ecommerce
zobacz inne tematy2,5 mln zł na rozwój inteligentnych botów. W planach ekspansja na rynki anglojęzyczne
PerfectBot, spółka z Grupy K2, pozyskała właśnie dwóch inwestorów i 2,52 mln zł na dalszy rozwój czatbota nowej generacji, automatyzującego obsługę klientów e-commerce. Z narzędzia korzystają już takie marki jak Reserved, Sinsay czy 4F. Nowe finansowanie pozwoli spółce przyspieszyć międzynarodową ekspansję.
Digital First AI to rewolucja w marketingu? "Dajemy marketerom narzędzia do optymalizacji pracy"
Liczymy, że niebawem dojdziemy do momentu, w którym przedsiębiorca weźmie do ręki telefon, powie kilka zdań na temat swojej firmy, a my na tej podstawie będziemy w stanie dostarczyć mu precyzyjną strategię marketingową oraz zaproponować kontent - mówi Rafał Tromczyński, CEO Digital First AI.
Stawki freelancerów – w jakiej branży wzrosły najbardziej?
Aż 52 proc. polskich freelancerów przyznało, że podniosło w ostatnim czasie swoje stawki. Widać to również w danych pochodzących z umów zawartych przez platformę Useme – największe zmiany można zaobserwować zwłaszcza wśród wolnych strzelców zajmujących się programowaniem. Jak to wygląda w pozostałych branżach?
Kacper Nowicki, Nomagic: "Nasze roboty mają intuicję" [WYWIAD]
Nasze roboty uczą się, zbierają doświadczenie w poszczególnych magazynach, osiągają pewien stopień intuicji – nie znając nowego opakowania, mimo wszystko dają sobie z nim radę, bo to opakowanie w miarę podobne do innych, z którymi miały do czynienia w przeszłości - tłumaczy Kacper Nowicki, współzałożyciel startupu Nomagic.
Biznes B2B w e-commerce. Jak zadbać o bezpieczny rozwój
Wygraj wyścig o klienta i uruchom odroczone płatności w segmencie B2B. Jak to zrobić szybko i zapewnić sobie dodatkowe źródła przychodów?
Polski startup SmartyMeet chce podnieść efektywność spotkań online. Nadchodzi czas video botów?
Sławomir Kroczak, Monika Wyszyńska i Rafał Fic zakładają SmartyMeet, technologiczny start-up oferujący rozwiązania dla efektywniejszych spotkań online. W ramach spółki powstaje innowacyjny asystent AI (sztucznej inteligencji), który wesprze uczestników videorozmów, a docelowo samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe czy będzie pełnić funkcję doradcy klienta podczas zakupów e-commerce.
Commerce Transformation Days: nowe modele biznesowe napędzają transformację handlu
Kompleksowa, wielopłaszczyznowa i efektywna - taka powinna być dobrze skrojona transformacja cyfrowa handlu. Jej poprawne przeprowadzenie musi wynikać z przyjętej koncepcji i często mieć wpływ na kształt modelu biznesowego: w skrajnych przypadkach transformacja cyfrowa biznesu równa się całkowitej zmianie strategii biznesowej. W tak kluczowej sprawie nie ma miejsca na przypadek.
Ukraiński startup Lalafo pisze nową historię w Polsce. "Mamy charytatywną misję pomocy rodakom"
Polska okazała się bezpieczną przystanią dla wielu ukraińskich firm, których przedstawiciele po wybuchu wojny musieli uciekać z kraju. Wśród nich znaleźli się founderzy Lalafo – startupu rozwijającego second-hand online. Choć Polska nie była w planach ich ekspansji zagranicznej, to właśnie nad Wisłą Lalafo rozwija nowy model swojej działalności – charytatywnej, bo szytej na miarę czasów.
Cena bylejakości w e-biznesie
Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego “na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości i - koniec końców - powodują brak wspomnianych zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że swój sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy! Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.
Krzysztof Adamski: "Organizacje charytatywne praktycznie nie istnieją na rynku płatniczym" [WYWIAD]
Polacy mają w sobie gen dobroczynności, jednak powszechność i dostępność technologii mogą go zdecydowanie pobudzić. Wielka Brytania jest kolebką fundraisingu w dużej mierze dzięki temu, że dostęp fundacji do technologii jest powszechny - uważa Krzysztof Adamski, założyciel platformy Donateo.
Polski startup AR-Labs.io nawiązuje współpracę z marką Belutti. Efektem - wirtualna przymierzalnia
Marka AR-Labs.io tworząca wirtualne przymierzalnie okularów, dostarcza firmom z branży fashion innowacyjne rozwiązanie. Klienci, pobierając aplikację, w swoim telefonie mogą przymierzyć wirtualne modele okularów 1:1, czyli tak, jak w prawdziwym lustrze. Z nowoczesnego rozwiązania, skorzystała właśnie marka Belutti.
Szybkie dostawy to jeden z najgorętszych trendów na rynku. Jednak branża złapała zadyszkę
Błyskawiczne dostawy to jeden z najgorętszych tematów na rynku e-commerce. Tak zwany quick commerce złapał właśnie zadyszkę.
Voice commerce to trend, z którym trzeba się liczyć. Jak wdrożyć system w swoim sklepie?
To po prostu wygodne: zamiast pisać, mówimy. Sztuczna inteligencja rozpoznaje nasz głos i składa zamówienie. W ten sposób konsumenci dostają nowy kanał dostępu do sklepów. To trend, z którym trzeba się liczyć.
Jak zarabiać na e-commerce w czasie kryzysu na rynku?
Rok 2022 jest dla branży e-commerce trudniejszy niż poprzednie. E-sklepy notują spadek liczby klientów. Pandemiczna fala osiągnęła swój szczyt i zanim na powrót się wzniesie, wiele biznesów upadnie.
Raport: E-commerce. Kierunek: omnichannel
Nawet jeśli nie posiadasz tradycyjnego sklepu, postaw na omnichannel. To najlepsze rozwiązanie, gdy koszty dotarcia do klienta wciąż rosną.
Mądre zakupy
Po trudnym czasie pandemii, który pomógł zrozumieć, że przyszłość biznesów jest tylko w online, pojawiła się kolejna niewiadoma. Jak atak Rosji na Ukrainę wpłynął na e-commerce i w co teraz powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
Ciemne chmury nad e-commerce?
Rosnące ceny produktów i usług, a tym samym spadek realnych dochodów, deglobalizacja oraz powszechna niepewność i powolne wyczekiwanie recesji to wyzwania, z którymi zmierzyć musi się każda firma bez względu na wielkość.
W co powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
Po trudnym czasie pandemii, który pomógł zrozumieć, że przyszłość biznesów jest tylko w online, pojawiła się kolejna niewiadoma. Jak atak Rosji na Ukrainę wpłynął na eCommerce i w co teraz powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
Omnipack wzmacnia kadry. Cztery nowe osoby na stanowiskach kierowniczych
Omnipack, specjalizujący się w logistyce dla e-commerce, powiększa zespół o cztery nowe osoby w toku ekspansji międzynarodowej. Do zespołu dołączają topowi specjaliści z branży: Marcin Borzoł - Head of Data, Karina Klimczak – Head of Delivery, Jakub Bączykowski - VP Sales, Michał Gębala - Head of Partnerships.
Obsługa nieruchomości w kurortach wakacyjnych. Vela Poland wystartowała z kampanią crowdinvestingową
Spółka Vela Poland, właściciel marki Tripinvest oferującej kompleksową obsługę nieruchomości w kurortach wakacyjnych, wystartowała z kampanią crowdinvestingową. W ramach emisji akcji serii E planowane jest pozyskanie 962 tys. zł, które zostaną przeznaczone m.in. na skalowanie biznesu w Belgii i Niderlandach. Docelowo w perspektywie 2 lat spółka planuje debiut na rynku NewConnect.
eCommerce otwiera się na sztuczną inteligencję
W świadomości biznesowej jasne jest, że utrzymanie dotychczasowych klientów opłaca się bardziej, niż pozyskanie nowych. Dziś najlepszym narzędziem do podnoszenia satysfakcji i lojalizacji konsumentów jest to, co działa szybko, sprawnie i daje im wrażenie wyjątkowej personalizacji. Bo to właśnie personalizacja, według badań, stanowi kluczowe kryterium zadowolenia z zakupów. Jak ją osiągnąć?
Szymon Fiecek nowym prezesem Comperia.pl SA. Z spółką związany jest od 2008 roku
Szymon Fiecek obejmuje stery w Grupie Comperia.pl SA. Z notowaną na GPW spółką związany jest od 2008 roku. Ostatnio pełnił funkcję członka zarządu, wcześniej dyrektora IT. Ma kontynuować rozwój w segmencie fintech, e-commerce, ubezpieczeń i reklamy efektywnościowej.
Pricely ułatwia zarządzanie cenami. "Digitalizacja usprawnia procesy, ale nie zastąpi człowieka"
Digitalizacja danych nie zastąpi człowieka całkowicie. Dostarcza rekomendacje i usprawnia proces, ale to menadżer podejmuje decyzje o realizacji strategii i założeń biznesowych - mówi Marek Dmitruk, CMO Pricely.
Co sprzedawać w sieci?
Jak znaleźć produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Choć to zadanie dość trudne, to na podstawie analiz raportów i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi da się wyszukać te kategorie produktowe, które przyciągną kupujących.
Jak złowić klienta w sieci
Jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż w internecie, musimy przetestować kilka platform, które pozwolą nam trafić do naszych potencjalnych klientów. Potem być może przyjdzie czas na influencerów. Jak zacząć przygodę z e-commerce i zdobywaniem klientów? Podpowiadamy.
Klarna udostępnia swoją autorską platformę otwartej bankowości pod nową marką
Klarna uruchomiła osobną markę i jednostkę biznesową "Klarna Kosma" będącą rezultatem szybkiego rozwoju wiodącej na świecie platformy Open Banking Klarny. Skorzystają z niej banki, sprzedawcy i fintechy.
Wśród przedsiębiorców rośnie zainteresowanie elektrykami
Co czwarta firma z sektora MŚP deklaruje, że w ciągu najbliższego roku kupi przynajmniej jeden samochód. Przedsiębiorcy zdecydowanie częściej wybiorą nowe modele niż używane, choć popularność tych drugich z roku na rok idzie w górę. Znacznie wzrośnie zainteresowanie napędem elektrycznym i hybrydowym – wynika z drugiej edycji badania „Portfele Polaków pod lupą”.
Deli2 niebawem rozpocznie kampanię crowdinvestingową. W planach również debiut na NewConnect
Deli2 – spółka z rynku delikatesów premium z Bartoszem Kazimierczukiem na czele – jeszcze w tym kwartale rozpocznie kampanię crowdinvestingową. Celem emisji akcji jest pozyskanie kapitału na dalszy rozwój marki. Docelowo spółka zależna notowanego na GPW Tower Investments ma w planach debiut na NewConnect.
Raport Konsument nowej generacji. Europa jest otwarta na e-commerce
Miejsce w e-commerce jest dla każdego. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, możesz rozpocząć działania online. Pandemia zdynamizowała wzrost nierówności między graczami e-handlu a podmiotami offline, ale też otworzyła tym drugim drzwi do wyścigu – możemy sprzedawać już w całej Europie, jeśli jesteśmy online. Jak powinny to zrobić marki, które pozornie nie pasują do e-świata?
Raport Konsument nowej generacji. Trendy dla e-commerce
Rok 2020 upłynął pod znakiem boomu w e-commerce. Rok 2021 pod znakiem załamania łańcuchów dostaw. Rok 2022 będzie momentem inflacyjnego przełomu? Oto trendy, które wpłyną na oblicze rynku w tym roku.
Przez granicę do portfela. Zagraniczny e-commerce kusi polskie sklepy
Jeśli nie znasz zwyczajów swojego klienta, nic mu nie sprzedasz. Reguła ta sprawdza się też w internecie. A jeśli sprzedajesz w różnych krajach i kulturach, sprawa robi się jeszcze bardziej złożona. By osiągnąć sukces w e-commerce, nie wystarczy wiedzieć, że na Zachodzie klienci płacą w euro.
Europa zdusi rynek reklamy internetowej? "Zmiany spore, ale emocji mniej niż przy ACTA"
DMA I DSA nie rozpalają tak wyobraźni jak debata nad ACTA. Jednak rozwiązania przyjęte już przez Parlament Europejski zmienią internet – przynajmniej na terenie państw członkowskich wspólnoty. Zmienią się zasady wykorzystywania danych osobowych przez przedsiębiorców, a to m.in. na tym budowały swoją potęgę BIG-TECH’y.
Domek z kart. Jak nie zniszczyć firmy przez chwilową słabość?
Każda strona internetowa to misternie skonstruowana przestrzeń, która w jednej chwili może się zawalić. Wystarczy jeden błąd i „pyk” – tracisz dostęp do milionów klientów.
yestersen podwaja sprzedaż trzeci rok z rzędu. Firma nawiązała ekskluzywne partnerstwo z Gutek Film
yestersen – największy polski ecommerce z unikalnymi meblami i dodatkami od kultowych marek, sklepów vintage i antykwariatów – w 2021 roku wygenerował rekordowe przychody na poziomie ponad 20 mln zł, co oznacza wzrost aż o 89 proc. rok do roku. Sprzedaż online wzrosła w tym czasie o 84 proc. rdr., natomiast przychody wygenerowane przez kanał stacjonarny wzrosły aż o 140 proc. rdr.
Prawie 5 mln zł na rozwój AI Stylisty Modowego. Tak będzie wyglądać przyszłość branży fashion?
QuarticOn rozwija projekt dla branży fashion – AI Stylistę Modowego, pozwalającego na zastąpienie personalnego stylisty sztuczną inteligencją. Według planów, rozwiązanie pojawi się na rynku pod koniec 2023 r. Będzie dostępne zarówno dla sektora B2B, jak i B2C. Całkowity budżet projektu wynosi 6,3 mln zł, z czego 4,7 mlnzł pochodzi z dofinansowania NCBR.