Funwisher Jarosława Kuźniara idzie po finansowanie społecznościowe. W planach globalna ekspansja
Fot. materiały prasoweKierujący zespołem Funwisher Jarosław Kuźniar wskazuje, że personalizowane treści wideo cieszą się dużą popularnością, a branża jest bardzo perspektywiczna. Choćby dlatego, że częściej kupujemy doświadczenia, a nie produkty.
- W pierwszym etapie działalności Funwishera (MVP) koncentrowaliśmy się na badaniu grup docelowych i rozwoju technologii. Nasza oferta spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem, wyprodukowaliśmy kilkanaście tysięcy filmów, otrzymaliśmy więcej niż 500 pozytywnych recenzji. Ludzie doceniają kreatywne upominki i coraz częściej sięgają po cyfrowe prezenty, które w porównaniu do analogowych, nie nudzą się tak szybko i dają niezapomniane emocje - mówi Jarosław Kuźniar.
Kluczowym segmentem, na którym będzie się obecnie skupiać spółka, są personalizowane treści wideo dla dzieci. Jego globalna wartość to ok. 1,8 mld dol.
- Przy rozwoju produktu doszliśmy do wniosku, że duży potencjał sprzedażowy drzemie w filmach dla dzieci, tworzonych w oparciu o licencje popularnych animacji, w których widzimy łatwość w skalowaniu na cały świat. Dzieci to także najbardziej wdzięczni i radośni odbiorcy. To właśnie w tym kierunku będziemy chcieli rozwijać platformę, choć z TOP gwiazd sportu, sceny czy filmu nie rezygnujemy. Mamy know-how i wiemy jakich treści oczekuje klient - dodaje Kuźniar.
Obecnie na platformie Funwisher, oprócz życzeń od polskich gwiazd, można zamówić personalizowane życzenia na urodziny, imieniny, dzień dziecka czy święta od Pszczółki Mai i Baranka Shauna. Już wkrótce dołączy do nich popularna Biedronka i czarny kot, czyli Miraculous. W planach jest zwiększenie portfolio o 18 nowych postaci, takich jak Psi Patrol, Strażak Sam czy Tomek i przyjaciele.
Funwisher oferuje już pierwsze produkty dostępne poza Polską. Dzięki partnerstwu ze studiem Aardman Animations klienci z Wielkiej Brytanii mogą zamówić anglojęzyczne życzenia od Baranka Shauna. To Wielka Brytania, wraz z USA, Kanadą i Australią jest pierwszym kierunkiem ekspansji polskiej spółki technologicznej. W następnej kolejności materiały mają być dostępne po niemiecku, francusku, hiszpańsku i portugalsku. Do 2026 roku Funwisher chce sprzedawać swoje produkty na 14 rynkach w 6 wersjach językowych.
Funwisher - crowdfunding udziałowy
Funwisher chce zaprosić inwestorów społecznościowych do grona akcjonariuszy, by mogli uczestniczyć w planowanej ekspansji, dlatego spółka zapowiedziała emisję crowdfundingową do kwoty 1 mln euro. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway, a środki zostaną przeznaczone na szybsze osiągnięcie wymaganej skali działalności, m.in. przez zakup nowych licencji i rozwój e-commerce. Spółka nie wyklucza dalszego finansowania poprzez ofertę publiczną na giełdzie.
Dla rozwoju spółki ważne jest także ciągłe udoskonalanie technologii. Dzięki technikom personalizacji treści, gwiazda lub bohater bajki nie tylko zwraca się do odbiorcy filmu po imieniu, ale też pokazuje i komentuje zdjęcia bohatera filmu lub jego bliskich.
- Ostatnie trzy lata poświęciliśmy nie tylko na zrozumienie potrzeb odbiorcy, ale także na zbadanie jakie interakcje z postaciami wzbudzają największe emocje. Celem było dostarczenie ich maksymalnej liczby w postaci personalizowanych efektów. Podstawą naszej działalności jest technologia, nie tylko jeśli chodzi o produkcję, ale także dystrybucję treści przez e-commerce i partnerów - tłumaczy Grzegorz Miśta, wiceprezes i dyrektor ds. operacyjnych Funwisher.
W przypadku życzeń od gwiazd, każdy film jest nagrywany osobiście w profesjonalnym studiu, a potem dostosowywany do potrzeb personalizacji. Życzenia od animowanych postaci są dubbingowane i następnie dostosowane do możliwości spersonalizowania. Filmy w wysokiej jakości (do 4k) realizowane są maksymalnie w 24 godziny, a w wersji ekspres w godzinę.
- Nauczeni doświadczeniem, chcąc skalować biznes i poprawiać jego rentowność, chcemy rozwinąć obszar personalizacji bajkowych animacji. Sengment kids & family bardzo dynamicznie się rozwija, brakuje digitalizowanych produktów dla młodego pokolenia fanów. Skalowalna technologia pozwalająca na równoczesne utrzymanie jakości to nasz wyróżnik, na którym chcemy oprzeć ekspansję. Crowdfunding udziałowy pozwoli nam na szybsze wdrożenie naszej strategii w życie - zaznacza Szymon Pawlica, który w spółce odpowiada za strategię.
Funwisher - wsparcie gwiazd, sieć sprzedaży i działalność charytatywna
Funwisher rozpoczął działalność w 2018 roku i szybko zyskał rozgłos. Z projektu, który łączy gwiazdy z ich fanami korzystają Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil czy Borys Szyc. Pierwszym TOP bohaterem był jednak Robert Lewandowski, który należy też do grona udziałowców spółki. Gwiazdy Funwishera zebrały łącznie ponad 150 000 zł na rzecz największych fundacji: WOŚP, PAH, Szlachetnej Paczki oraz fundacji Rak’n’Roll – Wygraj Życie. Na cel charytatywny przekazywana jest część kwoty z każdego zakupionego filmu, a o wsparciu konkretnej organizacji decydują sami klienci.
Personalizowane życzenia od gwiazd i ulubionych animowanych bohaterów można kupić za pośrednictwem platformy internetowej Funwisher, a także w innych serwisach internetowych. Spółka współpracuje m.in. z Allegro i Ceneo, sklepami z prezentami czy sklepami oferującymi bilety. Wraz z rozwojem oferty produktowej planuje uruchomienie współpracy ze sklepami zabawkowymi i księgarniami zarówno w sprzedaży cyfrowej, jak i stacjonarnie w dużych sieciach handlowych.