Opinie
Marek Dietl: Nie wchodźmy do strefy euro! [WYWIAD]
Po obecnym kryzysie bogatsi staną się jeszcze bogatsi, a biedni – jeszcze biedniejsi – mówi dr Marek Dietl, prezes Giełdy Papierów Wartościowych.
Kuczyński: Obligacje USA i Nowy Polski Ład w centrum uwagi [KOMENTARZ ANALITYKA]
Analitycy napisali, że rynek po prostu jest głupawy. To najlepsze określenie, jakie ostatnio widziałem.
Sadowski: Podcastowa rewolucja wydarzyła się po cichu [KOMENTARZ]
Pod koniec lat 80. ubiegłego wieku Betty Broderick stała się najbardziej znaną żoną Ameryki. I najbardziej kontrowersyjną. Porzucona przez męża, doprowadzona do ostateczności kobieta postanowiła wymierzyć sprawiedliwość na własną rękę. Nawet po dokonaniu podwójnego morderstwa dla wielu Amerykanów zabójczyni wciąż była ofiarą.
Podatek cukrowy a problemy alkoholowe
Na naszych sklepowych półkach wesołe „małpki” z filigranowych kapucynek przemieniły się w dobrze umięśnione koczkodany. To efekt wprowadzenia tzw. ustawy cukrowej, która nowym podatkiem objęła także wytrawne wódki w opakowaniach o pojemności do 300 ml. Buteleczki od razu nabrały więc trochę ciała.
Paczka dzieci czy rodziców? [FELIETON]
Z posiadania dzieci płynie wiele korzyści dla rodziców. Zostawmy na razie coś tak mgławicowego jak sens życia i zajmijmy się tymi bardziej wymiernymi bonusami.
Marcin Ratajczak, Inuru: "Współpraca z Coca-Colą jest jak rola w filmie z Angeliną Jolie" [WYWIAD]
Po współpracy z takim gigantem jak Coca-Cola, wszystkim wydaje się, że osiągnąłeś już praktycznie wszystko. Nikt nie zaprasza cię na castingi, bo producenci myślą, że się za bardzo cenisz. Jesteśmy w tej samej sytuacji. Prowadzenie spółki jest jak sterowanie okrętem po bardzo dzikich wodach - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Marcin Ratajczak, współzałożyciel startupu Inuru.
AdBuster: "Co bym powiedział sobie młodemu? Rób swoje. Niczego bym nie zmienił" [WYWIAD]
Moja kariera ułożyła się naprawdę bardzo dobrze. Owszem, pewnych filmów teraz pewnie bym nie nagrał, ale one były świetną nauką. Błędy uczą - mówi Marek Hoffmann, znany jako AdBuster, jeden z najpopularniejszych youtuberów w Polsce.
Anioły i demony współczesnego świata technologii
Z jednej strony w naszym społeczeństwie brakuje myślenia strategicznego i długoterminowego. Z drugiej jednak tkwi silny pierwiastek ambicji, który często ujawnia się właśnie w dziedzinie nauki i technologii.
Stachursky: "Rynek się zmienia, sztuka i biznes jeszcze bardziej się zbliżą" [TYLKO U NAS]
Moim zdaniem każdy artysta chce się zaangażować w inne działania zgodne z jego zainteresowaniami czy światopoglądem. Branża kulturalna obecnie dryfuje, więc twórcy muszą się spełniać w innych obszarach. Oczywiście nie wszyscy odniosą sukces, ale takie są realia - mówi Jacek Stachursky.
Marka Godna Zaufania. Cyfrowa gospodarka z mniejszym zaufaniem
W internecie marka podlega nieustannej ocenie. Tutaj szybko wykrywane są ściemy i fałszywe intencje. Dlatego trzeba być do bólu szczerym, szybko reagować na kryzysy i nie przesadzać z komunikowaniem – mówili uczestnicy debaty Marki Godnej Zaufania.
Palikot: "Rewolucja alkoholowa trwa. Po drogie alkohole sięga nawet 30 proc. Polaków" [TYLKO U NAS]
Dziś nie znajdzie pan poważnej restauracji, która nie miałaby w ofercie polskich win. Polskie piwo jest modniejsze niż to z Czech czy Niemiec. O mocnym alkoholu nie wspominając, którego nasz kraj zawsze był stolicą. Stąd mój pomysł, żeby robić polską whisky - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Janusz Palikot.
Polski startup ułatwia naukę i rusza w Europę. "Przygotowujemy dzieciaki na przyszłość" [WYWIAD]
Metoda oparta o zapamiętywanie definicji i dat jest archaiczna. Edukacja ukierunkowana na doświadczenie i zrozumienie procesów jest kluczowym elementem współczesnej nauki - tłumaczy Joanna Ossowska-Rodziewicz, CEO SmartBee Club.
Każdą firmę stać na wprowadzenie innowacji? "Tak, ale wiele zależy od otwartości menedżerów"[WYWIAD]
Rodząca się innowacja to zawsze odprysk jakiegoś procesu. Różnie mówi się o diabelskich mocach marketingowców, ale jedno jest ewidentnie nieprawdą – my nie wymyślamy potrzeb. Każda innowacja jest odpowiedzią na jakieś potrzeby - mówi Marcin Bełza, managing partner w One11.
Inwestycje w ESG. Nowa fala w polskim biznesie?
Inwestowanie w ESG, czyli environment, social, governance, to niezbędny element w strategii przedsiębiorstwa - przekonuje prof. dr hab. Marta Postuła, kierownik katedry na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, dyrektor Centrum Przedsiębiorczości. Niebawem jeszcze mocniej przybierze na sile.
Polski biznes zakasuje rękawy [WYWIAD]
Nauczeni jesteśmy, żeby w trudnych sytuacjach nie narzekać, lecz intensywnie brać się do pracy. W momencie kryzysu związanego z pandemią, ta umiejętność bardzo się przydaje – mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Zylm: "Rynek mieszkaniowy w Polsce jest relatywnie nieduży, ale z ogromnym potencjałem" [WYWIAD]
Rynek wynajmu mieszkań rośnie dynamicznie, coraz więcej osób inwestuje swoje oszczędności w nieruchomości. Z punktu widzenia lokalnego rynku, rzeczywiście dokonujemy rewolucji. Ale patrząc globalnie – to raczej ewolucja - mówi Paweł Zylm, dawniej prezes BRE Ubezpieczenia, inwestor simpl.rent.
Google, Facebook i Amazon przejęli dużą część naszego życia. Czy powinni za to zapłacić? [WYWIAD]
Cyfrowi giganci – tacy, jak Google, Facebook czy Amazon – wkroczyli na niezagospodarowany teren i niemal całkowicie go skolonizowali, przy okazji przejmując dużą część naszego życia – mówi Jan Zygmuntowski, ekonomista z Akademii Leona Koźmińskiego.
Sądny dzień dla banków. Pełny obraz Kuczyńskiego
Pod koniec marca Sąd Najwyższy wyda orzeczenie, które wskaże jak należy interpretować sprawy kredytów frankowych. Jeśli stanie po stronie frankowiczów, banki może czekać ostry zjazd w dół. Chyba że się wcześniej dogadają.
Kto następny
Kiedy piszę te słowa, mieszkańcy Australii wchodząc na strony Facebooka, zamiast wiadomości widzą białe plamy. Na platformie nie da się udostępnić linku do żadnego, nawet najbardziej wiarygodnego portalu informacyjnego.
Serduszka zamiast suszarek
Tradycyjny model zarządzania, polegający na darciu ryja i rzucaniu mięsem, kompletnie się nie sprawdza w dzisiejszych czasach. Młodzi pracownicy nie tylko płaczą albo się załamują, ale natychmiast rzucają robotę w cholerę i grożą pozwami o mobbing.
Nessun dorma! Felieton Macieja Łuczaka
Czarne risotto, barwione kleistą sepią z kałamarnicy, było ulubionym daniem genialnego Luciano Pavarottiego. Włoski tenor wcinał je zawsze przed koncertem lub sesją nagraniową nowej płyty. Jak przystało na światową megagwiazdę opery, miał swoje ekscentryczne rytuały.
Niemczuk: Nie ma odwrotu od elektryków [WYWIAD]
W przyszłości z samochodów będziemy korzystali w modelu subskrypcyjnym, tak jak płacimy abonament za Netflixa. I dominować będzie samochód elektryczny – mówi Łukasz Niemczuk, Retail Director, dział małych i średnich przedsiębiorstw w Arval.
To najczęściej popełniane błędy przez menedżerów podczas rozmów kwalifikacyjnych [WYWIAD]
O co zapytać na rozgrzewkę, na jakie błędy poznawcze uważać i jak sprawdzić motywację kandydata, by dzięki rozmowie kwalifikacyjnej wybrać dobrego pracownika, radzi dr hab. Paweł Korzyński, headhunter i kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego
Założyciel GRY-Online.pl: "Nie każdy startup musi ratować świat. Rozrywka jest potrzebna" [WYWIAD]
Dawanie ludziom rozrywki jest równie ważne, co wiele innych „poważnych” inicjatyw. Naszą startupowość rozumiem obecnie przez to, że nie boimy się wyzwań i chcemy robić nowe rzeczy. Jakąś część zysku przeznaczamy na eksperymenty w pewnych obszarach, które czasem wychodzą, a czasem nie - mówi Mariusz Klamra, założyciel serwisu GRY-Online.pl i CEO firmy GRY-Online SA.
Miłość w czasach Covid-19 [WYWIAD]
Które związki wyszły z lockdownu obronną ręką? Jakie strategie musieliśmy wymyślać, by podczas pracy nie przeszkadzać... w pracy tej drugiej osobie? O wynikach najnowszych badań dotyczących funkcjonowania par w pandemii opowiada dr Marta Roczniewska, psycholożka Uniwersytetu SWPS.
Jak prowadzić biznes w egzotycznych krajach?
O tajnikach prowadzenia biznesu w egzotycznych krajach opowiada dr Malwina Bakalarska, certyfikowana trenerka i konsultantka biznesu, właścicielka marki szkoleniowej BakalaRSKa
Warchałowski, Airly: "Biznes i powietrze nie mają granic" [WYWIAD]
Pewnie zabrzmi to niepoprawnie, ale pojawiamy się tam, gdzie jest zainteresowanie naszymi produktami. Cały czas uczymy się procesów biznesowych, nie ma jasnej granicy oddzielającej misję od robienia interesów - mówi Wiktor Warchałowski, CEO Airly.
Rektor Akademii Leona Koźmińskiego: "Uczymy, jak połączyć kropki" [WYWIAD]
Współpraca między biznesem a uczelniami to dziś jedna z kluczowych spraw dla przyszłości zarówno nauki, jak i gospodarki – mówi prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego, która rozpoczyna strategiczną współpracę z magazynem „My Company Polska”.
Dyrektor OZZ ZPAV: "Ustawodawca nie anulował opłat za muzykę. Zmienił termin płatności" [WYWIAD]
Grudniowa nowelizacja ustawy sprawiła, że możemy wystawiać faktury tym przedsiębiorcom, którzy nie są całkowicie zamknięci. Pamiętajmy, że to nie jest tak, że kilka miesięcy temu ustawodawca zabrał nam pieniądze, bo to byłoby niekonstytucyjne - tłumaczy Bogusław Pluta, dyrektor Organizacji Zbiorowego Zarządzania ZPAV.
Pampalini na Netfliksie, rozbudowa biura. Znamy plany Studia Filmów Rysunkowych [WYWIAD]
Czy "dobra zmiana" zabiera się za bajki? Bzdura, przecież trudno upolitycznić Reksia. To dobro narodowe, które nie powinno mieć przekazu politycznego. Nadal będziemy edukować najmłodszych - mówi Tomasz Małodobry, p.o. dyrektora bielskiego Studia Filmów Rysunkowych.
Król złoty. Czy warto dziś kupować złotówkę?
Banki centralne zdjęły rękawiczki i zaczęły bezpośrednio finansować rządy. Czy to osłabi złotego? Raczej nie. Może okazać się, że w tym roku będzie rządził właśnie złoty, który jest najbardziej niedowartościowaną walutą rynków rozwijających się.
Jak wykorzystać możliwości social sellingu? "To temat, który dużo obiecuje" [WYWIAD]
Główne korzyści z social sellingu odnosi sprzedaż. Skuteczny i dynamiczny program social sellingowy buduje również markę oraz rozpoznawalność firmy i jej ekspertów - mówi Dariusz Borowski, partner w agencji Business Edge.
Biznes dla zuchwałych
85 proc. amerykańskich przedsiębiorców uważa się za ludzi skłonnych do ryzyka. Żeby być przedsiębiorcą, trzeba być śmiałym i odważnym.
Dla małych firm IoT to środowisko naturalne
Internet rzeczy staje się nieodłącznym elementem otaczającej nas rzeczywistości. I co istotne, tworzenie rozwiązań z nim związanych jest domeną małych i średnich firm. Giganci są co najwyżej konsumentami.
Wash and Go
Dwa w jednym. Szampon i odżywka do włosów razem! To wspaniały produkt firmy Vidal Sassoon sprzedawany pod marką „Wash & Go”. Pamiętacie jego reklamy z lat 90.? Pomysł, aby zmieszać dwie substancje i sprzedać je jako coś zupełnie nowego, jest znany. No choćby w drinkach, takich jak whisky z colą albo wódka z sokiem pomarańczowym.