Raporty

Samochód inteligentny

Samochód inteligentny

Dużo mówi się o tym, że już za kilka lat autonomiczne samochody masowo pojawią się na drogach. Ze względu na złożoność problemu, szczególnie w ruchu miejskim i lokalnym, poczekamy chyba na to nieco dłużej.

Jarosław Horodecki 19.08.2017
Gdy komputer myśli za nas

Gdy komputer myśli za nas

Dopiero ogromne magazyny danych i gigantyczna moc obliczeniowa komputerów sprawiły, że sztuczna inteligencja zstąpiła z kart powieści fantastyczno-naukowych do świata realnego. Jak korzysta z niej dziś biznes i jaka to właściwie inteligencja?

7 grzechów głównych organizatorów programów lojalnościowych

7 grzechów głównych organizatorów programów lojalnościowych

Aby działania lojalnościowe były skuteczne, muszą być przemyślane, spójne ze strategią danej firmy i konsekwentnie realizowane. Choć w teorii wydaje się to proste, w praktyce przedsiębiorcy często wpadają w pułapkę pochopnie podejmowanych decyzji albo błędnego wyobrażenia o potrzebach swojej grupy docelowej. Co jeszcze utrudnia skuteczną realizację programów lojalnościowych?

To już nie tylko przyszłość

To już nie tylko przyszłość

Deweloperzy, zachęceni zwłaszcza przez młodszą część swojej klienteli, coraz częściej realizują w polskich miastach inwestycje spełniające wymogi zrównoważonego rozwoju, sięgają po najnowsze technologie, podnoszą coraz wyżej poprzeczkę. Nie tylko w domach czy mieszkaniach, ale wręcz na całych osiedlach.

Przez ulice mego miasta mknę

Przez ulice mego miasta mknę

Do pracy, na ważne spotkanie, do kina czy lekarza podążamy arteriami miast, czyli ulicami. Ruch nie zawsze sprawnie nimi płynie, czemu pomagają zaradzić zmyślne technologie.

Eryk Rutkowski 19.06.2017
Gdy mały gracz zaczyna eksportować

Gdy mały gracz zaczyna eksportować

Wchodzenie na inne rynki to biznesowa szansa, ale i spore ryzyko. Małe i średnie firmy mają przy tym gorzej niż większe, choćby dlatego, że trudniej im zdobyć dofinansowanie eksportu czy zabezpieczyć transakcje. W ofercie polskich banków są jednak propozycje interesujące także dla nich.

Małe firmy oczekują od banków coraz więcej

Małe firmy oczekują od banków coraz więcej

MSP są najliczniejszą grupą przedsiębiorstw w kraju. Mają przy tym swoje specyficzne potrzeby związane z sektorem finansowym i rosnące wobec niego wymagania. Banki zaczęły w końcu na nie odpowiadać, a ich oferta z roku na rok robi się ciekawsza.

Dane - nowa waluta w biznesie

Dane - nowa waluta w biznesie

Gromadzenie i analiza danych, które firma uzyskuje dzięki prowadzeniu programu lojalnościowego, to ogromna wartość dodana dla każdego przedsiębiorstwa. Jednak nie wszyscy organizatorzy zdają sobie sprawę z potencjału biznesowego, który drzemie w informacjach dobrowolnie przekazywanych przez uczestników. Do czego mogą się przydać i jak efektywnie je wykorzystywać?

Leasingowa alternatywa

Leasingowa alternatywa

Alternatywą dla zakupu z kredytu bankowego jest skorzystanie z leasingu operacyjnego lub wynajmu.

Materiał partnera 19.04.2017
Porównywarka, czyli auto za raty

Porównywarka, czyli auto za raty

Kredyt, leasing operacyjny czy wynajem długoterminowy? Które rozwiązanie jest bardziej korzystne, gdy przedsiębiorca potrzebuje samochodu dla firmy, ale nie chce go kupować za gotówkę?

Samochód bardziej indywidualnie

Samochód bardziej indywidualnie

Najważniejszym trendem na rynku leasingu samochodów jest przejście od produktów z niską wartością wykupu auta do tych z wartością wysoką i personalizacja oferowanych rozwiązań. Wszystko to jest dużo bardziej przyjazne mniejszym przedsiębiorcom.

Rzecz do sprawdzenia

Rzecz do sprawdzenia

Choć leasing to forma finansowania wielu rodzajów środków trwałych, to największy w nim udział (niemal 30-procentowy) mają pojazdy. Dlatego skupiamy się poniżej na autach, tym bardziej że ta część leasingu jest wyjątkowo urozmaicona i najwięcej tu zależy od tego, czy odrobiliśmy pracę domową przed podpisaniem umowy.

Polski leasing dojrzewa

Polski leasing dojrzewa

Jak zmieniła się w Polsce oferta leasingu, jakie są w nim najnowsze trendy i dlaczego robi się coraz ciekawszy i bardziej przystępny z punktu widzenia mniejszych firm?

Jak może zmienić się świat

Jak może zmienić się świat

Praca – jej rodzaje, sposoby wykonywania, podaż i popyt – jest ściśle sprzężona z naszym cywilizacyjnym rozwojem, jego osiągnięciami i bolączkami, kluczowymi czynnikami. Są one też sygnałami pozwalającymi snuć prognozy, jaka będzie przyszłość pracy. Stąd pięć najbardziej prawdopodobnych scenariuszy na najbliższe pięć do 20 lat.

Małgorzata Mierżyńska 20.03.2017
Ofert pracy w bród, a wymarzonych kandydatów brak

Ofert pracy w bród, a wymarzonych kandydatów brak

Rekrutując dziś nowych pracowników, szczególnie menedżerów, warto przemyśleć kwestie związane nie tylko z wynagrodzeniem, ale też ze wszelkimi innymi warunkami oferowanej pracy, uruchomić detektywistyczną dociekliwość, wyobraźnię, empatię i przygotować się na większe wydatki niż kiedyś. Trzeba też się bardziej starać, by pracownika zatrzymać.

Gospodarka chwilowego niedoboru

Gospodarka chwilowego niedoboru

Rąk do pracy w Polsce brakuje i przez pewien czas będzie ich brakować coraz bardziej. Pracowników szukają przemysł, usługi, handel, rolnictwo. Naszą gospodarkę ratują na razie przybysze ze Wschodu, ale konieczne są poważne zmiany systemowe. Niektóre mogą się okazać pomocne także wtedy, gdy rąk do pracy będzie za dużo.

Pięć mitów na temat programów lojalnościowych

Pięć mitów na temat programów lojalnościowych

Wokół tego, jak przeprowadzić skuteczny program lojalnościowy, narosły mity, które potrafią niepotrzebnie zniechęcić do sięgnięcia po to rozwiązanie, podczas gdy mogłoby świetnie pomóc zrealizować biznesowe cele. Mity mogą nas też narazić na ryzyko porażki. Zdecydowanie warto je odczarować.

Nie wymyślajcie koła na nowo

Nie wymyślajcie koła na nowo

Wiecie już, że program lojalnościowy pomógłby zdynamizować sprzedaż, ale czy dacie radę zrobić go sami? Wiele zależy od tego, jak jest skomplikowany, jednak zwykle lepiej zdać się na specjalistów z zewnątrz. Oto dlaczego.

Programowanie lojalności

Programowanie lojalności

Chcąc mieć stałych kontrahentów, należy o nich dbać. Jak to jednak robić, żeby naprawdę byli nam wierni? A kiedy mamy biznesowy cel do zrealizowania, jak dodatkowo motywować naszych partnerów, żeby pomogli nam go osiągnąć?

Marek Szymaniak, współpraca Maciej Kot 21.02.2017
Wożąc Europę

Wożąc Europę

O tym, że pojazdy transportu publicznego stały się polską specjalnością, mówi się od dawna. Coraz więcej autobusów, tramwajów i pociągów znad Wisły trafia do coraz bardziej egzotycznych miejsc, stając się wizytówką naszego przemysłu.

Jak nie drzwiami, to oknem...

Jak nie drzwiami, to oknem...

Ciężko dziś znaleźć kraj w Europie, który nie byłby zalewany przez nasze nowoczesne okna, drzwi, krzesła czy meble biurowe. Wśród ich producentów wyrośli liderzy, z którymi musi się liczyć praktycznie każdy konkurent.

Sukces z łyżką dziegciu

Sukces z łyżką dziegciu

Towary rolno-spożywcze i żywność to od lat niekwestionowany król polskiego eksportu. – Nasze firmy wygrywają na zagranicznych rynkach bardzo dobrą jakością swojej produkcji sprzedawanej po konkurencyjnych cenach – mówią eksperci. Jednak zrobiło się trochę mniej różowo.

Kraj to za mało

Kraj to za mało

Jakie mamy dziś hity eksportowe? Dokąd je wysyłamy? Co się tu zmienia i co ma szansę dołączyć do największych polskich przebojów na rynkach świata?

Musimy uwolnić ten potencjał

Musimy uwolnić ten potencjał

Chcemy być wśród tych firm, które jako pierwsze będą dostrzegać i budować biznesy jutra – zapowiada Kamil Kamiński, wiceprezes Tauron Polska Energia ds. zarządzania korporacyjnego.

Marek Szymaniak 22.01.2017
Kto zyska na energetyce węglowej

Kto zyska na energetyce węglowej

Czy deklarowany przez władze zwrot Polski ku energetyce opartej na węglu może oznaczać biznesową szansę dla rozmaitych firm z sektora MSP? Odpowiedzi szukamy, przyglądając się m.in. inwestycji PGE w Opolu.

Ostrożnie z tym biogazem

Ostrożnie z tym biogazem

W połowie zeszłego roku, wraz z nowelizacją Ustawy o odnawialnych źródłach energii, rząd dał jasny sygnał – stawiamy na biogazownie. Co to oznacza dla biznesu?

Umowy na celowniku

Umowy na celowniku

Od kilku lat rynek sprzedaży energii elektrycznej do firm jest w Polsce w pełni zliberalizowany. Warunki jej zakupu, w tym m.in. cena, są ustalane indywidualnie między przedsiębiorstwem a sprzedawcą. Teoretycznie to świetnie, ale diabeł tkwi w szczegółach.

Ściąć rachunki za prąd

Ściąć rachunki za prąd

Wśród towarów i usług, za które przyjdzie nam w tym roku płacić więcej, są energia elektryczna i jej dostawa. Pytanie, jak przedsiębiorca może obniżyć wysokość swych rachunków za prąd, nabiera więc dodatkowych rumieńców. Eksperci wskazują sposoby.

Swobody tyle, ile potrzeba

Swobody tyle, ile potrzeba

Im bardziej ścisła i sformalizowana współpraca, tym więcej profitów dla obu stron umowy franczyzowej. Choć czasami właśnie lepiej poluzować.

Karolina Prewęcka 13.12.2016
Biznes ze społecznym zacięciem

Biznes ze społecznym zacięciem

Franczyza, w której liczą się wartości społeczne, jest nastawiona na budowę silnych i partnerskich więzi, opłacalnych dla wszystkich jej uczestników. Tutaj dba się np. o kompetencje, prestiż i dobry wizerunek franczyzobiorców, a ci są franczyzodawcy naprawdę oddani.

Polska franczyza jak Balaton

Polska franczyza jak Balaton

Trwa dobra passa systemów franczyzowych w Polsce. Jednak zarówno ci, którzy dają franczyzową licencję, jak i ci, którzy ją biorą, powinni solidnie się do tego przygotować i uważać na lekkoduchów, niedoświadczonych i szarlatanów.

Zacznijcie od siebie

Zacznijcie od siebie

Wiele firm uważa, że CSR, czyli przedsiębiorczość odpowiedzialna społecznie, to typowo marketingowe działania na pokaz. Tymczasem powinna się ona zaczynać od uporządkowania własnego podwórka. Wtedy faktycznie wpływa na motywację i wyniki pracowników, na budowanie lepszych więzi z klientami i większą przewidywalność biznesu.

Gospodarka z odzysku

Gospodarka z odzysku

Polskie tłumaczenie terminu circular economy, stosowane choćby przez speców od zrównoważonego rozwoju, nie brzmi najlepiej. Bo niby z czym ma się kojarzyć „gospodarka okrężna”? To określenie warto jednak zapamiętać, bo już niedługo może się okazać, że będziemy je łączyć z rewolucją w sposobie produkowania i konsumowania dóbr.