Rynki

"Paczkomatoza" staje się faktem? "Trzeba eliminować patologie" [WYWIAD]

"Paczkomatoza" staje się faktem? "Trzeba eliminować patologie" [WYWIAD]

Miasta powinny wprowadzić zasady stawiania maszyn paczkowych w miejscach publicznych. Paczkomaty są już małym kawałkiem architektury miejskiej, porównywalnym do przystanków autobusowych czy tramwajowych - mówi Przemysław Ostaszewski ze stowarzyszenia Miasto Jest Nasze.

Kuba Dobroszek 29.01.2021

Nowa bitwa o niedzielny handel. Co dalej z zakazem?

Nowa bitwa o niedzielny handel. Co dalej z zakazem?

Zniesienie zakazu handlu w niedziele pomogłoby całej branży dotkniętej przez COVID-19. I taki projekt już jest. Tak samo jak dane pokazujące, że zakaz szkodzi tym, których miał chronić.

Maciej Łuczak 11.01.2021
W co inwestować w 2021 r.

W co inwestować w 2021 r.

Mimo pandemii i spowolnienia gospodarczego indeksy giełdowe znalazły się pod koniec 2020 r. wyżej niż przed rokiem, rekordowo drogie są także obligacje. Ktoś coś z tego rozumie? W przełomowych momentach na rynku emocje biorą górę nad rozumem. Nadchodzi czas ostrożności, inwestorzy stąpają po prawdziwym polu minowym.

10 szokujących prognoz na 2021 r.

10 szokujących prognoz na 2021 r.

Brakuje w języku polskim słów, które pozwalałyby opisać, jak bardzo szokujący dla wszystkich był 2020 r. Czy w 2021 r. możemy liczyć na odrobinę spokoju? Oby, ale na wszelki wypadek przygotujmy się na kolejne, zatrważające wydarzenia.

Raport Zielony Ład. Green deal, czyli Polska na zielono

Raport Zielony Ład. Green deal, czyli Polska na zielono

Przybywa firm, które chcąc się „zazielenić”, deklarują zrównoważony rozwój i neutralność klimatyczną w perspektywie następnych dekad. I nie są to puste słowa, ekologiczne rozwiązania oprócz dobrego wizerunku dają też oszczędności.

Wojna o marże

Wojna o marże

Ratunek w kryzysie czy dobijanie bezbronnych? Wokół pośredników zajmujących się dostawami jedzenia z restauracji do klientów wybucha coraz więcej kontrowersji.

Cezary Szczepański 22.12.2020
Co każda marka powinna wiedzieć zanim rozpocznie działania w obszarze e-commerce?

Co każda marka powinna wiedzieć zanim rozpocznie działania w obszarze e-commerce?

Napędzany pandemią polski e-commerce bije kolejne rekordy: według prognoz w 2020 r. wartość tego sektora przekroczy 100 mld zł. Przez Internet regularnie kupuje już 75% konsumentów. Korzystając z tego trendu, marki coraz chętniej wychodzą poza własne domeny online i rozpoczynają sprzedaż na największych platformach jak Allegro czy Amazon.

Raport Zielony Ład  Czy Polska może być zeroemisyjna?

Raport Zielony Ład Czy Polska może być zeroemisyjna?

W ciągu najbliższych 20 lat Polska zbuduje nowy, zeroemisyjny system elektroenergetyczny. Pomoże jej w tym Europejski Zielony Ład i jego mechanizm sprawiedliwej transformacji. Docelowy model ma opierać się na OZE, paliwach alternatywnych i energetyce jądrowej, ale w okresie przejściowym istotną rolę będzie odgrywał gaz ziemny.

Perfumy szyte na miarę. Biznes rośnie mimo pandemii

Perfumy szyte na miarę. Biznes rośnie mimo pandemii

Nie trzeba czekać na premiery zapachów wielkich marek kosmetycznych. Dziś samemu można już skomponować własne, luksusowe perfumy. Tym cenniejsze, że niepowtarzalne! Z pomocą przychodzą tu firmy tworzące zapachy szyte na miarę.

Jak zarabiają Mikołaje w czasach pandemii

Jak zarabiają Mikołaje w czasach pandemii

Sezon w tej branży jest krótki. Rozpoczyna się tradycyjnie 6 grudnia, czyli w mikołajki i trwa do późnych godzin 24 grudnia. Na szczęście w czasach pandemii mikołaj też może pracować zdalnie.

Jak stworzyć markę luksusową

Jak stworzyć markę luksusową

Przepis na markę de lux? Spójrz na swój produkt nie jak na przedmiot, ale jak na żywego człowieka, w którym można się zakochać lub przynajmniej z nim zaprzyjaźnić.

Marcin Dzierżanowski 30.11.2020
Ofensywa kombuczy

Ofensywa kombuczy

Rynek producentów kombuczy, choć ciągle niszowy, w Polsce rośnie w błyskawicznym tempie. Napój, który jeszcze niedawno pili głównie hipsterzy, ma szansę trafić pod strzechy i na półki supermarketów.

Jesień bardzo biznesowa. Jak zarabiać na porach roku?

Jesień bardzo biznesowa. Jak zarabiać na porach roku?

Panuje przeświadczenie, że sezonowe biznesy to te, które działają tylko albo zimą, albo latem. Tymczasem są firmy, które największe przychody notują jesienią. Czy da się z nich utrzymać cały rok? Łatwo nie jest, ale dla wielu przedsiębiorców jest to też ich pasja.

Białoruski biznes po polsku

Białoruski biznes po polsku

Mimo braku demokracji i łamania praw człowieka Białoruś była bardzo atrakcyjnym rynkiem dla polskich przedsiębiorców. Dziś zadają oni sobie pytanie, czy obecny kryzys polityczny tego nie zniszczy.

Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?

Jak branża logistyczna może poradzić sobie z lockdownem?

Tylko w przeciągu ostatnich kilku tygodni liczba nowych przypadków zakażeń SARS-CoV-2 wzrosła o ponad 2 miliony. Taki obrót wydarzeń bez wątpienia będzie miał poważny wpływ na transport i łańcuchy dostaw - zarówno te lokalne, jak i globalne - dlatego kompleksowe przygotowanie i planowanie ma kluczowe znaczenie dla wszystkich podmiotów logistycznych.

Nowy zdalny świat. Rewolucja nie tylko w miejscu pracy

Nowy zdalny świat. Rewolucja nie tylko w miejscu pracy

Wygląda na to, że ci co mogą, będą nadal pracowali zdalnie. Rząd zresztą szykuje odpowiednie przepisy i chce ją wprowadzić do Kodeksu Pracy. Te trendy mogą wywrócić rynek biurowy i paradoksalnie podnieść ceny mieszkań na obrzeżach miast.

Jak po pieniądze i chwałę to na parkiet

Jak po pieniądze i chwałę to na parkiet

Covid-19 pokazał, że giełda może być znowu atrakcyjnym źródłem finansowania. Zgodnie z zasadą, że najlepiej szukać kapitału, kiedy wszyscy wieszczą krach.