Gi Group: Zainwestujemy 100 mln w akwizycje biznesów na rynku HR

Stefano Colli-Lanzi, twórca Gi Group
Stefano Colli-Lanzi, twórca Gi Group
Włoska firma Gi Group działająca na rynku HR ogłosiła nową strategię rozwoju. W tym roku firma obchodzi 25-lecie istnienia, ale jak deklarują jej szefowie, mimo zmieniającej się sytuacji na światowych rynkach, potencjał do rozwoju wciąż jest widoczny. Także w Polsce. W tym celu planowane są naprawdę duże przejęcia biznesów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Gi Group Holding zatrudnia obecnie ponad 8000 pracowników w 34 krajach. W Polsce jest obecna od 16 lat i póki co nie planuje rezygnować z naszego rynku. 

Firma przy okazji obchodów 25-lecia ogłosiła nową strategię. Jej fundamentem jest plan inwestycji zakładający wydanie nawet 100 mln euro w ciągu dwóch najbliższych lat na akwizycje. Cel bazowy? Osiągnięcie 6 miliardow euro przychodu do 2024 roku.

Gi Group Holding będzie szukała spółek do przejęcia

Jesienią ub. roku Gi Group Holding ogłosiła 50. transakcję przejęcia innej firmy w swojej histori. "Trafiło" na The Bridge, czyli biznes zajmujący się doradztwem w zakresie technologii HR.  

- W nadchodzących latach Grupa będzie kontynuować obecny kierunek rozwoju, zwiększając przychody z działalności międzynarodowej z 53% do 70%. Będziemy w coraz większym stopniu koncentrować się na specjalizacji naszych usług, dywersyfikacji rozwiązań i stopniowej poprawie marż. Dlatego zaplanowaliśmy roczne inwestycje w akwizycje w wysokości 100 milionów euro przez następne 2 lata. Na horyzoncie mamy jasny cel: 6 miliardów euro przychodu do 2024 roku – komentuje Stefano Colli-Lanzi, CEO Gi Group Holding.

- Praca ma moc tworzenia bezcennej wartości osobistej i społecznej. Zrównoważona praca oznacza zapewnienie takich warunków, które wspierają ludzi w znalezieniu i utrzymaniu zatrudnienia przez całe aktywne życie, bez uszczerbku dla wejścia przyszłych pokoleń na rynek pracy lub pozostania na nim - mówi Stefano Colli-Lanzi.

Gi Group Holding w Polsce

Firma od 2007 roku jest obecna w Polsce. Oferuje usługi doradztwa w obszarze HR oraz rekrutacji pracowników wszystkich szczebli. Świadczy usługi w ramach czterech marek: Gi Group w zakresie rekrutacji, zatrudnienia stałego i czasowego pracowników niższego szczebla oraz outsourcingu, Grafton Recruitment – w obszarze rekrutacji specjalistów oraz na stanowiska kierownicze oraz Wyser, który rekrutuje managerów wyższego i średniego szczebla. Poprzez Grafton Recruitment jest wyłącznym dystrybutorem Thomas International, zapewniającym narzędzia psychometryczne wspierające rekrutację i rozwój. 

W swoim wystąpieniu twórca firmy zwrócił uwagę na największe wyzwania. Jego zdanie to przede wszystkim konieczność zmiany podejścia do młodego pokolenia, w tym danie możliwości pozytywnego społecznego wpływu oraz zapewnienie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Generalnie - rynek pracy musi sobie poradzić z tymi nowymi czynnikami.

Jest także "polski" wątek. Główną obawą Colli-Lanziego jest wojna w Ukrainie, w tym jej skutki ekonomiczne. Mimo to jest pozytywnie nastawiony do ożywienia gospodarczego. Na rynku pracy niepokoi go niedopasowanie umiejętności kandydatów do potrzeb pracodawców, co jest zauważalne we wszystkich krajach, w których działa Grupa. Kluczem do przezwyciężenia niedoboru kandydatów będą szkolenia, przekwalifikowywanie się oraz międzynarodowa mobilność.

Przeczytaj także: Anna Wesołowska objęła stanowisko dyrektor zarządzającej Gi Group Temporary and Permanent Recruitment

Początki Gi Group

Początki Gi Group Holding sięgają 1998 roku, kiedy Stefano Colli-Lanzi, do dziś stojący na czele Grupy, stworzył w Mediolanie pierwszą włoską agencję pośrednictwa pracy. Przez lata firma rozwijała swoje usługi i skalę działalności, tworząc globalny ekosystem usług HR. Obecnie jest jedną z większych międzynarodowych firm świadczących usługi w obszarze HR, zatrudniającą ponad 8000 pracowników (o 1 500 więcej niż w 2022 roku) i działającą w 34 krajach, w tym w Polsce.

Strategia rozwoju Grupy od początku zakładała rozwój usług (głównym motorem wzrostu pozostaje rekrutacja i zatrudnienie w obszarze pracy tymczasowej i stałej) oraz inwestycje strategiczne, fuzje i przejęcia. Takie podejście umożliwiło firmie międzynarodowy wzrost nawet w najbardziej burzliwych okresach tego ćwierćwiecza, jak pandemia i wojna w Ukrainie. Jego efektem jest wzrost obrotów Grupy z 1 581 mln euro w 2015 r. do ponad 3,6 mld euro w 2022 r. Obecnie przychody z międzynarodowej działalności stanowią około 53% przychodów Grupy (47% z działalności we Włoszech ).

Globalny ekosystem rekrutacji i zatrudnienia obejmuje osiem marek: Gi Group Holding, Gi Group, Grafton, Wyser, Gi BPO, Tack/TMI, INTOO, Jobtome.

Gi Group Holding świadczy usługi ponad 20 tys. klientom, jej przychody wynoszą 3,2 mld euro (dane za 2021 r.), co daje Grupie 8. miejsce w rankingu największych firm z branży HR w Europie i 16. pozycję na świecie (wg danych Staffing Industry Analysts). 

ZOBACZ RÓWNIEŻ