gaming
zobacz inne tematyWzrost przychodów, celebryci w branży, Twitch coraz popularniejszy. Rok 2021 w polskim gamedevie
Od kilku miesięcy na łamach mycompanypolska.pl coraz więcej piszemy o gamingu. To już niezwykle dochodowa gałąź gospodarki, która nad Wisłą dynamicznie się rozwija. Prezentujemy podsumowanie najważniejszych wydarzeń i trendów w polskim gamedevie w 2021 roku.
Łukasz Dębski: "Dobry symulator daje ci wręcz poczucie stania się bogiem" [WYWIAD]
Dobry symulator to taki, który dba o równowagę między wysokim stopniem realizmu a zaangażowaniem gracza. Dajesz ludziom możliwość zderzenia się z tym, co zawsze chcieli robić, ale nie byli w stanie. Tak sprzedaliśmy ponad 1 mln egzemplarzy Cooking Simulator wraz z dodatkami. Inwestorzy nam zaufali i dziś jesteśmy wyceniani na 140 mln zł – mówi Łukasz Dębski, cofounder i CEO Big Cheese Studio.
Prezeska SimFabric: "Polska specjalizuje się w symulatorach. Gramy pierwsze skrzypce" [WYWIAD]
Niskie budżety w połączeniu z dosyć szybkimi zwrotami z inwestycji spowodowały wzrost studiów produkujących symulatory, a co za tym - wzrost liczby takich produkcji. To aktualnie trend światowy, w którym polskie studia grają pierwsze skrzypce - mówi Julia Leszczyńska, prezeska SimFabric.
Gaming stawia na NewConnect. Debiut kolejnego dewelopera
Hydra Games, spółka z branży gamingowej, zadebiutuje na Giełdzie Papierów Wartościowych an rynku NewConnect. To warszawski producent gier wideo na komputery osobiste oraz konsole.
Wyszyński: "Gry nie są już medium dla "typowych graczy". Rynek jest bardzo konkurencyjny" [WYWIAD]
W pracy nad grą łatwo ulec presji graczy, inwestorów czy wydawcy, którzy często naciskają na szybką premierę nie do końca gotowej wersji, co może odbić się na ocenach, a przez to na sprzedaży. Najważniejszy jest zawsze dzień premiery - mówi Jacek Wyszyński, prezes Pyramid Games.
Nowa gra od EKIPY już dostępna. Tytułowym bohaterem - dinozaur
T-Bull S.A. oraz GG Bay, gamingowa organizacja grupy EKIPA HOLDING z przyjemnością prezentują efekt kooperacji, którym jest gra mobilna My Dino Friend już teraz dostępna w sklepach z aplikacjami mobilnymi.
Tynor: "Symulatory nie wymagają pełnego skupienia. Takie gry są coraz popularniejsze" [WYWIAD]
Czy mamy modę na symulatory? Trudno powiedzieć, generalnie każdy projekt i gatunek w jakim powstaje, kiedy odniesie sukces, będzie ciągnął za sobą część spółek chcących ten sukces powtórzyć - mówi Joanna Tynor, CEO DRAGO entertainment.
Jak Liverpool z Milanem. Recenzja gry FIFA 22
Jest już dostępna FIFA 22 – najnowsza odsłona słynnej gry piłkarskiej, w którą od prawie 30 lat zagrywają się fani futbolu na całym świecie. Jak wypada na wirtualnym boisku tegoroczne wydanie? Czy warto czekać na pierwszy gwizdek?
Wójcik: "Gaming ewoluuje. Pokorne podejście brandów jest lepsze, niż mówienie, że wszystko się wie"
Przekonywanie, że „już wszystko wiemy o gamingu, robimy kampanię”!, to błąd, który zwykle kończy się rozpikselowanym fontem, ikoną pada i stockowym zdjęciem ludzi krzyczących przy komputerze - uważa Wiktoria Wójcik współzałożycielka inStreamly. Startuperka była prelegentką Infoshare 2021.
Szczeciński startup technologiczny sprzedany Intelowi. "Gaming to przyszłość rozrywki"
RemoteMyApp, szczeciński startup dostarczający technologię i usługi do streamingu gier z chmury międzynarodowym korporacjom, sam stał się własnością globalnego gracza – spółkę kupiła firma Intel Corporation.
EA twierdzi, że NFT to część przyszłości branży gier
Jeden z największych wydawców gier, Electronic Arts (EA), powiedział inwestorom, że kolekcjonerskie NFT są ważną częścią przyszłości branży.
Kasix: "Najwięksi streamerzy w Polsce zarobią na Twitchu nawet 100 tys. zł miesięcznie" [WYWIAD]
Najwięksi streamerzy na platformie Twitch zarobią nawet 100 tys. zł miesięcznie. Mniejsi twórcy spokojnie mogą liczyć na jakieś 10–20 tys. zł. Ale trzeba przebić pewną barierę liczby stałych widzów. I być odpornym na hejt – mówi Katarzyna „Kasix” Paciorek, jedna z najpopularniejszych streamerek gier.
Aktorzy z filmów Patryka Vegi promują grę Prison Simulator. "Dostrzegam w tej grze duży potencjał"
Ruszyła marketingowa promująca Prison Simulator, autorską produkcję Baked Games, poprzedzająca planowaną w trzecim kwartale br. premierę gry. W ramach wspomnianej kampanii producenci gry zrealizowali filmy promocyjne obrazujące rozgrywkę, której akcja toczy się w amerykańskim zakładzie karnym.
Chiny ograniczają dzieciom możliwość grania do trzech godzin online na tydzień
Chiny pozwolą dzieciom na granie w gry online tylko do trzech godzin tygodniowo. Jak dotąd jest to najsurowsze ograniczenie dla branży gier. Chińskie organy regulacyjne nadal rozprawiają się z sektorem technologicznym.
Road Studio coraz bliżej debiutu na NewConnect. "Liczę, że nastąpi to jesienią tego roku"
Road Studio S.A., producent i wydawca gier związanych z motywem podróży, w dniu 30 lipca br. złożył Dokument Informacyjny na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W przypadku sprawnej akceptacji Dokumentu Informacyjnego przez GPW, spółka może zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze jesienią 2021 roku.
Rusza kampania crowdfundingowa WeirdFish. W fazie koncepcyjnej spółki pozostają 3 nowe projekty
22 lipca WeirdFish S.A. rozpocznie publiczną emisję akcji na platformie NavigatorCrowd. Niezależny producent gier wideo chce pozyskać kwotę 2 mln zł. Środki z kampanii crowdinvestingowej spółka przeznaczy na marketing autorskiej gry – Oddyssey: Your Space, Your Way oraz rozpoczęcie prac nad nową produkcją.
Polska Liga Esportowa zwiększa oglądalność i pozyskuje nowych partnerów
Polska Liga Esportowa poszerza listę partnerów. Pierwsza kolejka zmagań wiosennego sezonu 2021 przyniosła blisko 600 tys. odsłon wśród użytkowników Internetu i telewizyjnych odbiorców - to wzrost aż o 130 proc. względem ubiegłego roku.
StreamCards zebrało 2 mln złotych na rewolucję w świecie transmisji esportowych
W 2020 roku wydarzenia esportowe obejrzało ponad 435 milionów osób. StreamCards to startup rewolucjonizujący interakcję widzów z transmisjami esportowymi. Spółka ma wsparcie venture buildingowe funduszu Tar Heel Capital Pathfinder i pozyskała ponad 2 mln złotych od zewnętrznych inwestorów.
Gry inspirowane miedzią - na autorów najciekawszych pomysłów czekają atrakcyjne nagrody
Z okazji 60-lecia istnienia, KGHM zaprasza do udziału w wydarzeniu Miedź Jam. Podczas tygodniowego eventu zgłoszeni twórcy gier będą mieli za zadanie stworzyć grę związaną z miedzią. Na zwycięski zespół czeka 10 tys. zł.
Specjalna edycja IAB HowTo nadchodzi! Trzy dni z SEM, e-retail i gamingiem
Podczas konferencji IAB HowTo DAYS, która odbędzie się 20-22 kwietnia 2021 r., eksperci branżowi wezmą pod lupę zmiany, które dokonały się w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy w trzech obszarach: SEM, e-retail i gaming.
Wielka inwestycja CD Projekt. "Kolejne produkcje będą jeszcze bardziej atrakcyjne"
CD Projekt podpisał list intencyjny z Digital Scapes określający warunki, na jakich nabędzie studio deweloperskie z Vancouver. Obie firmy ściśle współpracują ze sobą od 2018 r.
Polska gra o II wojnie światowej już w maju. Jedną z misji obrona Półwyspu Helskiego
Land of War - niezależna strzelanka autorstwa MS Games - ukaże się na PC 27 maja br. Twórcy przekonują, że to pierwsza gra o początku II wojny światowej - wszystkie misje traktują o wydarzeniach z lat 1939-1940.
Już wkrótce gra inspirowana słowiańskimi wierzeniami. "Nadamy znanym baśniom nowoczesny twist"
The Parasight pracuje nad pierwszym, autorskim projektem i w 2021 roku chce zadebiutować na rynku NewConnect. Tytuł inspirowany słowiańskimi mitami i wierzeniami, jest nastawiony na odkrywanie rozbudowanej fabuły. Celem The Parasight jest realizowanie wysokiej klasy projektów i zdobycie pozycji lidera segmentu gier opartych o baśnie, mity i legendy.
Dawid Podsiadło znów inwestuje. "Kocham tę branżę niemal na równi z muzyką"
Dawid Podsiadło zainwestował w Polską Ligą Esportową, obejmując tym samym udziały w spółce, której współwłaścicielem jest również od lipca zeszłego roku Marcin Gortat – polska gwiazda NBA.
Hala Koszyki w Counter Strike'u. ERBUD organizuje nietypowy turniej
ERBUD to pierwsza firma z branży budowlanej, która zdecydowała się na wejście do świata graczy i fanów esportu. Przedsiębiorstwo wesprze uniwersyteckie rozgrywki w Counter Strike'a oraz zorganizuje konkurs na mapę taktyczną strzelanki na bazie przestrzeni warszawskiej Hali Koszyki.
Deweloper gier chce pozyskać 5 mln złotych. Pieniądze pójdą m.in. na grę o Czarnobylu
Trwa oferta publiczna akcji firmy Live Motion Games. To deweloper gier, który planuje np. wydanie produkcji o katastrofie w Czarnobylu. W tym roku planowany jest także debiut na New Connect.
Polskie studio zapowiada grę o Zorro. W produkcji uczestniczą twórcy współpracujący z Disneyem
BTC Studios S.A. wyda grę przygodową pt. „Zorro The Chronicles”, opracowaną na podstawie popularnej serii filmów animowanych z udziałem jednego z najbardziej rozpoznawalnych bohaterów na świecie.
Rosnąca sprzedaż, "Gwiezdne wojny" w domu. Wirtualną rzeczywistość czeka przełom [TYLKO U NAS]
Rynek VR/AR mocno urósł w minionych miesiącach - nie tylko za sprawą pandemii COVID-19. W samym tylko pierwszym kwartale 2020 roku liczba użytkowników VR wzrosła dwukrotnie. Eksperci przewidują, że największa rewolucja dopiero przed nami.
Chaos, złe zarządzanie, kopiowanie pomysłów - wielkie problemy Techlandu
Serwis The Gamer opublikował artykuł, w którym opisuje kulisy pracy w słynnym Techlandzie. Dziennikarze sugerują, że Paweł Marchewka - CEO firmy - źle zarządza studiem, a prace nad flagowym Dying Light 2 coraz bardziej się opóźniają.
Założyciel GRY-Online.pl: "Nie każdy startup musi ratować świat. Rozrywka jest potrzebna" [WYWIAD]
Dawanie ludziom rozrywki jest równie ważne, co wiele innych „poważnych” inicjatyw. Naszą startupowość rozumiem obecnie przez to, że nie boimy się wyzwań i chcemy robić nowe rzeczy. Jakąś część zysku przeznaczamy na eksperymenty w pewnych obszarach, które czasem wychodzą, a czasem nie - mówi Mariusz Klamra, założyciel serwisu GRY-Online.pl i CEO firmy GRY-Online SA.
Nie tylko projektowanie - na grach można zarabiać także o nich pisząc
GRY-online.pl - wiodący polski portal internetowy o grach komputerowych - poinformował o wynikach finansowych za 2020 rok. Firma zanotowała prawie 40 proc. wzrost EBIDTA, w planach ma kolejne serwisy.
Polskie studio zabiera nas w kosmos. Budżet projektu to 8 mln zł
Po kilku miesiącach lotu, na Marsie wyląduje dziś łazik Perseverance – najbardziej zaawansowany sprzęt robotyczny, jaki kiedykolwiek wystartował z Ziemi. Wkrótce galaktyczną przestrzeń będzie można odkryć także w autorskiej produkcji studia WeirdFish, które przygotowuje projekt o eksploracji nieznanej planety.
Jak zarobić na pandemii? Milionowe zyski startupów gamingowych
Jedni tracą a inni zarabiają. Polskie startupy z branży gamingowej chwalą się wynikami i pokazują jak zarobiły na pandemii.
Z NewConnect na rynek główny GPW. Znamy plany słynnego polskiego studia gamingowego
Carbon Studio – zajmujące się developmentem gier dedykowanych technologii VR – poinformowało o przekroczeniu 200 tys. sprzedanych kopii gier z popularnej serii The Wizards. Przedsiębiorstwo w tym roku planuje przeniesienie akcji z NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
Rekordowe wzrosty - Polska Liga Esportowa S.A. podsumowuje 2020 rok
Esport w Polsce jest zjawiskiem stosunkowo nowym, jednak rozwijającym się w sposób bardzo dynamiczny - wynika z raportu „Polska Liga Esportowa - 2020”. Jak wskazują autorzy publikacji, polski rynek esportu nadal jest w początkowej fazie rozwoju, ale zainteresowanie nim stale rośnie.