ecommerce
zobacz inne tematyRaport Konsument nowej generacji. Trendy dla e-commerce
Rok 2020 upłynął pod znakiem boomu w e-commerce. Rok 2021 pod znakiem załamania łańcuchów dostaw. Rok 2022 będzie momentem inflacyjnego przełomu? Oto trendy, które wpłyną na oblicze rynku w tym roku.
Przez granicę do portfela. Zagraniczny e-commerce kusi polskie sklepy
Jeśli nie znasz zwyczajów swojego klienta, nic mu nie sprzedasz. Reguła ta sprawdza się też w internecie. A jeśli sprzedajesz w różnych krajach i kulturach, sprawa robi się jeszcze bardziej złożona. By osiągnąć sukces w e-commerce, nie wystarczy wiedzieć, że na Zachodzie klienci płacą w euro.
Europa zdusi rynek reklamy internetowej? "Zmiany spore, ale emocji mniej niż przy ACTA"
DMA I DSA nie rozpalają tak wyobraźni jak debata nad ACTA. Jednak rozwiązania przyjęte już przez Parlament Europejski zmienią internet – przynajmniej na terenie państw członkowskich wspólnoty. Zmienią się zasady wykorzystywania danych osobowych przez przedsiębiorców, a to m.in. na tym budowały swoją potęgę BIG-TECH’y.
Domek z kart. Jak nie zniszczyć firmy przez chwilową słabość?
Każda strona internetowa to misternie skonstruowana przestrzeń, która w jednej chwili może się zawalić. Wystarczy jeden błąd i „pyk” – tracisz dostęp do milionów klientów.
yestersen podwaja sprzedaż trzeci rok z rzędu. Firma nawiązała ekskluzywne partnerstwo z Gutek Film
yestersen – największy polski ecommerce z unikalnymi meblami i dodatkami od kultowych marek, sklepów vintage i antykwariatów – w 2021 roku wygenerował rekordowe przychody na poziomie ponad 20 mln zł, co oznacza wzrost aż o 89 proc. rok do roku. Sprzedaż online wzrosła w tym czasie o 84 proc. rdr., natomiast przychody wygenerowane przez kanał stacjonarny wzrosły aż o 140 proc. rdr.
Prawie 5 mln zł na rozwój AI Stylisty Modowego. Tak będzie wyglądać przyszłość branży fashion?
QuarticOn rozwija projekt dla branży fashion – AI Stylistę Modowego, pozwalającego na zastąpienie personalnego stylisty sztuczną inteligencją. Według planów, rozwiązanie pojawi się na rynku pod koniec 2023 r. Będzie dostępne zarówno dla sektora B2B, jak i B2C. Całkowity budżet projektu wynosi 6,3 mln zł, z czego 4,7 mlnzł pochodzi z dofinansowania NCBR.
Cenne podpowiedzi. Najlepsze książki dla przedsiębiorców
Aby osiągnąć sukces w biznesie, nie trzeba mieć wiedzy tajemnej. Czasem jednak przyda się jakiś drogowskaz, który wskaże drogę na skróty.
Co trzecie tradycyjne MŚP jest „chmurowo natywne”
Najnowsza analiza firmy Digital Ocean: Currents przekonuje, że dziś już 35 proc. „tradycyjnych” przedsiębiorstw MŚP z całego świata, w tym także z Europy i Polski, określa się mianem Cloud Native. Czyli organizacji zaawansowanych w wykorzystaniu cloud computingu na w każdym obszarze zarządzania zasobami.
Amazon daje szansę wejścia na zagraniczne rynki. Czy polskie firmy z niej korzystają?
Kubota to marka powstała jeszcze w latach 90., która niedawno otrzymała nowe życie i ponownie podbija serca Polaków. Teraz firma chce z sukcesem rozwinąć sprzedaż na zagranicznych rynkach, a w tym ma pomóc obecność na platformie Amazon oraz urozmaicenie oferty.
Raport Bezpieczna Firma. 10 narzędzi dla bezpiecznej firmy
Nie musisz wydawać milionów, by zwiększyć poziom bezpieczeństwa w swojej firmie. Oto 10 rozwiązań do wdrożenia nawet w małych biznesach.
Giełdowy LESS_ wzmacnia się doświadczonymi menedżerami i szykuje nową strategię
Ciąg dalszy zmian w LESS_. Do spółki przychodzi trzech nowych menedżerów z doświadczeniem m.in. w Domodi, Kross SA oraz Żabka Polska. Wzmocnienia kadrowe to jeden z fundamentów nowej strategii Grupy notowanej na GPW, zakładającej nie tylko dalszy rozwój platformy LESS_, ale także wejście w kanał sprzedaży offline i segment e-bike.
Rewolucja w handlu trwa. Jak nie dopuścić do upadku twojego e-sklepu?
Rewolucja w handlu trwa w najlepsze. Jeśli twój e-sklep nie jest wystarczająco efektywny, upadnie. Jak do tego nie dopuścić?
Innowacyjne produkty spożywcze z Polski trafią do USA. Spółka planuje emisję crowdinvestingową
Intenson Europe, producent zdrowej żywności, suplementów diety i innowacyjnych produktów spożywczych, działający na rynku już ponad 10 lat, planuje wzmocnić swoją pozycję za granicą. Chce pozyskać dodatkowy kapitał przez emisję akcji w crowdfundingu udziałowym, rozważa też debiut na giełdzie.
Mateusz Oleksiuk, LESS_: "Założenie startupu to nie bułka z masłem, rzeczywistość bywa brutalna"
Obecnie powstaje mnóstwo startupów, ludzie rezygnują z pracy w korporacjach, by zacząć robić coś po swojemu. Takich działań jest w tej chwili mnóstwo, ale udaje się nielicznym. Każdy myśli, że założenie startupu to bułka z masłem, ale rzeczywistość bywa brutalna, a młodzi founderzy odbijają się od ściany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Mateusz Oleksiuk, założyciel startupu LESS_.
Sztuczna inteligencja poprowadzi kampanie reklamowe? Warszawski startup chce zmienić rynek reklamy
Sztuczna inteligencja ma naśladować procesy myślowe człowieka. Z powodzeniem analizuje dane, prognozuje, a także podejmuje decyzje. Kluczem jest efektywne wykorzystanie tych umiejętności do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Warszawski startup, korzystając z potencjału technologii AI oraz uczenia maszynowego, ma zamiar zrewolucjonizować rynek reklamy online.
Funwisher Jarosława Kuźniara idzie po finansowanie społecznościowe. W planach globalna ekspansja
Funwisher – cyfrowa platforma oferująca m.in. unikalne życzenia wideo od gwiazd – chce zdobyć udział w światowym rynku personalizowanych filmów dla dzieci. Do 2026 roku chce sprzedawać swoje produkty w 6 językach na terenie 14 krajów. Jeszcze w IV kwartale 2021 ma odbyć się emisja crowdfundingowa spółki.
Raport Efektywność kosztowa. Za co zapłacimy mniej
Im większa firma, tym większe pole do popisu, by optymalizować koszty. Podpowiadamy na czym można zaoszczędzić i na jakie korzyści - poza dodatkowymi pieniędzmi - można liczyć.
Wytwarzają prąd z wody i papieru. BeFC wygrywa Infoshare Startup Contest
Francuski startup BeFC (Bioenzymatic Fuel Cells), który opracował technologię umożliwiającą wytwarzanie energii elektrycznej z papieru i wody, wygrał 20 tysięcy euro w konkursie, organizowanym podczas konferencji Infoshare 2021. O tytuł zwycięzcy Startup Contest, ubiegało się ponad 300 startupów z całego świata.
Vue Storefront z rekordową rundą A. Startup pozyskał 69 mln zł
Vue Storefront zamknął właśnie jedną z największych rund A w historii w Polsce pozyskując 69 mln zł przy wycenie spółki pre-money na poziomie 250 mln zł. Finansowanie pozwoli rozwinąć komercyjną dostępność produktu. Obecnie Vue Storefront jest używany przez setki globalnych e-sklepów i podnosi ich sprzedaż, głównie w kanałach mobilnych.
Raport Ekspansja zagraniczna. Jak zrywać owoce z najwyższej gałęzi
Wiele biznesów najpierw rozwinęło się w Polsce, a teraz sięgają po zyski na innych rynkach. Świat podbija także nowa grupa polskich firm stworzonych po to, by rozwijać się za granicą – mówi Weronika Achramowicz, partner w kancelarii Baker McKenzie.
Raport Ekspansja zagraniczna. Mistrzowie ekspansji
Polskie firmy kosmetyczne pokazały, że można zbudować silną pozycję na rynkach zagranicznych. Dla wielu z nich było to dodatkową osłoną, która obroniła ich w kryzysie. Część z nich wykorzystała okazję, by wzmocnić się bardziej.
Opontia zamierza przejąć 20 e-commerce’ów nad Wisłą. Chce wydać ponad 100 mln zł
Opontia rusza z ekspansją i inwestycjami w Polsce oraz w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - swoje wsparcie w zdynamizowaniu wzrostu i wypłynięciu na szerokie wody zaoferuje również właścicielom sklepów internetowych nad Wisłą. Do końca 2022 r. zamierza sfinalizować tu 20 transakcji i sfinansować je łącznie kwotą nawet ponad 100 mln zł.
Karol Milewski, Omnipack: "Polska jest w awangardzie e-commerce'u" [WYWIAD]
Świetnie przyjmują się u nas wszelkie nowinki technologiczne. Ponadto trzeba pamiętać, że nasz kraj jest dosyć dużym rynkiem, więc warto budować tu rozległe sieci sprzedażowe. Warto, choć oczywiście jednocześnie niesie to ze sobą wiele niebezpieczeństw - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Karol Milewski, współtwórca Omnipack.
Sklep miejscem nawiązywania relacji towarzyskich. Jak zatrzymać klienta w dobie zakupów online?
Sklep miejscem inspiracji i nawiązania kontaktów towarzyskich? Nie tylko tak może być, ale wręcz powinno, jeśli przedsiębiorcy chcą zatrzymać klientów w sklepach stacjonarnych. Ich powierzchnia też się zmniejszy, bo część zostanie przeznaczona na magazyny, żeby towar zamówiony online szybciej trafił do rąk konsumentów.
Automatów paczkowych wciąż za mało? "Rynek nadal daleki jest od nasycenia"
Dla prawie 16 mln Polaków najbliższy punkt odbioru paczki znajduje się w odległości ponad 10 minut pieszo. Same tylko paczkomaty InPost są wciąż poza zasięgiem 20 mln klientów, a w niektórych rejonach klienci muszą przejechać aż 27 km do najbliższego - wynika z raportu Automaty paczkowe i punkty odbioru w Polsce - nowa rzeczywistość świata dostaw opracowanego przez firmę dataplace.ai
Wirtualna przymierzalnia, zmniejszenie liczby zwrotów - cyfryzacja mody zmieni świat zakupów?
Cyfryzacja w branży modowej to nie tylko urozmaicenie doświadczeń zakupowych klientów – to realny wpływ na działalności biznesową, nawet kilkukrotne zwiększenie konwersji sprzedażowej i zmniejszenie ilości zwrotów. Przede wszystkim to jednak znaczne zmniejszenie śladu węglowego, który zostawia po sobie cała branża retail.
Algorytm badający krew. Sundose rozwija innowacyjne technologie w branży suplementów diety
Wraz z rozwojem nauki, zwiększają się także możliwości i oferty producentów suplementów diety, które pomagają w skutecznym dbaniu o zdrowie. Jednocześnie wzrasta też świadomość konsumentów. Trendy te determinują kierunek, w którym zmierza rynek suplementacji i coraz bardziej zbliżają go do świata nauki i innowacyjnych rozwiązań, bazujących na unikatowości.
Prezes Morele.net: "Rozmawiamy z potencjalnym inwestorem. Umowę dopniemy pewnie w tym roku" [WYWIAD]
Morele w ciągu ostatnich kilku lat wykonało potwornie ciężką pracę związaną ze zmianą modelu biznesowego. Przede wszystkim zmieniliśmy strukturę organizacji – ze sklepu elektro-wertykalnego staliśmy się multiwertykalną platformą. Koszty inwestycji mamy już za sobą, teraz przed nami czekanie na zyski - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Michał Pawlik, współtwórca i prezes Morele.net.
Jakub Roskosz sprzedał kurs e-commerce za milion złotych. "Sukces na trudnym rynku" [TYLKO U NAS]
Mój kurs nie zrobi rewolucji w firmach. Chciałem po prostu dać do myślenia, wskazać kierunek zmian – mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Jakub Roskosz.
Ruszają zapisy na akcje Modern Commerce. Maksymalna cena jednej akcji to 0,54 zł
Ruszyła emisja akcji Modern Commerce. Notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi, rozpoczyna proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na przejęcie właściciela marki Moliera2.com i bieżących projektów inwestycyjnych prowadzonych przez Grupę.
Startuje nowe rozwiązanie płatnicze dla e-commerce. Co mogą zyskać sklepy online?
Notowana na warszawskiej giełdzie grupa Comperia.pl SA (CPL) uruchomiła marketplace płatności dla e-sklepów. Comfino integruje wszystkie opcje zapłaty za produkt lub usługę w sklepie internetowym i dopasowuje najlepsze rozwiązanie dla konkretnego użytkownika.
Duże przejęcie na rynku ecommerce. "Dzięki transakcji powstanie unikatowa platforma"
Apaczka, największy dostawca rozwiązań logistycznych dla ecommerce w Polsce, przejmuje Sendit.pl, wiodącą w Polsce platformę wysyłkową dla klientów indywidualnych.
Nowy multibrand w branży fashion wchodzi do gry. "Będziemy skupiać solidne polskie marki"
Grupa Modne Zakupy, lider w sprzedaży bielizny w Polsce pod marką Intymna.pl odsłania nowy projekt PRIMODO.com – multibrand z odzieżą damską i męską na każdą kieszeń. Serwis jest niezależnym sklepem internetowym z unikalną możliwością łączenia zamówień klientów z innymi serwisami Grupy.
Zakupy z dostawą w pół godziny? Wolt chce zrewolucjonizować rynek
Wolt, fiński startup zajmujący się dostarczaniem dań restauracyjnych oraz zakupów, uruchomi w Polsce Wolt Market – sieć samodzielnych, wirtualnych, supermarketów. Będą oferowały ponad 1000 produktów, które mają być dostarczane do klientów w czasie krótszym niż 30 minut.
Jak sprostać oczekiwaniom klientów kupujących przez internet
Pandemia spowodowała dwa pozornie rywalizujące ze sobą zjawiska – rosnącą konsumpcję innowacji technologicznych przy jednoczesnym wzroście podstawowych potrzeb ludzi. Zidentyfikowaliśmy w naszych badaniach cztery główne potrzeby, których zaspokojenia domagają się dzisiaj osoby robiące zakupy online. Jakie to potrzeby?