Cenne podpowiedzi

Książki
Książki, fot. materiały prasowe
Aby osiągnąć sukces w biznesie, nie trzeba mieć wiedzy tajemnej. Czasem jednak przyda się jakiś drogowskaz, który wskaże drogę na skróty.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 2/2022 (77)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Piękny e-commerce. Jak sprzedawać fashion i beauty w internecie?

Autorka: Kamila Gębik
Wydawnictwo: Kammedia

Moda jest jedną z najbardziej kapryśnych branż. I to nie tylko dlatego, że trendy z roku na rok przyspieszają i co było modne w zeszłym roku, w tym jest już „obciachowe”. Równie zmienne jak gusta klientów, są sposoby, jak do nich dotrzeć.

W jednym sezonie bardziej sprawdza się współpraca z influencerami, w kolejnym akcje samplingowe... Kamila Gębik, specjalistka od PR, marketingu i sprzedaży, autorka książki „Piękny e-commerce” łatwo się nie poddaje i próbuje prowadzić czytelników i czytelniczki przez zawiłości e-commerce w branży modowej i urodowej. Krok po kroku pokazuje jak zbudować sklep online i kreśli przyszłość tego typu handlu. Ulubiona pomadka za kryptowaluty? Blockchain na ratunek polskim firmom odzieżowym? Kto wie! Autorka do dyskusji zaprosiła 18 przedstawicieli e-commerce marek fashion i beauty, którzy dzielą się z czytelnikami swoim doświadczeniem i wiedzą.

Biznes w Chinach - jak skutecznie komunikować się i działać z partnerami z Chin i Azji

Autor: Radosław Pyffel
Wydawnictwo: MT Biznes

Pamiętają państwo próby podboju Chin przez discopolowy zespół Bayer Full? Nie, to nie był sukces – wbrew temu, co opowiadali w polskich mediach jego członkowie. Muzycy popełnili wszystkie chyba błędy, jakie można popełnić w relacjach z Azjatami. Tyle że tego oni sami po prostu nie zauważyli. Być może byłoby inaczej, gdyby wcześniej przeczytali najnowszą książkę Radosława Pyffela. Oczywiście różnic między prowadzeniem biznesu a graniem muzyki jest mnóstwo, ale klient jest ten sam. Autor „Biznesu w Chinach”, sam będący prezesem firmy konsultingowej Blue Dragon i ekspertem Instytutu Sobieskiego ds. Azji, przeprowadził rozmowy z 20 specjalistami i przedsiębiorcami różnych branż, którym się w Państwie Środka udało. To m.in. Bartosz Ziółek – założyciel pierwszej polskiej restauracji w Chinach, Krzysztof Domarecki – założyciel Seleny czy Wiesław Żyznowski – szef Mercatora, a także znani sinolodzy w tym prof. Bogdan Góralczyk – autor książek o Chinach. Z książki dowiemy się m.in., jakie są upodobania chińskich konsumentów, na jakie wyzwania należy się przygotować, wchodząc na rynek chiński, czy i czym różni się chińska etykieta biznesowa od europejskiej.

Mowa Ciała. złam ukryty kod gestów i czytaj ludziom w myślach

Autor: Joe Navarro
Wydawnictwo: Burda Książki

Rozbiegane oczy od razu zdradzają, że twój rozmówca coś kombinuje. Skrzyżowane ręce podpowiadają, że dana osoba czuje się zagrożona i potrzebuje ochrony. Bawienie się kosmykiem włosów to prawdopodobnie próba uwiedzenia nas. Nic nowego? Wszyscy to przecież wiemy? Na szczęście Joe Navarro wychodzi poza banalne spostrzeżenia i dzieli się naprawdę specjalistyczną wiedzą, którą zdobył przez 25 lat pracy jako agent specjalny FBI. To tam doskonalił się w odczytywaniu ludzkich gestów i mimiki. Niej kryje, że ta umiejętność pozwoliła mu ująć wielu przestępców. Dziś jest doradcą prawników, bankierów, szkoli też negocjatorów.

Nawet jeśli nie zamierzamy walczyć z przestępcami, warto przeczytać tę książkę i wykorzystać umiejętność odkodowywania mowy ludzkiego ciała w życiu codziennym. Informacje niewerbalne to aż 60 proc. naszej komunikacji! Uważna obserwacja pomoże przekonać szefa do podwyżki, sprawi, że przyciągniemy wzrok kogoś, kto się nam podoba, albo dostrzeżemy, kiedy nasze dziecko czymś się martwi.

Nie tłumacz się, działaj! Odkryj moc samodyscypliny

Autor: Brian Tracy
Wydawnictwo: One press

Napisanie artykułu do specjalistycznej gazety. Nauczenie się mandaryńskiego przed wyjazdem do Chin. Schudnięcie 10 kg do sezonu wakacyjnego. Pewnie doskonale wiesz, co musisz zrobić, żeby to osiągnąć. I planujesz to zrobić… kiedyś. Według Briana Tracy’ego to „kiedyś” jest właśnie tym, co psuje nam szyki. To wyspa, z której trudno nam się wydostać, by ruszyć na podbój świata.

Jak zbudować łódź, żeby pokonać ocean lenistwa, prokrestynacji, wymówek i usprawiedliwień? Cóż, przede wszystkim trzeba zacząć. W swojej bestsellerowej książce Tracy pisze wprost: „samodyscyplina to zdolność robienia tego, co trzeba kiedy trzeba i bez względu na to, czy nam się chce czy nie”. Na szczęście autor nie pozostawia nas samymi z tym okrutnym odkryciem, tylko podpowiada, jak się zmobilizować. I nie są to banalne rady! Przykład? „Traktuj każdego człowieka tak, jakby był on klientem wartym milion dolarów”. A co do artykułu w specjalistycznej gazecie, warto pamiętać, że drukarnie drukują tylko te artykuły, które zostały napisane.

My Company Polska wydanie 2/2022 (77)

Więcej możesz przeczytać w 2/2022 (77) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ