Santander Leasing uruchomił ofertę najmu pojazdów
Tomasz Sęba, dyrektor ubezpieczeń i produktów komplementarnych w Santander Leasingz miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2022 (80)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Jak wskazują wyniki badania Leasing Index zrealizowanego przez Santander Leasing 27 proc. małych firm deklaruje obecnie, że korzysta lub jest zainteresowane wynajmem długoterminowym, głównie ze względu na jego elastyczność i brak obciążania zdolności kredytowej.
W przypadku wynajmu, podobnie jak w leasingu, dopasowanie oferty do potrzeb firmy dla 40 proc. badanych firm jest najistotniejszym elementem wyboru usługodawcy. Różni się natomiast kwestia postrzegania ceny. O ile w przypadku leasingu to aspekt równie istotny co oferta dopasowana do potrzeb, o tyle jeśli chodzi o najem cena jest dopiero piątym, w kolejności częstości wskazań, czynnikiem. Ważniejsze w przypadku wynajmu są – poza wspomnianym dopasowaniu oferty – bezpieczne, przejrzyste zapisy (38 proc.), wiarygodność i renoma firmy (36 proc.), wcześniejsza znajomość i polecenie doradcy (29 proc.) wreszcie najniższa cena (22 proc.).
– W przygotowanej po raz pierwszy przez nas ofercie najmu wzięliśmy pod uwagę wiele czynników. Zarówno tych związanych z naszym doświadczeniem na rynku, jak i wynikających z rozmów z naszymi dotychczasowymi klientami oraz analizami rynku w tym zakresie. Wydaje się, że w dłuższej perspektywie coraz więcej pojazdów w biznesie będziemy „używać” niż „kupować”. Co istotne, jak prognozuje ZWLP, nowe przepisy podatkowe mogą przyspieszyć rozwój wynajmu długoterminowego aut szczególnie w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw – wskazuje Tomasz Sęba, dyrektor ubezpieczeń i produktów komplementarnych w Santander Leasing.
– Nasza oferta obejmuje finansowanie nowych pojazdów od 24 do 60 miesięcy, przy gwarancji stałej raty. Przedsiębiorcy mogą skorzystać z dwóch pakietów serwisowych, ubezpieczenia i możliwości zwrotu samochodu po zakończeniu umowy. Produkt na tym etapie dostępny jest na platformie multisalon24.pl, która pozwala klientom dostosować parametry finansowe, przebieg pojazdu i zakres serwisu do indywidualnych potrzeb – dodaje.
Powody korzystania z wynajmu długoterminowego i zainteresowanie firm
Z badania Leasing Index wynika, że 27 proc. małych firm (zatrudniających od 1 do 49 osób) deklaruje obecnie, że korzysta lub jest zainteresowane wynajmem długoterminowym, głównie ze względu na dużą elastyczność tego rozwiązania (52 proc.), brak obciążania zdolności kredytowej firmy (48 proc.), łatwość i szybkość wynajmu (36 proc.), niższą miesięczną ratę w porównaniu z leasingiem (34 proc.), ograniczenie do minimum kosztów administracji floty (26 proc.) czy optymalizację kosztów działalności firmy (19 proc.).
– Ciekawie prezentują się również dane wynikające z naszej analizy, jeśli chodzi o popularność wynajmu długoterminowego z podziałem na branże. Ta forma finansowania jest najbardziej uznana wśród małych firm z segmentu usługowego (17 proc.), a dodatkowo 10 proc. respondentów rozważa taki zamiar. Na drugim miejscu prezentuje się branża budowlana (odpowiednio 16 proc. i 14 proc.), handlowa (14 proc. i 20 proc.) oraz produkcyjna (12 proc. i 5 proc.) – ujawnia Tomasz Sęba.
– Między innymi właśnie te plany i potencjał rynkowy w kontekście rozważania tej formy finansowania pojazdów zdecydowały w naszym przypadku o uruchomieniu oferty najmu. Tym bardziej że aż 89 proc. badanych przez nas respondentów zdecydowanie dobrze lub raczej dobrze ocenia warunki, na których oferowany jest na rynku najem – zaznacza.
Więcej możesz przeczytać w 5/2022 (80) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.