ecommerce
zobacz inne tematyWirtualna przymierzalnia, zmniejszenie liczby zwrotów - cyfryzacja mody zmieni świat zakupów?
Cyfryzacja w branży modowej to nie tylko urozmaicenie doświadczeń zakupowych klientów – to realny wpływ na działalności biznesową, nawet kilkukrotne zwiększenie konwersji sprzedażowej i zmniejszenie ilości zwrotów. Przede wszystkim to jednak znaczne zmniejszenie śladu węglowego, który zostawia po sobie cała branża retail.
Algorytm badający krew. Sundose rozwija innowacyjne technologie w branży suplementów diety
Wraz z rozwojem nauki, zwiększają się także możliwości i oferty producentów suplementów diety, które pomagają w skutecznym dbaniu o zdrowie. Jednocześnie wzrasta też świadomość konsumentów. Trendy te determinują kierunek, w którym zmierza rynek suplementacji i coraz bardziej zbliżają go do świata nauki i innowacyjnych rozwiązań, bazujących na unikatowości.
Prezes Morele.net: "Rozmawiamy z potencjalnym inwestorem. Umowę dopniemy pewnie w tym roku" [WYWIAD]
Morele w ciągu ostatnich kilku lat wykonało potwornie ciężką pracę związaną ze zmianą modelu biznesowego. Przede wszystkim zmieniliśmy strukturę organizacji – ze sklepu elektro-wertykalnego staliśmy się multiwertykalną platformą. Koszty inwestycji mamy już za sobą, teraz przed nami czekanie na zyski - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Michał Pawlik, współtwórca i prezes Morele.net.
Jakub Roskosz sprzedał kurs e-commerce za milion złotych. "Sukces na trudnym rynku" [TYLKO U NAS]
Mój kurs nie zrobi rewolucji w firmach. Chciałem po prostu dać do myślenia, wskazać kierunek zmian – mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Jakub Roskosz.
Ruszają zapisy na akcje Modern Commerce. Maksymalna cena jednej akcji to 0,54 zł
Ruszyła emisja akcji Modern Commerce. Notowana na NewConnect grupa e-commerce związana z dobrami luksusowymi, rozpoczyna proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na przejęcie właściciela marki Moliera2.com i bieżących projektów inwestycyjnych prowadzonych przez Grupę.
Startuje nowe rozwiązanie płatnicze dla e-commerce. Co mogą zyskać sklepy online?
Notowana na warszawskiej giełdzie grupa Comperia.pl SA (CPL) uruchomiła marketplace płatności dla e-sklepów. Comfino integruje wszystkie opcje zapłaty za produkt lub usługę w sklepie internetowym i dopasowuje najlepsze rozwiązanie dla konkretnego użytkownika.
Duże przejęcie na rynku ecommerce. "Dzięki transakcji powstanie unikatowa platforma"
Apaczka, największy dostawca rozwiązań logistycznych dla ecommerce w Polsce, przejmuje Sendit.pl, wiodącą w Polsce platformę wysyłkową dla klientów indywidualnych.
Nowy multibrand w branży fashion wchodzi do gry. "Będziemy skupiać solidne polskie marki"
Grupa Modne Zakupy, lider w sprzedaży bielizny w Polsce pod marką Intymna.pl odsłania nowy projekt PRIMODO.com – multibrand z odzieżą damską i męską na każdą kieszeń. Serwis jest niezależnym sklepem internetowym z unikalną możliwością łączenia zamówień klientów z innymi serwisami Grupy.
Zakupy z dostawą w pół godziny? Wolt chce zrewolucjonizować rynek
Wolt, fiński startup zajmujący się dostarczaniem dań restauracyjnych oraz zakupów, uruchomi w Polsce Wolt Market – sieć samodzielnych, wirtualnych, supermarketów. Będą oferowały ponad 1000 produktów, które mają być dostarczane do klientów w czasie krótszym niż 30 minut.
Jak sprostać oczekiwaniom klientów kupujących przez internet
Pandemia spowodowała dwa pozornie rywalizujące ze sobą zjawiska – rosnącą konsumpcję innowacji technologicznych przy jednoczesnym wzroście podstawowych potrzeb ludzi. Zidentyfikowaliśmy w naszych badaniach cztery główne potrzeby, których zaspokojenia domagają się dzisiaj osoby robiące zakupy online. Jakie to potrzeby?
Google prezentuje nowy algorytm. Czeka nas rewolucja w wyszukiwaniu informacji?
MUM, czyli Multitask Unified Model może zrewolucjonizować wyszukiwanie w internecie - przekonuje Google. Algorytm rozpoznaje i generuje treści w aż 75 językach, wyłapując informacje zarówno z tekstu, jak i grafiki. Firma zapewnia, że algorytm ma być 1000 razy bardziej skuteczny niż dotychczasowy BERT.
Nowy podatek od internetowych zakupów. Czy ceny pójdą w górę?
Unia Europejska wydała wojnę sprzedawcom, którzy sprowadzają na masową skalę towar z rynków azjatyckich nie płacąc przy tym Vat-u. Straty wynoszą co najmniej miliard euro rocznie, ale też europejskie firmy mogą nieco odetchnąć. Będą bardziej konkurencyjne cenowo. Zapewne ze szkodą dla portfela konsumenta.
Jakub Roskosz rusza z kursem e-commerce. „Na rynku wciąż brakuje specjalistów. Chcę wyłowić perełki”
Trend wchodzenia w online będzie szansą dla wielu firm, ale jeszcze więcej przedsiębiorstw pogrąży. W moim kursie nie daję gotowych odpowiedzi – wskazuję trendy i wyzwania, radzę jak odnaleźć się w branży. To uniwersalna wiedza, która będzie aktualna nawet za kilka lat – mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Jakub Roskosz.
InPost rozwija nową usługę. Do czego służą lodówkomaty?
InPost uruchomi 20 nowych Lodówkomatów w kolejnym mieście w Polsce, czyli we Wrocławiu. Obecnie takie urządzenia są dostępne w Warszawie i Krakowie – łącznie w 50 lokalizacjach. Już przed wybuchem pandemii według badań Kantar TNS aż 40 proc. kupujących online chciało odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost.
Akardo zwiększa sprzedaż. Polskie buty rzemieślnicze są już dostępne w całej UE
Akardo opublikowało wyniki sprzedaży za I kwartał 2021 roku. Od stycznia do marca br. spółka osiągnęła sprzedaż na poziomie 1 080 500 zł, przed rokiem było to 797 650 zł, co oznacza wzrost o 35 proc. Średnia wartość zamówienia wyraźnie przekroczyła 300 zł.
Allegro stawia pierwsze automaty paczkowe. Trwają też konsultacje z ruchami miejskimi
Allegro rozpoczęło budowę sieci automatów paczkowych zasilanych zieloną energią. W Poznaniu i Warszawie właśnie stanęły cztery pierwsze urządzenia, do końca tego roku będzie ich 1500. Automaty paczkowe Allegro zostały zaprojektowane tak, by dzięki ekologicznym rozwiązaniom, atrakcyjnemu wyglądowi oraz uwzględnieniu potrzeb różnych grup klientów wkomponować się w otoczenie.
WEARFITS planuje globalną rundę inwestycyjną. "AR bez umieszczenia w kontekście jest tylko zabawką"
Technologie 3D, bez umieszczenia w kontekście danych, są tylko zabawką i PR-ową ciekawostką. Dane bez odpowiedniej wizualizacji i kontekstu nie mają wartości dla firmy modowej, ani jej klienta - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Łukasz Rzepecki, CEO WEARFITS.
Kolejna sieć sklepów będzie otwarta w niedziele? "Uważnie obserwujemy trendy na rynku"
Sieć sklepów Kaufland wprowadza usługi pocztowe we wszystkich sklepach. Jeszcze do niedawna usługa była dostępna w ponad 100 marketach sieci, ale już teraz mogą korzystać z niej kupujący we wszystkich sklepach Kaufland w całej Polsce.
SpeedUp Group inwestuje w inteligentną encyklopedię produktów opartą o AI
Productz.com - inteligentna encyklopedia produktów - to kolejne przedsięwzięcie Joanny i Dawida Piaskowskich. Firmę wsparli już pierwsi inwestorzy, w tym fundusz należący do SpeedUp Group, który inwestował też w poprzednie biznesy Piaskowskich.
BLIK w Messengerze. Innowacyjne rozwiązanie do płatności w e-commerce
Krajowy Integrator Płatności (Tpay) oraz KODA, dostawca systemu operacyjnego do automatyzacji komunikacji, jako pierwsi w Polsce wdrożyli nowe rozwiązanie do płatności w e-commerce. Innowacyjna metoda wykorzystuje bezpieczne płatności BLIKIEM oraz rozwiązania chatbotowe, które umożliwiają rozliczenie płatności w komunikatorze, np. w Messengerze lub na chacie sklepu internetowego.
Omnipack skupi się na ekspansji zagranicznej. W planach rozwój w Wielkiej Brytanii i na rynku DACH
Już prawie 40 proc. naszego biznesu opiera się na zagranicznych rynkach. Szczególnie przyglądamy się krajom DACH i Wielkiej Brytanii, bo to miejsca, gdzie możemy zrobić dużą różnicę - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Karol Milewski, współtwórca Omnipack.
Ruszyła emisja akcji Balticus SA. W planach m.in. zegarki sprzedawane z butelką whisky
Balticus zwrócił się do inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł, które przeznaczy na stworzenie nowej linii zegarków klasycznych, nowej kolekcji czasomierzy, która będzie sprzedawana wraz z whisky, badania i innowacje oraz budowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Emisja jest promowana przez platformę Crowdway.
"Spotify dla ubrań" już wkrótce. Polski startup GetDressed chce podbić okoliczne rynki
Nasze plany jeśli chodzi o działania zagraniczne na razie dotyczą głównie okolicznych rynków, bo marki, z którymi zaczynamy współpracę, mają tam już swoje sklepy. To będzie bardzo naturalne wejście - zdradza w rozmowie z mycompanypolska.pl Agnieszka Pałka, CEO GetDressed.
Vue Storefront szykuje kolejną rundę inwestycyjną. "Wzrosty większe, niż zakładaliśmy" [TYLKO U NAS]
Prawdopodobnie pod koniec tego roku odbędzie się kolejna runda inwestycyjna. Chcemy zaatakować jeszcze więcej platform, a to wymaga od nas zbudowania takich wewnętrznych "plemion", które będą zajmowały się konkretnymi obszarami. Aktualnie zespół jest po prostu za mały, żeby zrealizować wszystkie plany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Patrick Friday, CEO Vue Storefront.
Czy firmy mogą znów działać w oparciu o przewidywalne prognozy? "Dominuje bierna obserwacja zmian"
Specjaliści od zarządzania operacyjnego zadają sobie pytanie, kiedy firmy będą mogły znów funkcjonować w oparciu o przewidywalne prognozy. Wciąż pojawiające się doniesienia o nowych mutacjach wirusa i kolejnych obostrzeniach sprawiają, że konieczna jest ciągła korekta planów na przyszłość.
Liczba sklepów internetowych stale rośnie. Jak zachęcić potencjalnych klientów?
Od lat liczba sklepów stacjonarnych w Polsce systematycznie spada, za to rośnie liczba sklepów online. W pierwszym kwartale 2021 r. przedsiębiorcy zarejestrowali 3,4 tys. sklepów internetowych i wykreślili 1,4 tys. Eksperci przewidują, że na koniec 2021 r. liczba sklepów online może sięgnąć nawet 55 tys.
Przesyłka z Aliexpress w 15 dni? Portal uruchamia gwarantowane terminy dostaw
Aliexpress uruchomiło specjalną usługę dla polskich klientów. To gwarantowana, 15-dniowa dostawa produktów. Oferta dotyczy produktów oznaczonych etykietą "15-dniowa dostawa".
Żywność w sklepach internetowych coraz droższa. "Przed świętami będzie wiele akcji promocyjnych"
Ceny w internetowych sklepach spożywczych są wyższe od tych w placówkach stacjonarnych od wielu miesięcy - tak wynika z Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency. Przed nami przedświąteczne akcje cenowe, w ramach których walka o uwagę klientów, rozegra się zarówno w Internecie jak i w sklepach stacjonarnych.
Trendy technologiczne 2021, które spowodują rewolucję w firmach
Dwunasty raport Deloitte pt. „Trendy technologiczne 2021” opisuje trendy, które w najbliższych 18-24 miesiącach mogą spowodować rewolucję w firmach. Tegoroczny raport poświęcony jest m.in. zagadnieniom nierozłączności strategii biznesowej i technologii.
Czy Etsy Polska odniesie sukces?
Etsy Polska działa już online, ale nie do końca jest to w pełni polskojęzyczna wersja serwisu. W takiej formie raczej nie ma co liczyć na duży sukces.
Polskie obuwie rzemieślnicze rusza na podbój Europy. W planach debiut na NewConnect
Akardo SA – e-commerce z rzemieślniczym obuwiem – wyrusza na podbój Europy oraz zapowiada uruchomienie nowej, międzynarodowej marki premium – Haka Shoes. Debiut na NewConnect nastąpi nie wcześniej niż w 2023 roku.
Sklepy omijają zakaz i sprzedają alkohol przez Internet. "Zmiana przepisów jest potrzebna"
Formalnie handel produktami alkoholowymi w sieci jest zakazany, jednak w Polsce działa mnóstwo sklepów internetowych z alkoholem wykorzystujących niejasności w przepisach pochodzących jeszcze z 1982 r. Analiza ekspertów merce.com wskazuje, że umożliwienie sprzedaży online mogłoby pomóc producentom, których dotknęła pandemia.
Ważne zmiany na Allegro. "W trosce o bezpieczeństwo użytkowników"
Allegro zapowiedziało wprowadzenie nowego regulaminu. Już wkrótce nie będzie możliwe robienie zakupów bez zarejestrowanego konta.
Brexit wyzwaniem dla logistyki. Jakie zmiany odczują konsumenci kupujący online?
Opóźnienia, papierkowa robota, dodatkowe cła – to tylko niektóre z negatywnych skutków Brexitu. Branża logistyczna stoi obecnie przed potężnym wyzwaniem, aby zapewnić ciągłość handlu. Ale Brexit może dotknąć każdego z nas, indywidulanych konsumentów, a wówczas przyjdzie nam zapłacić więcej i poczekać znacznie dłużej na kupione produkty.
Jak Polacy płacą za e-zakupy? "Klienci cenią sobie przede wszystkim wygodę i szybkość"
Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Tpay, 80 proc. internautów najczęściej wybiera płatności natychmiastowe do finalizacji zamówień internetowych. Szczególną popularnością cieszy się BLIK.