Rynki
Z garażu w świat
Wolimy być „kreatorami jutra” niż naśladowcami, zwłaszcza w tak szybko rozwijającej się branży, jaką jest automatyka budynkowa – mówi Maciej Fiedler, prezes i największy udziałowiec poznańskiej Fibar Group, która w pięć lat od powstania sprzedaje swoje urządzenia w 90 krajach na pięciu kontynentach.
Powrót nowego rzemieślnika
Wydawać by się mogło, że wraz z rozwojem technologii, globalizacją i zalewem masowymi produktami zmierzch rzemiosła rękodzielniczego (poza branżą produktów luksusowych) jest nieuchronny. Tymczasem rynek wyrobów „handmade” zaczął odżywać, a nawet rozkwitać
Zarobić na miłości do biegania
To najchętniej uprawiany sport nad Wisłą. Co roku przybywa biegaczy i nowych biegów, a na popularnym trendzie chcą skorzystać już nie tylko producenci butów, ciuchów czy akcesoriów, lecz także biznesy do niedawna dość u nas egzotyczne: specjalistyczne „biegowe” sklepy, trenerzy personalni i organizatorzy zawodów.
Biznesowa rzeczpospolita babska
Duch przedsiębiorczości trzyma się mocno: kobiety założyły i prowadzą już niemal co trzecią firmę w kraju. Co ważne, we własnym gronie czują się pewniejsze siebie i bardziej docenione.
Sztuka jedzenia łyżeczką
Start z pozycji małej firmy na rynku zdominowanym przez dużych graczy, posiadających miliardowe aktywa, ma swoje plusy. Utuczyć się można wszak i małymi porcjami, jeśli tylko jest ich dostatecznie dużo i są kaloryczne.
Zaproś internetowy tłum
Szukając funduszy na swój projekt, można sięgnąć po crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, które polega na tym, że wielu ludzi, wiele grup, a nawet firm, wpłaca dowolne kwoty, aby ktoś mógł zrealizować swój cel. Bo każdy powinien mieć szansę
Urośli jak na drożdżach
Dlaczego im się udało? Cukierni jest wiele, ale to oni, jako pierwsi w Polsce, utworzyli sieć z partnerami biznesowymi, stawiając przy tym na lokalizacje w galeriach handlowych. I cały czas dbają o jakość swoich ciast i bułeczek.
Drugie życie winyli
Sprzedaż płyt winylowych gwałtownie rośnie na całym świecie. Napędza ją moda i tęsknota za „prawdziwym życiem”, za „fizycznością” i szczególnym czarem, których w czasach wirtualnej muzyki i internetowych znajomości najwyraźniej ludziom brakuje.
Przez żołądek do muskułów
Kto nie pragnąłby wyglądać jak Demi Moore czy Arnold Schwarzenegger w swoich najlepszych czasach? Wielu chciałoby przynajmniej zrzucić brzuch. Niewielka spółka Brzezińscy stara się spełniać te marzenia, a przy tym potrafi dotrzeć z przekazem i ofertą do niemal każdego Polaka.
Mocarstwowe plany upartego budowniczego
Zaczęło się od lokalnej firmy budowlanej w Nowym Tomyślu. Dziś Waldemar Zieliński ma szansę stać się liderem konstrukcji drewnianych w Polsce.
Od freemium do premium
Jeśli masz internetowy startup, tworzysz aplikacje na smartfony, a może chcesz przetestować swoją usługę lub produkt na możliwie największej grupie użytkowników – przyjrzyj się freemium.
Nauczyciel chce być atrakcyjny
E-learning języków obcych łączy trzy charakterystyczne zjawiska współczesności: nowe technologie, nowy styl życia i dążenie do globalnej komunikacji. W Polsce liderem tej dynamicznej branży jest Funmedia.
Most z fabryki – komu, komu?
W Polsce mamy nowatorskie, jak na Europę, mosty „prosto z fabryki”. Na razie jest ich niewiele, ale zaangażowane w to spółki poznały innowacyjne technologie, co pomaga im zwiększać sprzedaż. Ta jednak skoczyłaby dużo bardziej, gdyby mosty miały profesjonalną promocję.
Z dyskontami można konkurować
W zalewie Biedronek i Lidlów drobni handlowcy toną i znikają. Niektórzy jednak płyną, jak nie kraulem, to motylkiem. Ściganie się z dyskontami na ceny i zasięg nie wchodzi w rachubę, lecz jeśli ktoś ma dobre pomysły i wsłuchuje się w głos klienta, jest dl