Raporty
Dane - nowa waluta w biznesie
Gromadzenie i analiza danych, które firma uzyskuje dzięki prowadzeniu programu lojalnościowego, to ogromna wartość dodana dla każdego przedsiębiorstwa. Jednak nie wszyscy organizatorzy zdają sobie sprawę z potencjału biznesowego, który drzemie w informacjach dobrowolnie przekazywanych przez uczestników. Do czego mogą się przydać i jak efektywnie je wykorzystywać?
Skuteczna komunikacja w programach lojalnościowych
Zbudowanie trwałej relacji z uczestnikami programów lojalnościowych zależy w dużej mierze od odpowiedniej komunikacji – jej treści, formy i częstotliwości. Jednak organizatorzy często marginalizują jej znaczenie, kładąc nacisk na atrakcyjne nagrody i formułę programu.
Leasingowa alternatywa
Alternatywą dla zakupu z kredytu bankowego jest skorzystanie z leasingu operacyjnego lub wynajmu.
Porównywarka, czyli auto za raty
Kredyt, leasing operacyjny czy wynajem długoterminowy? Które rozwiązanie jest bardziej korzystne, gdy przedsiębiorca potrzebuje samochodu dla firmy, ale nie chce go kupować za gotówkę?
Samochód bardziej indywidualnie
Najważniejszym trendem na rynku leasingu samochodów jest przejście od produktów z niską wartością wykupu auta do tych z wartością wysoką i personalizacja oferowanych rozwiązań. Wszystko to jest dużo bardziej przyjazne mniejszym przedsiębiorcom.
Rzecz do sprawdzenia
Choć leasing to forma finansowania wielu rodzajów środków trwałych, to największy w nim udział (niemal 30-procentowy) mają pojazdy. Dlatego skupiamy się poniżej na autach, tym bardziej że ta część leasingu jest wyjątkowo urozmaicona i najwięcej tu zależy od tego, czy odrobiliśmy pracę domową przed podpisaniem umowy.
Polski leasing dojrzewa
Jak zmieniła się w Polsce oferta leasingu, jakie są w nim najnowsze trendy i dlaczego robi się coraz ciekawszy i bardziej przystępny z punktu widzenia mniejszych firm?
Jak może zmienić się świat
Praca – jej rodzaje, sposoby wykonywania, podaż i popyt – jest ściśle sprzężona z naszym cywilizacyjnym rozwojem, jego osiągnięciami i bolączkami, kluczowymi czynnikami. Są one też sygnałami pozwalającymi snuć prognozy, jaka będzie przyszłość pracy. Stąd pięć najbardziej prawdopodobnych scenariuszy na najbliższe pięć do 20 lat.
Ofert pracy w bród, a wymarzonych kandydatów brak
Rekrutując dziś nowych pracowników, szczególnie menedżerów, warto przemyśleć kwestie związane nie tylko z wynagrodzeniem, ale też ze wszelkimi innymi warunkami oferowanej pracy, uruchomić detektywistyczną dociekliwość, wyobraźnię, empatię i przygotować się na większe wydatki niż kiedyś. Trzeba też się bardziej starać, by pracownika zatrzymać.
Gospodarka chwilowego niedoboru
Rąk do pracy w Polsce brakuje i przez pewien czas będzie ich brakować coraz bardziej. Pracowników szukają przemysł, usługi, handel, rolnictwo. Naszą gospodarkę ratują na razie przybysze ze Wschodu, ale konieczne są poważne zmiany systemowe. Niektóre mogą się okazać pomocne także wtedy, gdy rąk do pracy będzie za dużo.
Pięć mitów na temat programów lojalnościowych
Wokół tego, jak przeprowadzić skuteczny program lojalnościowy, narosły mity, które potrafią niepotrzebnie zniechęcić do sięgnięcia po to rozwiązanie, podczas gdy mogłoby świetnie pomóc zrealizować biznesowe cele. Mity mogą nas też narazić na ryzyko porażki. Zdecydowanie warto je odczarować.
Nie wymyślajcie koła na nowo
Wiecie już, że program lojalnościowy pomógłby zdynamizować sprzedaż, ale czy dacie radę zrobić go sami? Wiele zależy od tego, jak jest skomplikowany, jednak zwykle lepiej zdać się na specjalistów z zewnątrz. Oto dlaczego.
Programowanie lojalności
Chcąc mieć stałych kontrahentów, należy o nich dbać. Jak to jednak robić, żeby naprawdę byli nam wierni? A kiedy mamy biznesowy cel do zrealizowania, jak dodatkowo motywować naszych partnerów, żeby pomogli nam go osiągnąć?
Wożąc Europę
O tym, że pojazdy transportu publicznego stały się polską specjalnością, mówi się od dawna. Coraz więcej autobusów, tramwajów i pociągów znad Wisły trafia do coraz bardziej egzotycznych miejsc, stając się wizytówką naszego przemysłu.
Jak nie drzwiami, to oknem...
Ciężko dziś znaleźć kraj w Europie, który nie byłby zalewany przez nasze nowoczesne okna, drzwi, krzesła czy meble biurowe. Wśród ich producentów wyrośli liderzy, z którymi musi się liczyć praktycznie każdy konkurent.
Sukces z łyżką dziegciu
Towary rolno-spożywcze i żywność to od lat niekwestionowany król polskiego eksportu. – Nasze firmy wygrywają na zagranicznych rynkach bardzo dobrą jakością swojej produkcji sprzedawanej po konkurencyjnych cenach – mówią eksperci. Jednak zrobiło się trochę mniej różowo.
Kraj to za mało
Jakie mamy dziś hity eksportowe? Dokąd je wysyłamy? Co się tu zmienia i co ma szansę dołączyć do największych polskich przebojów na rynkach świata?
Musimy uwolnić ten potencjał
Chcemy być wśród tych firm, które jako pierwsze będą dostrzegać i budować biznesy jutra – zapowiada Kamil Kamiński, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. zarządzania korporacyjnego.
Kto zyska na energetyce węglowej
Czy deklarowany przez władze zwrot Polski ku energetyce opartej na węglu może oznaczać biznesową szansę dla rozmaitych firm z sektora MSP? Odpowiedzi szukamy, przyglądając się m.in. inwestycji PGE w Opolu.
Ostrożnie z tym biogazem
W połowie zeszłego roku, wraz z nowelizacją Ustawy o odnawialnych źródłach energii, rząd dał jasny sygnał – stawiamy na biogazownie. Co to oznacza dla biznesu?
Umowy na celowniku
Od kilku lat rynek sprzedaży energii elektrycznej do firm jest w Polsce w pełni zliberalizowany. Warunki jej zakupu, w tym m.in. cena, są ustalane indywidualnie między przedsiębiorstwem a sprzedawcą. Teoretycznie to świetnie, ale diabeł tkwi w szczegółach.
Ściąć rachunki za prąd
Wśród towarów i usług, za które przyjdzie nam w tym roku płacić więcej, są energia elektryczna i jej dostawa. Pytanie, jak przedsiębiorca może obniżyć wysokość swych rachunków za prąd, nabiera więc dodatkowych rumieńców. Eksperci wskazują sposoby.
Swobody tyle, ile potrzeba
Im bardziej ścisła i sformalizowana współpraca, tym więcej profitów dla obu stron umowy franczyzowej. Choć czasami właśnie lepiej poluzować.
Biznes ze społecznym zacięciem
Franczyza, w której liczą się wartości społeczne, jest nastawiona na budowę silnych i partnerskich więzi, opłacalnych dla wszystkich jej uczestników. Tutaj dba się np. o kompetencje, prestiż i dobry wizerunek franczyzobiorców, a ci są franczyzodawcy naprawdę oddani.
Polska franczyza jak Balaton
Trwa dobra passa systemów franczyzowych w Polsce. Jednak zarówno ci, którzy dają franczyzową licencję, jak i ci, którzy ją biorą, powinni solidnie się do tego przygotować i uważać na lekkoduchów, niedoświadczonych i szarlatanów.
Zacznijcie od siebie
Wiele firm uważa, że CSR, czyli przedsiębiorczość odpowiedzialna społecznie, to typowo marketingowe działania na pokaz. Tymczasem powinna się ona zaczynać od uporządkowania własnego podwórka. Wtedy faktycznie wpływa na motywację i wyniki pracowników, na budowanie lepszych więzi z klientami i większą przewidywalność biznesu.
Gospodarka z odzysku
Polskie tłumaczenie terminu circular economy, stosowane choćby przez speców od zrównoważonego rozwoju, nie brzmi najlepiej. Bo niby z czym ma się kojarzyć „gospodarka okrężna”? To określenie warto jednak zapamiętać, bo już niedługo może się okazać, że będziemy je łączyć z rewolucją w sposobie produkowania i konsumowania dóbr.
Wspólnie, czyli wartość w skali mikro
Aż 335 mld dol. ma do 2025 r. wynieść globalny przychód z ekonomii współdzielenia – twierdzą eksperci PwC. Na dodatek chodzi tylko o pięć najważniejszych obszarów: finanse, transport, hotelarstwo, turystykę i zatrudnienie. Zjawiska tego nie można więc ignorować.
Polskie miasta w światowych rankingach
Jak wypadają w międzynarodowych rankingach nasze miasta pod kątem jakości życia, jego kosztów czy atrakcyjności inwestycyjnej? Różnie, ale nigdy naprawdę fantastycznie albo bardzo źle. Co prawda, najczęściej uwzględnia się w nich tylko Warszawę...
Doliny i inteligentne specjalizacje
Prawie trzy lata temu województwa wybrały sobie „inteligentne specjalizacje” – dziedziny gospodarki, na których będą się koncentrować. Ważne w strategii ich rozwoju także dlatego, że są kluczowe dla otrzymania unijnego wsparcia. Czy widać już tego efekty?
Strefy mają więcej zalet niż wad
Czy z punktu widzenia przedsiębiorcy idea parków technologicznych się sprawdza? A specjalne strefy ekonomiczne? Trochę to zależy od tego, jak dużym się jest przedsiębiorcą.
Nie tylko tania praca
Dziś każdy region naszego kraju może być interesujący dla biznesowych inwestorów, głównie dlatego, że infrastruktura przestaje być problemem. Słabym ogniwem ciągle jednak pozostaje przygotowywanie dobrych ofert przez samorządy.
Podaruj im trochę słońca
Tam, gdzie wiele firm walczy o stałą współpracę z tymi samymi kontrahentami, nabierają znaczenia takie rzeczy, jak business gifting. Jak się tutaj dobrze wyróżnić? Można skorzystać z elektronicznego vouchera Click e Pass, który daje jednorazowy dostęp do bogatego katalogu nagród i pozwala w prosty sposób nagradzać lojalność partnerów biznesowych.
Jak oni to robią
Programy lojalnościowe skierowane do firm można stosować na każdym rynku, w każdej branży i przy każdym typie biznesowych relacji. Poniżej pokazujemy ciekawe wdrożenia i ich rezultaty.
Program lojalnościowy krok po kroku
Każda firma, również mała, może stworzyć swój program lojalnościowy i wsparcia sprzedaży skierowany do klientów biznesowych. Jak się do tego zabrać? Zupełnie tak samo, jak powinny to zrobić firmy duże. A fakt, że nie stać nas np. na superatrakcyjne i drogie nagrody dla uczestników, nie wyklucza innych przemyślanych i skutecznych rozwiązań.