Strategie

Koniec ery plastiku. Kto na tym zarobi

Koniec ery plastiku. Kto na tym zarobi

Coraz więcej firm chcąc pokazać swoją troskę o środowisko naturalne rezygnuje z jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych i szuka ekologicznej alternatywy. Ci, którzy ją mają, już na tym zarabiają.

Marek Szymaniak 16.07.2019
Wina bez alkoholu. Czy powtórzą piwny sukces?

Wina bez alkoholu. Czy powtórzą piwny sukces?

Duża oferta piw bezalkoholowych nikogo już nie zaskakuje. Na rynku coraz śmielej poczynają sobie producenci win bez alkoholu. Do gry wchodzą już duzi gracze. Coś co wczoraj było niszą, dziś może być hitem.

Nadchodzi sądny dzień dla samozatrudnionych

Nadchodzi sądny dzień dla samozatrudnionych

Hasło „test przedsiębiorcy” od tygodni mrozi krew w żyłach samozatrudnionym. Mimo że premier Mateusz Morawiecki oficjalnie zaprzeczył planom wprowadzenia „testu”, to osoby prowadzące działalność gospodarczą zaczęły obawiać się o swoją przyszłość. I przeszłość.

Darmowe aplikacje dają zarobić

Darmowe aplikacje dają zarobić

Choć większość z aplikacji na smartfon dostajemy za darmo, to ich twórcy na nich jednak zarabiają. I to nie mało. Pokazujemy, jak to robią.

Marek Szymaniak  25.06.2019
Różnorodność, czyli filozofia zarządzania firmą

Różnorodność, czyli filozofia zarządzania firmą

Różnorodne zespoły rozwiązują problemy szybciej i skuteczniej, różnorodne regiony są bardziej innowacyjne i przyciągają talenty. Na Zachodzie biznes już wie, że w różnorodności siła. W Polsce dopiero się tego uczymy.

Jak się zarabia  na prokrastynacji

Jak się zarabia na prokrastynacji

Oderwałeś się właśnie od pilnej pracy, by na smartfonie sprawdzić plotki? Firmy medialne robią wszystko, by takich momentów było jak najwięcej, bo na tym zarabiają.

Jak stacje benzynowe stały się marketami

Jak stacje benzynowe stały się marketami

Hot dogi z wegańską parówką, falafele, mleko, sery, wędliny, własne marki żywności, dziesiątki rodzajów win i piw oraz gotowych dań na wynos. Na stacjach paliwowych paliwo jest tylko dodatkiem. Zarabia się dziś na sklepie.

5 pomysłów  na wakacyjny biznes

5 pomysłów na wakacyjny biznes

Lato to czas biznesowych żniw dla właścicieli biur podróży czy ośrodków wypoczynkowych mieszczących się w turystycznych miejscowościach. Jednak słoneczne miesiące pozwalają na rozkręcenie sezonowego biznesu także w dużych miastach. I co ważne przy niewiel

Wyprawa po sukces

Wyprawa po sukces

Wieczne wakacje? Raczej pełna niebezpiecznych przygód wyprawa w nieznane! Prowadzenie biura podróży to biznesowe wyzwanie. Wygrywają ci, którzy mają oryginalny pomysł, odwagę testowania wszystkiego na własnej skórze oraz pokorę zarówno w stosunku do kurs

Marzena German 28.05.2019
Magazyn mini, możliwości maxi

Magazyn mini, możliwości maxi

Raz biuro, raz magazyn, a jak trzeba to i showroom. Małe magazyny rosną jak grzyby po deszczu, razem z rynkiem e-commerce. Bo dla sklepu internetowego takie elastyczne biuro to idealne rozwiązanie.

Małe miasta,  wielkie pieniądze

Małe miasta, wielkie pieniądze

Metropolie i duże miasta wydają się naturalnym miejscem do prowadzenia biznesu. Okazuje się, że niekoniecznie. Najszybciej rosną biznesy w mniejszych miejscowościach, zwłaszcza tych blisko aglomeracji. Rosną, bo małe miasteczka dają im mnóstwo przewag.

Wyścig na hulajnogach

Wyścig na hulajnogach

Choć w Polsce nie można nimi jeździć nawet po ścieżkach rowerowych, to do wojny o rynek hulajnóg na minuty włączają się giganci – z niemieckim Daimlerem na czele. Czy hulajnogi powtórzą fenomen miejskich rowerów?

Dlaczego linie lotnicze upadają?

Dlaczego linie lotnicze upadają?

Rynek lotniczy rośnie w dwucyfrowym tempie, przybywa pasażerów, a porty lotnicze wydają dziesiątki milionów złotych na inwestycje. Tymczasem linie lotnicze upadają.

Prywatne akademiki dają zarobić

Prywatne akademiki dają zarobić

Dwa lata temu zbudowano w Polsce pierwszy duży, prywatny akademik. Inwestycja okazała się wielkim sukcesem, a dziś kolejne projekty wyrastają jak grzyby po deszczu. Nic dziwnego – stopa zwrotu dla pierwszych inwestorów to nawet 15 proc. w skali roku.

Robert Mierwiński 25.03.2019
Wyróżnili się i nie zginęli

Wyróżnili się i nie zginęli

Polska porcelana znów jest na fali. Główni producenci mają sprzedaż na poziomie kilkuset milionów i z roku na rok rosną, bo każdy z nich znalazł własną specjalizację. Do tego dochodzą mniejsze studia, które stawiają na młodych polskich projektantów.

Wesele  z przytupem

Wesele z przytupem

Prawie 7 mld rocznie wydajemy na śluby i wesela, średnio 35 tys. na jedno. Żeby zarobić na nowożeńcach trzeba się wyróżnić, np. stawiając mobilny bar z prosecco albo wynająć klasycznego Forda Mustanga z lat 60.

Co i jak myśli Elon Musk

Co i jak myśli Elon Musk

Bądź fatalistą, myśl probabilistycznie, stawiaj tylko na produkt, ciężko pracuj i bądź odporny na ból. Publikujemy fragment książki o tym, co o biznesie, branży motoryzacyjnej, przyszłości życia na Ziemi myśli Elon Musk.

Krótkie życie e-sklepu

Krótkie życie e-sklepu

Większość małych i średnich sklepów internetowych upada zaraz po założeniu. Tylko co trzeci e-sklep w Polsce działa dłużej niż osiem lat, choć cały rynek e-commerce dynamicznie rośnie. W czym zatem tkwi problem?

Mniejsi lubią dużych

Mniejsi lubią dużych

Polscy restauratorzy, właściciele pubów, barów, chętnie wiążą się umowami z dużymi, sprawdzonymi dostawcami. Im większy dostawca, tym ceny niższe, sprawniejsze procedury i oferty szyte na miarę. Trzeba jednak uważać, bo są haczyki.

Marek Szymaniak 25.02.2019
Rzeź producentów wołowiny

Rzeź producentów wołowiny

W pierwszym tygodniu od wybuchu afery straty polskich producentów mogły sięgnąć 12 mln zł, w kolejnym powiększyły się o 18 mln zł. Kluczowa dla uratowania pozycji polskiej wołowiny jest opinia organów UE. Jeśli będzie pozytywna, polscy producenci odbudują

Rozpędzeni kurierzy

Rozpędzeni kurierzy

Na mocno rosnącym rynku usług kurierskich przetrwają tylko najsilniejsi, którzy dziś mocno inwestują w automatyzację i narzędzia dla klientów. Mniejsi mogą tego wyścigu nie przetrwać.

Polska ofensywa eksportowa

Polska ofensywa eksportowa

Eksport polskiej żywności do krajów Unii Europejskiej jeszcze nigdy nie był tak duży. Widzi to konkurencja na Zachodzie i czasami ucieka się do nieuczciwych chwytów.

Ordnung i swoboda

Ordnung i swoboda

Niemcy to nasz największy partner biznesowy. Wyspy Brytyjskie to trzeci co do wielkości kierunek rodzimego eksportu. Te duże gospodarki przyciągają mnóstwo Polaków i wielu spogląda właśnie w ich stronę, gdy myśli o założeniu firmy za granicą. Tu kończą się jednak łatwe podobieństwa, a zaczynają spore różnice.

Wychowanie poprzez sport

Wychowanie poprzez sport

Miejsc, w których dzieci mogą ćwiczyć pod okiem instruktorów, jest bez liku. Począwszy od uprawiania gimnastyki artystycznej po judo. Na ich tle wyróżnia się warszawska Gym Generation, firma stworzona przez Alex Lynden i Tatianę Wołkową. Zajęcia dla dzieci są w niej w centrum szerszego programu edukacyjnego.

Jarosław Horodecki 18.12.2018
Dwa razy szybciej

Dwa razy szybciej

Omida Group z branży TSL zawdzięcza swój rozwój przede wszystkim wsparciu, jakiego jej szefowie udzielają ambitnym członkom zespołu, którzy chcą tworzyć w strukturze firmy własne, wyspecjalizowane spółki.

Dom, dziecko i pies

Dom, dziecko i pies

Polacy należą do najbardziej zapracowanych narodów w Europie, a zarazem – wzrosła ich zamożność. To przynajmniej dwa powody, by zaproponować im usługi, które wyręczą ich w domowych obowiązkach. Potrzebna jest jednak elastyczność, niezawodność, a czasem – solidny zastrzyk gotówki.

Kapitał w grze

Kapitał w grze

Droga Romana Wyszomirskiego, prezesa spółki MBR Finance, kredytującej posiadaczy samochodów, to przykład na to, jak działając stale w tym samym obszarze, wymyślać swój biznes wciąż na nowo.

Mają nowy pomysł na druk 3D

Mają nowy pomysł na druk 3D

Firm produkujących drukarki 3D jest coraz więcej, ale nie oferują tego, co Skriware – kompleksowego ekosystemu. Pozwala on wykorzystać technologię druku trójwymiarowego do celów edukacyjnych na miarę potrzeb XXI w. i zagospodarować nową niszę na nieco już skostniałym rynku.

Trzy filary franczyzy

Trzy filary franczyzy

Franczyzy są coraz powszechniejsze. Te dotyczące handlu i gastronomii otaczają nas na każdym kroku. Ale pod ich skrzydłami są też oddziały banków, szkoły językowe, agenci nieruchomości, biura tłumaczeń, przychodnie. Franczyzę może założyć właściwie każda firma, której model działania sprawdza się od dłuższego czasu. To sposób na ekspansję.

Aleksander Sławiński 21.10.2018
Bardzo fachowa nisza

Bardzo fachowa nisza

Solidny fach w ręku bywa dziś lepszą gwarancją otrzymania dobrej i pewnej pracy niż wyższe wykształcenie. To powód, dla którego rozkwita biznes uczący konkretnych umiejętności, w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy. Przyciąga też zaintrygowanych mieszczuchów. Warszawa staje się zagłębiem takich firm.

Fani dla fanów

Fani dla fanów

Polacy pokochali gry planszowe, a ich rynek kwitnie. Do tego stopnia, że choć dynamicznie przybywa w tej branży przedsiębiorców, na razie nie odczuwają oni silnej konkurencji. Jest też miejsce na nowe biznesowe pomysły.

Już 20 petard znad Wisły

Już 20 petard znad Wisły

Tym razem już 20 firm z Polski trafiło do prestiżowego rankingu „The Financial Times” – FT 1000 obejmującego tysiąc najszybciej rosnących przedsiębiorstw w Europie. Rok temu było ich w tym zestawieniu tylko sześć. Cztery znalazły się w nim po raz kolejny, przy czym jedna awansowała.

Dostawcy adrenaliny

Dostawcy adrenaliny

Przybywa amatorów sportów ekstremalnych. To efekt nasycenia rynku spokojniejszymi rozrywkami, ogólnego wzrostu aktywności rodaków i poszukiwania przez nich adrenaliny. A także – większego dostępu do odpowiednich usług, czasami wycelowanych w całą Unię, i ich coraz lepszej jakości. Bo rekomendacje odgrywają tu ważną rolę.