psychologia

zobacz inne tematy
Chroniczny stres, brak wsparcia i zdrowie psychiczne polskich przedsiębiorców: problem ignorowany?

Chroniczny stres, brak wsparcia i zdrowie psychiczne polskich przedsiębiorców: problem ignorowany?

Badanie „Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia” przynosi alarmujące dane o zdrowiu psychicznym mikroprzedsiębiorców. Wyniki raportu pokazują, że 96% z nich odczuwa przeciążenie pracą, a aż 73% nie potrafi oddzielić życia zawodowego od prywatnego. Wskazówki te, połączone z innymi statystykami, pozwalają zrozumieć, jak poważne są konsekwencje dla zdrowia psychicznego polskich przedsiębiorców

Patent na sukces

Patent na sukces

Chcesz dać awans? Nigdy nie rób tego na Zoomie! Kluczowe rozmowy firmowe powinno się przeprowadzać osobiście, a nie zdalnie – wynika z badań, których wyniki opublikował naukowy magazyn „NeuroImage”.

Jak się skoncentrować

Jak się skoncentrować

Czy trening uwagi ma sens, multitasking to samo zło, a gra na komórce może być rozgrzewką przed trudnym zadaniem? – pytamy dr. Marcina Leśniaka, neuropsychologa.

Rezygnacja z CV, testy osobowościowe. Filip Sobel o trendach na rynku pracy [WYWIAD]

Rezygnacja z CV, testy osobowościowe. Filip Sobel o trendach na rynku pracy [WYWIAD]

Współpracujemy z wieloma firmami i dostrzegamy, że innowacje w działach HR często nie biorą się od dyrektorów czy menedżerów, lecz są inicjatywami oddolnymi. Wielu „szeregowych” pracowników potrafi dostrzec usługi i technologie, które mogą usprawnić działanie organizacji, więc po prostu dzielą się pomysłami z kadrą zarządzającą - mówi Filip Sobel, CEO Staffly.

Uspokajaj, pomóż odzyskać nadzieję. Jak pomóc pracownikowi, który doświadczył wojennej traumy

Uspokajaj, pomóż odzyskać nadzieję. Jak pomóc pracownikowi, który doświadczył wojennej traumy

Prawdopodobnie co dziesiąty mieszkaniec Polski jest dziś Ukraińcem. Ponad połowa z nich to uchodźcy, którzy uciekli przed wojną. Pozostali, choć przybyli do nas wcześniej, na terenach objętych konfliktem mają swoich bliskich. Niemal wszyscy zmagają się więc z poczuciem traumy. Muszą o tym pamiętać także pracodawcy, którzy zatrudniają osoby zza wschodniej granicy.

Jak sprawić, żeby ten ważny projekt okazał się łatwy?

Jak sprawić, żeby ten ważny projekt okazał się łatwy?

Co by się stało, gdybyśmy zamiast głowić się nad tym, jak się zabrać za bardzo trudny, ale niezwykle ważny projekt odwrócili sytuację i zapytali: „Jak sprawić, żeby ten ważny projekt okazał się łatwy?”. Ta metoda „odwracania” może bardzo uprościć waszą pracę i życie.

Krajobraz po pandemii, czyli jak odzyskać zapał do pracy

Krajobraz po pandemii, czyli jak odzyskać zapał do pracy

Pandemia wstrząsnęła nie tylko gospodarką, ale też naszą psychiką. Wielu straciło zapał do robienia kariery. Inni zaczęli wątpić, czy ich praca zawodowa w ogóle ma sens. – Może mieć! Trzeba tylko odkryć swoje talenty i nauczyć się nimi zarządzać – przekonuje w książce „Ty też to masz!” Elżbieta Krokosz, master coach z 20-letnim doświadczeniem.

Praca zdalna. Co dalej ze skuteczną komunikacją?

Praca zdalna. Co dalej ze skuteczną komunikacją?

Po co nam skuteczna komunikacja? by zaoszczędzić czas, podejmować dobre decyzje, budować relacje, by rozumieć i rozwijać się. Praca zdalna nam to znacząco utrudniła. Co nas czeka dalej? Odpowiedź przygotowała Anna Oleksy, ekspert zarządzania i psycholog biznesu, Uniwersytet SWPS.

Myśląc o sobie. Dlaczego inni awansują i dostają podwyżki, a ja nie?

Myśląc o sobie. Dlaczego inni awansują i dostają podwyżki, a ja nie?

Pracownicy często skarżą się, że mimo wysokich kompetencji i ciężkiej pracy nie otrzymują podwyżek i awansów. Otrzymują je ci, którzy osiągają gorsze wyniki. Skąd się biorą takie sytuacje i dlaczego warto zadbać o odpowiednie dopasowanie pracowników do pracy? - odpowiedź na to pytanie przygotował dr Wojciech Karczewski, ekspert Uniwersytetu SWPS w ramach cyklu Myśląc o Sobie.

Myśląc o innych. Jak być liderem inteligentnym emocjonalnie

Myśląc o innych. Jak być liderem inteligentnym emocjonalnie

Lider inteligentny emocjonalnie to nie jest lider rozemocjonowany. W czasie kryzysu pracownicy każdej firmy mają dosyć własnych emocji. Im więcej w zespole strachu, złości czy smutku, tym bardziej liczy się to, co i jak lider mówi oraz co i jak robi. Czasem nawet „jak” (forma) zwycięża nad „co” (treść). O wyzwaniach lidera: tych komunikacyjnych i nie tylko - pisze dr Milena Drzewiecka.