Fajrant

Jak blefować doskonale o kuchniach świata

Jak blefować doskonale o kuchniach świata

Szuka blefowania jest sztuką odważnego mówienia głośno tego, co wie się na dany temat, bez odsłaniania własnej niewiedzy. W życiu – tak jak w pokerze – nie zawsze można mieć dobre karty, ale zawsze można udawać. W tym odcinku naszego poradnika podpowiadamy, w jaki sposób zręcznie opowiadać o kuchni Bliskiego i Dalekiego Wschodu, a także bliskiej i dalszej nam Europy.

Czy home office obniża naszą odporność? [WYWIAD]

Czy home office obniża naszą odporność? [WYWIAD]

Za dużo godzin przed komputerem i dodatkowe obowiązki, np. zajmowanie się dziećmi. Wymuszony home office działa na nas gorzej niż zwykła praca. Jak w pandemii nie dać się zwariować? - radzi dr Kaja Prystupa-Rządca.

Polskie kosmetyki idą po finansowanie społecznościowe. W kampanii bierze udział Weronika Rosati

Polskie kosmetyki idą po finansowanie społecznościowe. W kampanii bierze udział Weronika Rosati

Spółka Lajuu wystartowała z kampanią crowdfundingową. Tworzone przez nich produkty pielęgnacyjne mają być naturalne, wegańskie i nietestowane na zwierzętach oraz sprzedawane w szklanych opakowaniach. Celem rozpoczętej emisji jest pozyskanie blisko 1 mln zł na rozwój i promocję marki, wdrożenie kolejnych produktów oraz ekspansję na rynek amerykański.

6 mln dol. na suplementy diety. Sundose chce zawojować kolejne europejskie rynki

6 mln dol. na suplementy diety. Sundose chce zawojować kolejne europejskie rynki

W Sundose - polską platformę e-commerce oferującą spersonalizowane suplementy diety - zainwestowały fundusze Atmos Ventures, Aria, DX Ventures, Investible Club i Polipo Ventures. Pozyskane w ten sposób 6 mln dol. zostanie przeznaczone nie tylko na poszerzenie oferty, ale również ekspansję na europejskich rynkach.

Kuba Dobroszek 14.04.2021
Coraz więcej Europejczyków chce rzucić palenie. I szukają sposobów, jak to zrobić

Coraz więcej Europejczyków chce rzucić palenie. I szukają sposobów, jak to zrobić

57 proc. konsumentów papierosów elektronicznych w Europie zdecydowało się przerzucić na e-papierosy, bo chciało rzucić lub ograniczyć palenie tych klasycznych. Tak wynika z najnowszego badania Eurobarometr zrealizowanego na zlecenie Komisji Europejskiej. Z kolei najnowszy raport Public Health England (PHE) potwierdza skuteczność wapowania jako terapii zastępczej dla dorosłych palaczy.

Co reklamują polscy sportowcy? Kontrakty reklamowe liczone są w milionach

Co reklamują polscy sportowcy? Kontrakty reklamowe liczone są w milionach

Świątek i Lewandowski to jedyne globalne marki sportowe pochodzące z Polski. Osiągnięcia Igi i Roberta bezpośrednio rzutują na sukcesy reklamowe i olbrzymie pieniądze. Cała reszta sportowców, poza naszymi skoczkami narciarskimi, gra już tylko w słabej powiatowej lidze. Choć czeka na swoje szanse i propozycje reklamowe.

Maciej Łuczak 01.04.2021
Ponad 2 mln zł na grę planszową. Wielki sukces polskiego wydawnictwa

Ponad 2 mln zł na grę planszową. Wielki sukces polskiego wydawnictwa

Na platformie Gamefound.com trwa zbiórka crowdfundingowa na reedycję kultowej gry planszowej "Robinson Crusoe: Przygoda na Przeklętej Wyspie", której autorem jest uznany polski autor - Ignacy Trzewiczek. Już w 20 godzin po starcie kampanii organizatorzy zebrali ponad 2 mln zł. Szacuje się, że łączna kwota zbiórki może przekroczyć 10 mln zł.

James Bond - ile wart jest najsłynniejszy agent świata?

James Bond - ile wart jest najsłynniejszy agent świata?

Jamesa Bonda nigdy nie pokonał demoniczny Ernst Stavro Blofeld i jego globalna organizacja SPECTRE (Specjalna Egzekutywa Kontrwywiadu, Terroryzmu, Odwetu i Wymuszania) ani cała wielka plejada złoczyńców, takich jak Auric Goldfinger, Max Zorin, Raoul Silva, Generał Orlov czy „Buźka”. To, czego im się nie udało zrobić, dokonał jednak koronawirus.

Maciej Łuczak 19.03.2021

Polskie kino w crowdfundingu. Można inwestować w "Króla dopalaczy"

Polskie kino w crowdfundingu. Można inwestować w "Króla dopalaczy"

"Król dopalaczy" będzie filmem o 29-letnim Janie S., który na lukach w polskim prawie zbudował imperium dopalaczy. W głównych rolach zobaczymy m.in. Tomasza Wołoska, Łukasza Simlata i Weronikę Rosati. Emisja crowdfundingowa ruszy na przełomie I i II kwartału 2021 roku.

Kuba Dobroszek (oprac.) 12.03.2021
Netflix inwestuje w nowe pokolenie kobiet branży filmowej

Netflix inwestuje w nowe pokolenie kobiet branży filmowej

Pierwsze 5 mln dolarów z niedawno utworzonego funduszu Netflix na rzecz równości twórczej zostanie przeznaczone na wsparcie kobiecych inicjatyw. W obecnych produkcjach kobiecy pierwiastek jest o wiele bardziej widoczny, zarówno w treściach, jak i w zespołach osób stojących za kamerą.