strategie

zobacz inne tematy
Jeszcze będzie przepięknie… Branża koncertowa w walce z kryzysem

Jeszcze będzie przepięknie… Branża koncertowa w walce z kryzysem

... jeszcze będzie normalnie – śpiewał niegdyś Tomek Lipiński. Teraz, w okresie epidemii koronawirusa, słowa popularnej piosenki znów stają się boleśnie aktualne. Branża eventowo-koncertowa mierzy się z największym kryzysem od wielu lat i wciąż trudno ocenić, jak bardzo poobijana wyjdzie z tej walki.

Bezpieczeństwo w czasach pracy zdalnej, czyli specjalne smartfony Samsunga

Bezpieczeństwo w czasach pracy zdalnej, czyli specjalne smartfony Samsunga

Praca zdalna to dziś chleb powszedni. Przedsiębiorstwa każdej wielkości wykorzystują to, że współczesne technologie pozwalają łączyć się między pracownikami i swobodnie korzystać z firmowych zasobów. Tyle że praca przez internet wymaga odpowiednich zabezpieczeń. Z pomocą przychodzą tu specjalne edycje popularnych smartfonów Samsunga – z oznaczeniem Enterprise Edition. Co dzięki nim zyskamy?

Kursujemy w sieci

Kursujemy w sieci

W czasie kwarantanny wystrzelił rynek kursów online. Mając więcej czasu, ludzie uczą się nowych umiejętności, języków czy rozwijają swoje hobby. Biznes na kursach się kręci, jednak by wygrać, trzeba mieć dobry produkt.

Biznes w polskich miastach. Łódź 2020

Biznes w polskich miastach. Łódź 2020

Łódź od lat podejmuje liczne działania, by ściągnąć do siebie inwestorów. Dotyczą one zarówno przestrzeni prawno-podatkowej, jak i podwyższenia poziomu życia mieszkańców. Efekt?

Wyłuskać pieniądze z gryki

Wyłuskać pieniądze z gryki

Gryczana to nie tylko najchętniej spożywana przez Polaków kasza, ale także surowiec coraz szerzej wykorzystywany w produktach kosmetycznych czy rehabilitacyjnych. Wokół jego łusek powstał już niejeden biznes.

Zdrowo i ziołowo

Zdrowo i ziołowo

Polska wyrasta na zielarską potęgę. Produkujemy rzadkie odmiany ziół, ziołowe kosmetyki, suplementy czy dodatki. Rynek warty ponad 200 mln zł cały czas rośnie, bo coraz więcej osób świadomych jest, ile zdrowia tkwi w ziołach.

Nadzieja w e-commerce

Nadzieja w e-commerce

Polacy w błyskawicznym tempie przestawili się na zakupy przez internet. To dobra, ale generująca liczne wyzwania wiadomość dla branży kurierskiej i logistycznej.

Gwiazdy znad Wisły

Gwiazdy znad Wisły

Aż 44 polskie firmy trafiły w tym roku do prestiżowego rankingu najszybciej rosnących firm Europy, który publikuje „The Financial Times”. Rok temu było ich dwukrotnie mniej. Polska okazuje się jednym z największych tygrysów gospodarczych Europy.

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Polak potrafi, czyli American Dream w polskim stylu

Startupowcy i przedsiębiorcy, którzy mierzą wysoko. Przedstawiamy ambitnych Polaków, którzy nie tylko ruszyli na podbój amerykańskich rynków, ale odnoszą w tej dziedzinie kolejne sukcesy.

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza komunia, pierwszorzędny biznes

Pierwsza Komunia Święta coraz bardziej przypomina małe wesele. Przeżyciu duchowemu towarzyszy też to finansowe, przez co wartość komunijnego biznesu sięga kilku miliardów złotych.

Biegnę, więc jestem konsumentem!

Biegnę, więc jestem konsumentem!

Na styku biotechnologii, chemii, rolnictwa i ochrony środowiska rodzą się czasem w Polsce rozwiązania będące odpowiedzią na największe wyzwania współczesnego świata. Na pierwszy rzut oka produkty tych firm wyglądają niepozornie – ot, dodatek do środków ochrony roślin, do karmy dla ryb czy przydomowa oczyszczalnia ścieków. Pozory mylą.

Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Jak płytka, to tylko od słynnego projektanta

Polscy producenci płytek ceramicznych coraz mocniej stawiają na dizajn jako narzędzie pozwalające im prześcignąć konkurencję. Nawiązują współpracę z topowymi projektantami, rozwijają działy kreatywne, uczestniczą w wydarzeniach poświęconych wzornictwu. Efekty są widoczne. Rośnie nie tylko sprzedaż, ale też rozpoznawalność i siła poszczególnych marek.

Zamknięte koło

Zamknięte koło

Trwa ostra walka na rynku wydawniczym. Walczą wydawcy, autorzy, dystrybutorzy i… sieci handlowe takie jak Biedronka. Na tym biznesie da się zarobić, ale potrzebny jest spryt i szczęście.

Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Raport. Polskie miasta walczą o inwestorów

Inwestycje prywatnych firm to potężna korzyść dla miast i regionów. Wyższe wpływy z podatków i mniejsze bezrobocie to tylko początek. Zapytaliśmy przedstawicieli najważniejszych aglomeracji w Polsce o to, jaka jest ich strategia w walce o inwestorów i roz

Jak zarobić na Armagedonie

Jak zarobić na Armagedonie

Atak zombie? Wojna? Powódź? Huragan? Epidemia śmiertelnego szczepu wirusa? A może długotrwała awaria dostaw wody i prądu? To tylko niektóre niespodziewane zagrożenia, na które przygotowują się prepersi. A z nimi robi to biznes.

Hulajnogi gonią rowery

Hulajnogi gonią rowery

Popularność miejskich rowerów rosła dopóki na drogi nie wjechały elektryczne hulajnogi. Ale rowery nie dają za wygraną. Operatorzy mówią, że na dłuższą metę to właśnie rowery ten wyścig wygrają.

Mięso z roślin

Mięso z roślin

Bezmięsne mięso, które smakuje i wygląda jak mięso. Masło maślane? Nie, przyszłość polskiego rynku spożywczego oraz okazja biznesowa dla producentów… mięsa.

Zielony rynek

Zielony rynek

Pierwszoligowi gracze rynku spożywczego nie mają złudzeń: wege to nie chwilowa moda, ale styl życia, który już silnie wpływa na globalny rynek, a będzie jeszcze bardziej. Nawet, jeśli statystyki wskazują, że w Polsce spożycie mięsa rośnie.

Zarób na tym jeszcze raz

Zarób na tym jeszcze raz

Wydajesz kilkadziesiąt złotych na grę i możesz grać bez ograniczeń. Rzeczywistość? Raczej utopia. Producenci zarabiają więcej na mikropłatnościach, a gracze płacą, mimo że produkt już przecież kupili. Oto jak się dziś zarabia na grach.

Zmienić odpady w pieniądze

Zmienić odpady w pieniądze

Firmy, dla których obszarem działania jest gospodarka o obiegu zamkniętym, dziś dostają potężny wiatr w żagle. Talerze z otrębów, meble z firmowych odpadów czy recykling butelek PET. Polskie firmy znalazły już swoje nisze. Choć przez pierwsze lata mocno się męczyły.

Bezcenny spokój rodzica

Bezcenny spokój rodzica

Rodzice nie szczędzą na produkty zwiększające bezpieczeństwo swoich dzieci. Korzystają na tym firmy oferujące artykuły chroniące najmłodszych. Ale uwaga, konkurencja jest spora, trzeba mocno się wyróżnić.

Polskie meble poszły w świat

Polskie meble poszły w świat

Osłabienie dynamiki rozwoju czołowych europejskich gospodarek oraz potrzeba dywersyfikacji rynków zbytu sprawiają, że polscy producenci mebli coraz częściej szukają odbiorców dla swoich produktów na innych kontynentach. Za najbardziej perspektywiczne uznawane są Azja i Ameryka Północna.

Muzyczna ziemia obiecana

Muzyczna ziemia obiecana

Branża muzyczna rośnie kolejny rok z rzędu, ale rośnie inaczej niż kiedyś. Dziś króluje streaming, z którego na całym świecie korzysta kilkaset milionów osób. Mało kto kupuje dziś płyty, zresztą artyści wolą wydawać pojedyncze utwory.

Strażnik wirtualnych płatności

Strażnik wirtualnych płatności

Internetowi oszuści wykradają miliardy dolarów przy płatnościach w sieci. Polska firma stworzyła narzędzie wykrywające ich zamiary, zanim ci popełnią przestępstwo. Na jej czele stoi Hubert Rachwalski, prezes Nethone.

Kto słucha nie błądzi

Kto słucha nie błądzi

Polacy stworzyli technologię, która zamienia tekst w mowę. Dziś to jeden z najważniejszych trendów technologicznych i motor napędowy biznesu giganta z USA.

Jak rosną rodzime konopie

Jak rosną rodzime konopie

Konopie w Polsce nie miały dobrej marki. Kojarzyły się z narkotykami i nielegalną nad Wisłą marihuaną. A to błąd, bo w odmianie przemysłowej konopie to duży biznes. W Polsce niestety on dopiero raczkuje.

Biznes na zimowej fali

Biznes na zimowej fali

Zima to najlepszy okres do ślizgania się po falach Bałtyku. Rosnąca popularność surfingu, windsurfingu czy kitesurfingu napędza polskie firmy, które oferują specjalistyczny sprzęt czy szkolenia.

Pierwszorzędny biznes z drugiej ręki

Pierwszorzędny biznes z drugiej ręki

Producenci odzieży mają konkurencję. Świadomi ekologicznie klienci nie chcą kupować więcej nowych ciuchów, wolą stare i używane. Dla firm, które weszły w ten segment, hasło „mniej znaczy więcej” zwykle oznacza więcej zysków.

Stacja prawie od wszystkiego

Stacja prawie od wszystkiego

Stacje paliw przestają być miejscem, w którym przede wszystkim tankuje się pojazdy. Można w nich zrobić zakupy, odebrać pocztę czy zjeść wegańskie potrawy. A niebawem zakres usług będzie jeszcze większy.

Sieciowa trampolina

Sieciowa trampolina

Współpraca z dużymi sieciami handlowymi daje możliwość szybkiego zwiększenia skali produkcji. Często wiąże się to z produkcją pod inną marką niż własna. Ale nie zawsze, bo niektóre sieci handlowe stawiają na polskie produkty.