Wywiady
Odpowiedzialny jak producent
O Rozszerzonej Odpowiedzialności Producentów mówi się od dawna, ale już niebawem różne pomysły zostaną wprowadzone za pomocą rozporządzenia unijnego. Co to oznacza dla producentów? Rozmawialiśmy o tym w czasie debaty „Odpowiedzialny jak producent”.
Nie ma wyłącznika AI. "Jakie są konsekwencje powstania superinteligencji"
Najtęższe umysły nie są w stanie dokładnie stwierdzić, kiedy w toku ewolucji pojawiła się świadomość. Gdyby jednak udało nam się określić ten moment, być może udałoby się cały proces zastosować w świecie technologii. A później każda kolejna mutacja AI stawałaby się po prostu coraz inteligentniejsza – mówi futurolog dr Ian Pearson.
Łukasz Ostrowski. Poza biznesem
Łukasz od niedawna rozwija Placówkowo, czyli – w dużym uproszczeniu – mapę żłobków i przedszkoli. O inicjatywie przeczytacie wkrótce na łamach mycompanypolska.pl, teraz zapraszamy do poznania mniej formalnej strony Ostrowskiego!
Zrównoważony luksus
– Zysk i rentowność mogą iść w parze ze zrównoważonym rozwojem. To wymaga tylko odważnych decyzji i konsekwentnego działania – przekonuje Niki Schilling, dyrektor ds. innowacji i zrównoważonego rozwoju Rituals Cosmetics.
Jak zakładać firmę ze znajomym. „Jakoś to będzie. Przecież się znamy, lubimy, więc się dogadamy…”
Niepokojące jest, gdy przyszły partner biznesowy nie chce ustalić jasnych reguł współpracy. Mówi: „Jakoś to będzie. Przecież się znamy, lubimy, więc się dogadamy…” – przestrzega Bruno Żółtowski, psycholog biznesu, trener i coach.
Inter Group, czyli jak polska firma z branży beauty zdobyła popularność na europejskich rynkach [WYWIAD]
Chociaż największe kontrakty zawieramy z Niemcami i Czechami, szanse dla naszej marki nie ograniczają się jedynie do tych krajów. Obecnie produkty Inter Group zdobywają uznanie w wielu innych regionach, takich jak Słowacja, Włochy czy Wielka Brytania - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Eliza Trzmiel, współzałożycielka Inter Group.
Jak trudny jest rynek biżuterii? "Biznes trzeba budować w oparciu o szczere wartości" [WYWIAD]
Marka powinna być spójna i autentyczna w swoich działaniach: od produktu, przez narrację i marketing, aż po kontakt z klientem. Kluczowa jest również elastyczność i możliwość zwinnego reagowania na zmiany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Monika Pawłowska, dyrektor marketingu & PR, ORSKA.
A nazwę stanowiska wymyśl sobie sam. Jak będzie wyglądał rynek pracy przyszłości? [WYWIAD]
Rozmawiałam niedawno ze znajomym z branży IT, który rekrutował nowych pracowników. Zatrudnił osobę, mówiąc: „Wiem, co potrafisz, wiem, do czego cię potrzebuję, wiem, czego muszę cię jeszcze nauczyć – a nazwę stanowiska wymyśl sobie sam” – mówi Kasia Syrówka, autorka Raportu Future o przyszłości rynku pracy.
Współpraca dużej firmy ze startupami. Wywiad z Markiem Pankiem, Asseco Poland
Uwielbiamy młodych ludzi, którzy mają świetne pomysły i wierzą w to, co robią. Jednocześnie często zauważamy u młodych founderów brak wizji robienia biznesu - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Marek Panek, wiceprezes zarządu Asseco Poland.
Mateusz Godala, CEO Displate: "Rynek to my" [WYWIAD]
De facto stworzyliśmy zupełnie nowy sektor – obecnie rynek to my, naszych naśladowców jest naprawdę niewielu, gdyż Displate ma, mówiąc wprost, zbyt mocną pozycję, by inni się przedarli do świadomości klientów – uważa Mateusz Godala, CEO Displate.
Applover to polska spółka, która odniosła sukces za granicą. W czym tkwi jej innowacyjność? [WYWIAD]
Według licznych rankingów Polska jest w światowej czołówce jeśli chodzi o kompetencje technologiczne i nasi klienci to wiedzą - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Jan Kamiński, CSO i co-founder Applover.
Le Petit Trou to polska marka bielizny znana na całym świecie. W czym tkwi jej sukces? [WYWIAD]
Le Petit Trou to marka, którą francuski „Vogue” umieścił w zestawieniu najbardziej gorących tego sezonu obok takich, jak Loro Piana, Max Mara czy Brunello Cucinelli. Z kolei „GQ France” poleca ją słowami „możesz kupić z zamkniętymi oczami”. O pomyśle, sukcesie oraz nietaktownych na pozór decyzjach opowiadają założycielka marki Zuzanna Kuczyńska i Kasia Partyka, Head of Sales and Operations.
Zacznijmy patrzeć na ESG przez pryzmat korzyści
– Raportowanie ESG nie jest celem, ale efektem odpowiedzialnego zarządzania – mówi Magdalena Obłoza, ekspertka koordynująca proces raportowania ESG w Banku BNP Paribas.
Nie ma różnorodności bez niepełnosprawności [WYWIAD]
– Na świecie jest 1,3 mld osób z niepełnosprawnościami. To największa i najszybciej rosnąca mniejszość na świecie, dlatego biznes musi się z nią liczyć – przekonuje Agata Robińska, prezeska Fundacji TAKpełnosprawni.
Maciej Hutyra: "Bariera wejścia w brydża nie jest wysoka" [WYWIAD]
Jakiś czas temu byłem w podróży służbowej w Stanach Zjednoczonych. Tam informacja o tym, że jestem utytułowanym brydżystą, sprawiała, że w niektórych kręgach patrzono na mnie już w nieco inny sposób – mówi Maciej Hutyra, przedsiębiorca i brydżysta z licznymi sukcesami.
Droga do pomocy
Warto odczarować wizerunek „złych tirów” na drogach i pokazać, że transport może służyć tym najbardziej potrzebującym – choćby osobom, których nie stać na pełnowartościowe posiłki.
Odsłaniamy tajemnice Huberta Grossa, twórcy Supercluster
Hubert Gross w Rzeszowie rozwija startup kosmiczny, po pracy katuje „Patient Number 9” Ozzy’ego Osbourne’a. Uwielbia także latanie samolotami.
Jak opanować strach przed wystąpieniami publicznymi
Nie wmawiaj sobie „Jestem zwycięzcą”, bo twój wewnętrzny krytyk szybko się z tą opinią rozprawi. Lepiej skoncentruj się na tym, co potrafisz, i potraktuj to jako fundament – radzi Lidia Buksak, trenerka wystąpień publicznych.
Technologia przestała być barierą w rozwoju bankowości
Bankowość mogłaby w pełni korzystać z nowych technologii, gdyby tylko nie restrykcyjne regulacje. To jednak nie jest duży problem – uważa Kamil Niewiatowski, Country Manager Raiffeisen Digital Bank na Polskę.
Dronehub rozpoczyna współpracę z niemiecką firmą kolejową. "To 500 mln dol. oszczędności" [WYWIAD]
Dronehub nawiązał współpracę z dużą niemiecką firmą kolejową - startup stworzył dla niej system wykrywający anomalie związane z torami. Jak tłumaczy CEO Dronehub, rozwiązanie może pomóc zaoszczędzić nawet 500 mln dol. W rozmowie z mycompanypolska.pl Vadym Melnyk opowiada również o swoich biznesowych początkach w Polsce.
Maja Bohosiewicz: "Moja marka odzieżowa to już osobny organizm. Ja jestem tylko dodatkiem" [WYWIAD]
Mój obecny biznes wygląda naprawdę świetnie, nie interesują mnie wyobrażenia innych. Wolę skupić się na rozwoju Le Collet niż na analizowaniu tego, co ktoś myśli o tym, że aktorka prowadzi własny biznes - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Maja Bohosiewicz.
Uwolnij czas
AI to prawdziwe wsparcie dla HR. Dzięki sztucznej inteligencji działy personalne wreszcie mogą sprostać indywidualnym potrzebom każdego pracownika – przekonuje Jacek Pytlik, prezes inEwi.
Działać w różnorodnej rzeczywistości [WYWIAD]
O aktywizacji zawodowej kobiet oraz podejściu do pracy i życia rozmawiają trzy pokolenia pań Bochniarz: Henryka Bochniarz, założycielka Konfederacji Lewiatan, Joanna Bochniarz, prezeska Centrum Innowacyjnej Edukacji, i Zuzanna Bochniarz-Urbańska, socjolożka, przedstawicielka pokolenia Z.
KIR: Pomagamy firmom opanować AI poprzez synergię z blockchainem
- Technologia blockchain może ułatwić wdrażanie systemów opartych na sztucznej inteligencji. KIR proponuje rozwiązania blockchain dla wielu branż, dostarczając je m.in. firmom działającym w nieruchomościach, energetyce czy finansach – wyjaśnia Małgorzata Ignaczewska, Program Manager w KIR.
Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]
enova365 to system, w którym rzeczy proste robi się prosto, a rzeczy trudne da się zrobić – mówi Robert Czuła, twórca programu ERP wspierającego polskich przedsiębiorców i prezes zarządu spółki Soneta.
Desynchronizacja rynków będzie postępować
Pandemia koronawirusa, zakłócenia w łańcuchach dostaw, wojna w Ukrainie. Kolejne wstrząsy przyczyniły się do desynchronizacji cykli koniunkturalnych głównych światowych gospodarek. Wpadliśmy w zupełnie inne rytmy – mówi Dariusz Świniarski, dyrektor Zespołu Zarządzania Portfelami w Skarbiec TFI. Czy można to wykorzystać?
Zakupy przez TikTok zamiast Google? „Wszystkie platformy są teraz konkurencyjnymi wyszukiwarkami”
Sposób wyszukiwania produktów przez konsumentów zmienia działania sprzedawców. Ich aplikacje i portale muszą „przytrzymać” kupującego, by ten nie musiał wybierać innej strony internetowej w celu poznania szczegółów o produkcie. – Najwięcej traci na tym Google, bo aplikacje sklepów posiadają coraz więcej funkcji. O klientów walczą też media społecznościowe ze swoimi ultraspersonalizowanymi reklamami, ale Google przechodzi do kontrataku – mówi Marcin Stypuła, właściciel i prezes Semcore.
To dobry czas do inwestowania
Sytuacja na rynku i w gospodarce sprzyja inwestowaniu – przekonuje Jerzy Nikorowski, dyrektor Biura Maklerskiego Banku BNP Paribas. Tylko na które aktywa postawić?
Technologiczne sekrety przyjaznej rekrutacji
Możliwości technologiczne i AI sprawiły, że efektywność procesów rekrutacyjnych rośnie. Nadal jednak czynnik ludzki jest niezastąpiony, by rekrutacje były w pełni skuteczne i przyjazne – przekonuje Katarzyna Trzaska, Marketing Manager w eRecruiter.
Żeby być aniołem, trzeba mieć charakter. Wywiad z Sebastianem Kulczykiem i Dariuszem Żukiem
Manta Ray vc Sebastiana Kulczyka to ponad 50 spółek z całego świata. Dariusz Żuk przez 10 lat działalności zainwestował w 200 firm. Wspólnie z „My Company Polska” zastanawiają się, czy aniołowie biznesu wyciągną ekosystem startupowy z kryzysu.
Efi Dahan, PayPal: Jak utrzymać klientów pozyskanych w procesie międzynarodowej ekspansji
Efi Dahan, szef PayPal w komentarzu dla My Company Polska: Cyberzakupy rządzą - po pandemii 97 proc. europejskich konsumentów kupuje online. Polscy przedsiębiorcy kierują ofertę droższych produktów do bardziej zamożnych krajów - jak zatem utrzymać klientów pozyskanych w procesie międzynarodowej ekspansji?
Kamil Osiecki, czyli twórca Ideamotive a po godzinach... członek kadry narodowej. Odsłaniamy tajemnice startupowca
CEO Ideamotive, który zdobywał doświadczenie w wielu innych organizacjach. Zafascynowany sztuczną inteligencją zwolennik biohackingu, czyli wszystkich czynności, które pomagają skoncentrować się na byciu szczęśliwym i dawaniu szczęścia innym.
Superinteligentna AI zmieni świat? "Cokolwiek ludzie wymyślą, to skomercjalizują. Dla sławy, pieniędzy czy realizacji przekonań"
Jesteśmy na początku drogi w znajdowaniu zastosowań sztucznej inteligencji. Każdego dnia powstają nowe biznesy i pomysły, jak zaciągnąć ją do pracy, tak by przynosiła zyski. Czy możemy przeoczyć moment, kiedy wymknie się spod kontroli? Na pytania odpowiada Krzysztof Choroszko z Silver Bullet Solutions, polskiej firmy kreującej oryginalne rozwiązania AI.
Znamy laureatów 3W Startup Showdown! Kto zasłużył na wyróżenienie?
3W Startup Showdown to konkurs dla startupów z regionu Trójmorza realizujących projekty zgodne z Ideą 3W oraz są autorami lub pomysłodawcami technologii, które wykorzystują przynajmniej jeden z trzech zasobów: wodę, wodór i węgiel pierwiastkowy. O inicjatywie opowiada Tomasz Serwan, dyrektor inwestycyjny Vinci S.A.
Wydłużyć życie ubrań
Nasze mamy i babki były mistrzyniami ekonomii cyrkularnej! Wystarczy, że będziemy brali z nich przykład – przekonuje Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju LPP.