yestersen podwaja sprzedaż trzeci rok z rzędu. Firma nawiązała ekskluzywne partnerstwo z Gutek Film
Karol Misztal, fot. materiały prasoweNajwiększy wzrost, o 164 proc. rdr., yestersen odnotował w segmencie współczesnego designu, który odpowiadał za 60 proc. sprzedaży. Segmenty vintage i antyków utrzymały zeszłoroczną dynamikę wzrostów, czyli ok. 30 proc. Ponad połowę sprzedanych produktów w 2021 roku stanowiły meble.
Zeszły rok był dla nas rekordowy i potwierdził strategię wzrostu realizowaną konsekwentnie od 2018 r., jak i potencjał do dalszych wzrostów. Obsłużyliśmy ponad 18 tysięcy zamówień, co daje wzrost o 84 proc. rdr. Łącznie sprzedaliśmy aż 32 tys. produktów. Zwiększyliśmy też średnią liczbę produktów w zamówieniu o 13 proc., a średnia wartość zamówienia jest o 6 proc. wyższa niż w 2020 roku – mówi Karol Misztal, założyciel i CEO yestersen.
Aż 33 proc. klientów pozyskanych przed 2021 rokiem wraca do yestersen po kolejne zakupy. W zeszłym roku yestersen pozyskał o 73 proc. klientów więcej niż w rekordowym 2020 roku, łącznie platforma posiada już kilkadziesiąt tysięcy zadowolonych kupujących.
Zobacz też: Ramp
Nasz serwis w 2021 roku odwiedziły prawie 2 mln użytkowników. Przeprowadziliśmy redesign platformy, wprowadziliśmy bardziej przejrzysty UI i uzyskaliśmy ponad 4-krotną poprawę prędkości serwisu, co pozwoliło utrzymać zeszłoroczny poziom konwersji, mimo niemal dwukrotnie większego ruchu. Nawiązaliśmy też ekskluzywne partnerstwo z Gutek Film, w ramach której na dwa miesiące w naszym showroomie odwzorowaliśmy scenografię z filmu Pedro Almodovara "Ludzki Głos" – to pierwszy taki projekt w Polsce – dodaje Misztal.
Inwestorami strategicznymi yestersen od 2018 roku są Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. ATAL i STS. yestersen podtrzymuje ambitne plany związane z rozwojem wspartym przez rynek kapitałowy – spółka zamierza przeprowadzić emisję crowdfundingową, a docelowo ma pojawić się na NewConnect.
We wrześniu br. yestersen poinformował o pozyskaniu inwestora branżowego. Grupa Kapitałowa FABRYK MEBLI „FORTE” SA nabyła 20,5 proc. udziałów za kwotę 4,5 mln zł. Zaangażowanie Grupy FORTE pozwoli spółce na stworzenie marki własnej, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności yestersen oraz poprawa marżowości. Część środków z transakcji zostanie przeznaczona również na dalszy rozwój technologii i rozbudowę portfolio produktowego o nowe marki, szczególnie z kategorii premium. Wcześniej, w 2018 roku, spółka pozyskała inwestorów strategicznych, którzy przyczynili się do m.in. wzrostu skali działalności i rozszerzenia oferty.
yestersen notuje wzrosty sprzedaży zarówno w kanale e-commerce, jak i stacjonarnym, realizowanym przez showroom zlokalizowany przy ul. Lekarskiej w Warszawie. To nie tylko miejsce umożliwiające stacjonarne zakupy, ale przede wszystkim wyrafinowane wnętrza, które inspirują oraz pozwalają podziwiać wzornictwo na najwyższym poziomie.
Obecnie yestersen oferuje już ponad 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków – czyli 88 nowości dziennie od poniedziałku do piątku – oraz 23 tys. produktów współczesnych od ponad 100 dostawców do których w 2021 r. dołączyły marki takie jak Flos, Verpan, &tradition, Bolia czy Normann Copenhagen. Za sprawą usprawnień logistycznych yestersen wysyła już blisko 1000 produktów w zaledwie 24 godziny po złożeniu zamówienia.
Inspiracje: Bruce Lee
yestersen to obecnie największa w kraju platforma e-commerce specjalizująca się w sprzedaży unikatowego designu. Firma powstała w 2015 roku. Przez ostatnie trzy lata przychody yestersen konsekwetnie wzrastały niemal dwukrotnie, co wskazuje na potencjał tego rynku. Z platformy korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy m.in. hotele, kawiarnie i biura, czy teatry poszukujące wyjątkowych rekwizytów.