Wywiady
Sekrety ludzi sukcesu. Ewa Chodakowska
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Ewa Chodakowska, trenerka fitness, właścicielka marki BeBio.
Sekrety ludzi sukcesu. Daniel Świątkowski
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Daniel Świątkowski, CEO Hexe Capital.
Sekrety ludzi sukcesu. Dariusz Grzeszczak
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Dariusz Grzeszczak, prezes Erbud.
Sekrety ludzi sukcesu. Andrzej Targosz
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Andrzej Targosz, założyciel i CEO Eventory.
Sekrety ludzi sukcesu. Zbigniew Pisarski
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Zbigniew Pisarski, założyciel spółki CanPoland SA, prezes zarządu Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego.
Sekrety ludzi sukcesu. Filip Sobel
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Filip Sobel, CEO Staffly.
Sekrety ludzi sukcesu. Marek Moczulski
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Marek Moczulski, prezes firmy Unitop.
Sekrety ludzi sukcesu. Karolina Borner
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Karolina Borner, piosenkarka, CEO VOCALY.
Dr Lars-Johan Age: Nie potrzebujemy krótkotrwałych biznesów, twórzmy firmy oparte na relacjach
Gwarantuję, że jeżeli zastosujesz metodę Happy Happy, uda ci się każda negocjacja. Dlaczego? Bo współpraca wygra z rywalizacją – mówi dr Lars-Johan Åge, negocjator, wykładowca ekonomii w szwedzkiej Wyższej Szkole Handlowej.
HoppyGo w Polsce: nowe usługi, kilkadziesiąt tysięcy użytkowników do końca roku [TYLKO U NAS]
Mamy potencjał stać się największym graczem na rynku mobilności w Polsce. Mamy duże możliwości skalowania, ponieważ nie wymaga to znacznego zwiększania nakładów inwestycyjnych. Do końca roku planujemy pozyskać kilkadziesiąt tysięcy użytkowników - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Piotr Boguszewski, country manager HoppyGo Poland.
"Niektóre restauracje znikają. Mam nadzieję, że chwilowo". Szefowa Wolta o przyszłości gastronomii [WYWIAD]
Mimo, że w ciągu ostatniego roku platformy pośredniczące zanotowały wzrost liczby restauracji korzystających z ich usług, to w ostatnim czasie wiele z nich zawiesza działalność. O tym, czy polską branżę gastronomiczną czeka załamanie oraz czy pośrednicy boją się ustawowego obniżenia poziomu marż rozmawiamy z Agatą Polityło, General Manager w Wolt Polska.
Carsmile pracuje nad trzema dużymi projektami. "Polska to ciekawy rynek do testowania innowacji"
Polska jest bardzo ciekawym rynkiem do testowania wszelkich innowacji w segmencie car(fin)tech oraz motors, ale jako część międzynarodowej grupy myślimy oczywiście o docelowym wykorzystaniu naszych pomysłów również na innych rynkach, gdzie obecny jest nasz większościowy akcjonariusz - zdradza Łukasz Domański, CEO Carsmile.
Paczka z OLX, żołnierz na misji, zapisy na szczepienie. Jak hakerzy wykorzystują emocje do ataków?
Wśród cyberprzestępców jest grupa ludzi wymyślających konkretne scenariusze ataków, znająca ludzką psychikę. W ostatnich miesiącach wykorzystywano np. obawy związane z koronawirusem: były wiadomości o dezynfekcji przesyłek, o zapisach na szczepienie. Socjotechnika wciąż działa - mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
FORDATA rozwija usługę w krajach bałtyckich. "Fintechy muszą umieć zapewnić "opiekę" nad danymi"
Bezpieczeństwo czysto technologiczne to nie wszystko. Dostawca usługi musi wiedzieć, jak obchodzić się z informacjami klienta nie tylko w ramach świadczenia, ale całościowo, bo przetwarzanie informacji rozpoczyna się już w momencie, gdy klient odwiedza stronę internetową - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Aleksandra Prusator, Sales & Marketing Director w FORDATA.
Europa luzuje przepisy dot. medycznej marihuany. W ślad za tym idzie biznes [WYWIAD]
Europejski rynek medycznej marihuany w ciągu najbliższych lat wzrośnie do prawie 40 mld dolarów - prognozuje Marzena Łasińska, założycielka Medican Campus. Polska może mieć w tym znaczny udział, jeśli tylko zmieni się prawo.
Fincastly pomaga podjąć bezpieczne decyzje biznesowe. "Użytkownicy oczekują automatyzacji" [WYWIAD]
Polska - pod względem rozwoju nowoczesnych form płatności - jest w czołówce Europy, jednak w pewnych obszarach otwartej bankowości wciąż mamy nad czym pracować - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Bartłomiej Glac, CEO Fincastly.
Marek Dietl: Nie wchodźmy do strefy euro! [WYWIAD]
Po obecnym kryzysie bogatsi staną się jeszcze bogatsi, a biedni – jeszcze biedniejsi – mówi dr Marek Dietl, prezes Giełdy Papierów Wartościowych.
Robert Zapotoczny: "Czas działa na korzyść PPK!" [WYWIAD]
Poziom partycypacji w programie PPK będzie rósł. I czas jest po stronie tych, co już są w programie, bo oni mają pieniądze – uważa Robert Zapotoczny, prezes spółki PFR Portal PPK.
Polityka, miłość i seks. Magda Mołek i Joanna Keszka, autorki podcastu Rozważna i erotyczna. Wywiad
W podcastach jest i polityka zagraniczna, i psychologia, i seks. Dziś to jedna z najbardziej demokratycznych platform pozwalających na szerzenie treści, których nie znajdziesz nigdzie indziej – mówi Magda Mołek, dziennikarka, która wspólnie z trenerką kreatywnego seksu, Joanną Keszką, dla Empik Go tworzy podcast „Rozważna i erotyczna”.
Marcin Ratajczak, Inuru: "Współpraca z Coca-Colą jest jak rola w filmie z Angeliną Jolie" [WYWIAD]
Po współpracy z takim gigantem jak Coca-Cola, wszystkim wydaje się, że osiągnąłeś już praktycznie wszystko. Nikt nie zaprasza cię na castingi, bo producenci myślą, że się za bardzo cenisz. Jesteśmy w tej samej sytuacji. Prowadzenie spółki jest jak sterowanie okrętem po bardzo dzikich wodach - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Marcin Ratajczak, współzałożyciel startupu Inuru.
AdBuster: "Co bym powiedział sobie młodemu? Rób swoje. Niczego bym nie zmienił" [WYWIAD]
Moja kariera ułożyła się naprawdę bardzo dobrze. Owszem, pewnych filmów teraz pewnie bym nie nagrał, ale one były świetną nauką. Błędy uczą - mówi Marek Hoffmann, znany jako AdBuster, jeden z najpopularniejszych youtuberów w Polsce.
Stachursky: "Rynek się zmienia, sztuka i biznes jeszcze bardziej się zbliżą" [TYLKO U NAS]
Moim zdaniem każdy artysta chce się zaangażować w inne działania zgodne z jego zainteresowaniami czy światopoglądem. Branża kulturalna obecnie dryfuje, więc twórcy muszą się spełniać w innych obszarach. Oczywiście nie wszyscy odniosą sukces, ale takie są realia - mówi Jacek Stachursky.
Palikot: "Rewolucja alkoholowa trwa. Po drogie alkohole sięga nawet 30 proc. Polaków" [TYLKO U NAS]
Dziś nie znajdzie pan poważnej restauracji, która nie miałaby w ofercie polskich win. Polskie piwo jest modniejsze niż to z Czech czy Niemiec. O mocnym alkoholu nie wspominając, którego nasz kraj zawsze był stolicą. Stąd mój pomysł, żeby robić polską whisky - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Janusz Palikot.
Psycholog: Od talentu bardziej liczy się nastawienie do pracy [WYWIAD]
Jak utrzymać pracowników pozytywnie nastawionych do pracy w sytuacji kryzysu – radzi dr hab. Paweł Jurek, psycholog z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku.
Polski startup ułatwia naukę i rusza w Europę. "Przygotowujemy dzieciaki na przyszłość" [WYWIAD]
Metoda oparta o zapamiętywanie definicji i dat jest archaiczna. Edukacja ukierunkowana na doświadczenie i zrozumienie procesów jest kluczowym elementem współczesnej nauki - tłumaczy Joanna Ossowska-Rodziewicz, CEO SmartBee Club.
Raport Zielony Ład. Inwestycje w zieloną energię spłacają się same [WYWIAD]
Inwestycje w zieloną energię spłacają się same. A na koniec firma zostaje z minielektrownią, która przez następnych 20 lat produkuje prąd prawie za darmo – mówi Adam Hirny, dyrektor Biura ds. Programów Zrównoważonego Rozwoju w Banku BNP Paribas.
Każdą firmę stać na wprowadzenie innowacji? "Tak, ale wiele zależy od otwartości menedżerów"[WYWIAD]
Rodząca się innowacja to zawsze odprysk jakiegoś procesu. Różnie mówi się o diabelskich mocach marketingowców, ale jedno jest ewidentnie nieprawdą – my nie wymyślamy potrzeb. Każda innowacja jest odpowiedzią na jakieś potrzeby - mówi Marcin Bełza, managing partner w One11.
Polski biznes zakasuje rękawy [WYWIAD]
Nauczeni jesteśmy, żeby w trudnych sytuacjach nie narzekać, lecz intensywnie brać się do pracy. W momencie kryzysu związanego z pandemią, ta umiejętność bardzo się przydaje – mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw.
Zylm: "Rynek mieszkaniowy w Polsce jest relatywnie nieduży, ale z ogromnym potencjałem" [WYWIAD]
Rynek wynajmu mieszkań rośnie dynamicznie, coraz więcej osób inwestuje swoje oszczędności w nieruchomości. Z punktu widzenia lokalnego rynku, rzeczywiście dokonujemy rewolucji. Ale patrząc globalnie – to raczej ewolucja - mówi Paweł Zylm, dawniej prezes BRE Ubezpieczenia, inwestor simpl.rent.
Google, Facebook i Amazon przejęli dużą część naszego życia. Czy powinni za to zapłacić? [WYWIAD]
Cyfrowi giganci – tacy, jak Google, Facebook czy Amazon – wkroczyli na niezagospodarowany teren i niemal całkowicie go skolonizowali, przy okazji przejmując dużą część naszego życia – mówi Jan Zygmuntowski, ekonomista z Akademii Leona Koźmińskiego.
"Kupowaliśmy maszyny, kiedy babcia Janina jechała na wakacje". Sukcesja w firmie Putka [WYWIAD]
Z trzech piekarni i trzech firmowych sklepów wyrośli na największą piekarską dynastię Warszawy z własną siecią 140 sklepów, ponad 1100 pracownikami i siedemdziesiątką samochodów dostawczych firmowej floty. Ze Zbigniewem Putką, prezesem zarządu, Stefanem Putką, wiceprezesem oraz Zuzanną Putką-Twardowską, dyrektorką marketingu Putka sp. z o.o. sp. k. rozmawia Małgorzata Mierżyńska.
Niemczuk: Nie ma odwrotu od elektryków [WYWIAD]
W przyszłości z samochodów będziemy korzystali w modelu subskrypcyjnym, tak jak płacimy abonament za Netflixa. I dominować będzie samochód elektryczny – mówi Łukasz Niemczuk, Retail Director, dział małych i średnich przedsiębiorstw w Arval.
Wywiad z Blowkiem, najpopularniejszym polskim youtuberem: Pierwszy milion zarobiłem po trzech latach
Kiedy moi znajomi spotykali się, imprezowali, to ja siedziałem przed komputerem i montowałem. Nie żałuję tego, bo dzięki filmom jestem w tym miejscu, w którym jestem. Swój pierwszy milion zarobiłem po mniej więcej trzech latach działania – mówi Karol Gązwa, youtuber znany jako Blowek.
To najczęściej popełniane błędy przez menedżerów podczas rozmów kwalifikacyjnych [WYWIAD]
O co zapytać na rozgrzewkę, na jakie błędy poznawcze uważać i jak sprawdzić motywację kandydata, by dzięki rozmowie kwalifikacyjnej wybrać dobrego pracownika, radzi dr hab. Paweł Korzyński, headhunter i kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego
Założyciel GRY-Online.pl: "Nie każdy startup musi ratować świat. Rozrywka jest potrzebna" [WYWIAD]
Dawanie ludziom rozrywki jest równie ważne, co wiele innych „poważnych” inicjatyw. Naszą startupowość rozumiem obecnie przez to, że nie boimy się wyzwań i chcemy robić nowe rzeczy. Jakąś część zysku przeznaczamy na eksperymenty w pewnych obszarach, które czasem wychodzą, a czasem nie - mówi Mariusz Klamra, założyciel serwisu GRY-Online.pl i CEO firmy GRY-Online SA.