W jaki sposób mikromobilność zmienia polskie miasta? Wywiad z Katarzyną Sobótką-Demianowską

Katarzyna Sobótka
Fot. materiały własne
Mikromobilność to uzupełnienie miejskiej logistyki. Jestem zwolenniczką ciągłego próbowania i uczenia się na błędach. Miasta mają różne potrzeby, rozwiązanie, które sprawdzi się w jednym miejscu, niekoniecznie będzie mogło być wprowadzone w innym - mówi Katarzyna Sobótka-Demianowska, Head of Business w EIT Innoenergy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W skład rozwiązań mikromobilnych wchodzą nie tylko hulajnogi elektryczne, skutery elektryczne i rowery elektryczne, ale również wszystkie specjalne pojazdy, które pozwalają na małym dystansie przejechać z punktu A do punktu B, wykorzystując mniejsze zasoby energii. - Mieszkańcy centrów miast, turyści i młodzi ludzie chcą regularnie korzystać chociażby z hulajnóg elektrycznych, ale brakuje usystematyzowanej technologii, ułatwiających to korzystanie - uważa Katarzyna Sobótka-Demianowska, Head of Business w EIT Innoenergy. Ekspertka zaznacza, że konieczne może okazać się stworzenie jednej aplikacji łączącej wszystkich operatorów.

- Zamiana samochodów spalinowych na elektryczne nie rozwiąże problemu korków czy tych związanych z dostępnością miejsc parkingowych - dodaje Sobótka-Demianowska.

Rozmowę z przedstawicielką EIT Innoenergy możecie odsłuchać poniżej. Wywiad odbył się podczas XIII Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach:

ZOBACZ RÓWNIEŻ