Rynki

Biznesmeni z podwórek

Biznesmeni z podwórek

Rodzima scena hip-hopowa zdominowała rynek muzyczny w polskim internecie, a raperzy prowadzą coraz lepiej prosperujące wytwórnie i zarabiają nie tylko na muzyce.

Piotr Sławiński 27.01.2016
Narracja się sprzedaje

Narracja się sprzedaje

Polskie zegarki? Czy mają szansę w starciu z tanimi chińczykami i drogimi szwajcarami? Adam Tomaszewski, właściciel firmy Xicorr, uważa, że tak – jeśli zaapeluje się do emocji.

Boom na drony

Boom na drony

Nawet 30 tys. zł miesięcznie – na takie pieniądze może liczyć obrotny operator drona. Na starcie musi jednak wydać kilkadziesiąt tysięcy: przejść szkolenie, zdać egzamin i kupić bardzo drogi sprzęt. Rośnie też lawinowo konkurencja. Ale chętnych nie brakuje, bo wciąż pojawiają się nowe możliwości.

Z garażu w świat

Z garażu w świat

Wolimy być „kreatorami jutra” niż naśladowcami, zwłaszcza w tak szybko rozwijającej się branży, jaką jest automatyka budynkowa – mówi Maciej Fiedler, prezes i największy udziałowiec poznańskiej Fibar Group, która w pięć lat od powstania sprzedaje swoje urządzenia w 90 krajach na pięciu kontynentach.

Powrót nowego rzemieślnika

Powrót nowego rzemieślnika

Wydawać by się mogło, że wraz z rozwojem technologii, globalizacją i zalewem masowymi produktami zmierzch rzemiosła rękodzielniczego (poza branżą produktów luksusowych) jest nieuchronny. Tymczasem rynek wyrobów „handmade” zaczął odżywać, a nawet rozkwitać

Zarobić na miłości do biegania

Zarobić na miłości do biegania

To najchętniej uprawiany sport nad Wisłą. Co roku przybywa biegaczy i nowych biegów, a na popularnym trendzie chcą skorzystać już nie tylko producenci butów, ciuchów czy akcesoriów, lecz także biznesy do niedawna dość u nas egzotyczne: specjalistyczne „biegowe” sklepy, trenerzy personalni i organizatorzy zawodów.

Marek Szymaniak 17.11.2015
Biznesowa rzeczpospolita babska

Biznesowa rzeczpospolita babska

Duch przedsiębiorczości trzyma się mocno: kobiety założyły i prowadzą już niemal co trzecią firmę w kraju. Co ważne, we własnym gronie czują się pewniejsze siebie i bardziej docenione.

Sztuka jedzenia łyżeczką

Sztuka jedzenia łyżeczką

Start z pozycji małej firmy na rynku zdominowanym przez dużych graczy, posiadających miliardowe aktywa, ma swoje plusy. Utuczyć się można wszak i małymi porcjami, jeśli tylko jest ich dostatecznie dużo i są kaloryczne.

Zaproś internetowy tłum

Zaproś internetowy tłum

Szukając funduszy na swój projekt, można sięgnąć po crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe, które polega na tym, że wielu ludzi, wiele grup, a nawet firm, wpłaca dowolne kwoty, aby ktoś mógł zrealizować swój cel. Bo każdy powinien mieć szansę

Urośli jak na drożdżach

Urośli jak na drożdżach

Dlaczego im się udało? Cukierni jest wiele, ale to oni, jako pierwsi w Polsce, utworzyli sieć z partnerami biznesowymi, stawiając przy tym na lokalizacje w galeriach handlowych. I cały czas dbają o jakość swoich ciast i bułeczek.

Drugie życie winyli

Drugie życie winyli

Sprzedaż płyt winylowych gwałtownie rośnie na całym świecie. Napędza ją moda i tęsknota za „prawdziwym życiem”, za „fizycznością” i szczególnym czarem, których w czasach wirtualnej muzyki i internetowych znajomości najwyraźniej ludziom brakuje.

Marek Szymaniak 20.10.2015
Przez żołądek do muskułów

Przez żołądek do muskułów

Kto nie pragnąłby wyglądać jak Demi Moore czy Arnold Schwarzenegger w swoich najlepszych czasach? Wielu chciałoby przynajmniej zrzucić brzuch. Niewielka spółka Brzezińscy stara się spełniać te marzenia, a przy tym potrafi dotrzeć z przekazem i ofertą do niemal każdego Polaka.

Od freemium do premium

Od freemium do premium

Jeśli masz internetowy startup, tworzysz aplikacje na smartfony, a może chcesz przetestować swoją usługę lub produkt na możliwie największej grupie użytkowników – przyjrzyj się freemium.

Nauczyciel chce być atrakcyjny

Nauczyciel chce być atrakcyjny

E-learning języków obcych łączy trzy charakterystyczne zjawiska współczesności: nowe technologie, nowy styl życia i dążenie do globalnej komunikacji. W Polsce liderem tej dynamicznej branży jest Funmedia.

Most z fabryki – komu, komu?

Most z fabryki – komu, komu?

W Polsce mamy nowatorskie, jak na Europę, mosty „prosto z fabryki”. Na razie jest ich niewiele, ale zaangażowane w to spółki poznały innowacyjne technologie, co pomaga im zwiększać sprzedaż. Ta jednak skoczyłaby dużo bardziej, gdyby mosty miały profesjonalną promocję.

Karolina Prewęcka 19.09.2015
Z dyskontami można konkurować

Z dyskontami można konkurować

W zalewie Biedronek i Lidlów drobni handlowcy toną i znikają. Niektórzy jednak płyną, jak nie kraulem, to motylkiem. Ściganie się z dyskontami na ceny i zasięg nie wchodzi w rachubę, lecz jeśli ktoś ma dobre pomysły i wsłuchuje się w głos klienta, jest dl