Wytwarzają prąd z wody i papieru. BeFC wygrywa Infoshare Startup Contest
Fot. Tomek KamińskiW finale Infoshare Startup Contest walczyło 5 startupów - Animal Alternative Technologies, BeFC, F4A, MYLEG i Positive Carbon. Wszystkie prezentowały się przed jury złożonym z inwestorów. Podczas konkursu pomysły oceniane były pod kątem potencjału biznesowego, innowacyjności, zespołu oraz samej prezentacji. Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 30 tys. euro w gotówce. Nagrody ufundował Prezydent Miasta Gdańska.
Jaki problem rozwiązuje BeFC?
BeFC zmienia sposób, w jaki zasilamy urządzenia elektryczne, np. zabawki, zegarki, latarki, aparaty słuchowe, sprzęt do monitorowania stanu zdrowia oraz inne urządzenia na baterie. Do wytworzenia energii elektrycznej nie będziemy potrzebowali już tak niebezpiecznych dla zdrowia ogniw guzikowych, wystarczy glukoza i tlen.
Jak to możliwe? BeFC oferuje technologię ogniw biopaliwowych, którą można obsługiwać za pomocą kropli roztworu - od wody z kranu po inne płyny biologiczne. Innowacyjne rozwiązanie wykorzystuje jedynie enzymy i celulozę - czyli zwykły papier. To zrównoważona i przyjazna dla środowiska metoda wytwarzania energii.
Drugie miejsce zajęła brytyjska firma Animal Alternative Technologies, a trzecie Positive Carbon z Irlandii.
Ponad 300 startupów i VC z całego świat
- W tym roku do konkursu zgłosiło się ponad 300 startupów z 46 krajów, z całego świata. Przeważająca część projektów pochodziła z Polski (65), Niemiec (33), Wielkiej Brytanii (27), Włoch (18) oraz Izraela (14). Najwięcej zgłoszonych pomysłów to rozwiązania z branż: FinTech, E-commerce oraz MedTech. Dużą grupę uczestników stanowiły także start-upy social impact oraz te, zajmujące się ochroną środowiska - mówi Grzegorz Borowski, CEO Infoshare.
Poza udziałem w konkursie, obecne na wydarzeniu startupy mogły nawiązać kontakt z ponad 100 inwestorami z całego świata – aniołami biznesu, funduszami VC i CVC, m.in. First Check Ventures, White Star Capital, Change Ventures, DTCP czy Robert Bosch Venture Capital. Rozmowy odbywały się podczas trwających 5 dni, indywidualnych spotkań matchmakingowych online i offline, umawianych przy użyciu dedykowanego narzędzia.
W tegorocznej, 15. edycji konferencji Infoshare udział wzięło ponad 4.5 tysiąca uczestników.