ecommerce
zobacz inne tematyTo będzie szczególny Black Friday. Co może zrobić sklep, by zarobić?
Black Friday w tym roku przypada 25 listopada. Tradycyjnie już święto zakupów generuje duże obroty. Okres pandemii dodatkowo zmotywował konsumentów do zakupów w sieci. Wygląda na to jednak, że także pod tym względem rok 2022 nie będzie przypominał poprzedniego.
Zakupy w rozszerzonej rzeczywistości. Jak WEARFITS chce zmienić branżę modową?
Łukasz Rzepecki wraz ze swoimi współpracownikami wprowadzają do branży modowej cyfrową rewolucję. Dzięki WEARFITS, aby przymierzyć ubrania oraz buty, nie trzeba wychodzić z domu. Wystarczy telefon lub komputer.
Appet to nowy startup w branży pet tech. Czy internetowa porównywarka karmy odniesie sukces?
Appet.pl to pierwszy startup na międzynarodowym rynku, będący połączeniem marketplace i konfiguratora dobierającego karmę dla zwierząt domowych. Serwis w ciągu 5 pierwszych tygodni działalności zanotował 35 tys. unikalnych użytkowników.
Black Friday - zamówienie w Twoim e-sklepie co 0,94 sekundy?
Black Friday to wyzwanie dla eCommerce’ów. Muszą zadbać o przygotowanie swojego sklepu online, by przyjął większą ilość ruchu. Jak nie dać się zaskoczyć największym promocjom w roku? To proste. Do projektów podchodzić perspektywicznie.
Commerce Transformation Days – jak przygotować się na nieprzewidywalne
Cyfrowa transformacja handlu i działanie w zmiennym otoczeniu – to główne zagadnienia poruszone podczas tegorocznej edycji Commerce Transformation Days. W jakich barwach rysuje się przyszłość handlu i jego postępującej digitalizacji?
Jakub Pietraszek nowym dyrektorem ds. przychodów w Nethansa
Jakub Pietraszek dołączył we wrześniu do polskiej firmy technologicznej Nethansa, tworzącej oprogramowanie do optymalizacji sprzedaży na platformach handlowych, obecnie Amazon i Kaufland.de. Pietraszek objął stanowisko dyrektora ds. przychodów (Chief Revenue Officer).
2,5 mln zł na rozwój inteligentnych botów. W planach ekspansja na rynki anglojęzyczne
PerfectBot, spółka z Grupy K2, pozyskała właśnie dwóch inwestorów i 2,52 mln zł na dalszy rozwój czatbota nowej generacji, automatyzującego obsługę klientów e-commerce. Z narzędzia korzystają już takie marki jak Reserved, Sinsay czy 4F. Nowe finansowanie pozwoli spółce przyspieszyć międzynarodową ekspansję.
Digital First AI to rewolucja w marketingu? "Dajemy marketerom narzędzia do optymalizacji pracy"
Liczymy, że niebawem dojdziemy do momentu, w którym przedsiębiorca weźmie do ręki telefon, powie kilka zdań na temat swojej firmy, a my na tej podstawie będziemy w stanie dostarczyć mu precyzyjną strategię marketingową oraz zaproponować kontent - mówi Rafał Tromczyński, CEO Digital First AI.
Stawki freelancerów – w jakiej branży wzrosły najbardziej?
Aż 52 proc. polskich freelancerów przyznało, że podniosło w ostatnim czasie swoje stawki. Widać to również w danych pochodzących z umów zawartych przez platformę Useme – największe zmiany można zaobserwować zwłaszcza wśród wolnych strzelców zajmujących się programowaniem. Jak to wygląda w pozostałych branżach?
Kacper Nowicki, Nomagic: "Nasze roboty mają intuicję" [WYWIAD]
Nasze roboty uczą się, zbierają doświadczenie w poszczególnych magazynach, osiągają pewien stopień intuicji – nie znając nowego opakowania, mimo wszystko dają sobie z nim radę, bo to opakowanie w miarę podobne do innych, z którymi miały do czynienia w przeszłości - tłumaczy Kacper Nowicki, współzałożyciel startupu Nomagic.
Biznes B2B w e-commerce. Jak zadbać o bezpieczny rozwój
Wygraj wyścig o klienta i uruchom odroczone płatności w segmencie B2B. Jak to zrobić szybko i zapewnić sobie dodatkowe źródła przychodów?
Polski startup SmartyMeet chce podnieść efektywność spotkań online. Nadchodzi czas video botów?
Sławomir Kroczak, Monika Wyszyńska i Rafał Fic zakładają SmartyMeet, technologiczny start-up oferujący rozwiązania dla efektywniejszych spotkań online. W ramach spółki powstaje innowacyjny asystent AI (sztucznej inteligencji), który wesprze uczestników videorozmów, a docelowo samodzielnie poprowadzi spotkania sprzedażowe czy będzie pełnić funkcję doradcy klienta podczas zakupów e-commerce.
Commerce Transformation Days: nowe modele biznesowe napędzają transformację handlu
Kompleksowa, wielopłaszczyznowa i efektywna - taka powinna być dobrze skrojona transformacja cyfrowa handlu. Jej poprawne przeprowadzenie musi wynikać z przyjętej koncepcji i często mieć wpływ na kształt modelu biznesowego: w skrajnych przypadkach transformacja cyfrowa biznesu równa się całkowitej zmianie strategii biznesowej. W tak kluczowej sprawie nie ma miejsca na przypadek.
Ukraiński startup Lalafo pisze nową historię w Polsce. "Mamy charytatywną misję pomocy rodakom"
Polska okazała się bezpieczną przystanią dla wielu ukraińskich firm, których przedstawiciele po wybuchu wojny musieli uciekać z kraju. Wśród nich znaleźli się founderzy Lalafo – startupu rozwijającego second-hand online. Choć Polska nie była w planach ich ekspansji zagranicznej, to właśnie nad Wisłą Lalafo rozwija nowy model swojej działalności – charytatywnej, bo szytej na miarę czasów.
Cena bylejakości w e-biznesie
Dziś, w czasach digitalizacji, chcemy wszystkiego “na już”. I o ile sprawdza się to w przypadku ekspresowych dostaw z e-sklepów do klientów, o tyle same sklepy, jeśli są wdrażane ad hoc, szybko tracą na jakości i - koniec końców - powodują brak wspomnianych zamówień. Sam Guccio Gucci przyznał, że swój sukces zawdzięczał wysokiej jakości swojej pracy! Gucci znał tajemnicę sukcesu w e-commerce.
Krzysztof Adamski: "Organizacje charytatywne praktycznie nie istnieją na rynku płatniczym" [WYWIAD]
Polacy mają w sobie gen dobroczynności, jednak powszechność i dostępność technologii mogą go zdecydowanie pobudzić. Wielka Brytania jest kolebką fundraisingu w dużej mierze dzięki temu, że dostęp fundacji do technologii jest powszechny - uważa Krzysztof Adamski, założyciel platformy Donateo.
Polski startup AR-Labs.io nawiązuje współpracę z marką Belutti. Efektem - wirtualna przymierzalnia
Marka AR-Labs.io tworząca wirtualne przymierzalnie okularów, dostarcza firmom z branży fashion innowacyjne rozwiązanie. Klienci, pobierając aplikację, w swoim telefonie mogą przymierzyć wirtualne modele okularów 1:1, czyli tak, jak w prawdziwym lustrze. Z nowoczesnego rozwiązania, skorzystała właśnie marka Belutti.
Szybkie dostawy to jeden z najgorętszych trendów na rynku. Jednak branża złapała zadyszkę
Błyskawiczne dostawy to jeden z najgorętszych tematów na rynku e-commerce. Tak zwany quick commerce złapał właśnie zadyszkę.
Voice commerce to trend, z którym trzeba się liczyć. Jak wdrożyć system w swoim sklepie?
To po prostu wygodne: zamiast pisać, mówimy. Sztuczna inteligencja rozpoznaje nasz głos i składa zamówienie. W ten sposób konsumenci dostają nowy kanał dostępu do sklepów. To trend, z którym trzeba się liczyć.
Jak zarabiać na e-commerce w czasie kryzysu na rynku?
Rok 2022 jest dla branży e-commerce trudniejszy niż poprzednie. E-sklepy notują spadek liczby klientów. Pandemiczna fala osiągnęła swój szczyt i zanim na powrót się wzniesie, wiele biznesów upadnie.
Raport: E-commerce. Kierunek: omnichannel
Nawet jeśli nie posiadasz tradycyjnego sklepu, postaw na omnichannel. To najlepsze rozwiązanie, gdy koszty dotarcia do klienta wciąż rosną.
Mądre zakupy
Po trudnym czasie pandemii, który pomógł zrozumieć, że przyszłość biznesów jest tylko w online, pojawiła się kolejna niewiadoma. Jak atak Rosji na Ukrainę wpłynął na e-commerce i w co teraz powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
Ciemne chmury nad e-commerce?
Rosnące ceny produktów i usług, a tym samym spadek realnych dochodów, deglobalizacja oraz powszechna niepewność i powolne wyczekiwanie recesji to wyzwania, z którymi zmierzyć musi się każda firma bez względu na wielkość.
W co powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
Po trudnym czasie pandemii, który pomógł zrozumieć, że przyszłość biznesów jest tylko w online, pojawiła się kolejna niewiadoma. Jak atak Rosji na Ukrainę wpłynął na eCommerce i w co teraz powinny inwestować e-biznesy, by nie dać się kryzysowi?
Omnipack wzmacnia kadry. Cztery nowe osoby na stanowiskach kierowniczych
Omnipack, specjalizujący się w logistyce dla e-commerce, powiększa zespół o cztery nowe osoby w toku ekspansji międzynarodowej. Do zespołu dołączają topowi specjaliści z branży: Marcin Borzoł - Head of Data, Karina Klimczak – Head of Delivery, Jakub Bączykowski - VP Sales, Michał Gębala - Head of Partnerships.
Obsługa nieruchomości w kurortach wakacyjnych. Vela Poland wystartowała z kampanią crowdinvestingową
Spółka Vela Poland, właściciel marki Tripinvest oferującej kompleksową obsługę nieruchomości w kurortach wakacyjnych, wystartowała z kampanią crowdinvestingową. W ramach emisji akcji serii E planowane jest pozyskanie 962 tys. zł, które zostaną przeznaczone m.in. na skalowanie biznesu w Belgii i Niderlandach. Docelowo w perspektywie 2 lat spółka planuje debiut na rynku NewConnect.
eCommerce otwiera się na sztuczną inteligencję
W świadomości biznesowej jasne jest, że utrzymanie dotychczasowych klientów opłaca się bardziej, niż pozyskanie nowych. Dziś najlepszym narzędziem do podnoszenia satysfakcji i lojalizacji konsumentów jest to, co działa szybko, sprawnie i daje im wrażenie wyjątkowej personalizacji. Bo to właśnie personalizacja, według badań, stanowi kluczowe kryterium zadowolenia z zakupów. Jak ją osiągnąć?
Szymon Fiecek nowym prezesem Comperia.pl SA. Z spółką związany jest od 2008 roku
Szymon Fiecek obejmuje stery w Grupie Comperia.pl SA. Z notowaną na GPW spółką związany jest od 2008 roku. Ostatnio pełnił funkcję członka zarządu, wcześniej dyrektora IT. Ma kontynuować rozwój w segmencie fintech, e-commerce, ubezpieczeń i reklamy efektywnościowej.
Pricely ułatwia zarządzanie cenami. "Digitalizacja usprawnia procesy, ale nie zastąpi człowieka"
Digitalizacja danych nie zastąpi człowieka całkowicie. Dostarcza rekomendacje i usprawnia proces, ale to menadżer podejmuje decyzje o realizacji strategii i założeń biznesowych - mówi Marek Dmitruk, CMO Pricely.
Co sprzedawać w sieci?
Jak znaleźć produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Choć to zadanie dość trudne, to na podstawie analiz raportów i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi da się wyszukać te kategorie produktowe, które przyciągną kupujących.
Jak złowić klienta w sieci
Jeśli chcemy rozpocząć sprzedaż w internecie, musimy przetestować kilka platform, które pozwolą nam trafić do naszych potencjalnych klientów. Potem być może przyjdzie czas na influencerów. Jak zacząć przygodę z e-commerce i zdobywaniem klientów? Podpowiadamy.
Klarna udostępnia swoją autorską platformę otwartej bankowości pod nową marką
Klarna uruchomiła osobną markę i jednostkę biznesową "Klarna Kosma" będącą rezultatem szybkiego rozwoju wiodącej na świecie platformy Open Banking Klarny. Skorzystają z niej banki, sprzedawcy i fintechy.
Wśród przedsiębiorców rośnie zainteresowanie elektrykami
Co czwarta firma z sektora MŚP deklaruje, że w ciągu najbliższego roku kupi przynajmniej jeden samochód. Przedsiębiorcy zdecydowanie częściej wybiorą nowe modele niż używane, choć popularność tych drugich z roku na rok idzie w górę. Znacznie wzrośnie zainteresowanie napędem elektrycznym i hybrydowym – wynika z drugiej edycji badania „Portfele Polaków pod lupą”.
Deli2 niebawem rozpocznie kampanię crowdinvestingową. W planach również debiut na NewConnect
Deli2 – spółka z rynku delikatesów premium z Bartoszem Kazimierczukiem na czele – jeszcze w tym kwartale rozpocznie kampanię crowdinvestingową. Celem emisji akcji jest pozyskanie kapitału na dalszy rozwój marki. Docelowo spółka zależna notowanego na GPW Tower Investments ma w planach debiut na NewConnect.
Raport Konsument nowej generacji. Europa jest otwarta na e-commerce
Miejsce w e-commerce jest dla każdego. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, możesz rozpocząć działania online. Pandemia zdynamizowała wzrost nierówności między graczami e-handlu a podmiotami offline, ale też otworzyła tym drugim drzwi do wyścigu – możemy sprzedawać już w całej Europie, jeśli jesteśmy online. Jak powinny to zrobić marki, które pozornie nie pasują do e-świata?