemniczy wciąż dla wielu skrót „ESG” oznacza, że tysiące przedsiębiorców będzie musiało spełnić dodatkowe wymagania. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Ustawa coraz bliżej, czyli czas na rewolucję we franczyzie?
Przedsiębiorców prowadzących działalność franczyzową czeka gorący okres. Ministerstwo Sprawiedliwości powróciło do pomysłu uregulowania tej formy działalności.
Kroplówka w czasie kryzysu
Wojna nałożyła się na rosnącą inflację, słabego złotego i problemy z surowcami. Dlatego firmy czują się niepewnie. Ale jest też światełko w tunelu. Banki chcą pożyczać więcej.
Elastyczność lekiem na trudne czasy. Polskie firmy odbudują źródła dostaw i znajdą nowe rynki zbytu?
Wojna w Ukrainie uderzy w polskie firmy. Tyle że te nauczone doświadczeniami z pandemii, dobrze sobie poradzą i odbudują źródła dostaw lub znajdą nowe rynki zbytu – mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes Banku Pekao S.A.
Raport Bezpieczna firma. Jak ubezpieczyć firmę
Trudne czasy wymagają konkretnych decyzji. Postaw na poprawę bezpieczeństwa w swojej firmie.
Mnożenie przez zero może się opłacać
Głośno mówi się na świecie o potrzebie wdrożenia rozwiązań prowadzących do gospodarki zeroemisyjnej. Coraz ważniejszy w tej dyskusji staje się głos branży nieruchomości. Dlaczego? Bo aż 40 proc. emisji dwutlenku węgla pochodzi z tego sektora.
Nowe technologie w faktoringu pomogą firmom z branży transportowej
Wraz ze stałym rozwojem technologii obserwujemy coraz większą ilość usług, które w pełni realizowane są w środowisku cyfrowym. Trend ten zaobserwować można również w sektorze usług finansowych.
Wymiana międzynarodowa kluczem do sukcesu
Lidl funkcjonuje w 31 krajach, a to daje nie tylko niepowtarzalną szansę na wymianę doświadczeń w międzynarodowym otoczeniu, ale także gwarantuje rozwój i doskonalenie swoich umiejętności.
Raport Elektromobilność. Czy auta na prąd mogą być tanie
Z roku na rok ceny elektryków maleją, poprawiają się parametry techniczne samochodów, pojawił się też program rządowych dopłat „Mój elektryk”. Mamy więc już sporo możliwości, by kupić elektryczne auto, które nie będzie kosztować tyle, co kawalerka w Warszawie.
Raport Cyfrowa rewolucja. Dogonić digitalowe zmiany
Nie musimy być drugim Google’em, ale bez wdrożenia chociażby podstawowych narzędzi będziemy przegrywali w walce o wzrost przychodów.
Raport Pracownik w centrum uwagi. 5 zasad dobrej komunikacji
W czasach, gdy dystans społeczny stał się naszą codziennością, oczekiwania i potrzeby pracowników się zmieniły. Zmieniły się także wyzwania, jakie stoją przed działami komunikacji wewnętrznej. Oto, co dziś jest ważne.
Komunikacja firmowa z akuszerką w tle
Pracownik i firma potrzebują dobrej rozmowy – z feedbackiem dotyczącym wspólnych działań. To dzięki niej można budować wzajemne zaufanie i zaangażowanie. Dobra komunikacja wewnętrzna w firmie daje przestrzeń na tę rozmowę i sprawia, że obie strony mają głos – przekonuje dr hab. Jacek Wasilewski, medioznawca.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Komunikacja - tajna broń firmowa
Dzięki ciekawym pomysłom i rozwiązaniom komunikacja wewnętrzna może nie tylko informować pracowników o ważnych wydarzeniach firmowych, ale także angażować ich i sprawiać, że staną się ambasadorami marki. A to bezcenne w czasach, gdy pozyskanie i utrzymanie dobrego specjalisty jest tak trudne.
Raport Cyfrowa rewolucja. Finanse - cyfrowa odnowa
Fintechy zmieniają świat finansów. Dzięki ich pomysłom usługi są bardziej dostosowane do potrzeb klientów. Tyle że z nowym problemem muszą poradzić sobie banki.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Uważność i empatia to dobra komunikacja
Wsłuchiwanie się w potrzeby pracowników i empatyczne reagowanie na nie to podstawowe wyzwania, jakie stoją przed działami komunikacji – przekonuje Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, rzeczniczka prasowa BNP Paribas Bank Polska. Dodaje, że choć to trudne, trzeba unikać zalewania pracowników informacjami.
Raport Elektromobilność. Raz, dwa, elektryki
Powoli, ale jednak przyspieszamy. W elektromobilności Polska ma kilka dobrych przyczółków. Jeśli przybędzie stacji ładowania, rynek ruszy z kopyta. Wkrótce bowiem trudniej będzie kupić auto spalinowe niż elektryka.
Raport Konsument nowej generacji. Europa jest otwarta na e-commerce
Miejsce w e-commerce jest dla każdego. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, możesz rozpocząć działania online. Pandemia zdynamizowała wzrost nierówności między graczami e-handlu a podmiotami offline, ale też otworzyła tym drugim drzwi do wyścigu – możemy sprzedawać już w całej Europie, jeśli jesteśmy online. Jak powinny to zrobić marki, które pozornie nie pasują do e-świata?
Raport Pracownik w centrum uwagi. Wsparcie terapeutyczne dla pracowników benefitem przyszłości
Pół roku temu Generali wprowadziło bezpłatne wsparcie terapeutyczne dla swoich pracowników. Dotychczas odbyło się już ok. 500 sesji. W przeprowadzonym przez ubezpieczyciela badaniu 80 proc. pracowników doceniło wpływ takiej pomocy na ich dobrostan.
Raport Konsument nowej generacji. Trendy dla e-commerce
Rok 2020 upłynął pod znakiem boomu w e-commerce. Rok 2021 pod znakiem załamania łańcuchów dostaw. Rok 2022 będzie momentem inflacyjnego przełomu? Oto trendy, które wpłyną na oblicze rynku w tym roku.
Przez granicę do portfela. Zagraniczny e-commerce kusi polskie sklepy
Jeśli nie znasz zwyczajów swojego klienta, nic mu nie sprzedasz. Reguła ta sprawdza się też w internecie. A jeśli sprzedajesz w różnych krajach i kulturach, sprawa robi się jeszcze bardziej złożona. By osiągnąć sukces w e-commerce, nie wystarczy wiedzieć, że na Zachodzie klienci płacą w euro.
Raport Pracownik w centrum uwagi. ERGO Hestia, czyli siła wspólnoty
Kiedy przez pandemię pracownicy byli zmuszeni do przejścia na pracę zdalną, jednym z najważniejszych celów dla HR-owców było zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiego poziomu zaangażowania. ERGO Hestia postawiła na rozwiązania nieszablonowe, a nastawione na utrzymanie relacji w zespołach.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowie w 5 krokach
Zaczyna się kolejny miesiąc pandemii, a wraz z nim kolejne zagrożenia czyhają na nasze zdrowie fizyczne i psychiczne. Oto pięć kroków, które powinniśmy robić każdego dnia, żeby utrzymać dobrą formę i przetrwać ten trudny czas.
Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki [WYWIAD]
Zdrowie psychiczne przestało być wyłącznie sprawą jednostki. Weszło do obszaru ryzyka biznesowego. Jak zadbać o kondycję emocjonalną pracowników i budować bezpieczne i stabilne miejsce pracy w niepewnych czasach – podpowiada dr Katarzyna Kulig-Moskwa, kierownik zespołu dydaktycznego ZZL z Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu.
Sektor usług dla biznesu 2022: wzrost zatrudnienia, wyższe płace, nowe biura
Najwyższy wzrost ofert pracy w sektorze usług dla biznesu (BSS) jest zauważalny w zawodach związanych z łańcuchem dostaw, HR i obsługą płac oraz obsługą klienta. Zarobki pracowników branży zwiększyły się na przestrzeni ostatniego roku o 6-11 proc. i nadal będą rosły - to główne wnioski szóstej edycji raportu „Business Services 2022”, opracowanego przez Grafton Recruitment.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Bliżej pracownika
Dwa lata niepewności, ciągłej zmiany, strachu o zdrowie swoje i bliskich odbiły się na kondycji psychicznej Polaków. Nagle ten aspekt zdrowia zaczął mieć kluczowe znaczenie dla wydajności i efektywności pracy oraz stał się obszarem zainteresowania pracodawców.
Raport Pracownik w centrum uwagi. Zdrowe zasady w niezdrowych czasach
Siłą każdej firmy są ludzie. Ich potrzeby i oczekiwania kształtują rynek pracy, definiują pojęcie dobrego miejsca pracy. Przez lata zmieniały się one ewolucyjnie, pandemia sprawiła, że doszło do rewolucji. Jak dziś powinna wyglądać kultura organizacyjna firmy oraz pakiet benefitów pracowniczych, by być atrakcyjnym pracodawcą.