Raporty

Nestorzy, sukcesorzy i plan

Nestorzy,  sukcesorzy i plan

Plan sukcesji powinny mieć wszystkie firmy, nie tylko te, które chcą pozostać rodzinne.

Krzysztof Orłowski 24.04.2019
Czy nowe prawo sukcesyjne zwalnia  z konieczności planowania sukcesji?

Czy nowe prawo sukcesyjne zwalnia z konieczności planowania sukcesji?

Jesienią 2018 r. weszło w życie nowe prawo sukcesyjne od dawna wyczekiwane przez właścicieli firm rodzinnych. Jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą albo jesteś wspólnikiem spółki cywilnej - ustawa z dn. 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyj

Jak przekazać firmę  i zachować rodzinę

Jak przekazać firmę i zachować rodzinę

Przedsiębiorcy rzadko podejmują temat sukcesji. Więcej, uciekają od niego tak długo, jak to tylko możliwe. A taka rozmowa to klucz do tego, by firma przetrwała.

Nowości Poznań Motor Show

Nowości Poznań Motor Show

Co roku Poznań przyciąga tysiące fanów motoryzacji, którzy w jednym miejscu mogą podziwiać dziesiątki nowych aut.

Auto na prąd.  Czy to już?

Auto na prąd. Czy to już?

Rząd deklaruje nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych dopłaty do zakupu aut elektrycznych. Czy firmy już teraz powinny się nimi zainteresować?

Obsługa floty może być prosta

Obsługa floty może być prosta

W ostatnim czasie firmy leasingowe i dilerzy wręcz stają na głowie, by zaoferować klientom jak najwięcej usług dodatkowych. W ramach stosownej opłaty biorą na siebie większość uciążliwych obowiązków związanych z eksploatacją auta.

Jarosław Horodecki 26.03.2019
Kuszenie ofertami

Kuszenie ofertami

Firmy to najlepsi nabywcy aut, bo kupują dużo i zwykle pozwalają sobie na bogatsze wersje wyposażenia. Jakie atrakcyjne oferty mają dzisiaj dla nich importerzy?

Nowe auto  co trzy lata

Nowe auto co trzy lata

Najłatwiej samochód do firmy jest kupić za gotówkę. Problem powstaje, gdy jej nie mamy. Wtedy najlepszy jest leasing albo wynajem długoterminowy. Dziś już mała firma może mieć ofertę taką jak średnie przedsiębiorstwo kilka lat temu. To najmniejsi teraz n

Prawdziwy partner małej firmy

Prawdziwy partner małej firmy

Idea Bank należy w swojej branży do pionierów usług tworzonych specjalnie dla MŚP, w tym zwłaszcza dla mikro i małych firm. Towarzyszy im od lat, wspierając przedsiębiorców w prowadzeniu działalności i rozwijaniu biznesu. Łączy przy tym doświadczenie z innowacyjnością.

Skąd wziąć pieniądze na biznes

Skąd wziąć pieniądze na biznes

Jak polscy mali i średni przedsiębiorcy korzystają z różnych rodzajów zewnętrznego finansowania? Coraz chętniej, bo wybór, jaki mają do dyspozycji, wciąż się poszerza, w dużym stopniu właśnie z myślą o nich.

Elektryczny impuls dla biznesu

Elektryczny impuls dla biznesu

Małe firmy mogą zarobić na inwestycjach w energetykę. Bardzo szybko rośnie rynek fotowoltaiki, coraz więcej inwestorów stawia na energię ze słońca.

Marek Szymaniak 29.01.2019
Energia: jak ją zdobyć taniej

Energia: jak ją zdobyć taniej

Rosnące ceny energii elektrycznej przyprawiły niejednego przedsiębiorcę o wielki ból głowy. Są jednak rozwiązania, które pozwalają prąd zdobywać i używać taniej.

Nest Bank gotowy na rewolucję

Nest Bank gotowy na rewolucję

Wprowadzając nową bankowość elektroniczną, Nest Bank, jako pierwszy w Polsce, rozpoczął na taką skalę współpracę z fintechami. Zapowiada jednak, że to dopiero początek i zaprasza kolejne podmioty do współpracy.

Mobilna teraźniejszość i przyszłość

Mobilna teraźniejszość i przyszłość

Nie ma wątpliwości, że bankowość mobilna w Polsce, która z roku na rok poszerza zakres swoich funkcjonalności, będzie wypierać system bankowości internetowej. Idea Bank stosuje technologie, które lokują go w czołówce tych zmian.

Szybcy i tani

Szybcy i tani

Alternatywą dla mobilnej oferty tradycyjnych banków są coraz liczniejsze propozycje fintechów – z licencją bankową lub bez. Niektóre z nich z rozmachem zdobywają klientów w całej Europie, a w tym roku dotarły również do nas.

Mobilne bankowanie mamy we krwi

Mobilne bankowanie mamy we krwi

Nowoczesne technologie stosowane w bankowości padają w Polsce na podatny grunt – to wiemy od dawna. Nie dziwi więc, że z otwartymi ramionami witamy także rozwiązania mobilne.

Marek Szymaniak 18.12.2018
Koło zamiast linii

Koło zamiast linii

Gospodarka o obiegu zamkniętym może być ratunkiem dla naszej planety. Coraz lepiej rozumie to biznes (szczególnie duży) – kluczowy dla powodzenia całej sprawy, ale do przełomu jeszcze daleka droga.

Wyższa jakość relacji

Wyższa jakość relacji

Dążenie do poprawy poziomu życia osobistego i zawodowego pracowników jest jednym z priorytetów etycznego, odpowiedzialnego biznesu. Dla mądrych firm jest to także jedno z najważniejszych narzędzi przewagi konkurencyjnej.

Odpowiedzialność 2.0

Odpowiedzialność 2.0

Społeczna odpowiedzialność biznesu zmienia się na naszych oczach. Firmy nie tylko wszczepiają zasady CSR do swych strategii, ale czynią z nich wręcz sedno swojej działalności.

Poza niezbędnymi, także wyjątkowe

Poza niezbędnymi, także wyjątkowe

Niejeden przedsiębiorca dojrzewa do myśli, że ma dużo do stracenia, uczy się przewidywać ryzyka i ich konsekwencje. Zastanawia się, co może się stać z jego rodziną, biznesem, domem, co zrobić na wypadek, gdy nie będzie zdolny do pracy. Siłą rzeczy zastanawia się też, czy się nie ubezpieczyć.

Panorama rynku ubezpieczeń

Panorama rynku ubezpieczeń

Oferta ubezpieczeń dla MSP zaczęła się robić coraz bardziej kompleksowa i elastyczna – bo takiej właśnie ochrony szukają przedsiębiorcy. Ale nie tylko to się zmienia w ich relacjach z ubezpieczycielami.

Marek Szymaniak, współpraca Karolina Prewęcka 21.10.2018
Siła w grupie

Siła w grupie

Tańsze zakupy, bardziej rentowna czy większa sprzedaż, realizacja biznesowej strategii, wzmocnienie branży – to cele, dla których przedsiębiorstwa tworzą grupy zakupowe, konsorcja, kooperatywy, klastry. Rzecz jasna te wspólne inicjatywy mają sens, jeśli ich członkowie mogą sobie zaufać, a one same są dobrze zarządzane.

Eksporter nie powinien być sam

Eksporter nie powinien być sam

Polscy eksporterzy z MSP nie zwalniają tempa, ale napotykają liczne bariery. I potrzebują silniejszego wsparcia ze strony państwa.

W dół i w górę, czyli warunki do rozwoju MSP

W dół i w górę, czyli warunki do rozwoju MSP

Małe i średnie firmy to rdzeń polskiej gospodarki. Dziś sprzyja im łatwiejsze, niż jeszcze niedawno, pozyskiwanie środków na rozwój, ale ten coraz bardziej utrudniają sytuacja na rynku pracy i zmiany w prawie.

Cash flow w firmie

Cash flow w firmie

Aby właściwie zarządzać środkami finansowymi przedsiębiorstwa, trzeba mieć rzetelną wiedzę o ich poziomie, źródłach pochodzenia czy głównych kierunkach wydatkowania. Najbardziej wartościowym źródłem informacji w tym obszarze jest rachunek przepływów pieniężnych (cash flow).

Faktoring ratunkiem dla płynności firm

Faktoring ratunkiem dla płynności firm

Polskie firmy na co dzień borykają się z problemami płynnościowymi. Kupujący oczekują odroczonych terminów płatności, dostawcy chcą uzyskać swoją należność w relatywnie krótkim czasie. Brak płatności w terminie lub zgoda na udzielenie kredytu kupieckiego, na który de facto przedsiębiorca nie jest w stanie sobie pozwolić, stają się początkiem jego problemów płynnościowych.

Materiał partnera 29.08.2018
Panorama rynku faktoringu

Panorama rynku faktoringu

W czasach prosperity faktoring zapewnia szybki zastrzyk gotówki, pomagając firmie utrzymać się na wysokich obrotach, a gdy sytuacja jest kryzysowa, zabezpiecza ją przed utratą płynności finansowej. Na dojrzałych rynkach ma też wiele różnych form. Polskie MSP zaczynają mieć do tego wyboru dostęp.

Źródła i źródełka

Źródła i źródełka

Po pieniądze z zewnątrz sięgnęło w ostatnim czasie 43 proc. polskich MSP, które najczęściej korzystają z własnego kapitału. Czasem nie mają wyjścia, bo wciąż im na przykład trudniej o kredyt niż w większości europejskich krajów. Ale oferta finansowania zewnętrznego coraz lepiej dostosowuje się u nas do potrzeb mniejszych firm.

Handel i metoda

Handel i metoda

Zakaz handlu w niedziele na razie rynkiem nie wstrząsnął. Podsumowujemy, co się działo przez pierwsze trzy miesiące.

Handel, czyli wielkie przemodelowanie

Handel, czyli wielkie przemodelowanie

Galerie handlowe z kilkuset sklepami czy potężne hipermarkety, które zajmują tyle miejsca co boisko piłkarskie, powoli tracą na znaczeniu. Polacy zmienili swoje oczekiwania i zwyczaje, jeśli chodzi o zakupy, a handel się dostosowuje.

Robert Mierwiński 24.06.2018
Wielkie emocje – duże korzyści

Wielkie emocje – duże korzyści

Dobrze poprowadzona kampania związana ze sponsoringiem sportu może przynieść mnóstwo korzyści – od wykreowania pożądanego wizerunku, poprzez tańsze dotarcie do klientów niż w przypadku tradycyjnej reklamy, po wzrost sprzedaży. Jak w przypadku każdej inwes

Gotowi na mundial

Gotowi na mundial

Piłkarskie mistrzostwa świata to wydarzenie rangi globalnej. Ale zarabiają na nim nie tylko światowe marki, rynkowi giganci czy firmy z kraju-organizatora mundialu. Wśród tych, którzy na nim skorzystają, są też mali przedsiębiorcy z Polski.

Mistrzostwa okiem buchaltera

Mistrzostwa okiem buchaltera

Organizacja dużej imprezy sportowej to gigantyczne przedsięwzięcie logistyczne i finansowe. Wydane miliardy często się nie zwracają, choć przykład Polski i Euro 2012 pokazuje, że jest to możliwe. Czy uda się w Rosji? Wątpliwości jest wiele.