Wywiady

Nie ma wyłącznika AI. "Jakie są konsekwencje powstania superinteligencji"

Nie ma wyłącznika AI. "Jakie są konsekwencje powstania superinteligencji"

Najtęższe umysły nie są w stanie dokładnie stwierdzić, kiedy w toku ewolucji pojawiła się świadomość. Gdyby jednak udało nam się określić ten moment, być może udałoby się cały proces zastosować w świecie technologii. A później każda kolejna mutacja AI stawałaby się po prostu coraz inteligentniejsza – mówi futurolog dr Ian Pearson.

Kuba Dobroszek 28.02.2024
Łukasz Ostrowski. Poza biznesem

Łukasz Ostrowski. Poza biznesem

Łukasz od niedawna rozwija Placówkowo, czyli – w dużym uproszczeniu – mapę żłobków i przedszkoli. O inicjatywie przeczytacie wkrótce na łamach mycompanypolska.pl, teraz zapraszamy do poznania mniej formalnej strony Ostrowskiego!

Zrównoważony luksus

Zrównoważony luksus

– Zysk i rentowność mogą iść w parze ze zrównoważonym rozwojem. To wymaga tylko odważnych decyzji i konsekwentnego działania – przekonuje Niki Schilling, dyrektor ds. innowacji i zrównoważonego rozwoju Rituals Cosmetics.

Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]

Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]

De facto stworzyliśmy zupełnie nowy sektor – obecnie rynek to my, naszych naśladowców jest naprawdę niewielu, gdyż Displate ma, mówiąc wprost, zbyt mocną pozycję, by inni się przedarli do świadomości klientów – uważa Mateusz Godala, CEO Displate.

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]

Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.

Kuba Dobroszek, Grzegorz Sadowski 30.01.2024
Zacznijmy patrzeć na ESG przez pryzmat korzyści

Zacznijmy patrzeć na ESG przez pryzmat korzyści

– Raportowanie ESG nie jest celem, ale efektem odpowiedzialnego zarządzania – mówi Magdalena Obłoza, ekspertka koordynująca proces raportowania ESG w Banku BNP Paribas.

Nie ma różnorodności bez niepełnosprawności [WYWIAD]

Nie ma różnorodności bez niepełnosprawności [WYWIAD]

– Na świecie jest 1,3 mld osób z niepełnosprawnościami. To największa i najszybciej rosnąca mniejszość na świecie, dlatego biznes musi się z nią liczyć – przekonuje Agata Robińska, prezeska Fundacji TAKpełnosprawni.

Maciej Hutyra: "Bariera wejścia w brydża nie jest wysoka" [WYWIAD]

Maciej Hutyra: "Bariera wejścia w brydża nie jest wysoka" [WYWIAD]

Jakiś czas temu byłem w podróży służbowej w Stanach Zjednoczonych. Tam informacja o tym, że jestem utytułowanym brydżystą, sprawiała, że w niektórych kręgach patrzono na mnie już w nieco inny sposób – mówi Maciej Hutyra, przedsiębiorca i brydżysta z licznymi sukcesami.

Droga do pomocy

Droga do pomocy

Warto odczarować wizerunek „złych tirów” na drogach i pokazać, że transport może służyć tym najbardziej potrzebującym – choćby osobom, których nie stać na pełnowartościowe posiłki.

Jak opanować strach przed wystąpieniami publicznymi

Jak opanować strach przed wystąpieniami publicznymi

Nie wmawiaj sobie „Jestem zwycięzcą”, bo twój wewnętrzny krytyk szybko się z tą opinią rozprawi. Lepiej skoncentruj się na tym, co potrafisz, i potraktuj to jako fundament – radzi Lidia Buksak, trenerka wystąpień publicznych.

Uwolnij czas

Uwolnij czas

AI to prawdziwe wsparcie dla HR. Dzięki sztucznej inteligencji działy personalne wreszcie mogą sprostać indywidualnym potrzebom każdego pracownika – przekonuje Jacek Pytlik, prezes inEwi.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 10.01.2024
Działać w różnorodnej rzeczywistości [WYWIAD]

Działać w różnorodnej rzeczywistości [WYWIAD]

O aktywizacji zawodowej kobiet oraz podejściu do pracy i życia rozmawiają trzy pokolenia pań Bochniarz: Henryka Bochniarz, założycielka Konfederacji Lewiatan, Joanna Bochniarz, prezeska Centrum Innowacyjnej Edukacji, i Zuzanna Bochniarz-Urbańska, socjolożka, przedstawicielka pokolenia Z.

KIR: Pomagamy firmom opanować AI poprzez synergię z blockchainem

KIR: Pomagamy firmom opanować AI poprzez synergię z blockchainem

- Technologia blockchain może ułatwić wdrażanie systemów opartych na sztucznej inteligencji. KIR proponuje rozwiązania blockchain dla wielu branż, dostarczając je m.in. firmom działającym w nieruchomościach, energetyce czy finansach – wyjaśnia Małgorzata Ignaczewska, Program Manager w KIR.

Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

enova365 to system, w którym rzeczy proste robi się prosto, a rzeczy trudne da się zrobić – mówi Robert Czuła, twórca programu ERP wspierającego polskich przedsiębiorców i prezes zarządu spółki Soneta.

Desynchronizacja rynków  będzie postępować

Desynchronizacja rynków będzie postępować

Pandemia koronawirusa, zakłócenia w łańcuchach dostaw, wojna w Ukrainie. Kolejne wstrząsy przyczyniły się do desynchronizacji cykli koniunkturalnych głównych światowych gospodarek. Wpadliśmy w zupełnie inne rytmy – mówi Dariusz Świniarski, dyrektor Zespołu Zarządzania Portfelami w Skarbiec TFI. Czy można to wykorzystać?

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”

Sposób wyszukiwania produktów przez konsumentów zmienia działania sprzedawców. Ich aplikacje i portale muszą „przytrzymać” kupującego, by ten nie musiał wybierać innej strony internetowej w celu poznania szczegółów o produkcie. – Najwięcej traci na tym Google, bo aplikacje sklepów posiadają coraz więcej funkcji. O klientów walczą też media społecznościowe ze swoimi ultraspersonalizowanymi reklamami, ale Google przechodzi do kontrataku – mówi Marcin Stypuła, właściciel i prezes Semcore.

Wiktor Cyrny 02.01.2024
To dobry czas do inwestowania

To dobry czas do inwestowania

Sytuacja na rynku i w gospodarce sprzyja inwestowaniu – przekonuje Jerzy Nikorowski, dyrektor Biura Maklerskiego Banku BNP Paribas. Tylko na które aktywa postawić?

Technologiczne sekrety przyjaznej rekrutacji

Technologiczne sekrety przyjaznej rekrutacji

Możliwości technologiczne i AI sprawiły, że efektywność procesów rekrutacyjnych rośnie. Nadal jednak czynnik ludzki jest niezastąpiony, by rekrutacje były w pełni skuteczne i przyjazne – przekonuje Katarzyna Trzaska, Marketing Manager w eRecruiter.

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"

Jesteśmy na początku drogi w znajdowaniu zastosowań sztucznej inteligencji. Każdego dnia powstają nowe biznesy i pomysły, jak zaciągnąć ją do pracy, tak by przynosiła zyski. Czy możemy przeoczyć moment, kiedy wymknie się spod kontroli? Na pytania odpowiada Krzysztof Choroszko z Silver Bullet Solutions, polskiej firmy kreującej oryginalne rozwiązania AI.

Znamy laureatów 3W Startup Showdown! Kto zasłużył na wyróżenienie?

Znamy laureatów 3W Startup Showdown! Kto zasłużył na wyróżenienie?

3W Startup Showdown to konkurs dla startupów z regionu Trójmorza realizujących projekty zgodne z Ideą 3W oraz są autorami lub pomysłodawcami technologii, które wykorzystują przynajmniej jeden z trzech zasobów: wodę, wodór i węgiel pierwiastkowy. O inicjatywie opowiada Tomasz Serwan, dyrektor inwestycyjny Vinci S.A.

Wydłużyć życie ubrań

Wydłużyć życie ubrań

Nasze mamy i babki były mistrzyniami ekonomii cyrkularnej! Wystarczy, że będziemy brali z nich przykład – przekonuje Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju LPP.

Rumuński Postis otwiera oddział w Polsce. "Polski rynek jest dla nas kluczowy" [WYWIAD]

Rumuński Postis otwiera oddział w Polsce. "Polski rynek jest dla nas kluczowy" [WYWIAD]

Postis - działająca na 25 rynkach europejskich firma opierająca swoją technologię na AI i Big Data - otwiera oddział w Polsce. W perspektywie dwóch lat chce być nad Wisłą jednym z najważniejszych graczy rynku dostaw dla e-commerce. - Polska jest naszym pierwszym krokiem przed eksploracją rynków niemieckiego i francuskiego - deklaruje w rozmowie z mycompanypolska.pl Mircea Stan, CEO Postis.