Wywiady
Marka, przedmiot pożądania
Szanse mają te marki, które postawią na budowanie wokół siebie społeczności. Stają się one pożądane przez swój charakter i wartości, które ze sobą niosą – mówi Jacek Polańczyk, wiceprezes Alior Banku, odpowiedzialny m.in. za marketing.
Pracuj i zarządzaj mądrze. Wywiad z Dorotą Matułą
Robienie wobec kogoś wyjątków może grozić tym, że w pewnym momencie szef będzie musiał zmierzyć się z sytuacją, w której każdy podopieczny zacznie oczekiwać jakiegoś wyjątku, specjalnego traktowania – mówi Dorota Matuła, co-founderka Activy.
Potrzeba zasad fair play. Jak otworzyć rynek mieszkań na potrzeby Polaków
Na Zachodzie standardem jest wynajmowanie mieszkań nie dlatego, że ludzi nie stać na kupno, lecz po prostu z wygody. Tam fakt, że nie masz lokum, w żadnym wypadku nie jest oznaką, że jesteś biedniejszy niż ci, którzy je posiadają – mówi Piotr Pajda, co-founder simpl.rent.
Rozrywka a ekonomia. Na ile gry video wzmacniają kapitalizm? [WYWIAD]
Gry wideo pokazują użytkownikom świat, w którym nie ma alternatywy dla współczesnego kapitalizmu – przekonuje dr Stanisław Krawczyk, socjolog z Uniwersytetu Wrocławskiego, specjalista od gier.
Historia polskiego cross-border dzieje się teraz
Polska wciąż ma deficyt udziału e-commerce w eksporcie. Chcemy, by cross-border e-commerce stał się dla firm MSP naturalnym kierunkiem rozwoju i mamy nadzieję na odegranie ważnej roli w jego promocji – mówi Anna Zacharjasz, liderka projektu cross-border.pl z Krajowej Izby Gospodarczej (KIG).
Firmy stają się coraz łatwiejszym celem
Klientowi łatwiej sobie wyobrazić, że jego biuro spłonie, niż dojdzie do ataku hakerskiego – mówi Tomasz Dolata, starszy underwriter zajmujący się ubezpieczeniami mienia, technicznymi oraz cyber, ERGO Hestia.
Poza biznesem. Karolina Dąbrowska, DNA ERA
Karolina Dąbrowska, General Manager polskiego oddziału DNA ERA, jest przedsiębiorczynią z ponad 15-letnim doświadczeniem w biznesie. Jak sama o sobie mówi, uwielbia wyzwania i jest zagorzałą zwolenniczką ciągłego uczenia się.
Poza biznesem, czyli odsłaniamy tajemnice Mikołaja Szymańskiego z Holi
Poprzez startup Holi, chce zmienić nawyki żywieniowe (nie tylko) Polaków. Zakochany w Warszawie wielki fan Stanisława Barei. A któremu pisarzowi dał ostatnio szansę?
Meta znowu zapłaci miliardy? Biznes inwestował w reklamy, które oglądały sztuczne konta
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle Meta wyłoży jeśli sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że Meta okłamywała ich co do liczby potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%. "Dane z oglądalności filmów na facebooku były kłamstwem" - mówi Katarzyna Kociubińska.
Rewolucyjna technologia polskiej firmy może zapewnić nowe kąpielisko w twojej okolicy
Technologia APRS może oczyszczać wody miejskie a także uzdatniać publiczne kąpieliska, czym zainteresowanych jest wiele samorządów lokalnych. Wykorzystuje m.in. naturalne sorbenty, takie jak kalcyt (popularna kreda), do usuwania nadmiaru zanieczyszczeń. Dzięki temu zapobiega zatruwaniu wody pitnej, masywnemu rozrostowi glonów, w tym sinic, które mogą być toksyczne dla ludzi i zwierząt oraz powodować zakwit wody, uniemożliwiając korzystanie z akwenów.
Moc tkwi w różnorodności
Kobiety faktoringu potrafią dzielnie walczyć o interesy całej branży, mają swój głos i naprawdę są słuchane – mówi Ewa Gawrońska-Micuń, członkini zarządu Bibby Financial Services.
Wellbeing pracowników – czas na kompleksowe podejście
O trendach na rynku pracy, zmianach w postrzeganiu roli benefitów oraz popandemicznej ewolucji na rynku świadczeń pozapłacowych opowiada Emilia Rogalewicz, członek zarządu Benefit Systems, odpowiedzialna za strategię sprzedaży, rozwój produktów i usług oraz obsługę klienta.
Polski insurtech szykuje się do ekspansji. Algorytm Laven oceni, czy zachorujesz na nowotwór
- Stajemy się dojrzałą, konsekwentnie rosnącą spółką - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Piotr Karda, prezes zarządu Laven. Jak zapowiada, firma szykuje teraz szeroką ekspansję, także poza granicami Polski.
Sam lek niczego nie zmieni
Czy takie leki jak ozempic czy wegovy zmienią sposób leczenia otyłości na lata? Tak, pod warunkiem, że pacjent wykorzysta okres leczenia na wypracowanie nowego stylu życia, bez tego nie ma nic „na zawsze” – uważa Małgorzata Bekier, farmaceutka i youtuberka.
Kompetencje nie mają płci
Chociaż sam styl zarządzania poszczególnych osób siłą rzeczy będzie się różnił, to zarówno kobieta, jak i mężczyzna może być świetnym lub kiepskim liderem – mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska zarządu Provident Polska.
Calamari pomaga zarządzać nieobecnościami i ewidencją czasu pracy. Co planuje startup? [WYWIAD]
Będziemy obecni w Polsce i za granicą. Zamierzamy pracować nad silnymi partnerstwami, dlatego planujemy kilka kampanii edukacyjnych, aby pokazać organizacjom, jak w pełni wykorzystać potencjał automatyzacji oraz optymalizacji procesów HR - zapowiada w rozmowie z mycompanypolska.pl Kamil Wojewoda, co-founder Calamari.
Konrad Howard: Szykujemy się do exitu! Współtwórca Booksy szczerze o przyszłości firmy
Booksy, jeden z najbardziej znanych i największych polskich startupów, jest o krok od przełomowego momentu. - Szykujemy się do exitu! - zdradza w rozmowie z My Company Polska Konrad Howard, współtwórca Booksy, anioł biznesu.
Strona internetowa to nie koparka
Strona www jest narzędziem marketingowym, dlatego to marketer lub nawet sam właściciel firmy powinien zadbać, co powinno się na niej znajdować, a nie programista czy informatyk. WebWave daje możliwość nietechnicznym osobom zbudowania miejsca w sieci, które zapewni sukces ich biznesowi. Bez programowania – mówi Maciej Czajkowski, CEO WebWave.
Jak w rodzinie
Zadbaj o zdrowie i dobrostan pracowników, bo to się opłaca. Rozwiązaniem jest wybranie odpowiedniego ubezpieczenia grupowego.
Hiperkapitalizm okazał się niesłychanie kryzysowy
Produkujemy zbyt wiele, marnujemy zbyt wiele, konsumujemy zbyt wiele – mówi prof. Andrzej Leder, filozof kultury, psychoterapeuta, autor książki „Ekonomia to stan umysłu”.
Postęp jest dobry. "Jestem wielkim przeciwnikiem tego, co się mówi o generatywnej AI, bo to żadna inteligencja"
Daleko jesteśmy od przejęcia świata przez technologię – tak przynajmniej uważa Jan Tatarkiewicz, doktor fizyki, założyciel startupu Randaemon.
Odpowiedzialny jak producent
O Rozszerzonej Odpowiedzialności Producentów mówi się od dawna, ale już niebawem różne pomysły zostaną wprowadzone za pomocą rozporządzenia unijnego. Co to oznacza dla producentów? Rozmawialiśmy o tym w czasie debaty „Odpowiedzialny jak producent”.
Nie ma wyłącznika AI. "Jakie są konsekwencje powstania superinteligencji"
Najtęższe umysły nie są w stanie dokładnie stwierdzić, kiedy w toku ewolucji pojawiła się świadomość. Gdyby jednak udało nam się określić ten moment, być może udałoby się cały proces zastosować w świecie technologii. A później każda kolejna mutacja AI stawałaby się po prostu coraz inteligentniejsza – mówi futurolog dr Ian Pearson.
Łukasz Ostrowski. Poza biznesem
Łukasz od niedawna rozwija Placówkowo, czyli – w dużym uproszczeniu – mapę żłobków i przedszkoli. O inicjatywie przeczytacie wkrótce na łamach mycompanypolska.pl, teraz zapraszamy do poznania mniej formalnej strony Ostrowskiego!
Zrównoważony luksus
– Zysk i rentowność mogą iść w parze ze zrównoważonym rozwojem. To wymaga tylko odważnych decyzji i konsekwentnego działania – przekonuje Niki Schilling, dyrektor ds. innowacji i zrównoważonego rozwoju Rituals Cosmetics.
Jak zakładać firmę ze znajomym. „Jakoś to będzie. Przecież się znamy, lubimy, więc się dogadamy…”
Niepokojące jest, gdy przyszły partner biznesowy nie chce ustalić jasnych reguł współpracy. Mówi: „Jakoś to będzie. Przecież się znamy, lubimy, więc się dogadamy…” – przestrzega Bruno Żółtowski, psycholog biznesu, trener i coach.
Inter Group, czyli jak polska firma z branży beauty zdobyła popularność na europejskich rynkach [WYWIAD]
Chociaż największe kontrakty zawieramy z Niemcami i Czechami, szanse dla naszej marki nie ograniczają się jedynie do tych krajów. Obecnie produkty Inter Group zdobywają uznanie w wielu innych regionach, takich jak Słowacja, Włochy czy Wielka Brytania - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Eliza Trzmiel, współzałożycielka Inter Group.
Jak trudny jest rynek biżuterii? "Biznes trzeba budować w oparciu o szczere wartości" [WYWIAD]
Marka powinna być spójna i autentyczna w swoich działaniach: od produktu, przez narrację i marketing, aż po kontakt z klientem. Kluczowa jest również elastyczność i możliwość zwinnego reagowania na zmiany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Pawłowska, dyrektor marketingu & PR, ORSKA.
A nazwę stanowiska wymyśl sobie sam. Jak będzie wyglądał rynek pracy przyszłości? [WYWIAD]
Rozmawiałam niedawno ze znajomym z branży IT, który rekrutował nowych pracowników. Zatrudnił osobę, mówiąc: „Wiem, co potrafisz, wiem, do czego cię potrzebuję, wiem, czego muszę cię jeszcze nauczyć – a nazwę stanowiska wymyśl sobie sam” – mówi Kasia Syrówka, autorka Raportu Future o przyszłości rynku pracy.
Współpraca dużej firmy ze startupami. Wywiad z Markiem Pankiem, Asseco Poland
Uwielbiamy młodych ludzi, którzy mają świetne pomysły i wierzą w to, co robią. Jednocześnie często zauważamy u młodych founderów brak wizji robienia biznesu - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Marek Panek, wiceprezes zarządu Asseco Poland.
Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]
De facto stworzyliśmy zupełnie nowy sektor – obecnie rynek to my, naszych naśladowców jest naprawdę niewielu, gdyż Displate ma, mówiąc wprost, zbyt mocną pozycję, by inni się przedarli do świadomości klientów – uważa Mateusz Godala, CEO Displate.
Applover to polska spółka, która odniosła sukces za granicą. W czym tkwi jej innowacyjność? [WYWIAD]
Według licznych rankingów Polska jest w światowej czołówce jeśli chodzi o kompetencje technologiczne i nasi klienci to wiedzą - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Jan Kamiński, CSO i co-founder Applover.
Zacznijmy patrzeć na ESG przez pryzmat korzyści
– Raportowanie ESG nie jest celem, ale efektem odpowiedzialnego zarządzania – mówi Magdalena Obłoza, ekspertka koordynująca proces raportowania ESG w Banku BNP Paribas.
Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]
Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.
Nie ma różnorodności bez niepełnosprawności [WYWIAD]
– Na świecie jest 1,3 mld osób z niepełnosprawnościami. To największa i najszybciej rosnąca mniejszość na świecie, dlatego biznes musi się z nią liczyć – przekonuje Agata Robińska, prezeska Fundacji TAKpełnosprawni.