Wywiady
Bartek Gola: Startupowców nie powinno traktować się jak dzieci ale jak zwrot z inwestycji [WYWIAD]
W Polsce mamy lepszych przedsiębiorców niż inwestorów. Ja miałem etap, że za bardzo się zaprzyjaźniałem z założycielami startupów. A to błąd. Nie wolno ich traktować jak swoje dzieci, ale jako zwrot z inwestycji – mówi Bartek Gola, zarządzający SpeedUp Group, przedsiębiorca i innowator.
Prof. Leszczyński: Czas zerwać z liberalnymi mitami [WYWIAD]
Polska potrzebuje nowoczesnego modelu ekonomicznego, w którym istotną rolę odgrywa redystrybucja dóbr, silne instytucje publiczne oraz inwestycje w kapitał ludzki – mówi prof. Adam Leszczyński, autor głośnej książki „Ludowa historia Polski”.
Korzeniowski: "Biznes jest jak sport - trzeba działać na rzecz zmiany, choć nie ma gwarancji efektu"
Podejmowanie racjonalnego ryzyka to w zasadzie klucz do sukcesu, zaraz obok codziennej, mrówczej pracy. Ktoś, kto potrafi dzielnie i wytrwale wykonywać swoje zadania, szybciej zwycięży, niż osoba licząca wyłącznie na talent - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Robert Korzeniowski.
Nicklas Lindberg, prezes Echo Investment: "Otwiera się droga do naturalnej konsolidacji rynku" [WYWIAD]
Mimo pandemii rynek mieszkaniowy szybko rośnie. Popyt dziś jest o wiele wyższy niż rok temu a wśród deweloperów rozpoczął się prawdziwy wyścig. Kto go wygra? Co dalej z biurami i czy w Polsce powstanie jeszcze duże centrum handlowe pytamy Nicklasa Lindberga, prezesa Echo Investment.
Błachowicz: Uczę się z porażek. Sukces przyszedł w idealnym momencie [WYWIAD]
Kluczowa jest wiara we własne możliwości. I wytrwałość. Jest mnóstwo ludzi, którzy mogliby zajść naprawdę wysoko, ale brakuje im właśnie wytrwałości – mówi Jan Błachowicz, mistrz świata MMA wagi półciężkiej w najbardziej prestiżowej organizacji UFC.
Czy home office obniża naszą odporność? [WYWIAD]
Za dużo godzin przed komputerem i dodatkowe obowiązki, np. zajmowanie się dziećmi. Wymuszony home office działa na nas gorzej niż zwykła praca. Jak w pandemii nie dać się zwariować? - radzi dr Kaja Prystupa-Rządca.
Sekrety ludzi sukcesu. Kuba Przygoński
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Kuba Przygoński, kierowca rajdowy.
Sekrety ludzi sukcesu. Ewa Chodakowska
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Ewa Chodakowska, trenerka fitness, właścicielka marki BeBio.
Sekrety ludzi sukcesu. Daniel Świątkowski
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Daniel Świątkowski, CEO Hexe Capital.
Sekrety ludzi sukcesu. Dariusz Grzeszczak
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Dariusz Grzeszczak, prezes Erbud.
Sekrety ludzi sukcesu. Andrzej Targosz
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Andrzej Targosz, założyciel i CEO Eventory.
Sekrety ludzi sukcesu. Zbigniew Pisarski
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Zbigniew Pisarski, założyciel spółki CanPoland SA, prezes zarządu Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego.
Sekrety ludzi sukcesu. Filip Sobel
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Filip Sobel, CEO Staffly.
Sekrety ludzi sukcesu. Marek Moczulski
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Marek Moczulski, prezes firmy Unitop.
Sekrety ludzi sukcesu. Karolina Borner
Poprosiliśmy znanych przedsiębiorców i sportowców, żeby opowiedzieli nam jak osiągnąć sukces. Tym razem odpowiada Karolina Borner, piosenkarka, CEO VOCALY.
Dr Lars-Johan Age: Nie potrzebujemy krótkotrwałych biznesów, twórzmy firmy oparte na relacjach
Gwarantuję, że jeżeli zastosujesz metodę Happy Happy, uda ci się każda negocjacja. Dlaczego? Bo współpraca wygra z rywalizacją – mówi dr Lars-Johan Åge, negocjator, wykładowca ekonomii w szwedzkiej Wyższej Szkole Handlowej.
HoppyGo w Polsce: nowe usługi, kilkadziesiąt tysięcy użytkowników do końca roku [TYLKO U NAS]
Mamy potencjał stać się największym graczem na rynku mobilności w Polsce. Mamy duże możliwości skalowania, ponieważ nie wymaga to znacznego zwiększania nakładów inwestycyjnych. Do końca roku planujemy pozyskać kilkadziesiąt tysięcy użytkowników - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Piotr Boguszewski, country manager HoppyGo Poland.
"Niektóre restauracje znikają. Mam nadzieję, że chwilowo". Szefowa Wolta o przyszłości gastronomii [WYWIAD]
Mimo, że w ciągu ostatniego roku platformy pośredniczące zanotowały wzrost liczby restauracji korzystających z ich usług, to w ostatnim czasie wiele z nich zawiesza działalność. O tym, czy polską branżę gastronomiczną czeka załamanie oraz czy pośrednicy boją się ustawowego obniżenia poziomu marż rozmawiamy z Agatą Polityło, General Manager w Wolt Polska.
Carsmile pracuje nad trzema dużymi projektami. "Polska to ciekawy rynek do testowania innowacji"
Polska jest bardzo ciekawym rynkiem do testowania wszelkich innowacji w segmencie car(fin)tech oraz motors, ale jako część międzynarodowej grupy myślimy oczywiście o docelowym wykorzystaniu naszych pomysłów również na innych rynkach, gdzie obecny jest nasz większościowy akcjonariusz - zdradza Łukasz Domański, CEO Carsmile.
Paczka z OLX, żołnierz na misji, zapisy na szczepienie. Jak hakerzy wykorzystują emocje do ataków?
Wśród cyberprzestępców jest grupa ludzi wymyślających konkretne scenariusze ataków, znająca ludzką psychikę. W ostatnich miesiącach wykorzystywano np. obawy związane z koronawirusem: były wiadomości o dezynfekcji przesyłek, o zapisach na szczepienie. Socjotechnika wciąż działa - mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
FORDATA rozwija usługę w krajach bałtyckich. "Fintechy muszą umieć zapewnić "opiekę" nad danymi"
Bezpieczeństwo czysto technologiczne to nie wszystko. Dostawca usługi musi wiedzieć, jak obchodzić się z informacjami klienta nie tylko w ramach świadczenia, ale całościowo, bo przetwarzanie informacji rozpoczyna się już w momencie, gdy klient odwiedza stronę internetową - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Aleksandra Prusator, Sales & Marketing Director w FORDATA.
Europa luzuje przepisy dot. medycznej marihuany. W ślad za tym idzie biznes [WYWIAD]
Europejski rynek medycznej marihuany w ciągu najbliższych lat wzrośnie do prawie 40 mld dolarów - prognozuje Marzena Łasińska, założycielka Medican Campus. Polska może mieć w tym znaczny udział, jeśli tylko zmieni się prawo.
Fincastly pomaga podjąć bezpieczne decyzje biznesowe. "Użytkownicy oczekują automatyzacji" [WYWIAD]
Polska - pod względem rozwoju nowoczesnych form płatności - jest w czołówce Europy, jednak w pewnych obszarach otwartej bankowości wciąż mamy nad czym pracować - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Bartłomiej Glac, CEO Fincastly.
Marek Dietl: Nie wchodźmy do strefy euro! [WYWIAD]
Po obecnym kryzysie bogatsi staną się jeszcze bogatsi, a biedni – jeszcze biedniejsi – mówi dr Marek Dietl, prezes Giełdy Papierów Wartościowych.
Robert Zapotoczny: "Czas działa na korzyść PPK!" [WYWIAD]
Poziom partycypacji w programie PPK będzie rósł. I czas jest po stronie tych, co już są w programie, bo oni mają pieniądze – uważa Robert Zapotoczny, prezes spółki PFR Portal PPK.
Polityka, miłość i seks. Magda Mołek i Joanna Keszka, autorki podcastu Rozważna i erotyczna. Wywiad
W podcastach jest i polityka zagraniczna, i psychologia, i seks. Dziś to jedna z najbardziej demokratycznych platform pozwalających na szerzenie treści, których nie znajdziesz nigdzie indziej – mówi Magda Mołek, dziennikarka, która wspólnie z trenerką kreatywnego seksu, Joanną Keszką, dla Empik Go tworzy podcast „Rozważna i erotyczna”.
Marcin Ratajczak, Inuru: "Współpraca z Coca-Colą jest jak rola w filmie z Angeliną Jolie" [WYWIAD]
Po współpracy z takim gigantem jak Coca-Cola, wszystkim wydaje się, że osiągnąłeś już praktycznie wszystko. Nikt nie zaprasza cię na castingi, bo producenci myślą, że się za bardzo cenisz. Jesteśmy w tej samej sytuacji. Prowadzenie spółki jest jak sterowanie okrętem po bardzo dzikich wodach - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Marcin Ratajczak, współzałożyciel startupu Inuru.
AdBuster: "Co bym powiedział sobie młodemu? Rób swoje. Niczego bym nie zmienił" [WYWIAD]
Moja kariera ułożyła się naprawdę bardzo dobrze. Owszem, pewnych filmów teraz pewnie bym nie nagrał, ale one były świetną nauką. Błędy uczą - mówi Marek Hoffmann, znany jako AdBuster, jeden z najpopularniejszych youtuberów w Polsce.
Stachursky: "Rynek się zmienia, sztuka i biznes jeszcze bardziej się zbliżą" [TYLKO U NAS]
Moim zdaniem każdy artysta chce się zaangażować w inne działania zgodne z jego zainteresowaniami czy światopoglądem. Branża kulturalna obecnie dryfuje, więc twórcy muszą się spełniać w innych obszarach. Oczywiście nie wszyscy odniosą sukces, ale takie są realia - mówi Jacek Stachursky.
Palikot: "Rewolucja alkoholowa trwa. Po drogie alkohole sięga nawet 30 proc. Polaków" [TYLKO U NAS]
Dziś nie znajdzie pan poważnej restauracji, która nie miałaby w ofercie polskich win. Polskie piwo jest modniejsze niż to z Czech czy Niemiec. O mocnym alkoholu nie wspominając, którego nasz kraj zawsze był stolicą. Stąd mój pomysł, żeby robić polską whisky - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Janusz Palikot.
Psycholog: Od talentu bardziej liczy się nastawienie do pracy [WYWIAD]
Jak utrzymać pracowników pozytywnie nastawionych do pracy w sytuacji kryzysu – radzi dr hab. Paweł Jurek, psycholog z Pracowni Testów Psychologicznych i Pedagogicznych w Gdańsku.
Polski startup ułatwia naukę i rusza w Europę. "Przygotowujemy dzieciaki na przyszłość" [WYWIAD]
Metoda oparta o zapamiętywanie definicji i dat jest archaiczna. Edukacja ukierunkowana na doświadczenie i zrozumienie procesów jest kluczowym elementem współczesnej nauki - tłumaczy Joanna Ossowska-Rodziewicz, CEO SmartBee Club.
Raport Zielony Ład. Inwestycje w zieloną energię spłacają się same [WYWIAD]
Inwestycje w zieloną energię spłacają się same. A na koniec firma zostaje z minielektrownią, która przez następnych 20 lat produkuje prąd prawie za darmo – mówi Adam Hirny, dyrektor Biura ds. Programów Zrównoważonego Rozwoju w Banku BNP Paribas.
Każdą firmę stać na wprowadzenie innowacji? "Tak, ale wiele zależy od otwartości menedżerów"[WYWIAD]
Rodząca się innowacja to zawsze odprysk jakiegoś procesu. Różnie mówi się o diabelskich mocach marketingowców, ale jedno jest ewidentnie nieprawdą – my nie wymyślamy potrzeb. Każda innowacja jest odpowiedzią na jakieś potrzeby - mówi Marcin Bełza, managing partner w One11.
Polski biznes zakasuje rękawy [WYWIAD]
Nauczeni jesteśmy, żeby w trudnych sytuacjach nie narzekać, lecz intensywnie brać się do pracy. W momencie kryzysu związanego z pandemią, ta umiejętność bardzo się przydaje – mówi Magdalena Zmitrowicz, wiceprezes zarządu Banku Pekao S.A., nadzorująca Pion Bankowości Małych i Średnich Przedsiębiorstw.