Raporty
Bezpieczeństwo firmy w cyfrowym świecie
Badania Canon Office Insights 2017, przeprowadzone na grupie ponad 2500 pracowników zajmujących kierownicze stanowiska w europejskich organizacjach, wskazują, że bezpieczeństwo cyfrowego biura jest jednym z kluczowych wyzwań nowoczesnych organizacji.
Od przybytku głowa nie boli
Z tym akurat jest dobrze: małe i średnie przedsiębiorstwa mają na rynku coraz większy wybór narzędzi do cyfryzacji swojego biznesu.
Dla chmury nie ma alternatywy
Do tej pory małe firmy niezbyt chętnie korzystały z chmur obliczeniowych, aby przechowywać w nich swoje dane, z obawy o bezpieczeństwo tych ostatnich. Wejście w życie RODO może odwrócić to podejście o 180 stopni.
Bardziej analogowi niż cyfrowi
Mniejsi gracze mogą mnóstwo zyskać na cyfryzacji: większą efektywność, niższe koszty, łatwiejszy dostęp do nowych rynków. Co więcej – mogą dzięki niej stawać w szranki z gigantami. Niestety, rodzime mikro i małe przedsiębiorstwa wloką się pod względem digitalizacji w ogonie Europy, ryzykując, że pędzący do przodu świat przejedzie po nich jak walec.
Kolejne rekordy branży leasingowej
Rok 2017 był kolejnym, w którym branża leasingowa odnotowała rekordowe wyniki. Łączna wartość sfinansowanych środków trwałych wyniosła 67,8 mld zł, czyli 15,7 proc. więcej niż przed rokiem. To było również najlepsze 12 miesięcy w historii BZ WBK Leasing, który sfinansował środki trwałe warte blisko 4,2 mld zł i niezmiennie pozostaje liderem finansowania maszyn i urządzeń.
Dynamiczne statystyki
Dynamika rynku leasingu od kilku lat nie traci impetu, a największa jego klientela to małe i średnie firmy. Zwraca uwagę ponad 20-procentowy wzrost wartości finansowania maszyn i urządzeń. To dobry wskaźnik rozwoju sektora MSP.
Bez większych wstrząsów
Na 2018 r. zaplanowano wprowadzenie bardzo wielu zmian podatkowych, ale na razie dla branży leasingowej i leasingobiorców w większości wydają się one neutralne.
Leasing zwierciadłem naszych czasów
Powodem, dla którego coraz więcej mikro- i małych firm sięga po leasing, są nie tylko prostsze procedury i rozwijająca się, bardziej elastyczna oferta, ale również technologiczne możliwości i... moda.
Biuro na torach
Podróż koleją nigdy nie musiała być jedynie przemieszczaniem się z punktu A do punktu B. Dziś zaś pojawiły się dodatkowe możliwości wykorzystania czasu spędzonego „na torach” dla dobra swojego biznesu.
Latanie na żądanie
Prowadzenie biznesu wymaga nieraz błyskawicznych podróży, których nie zapewnią transport lądowy czy rejsowe loty. Z odsieczą przychodzą prywatne loty biznesowe, dzięki którym można być elastycznym i zaoszczędzić czas, łączą się też z prestiżem.
Auta mieć nie musisz
Podróże samochodem to codzienność polskich przedsiębiorców. Ale nie zawsze własnym – nieraz przecież taksówką czy wozem wypożyczonym na kilka dni.
Przemyśl swoje zakupy
Optymalizacja zakupów to dla przedsiębiorcy wyzwanie, szczególnie gdy ma być prowadzona z głową. Ale może bardzo pomóc ograniczyć wydatki, zwłaszcza że zakup materiałów i usług odpowiada często za przytłaczającą większość z nich, a w przypadku firm produkcyjnych – nawet za 90 proc.
Dążenie do optimum
Chcecie zwiększyć swoją wydajność i zyski? Spróbujcie wykryć w firmie bezsensowne czy kulejące procesy, które generują niepotrzebne koszty i marnują czas pracowników. Pomoże wam w tym optymalizacja.
Wielkie przyspieszenie
W Zespole Szkół Technicznych i Licealnych w Piechowicach na Dolnym Śląsku uruchomiono klasę o profilu e-sportowym, z czterema godzinami grania tygodniowo. E-sport jest już u nas traktowany serio i staje się masowy. Przybywa też firm, które widzą w nim szansę na dobry interes.
E-sport i technologia
Wielu fanów e-sportu też lubi grać w ulubione gry. A że te z roku na rok mają coraz lepszą grafikę i bardziej zaawansowane algorytmy, potrzebne są do nich superszybkie komputery i wiele akcesoriów: zoptymalizowane odpowiednio pady, klawiatury, monitory, słuchawki, mikrofony, kamery, a nawet biurka i fotele.
E-sport podbija świat
Wielu z nas uwielbia gry komputerowe, ale najczęściej to czysta rozrywka. Jednak rzesza ludzi na całym świecie, szczególnie w Azji, Europie i USA, rywalizuje w nich ze sobą. Mamy już do czynienia z e-sportem, e-kibicami czy e-transferami, na czym zarabia się niemal 1 mld dol. rocznie.
Wielki brat patrzy
Dawniej kierowca firmowego auta, pytany, kiedy dojedzie do celu, zawsze mógł naciągnąć nieco rzeczywistość. Mógł też nie zgłosić niektórych przejazdów. Dziś wystarczy jeden ruch myszką, by zweryfikować jego informacje i to, co dzieje się z autem. Ale nowoczesne systemy zarządzania flotą samochodową nie służą tylko do nadzoru.
Auto i fiskus
Zastanawiając się, czy kupić auto dla firmy, czy sfinansować jego użytkowanie (i w jaki sposób), warto wziąć również pod uwagę podatkowe skutki takiej decyzji.
Nowe, stare, byle jare
Wysłużone auto z silnikiem Diesla, które eksploatuje się tak długo, jak to tylko możliwe – taki jest, według Instytutu Keralla, statystyczny samochód we flotach małych i średnich firm w Polsce. Ale to się zaczyna zmieniać.
Dostawczak w firmie – jak go sfinansować
Sposobów na sfinansowanie zakupu (czy użytkowania) samochodu jest wiele i firmy wykorzystują właściwie każdy z nich. Wszystko zależy od konkretnych potrzeb i, co nawet ważniejsze, możliwości. Jak więc najkorzystniej pozyskać do firmy auto dostawcze?
Auto musi pracować
Z samochodami dostawczymi jest jak z samolotami: zarabiają na siebie, jeśli są w ruchu. A gdy nie są przy tym optymalnie wykorzystane – zarabiają za mało. Wybierając więc taki pojazd dla swojej firmy, trzeba go dobrze dopasować do jej potrzeb.
W sklepie i w fabryce
Wirtualni asystenci i doradcy, samouczące się systemy zarządzania produkcją czy wykrywające internetowych oszustów – oto niektóre tylko przykłady zastosowania sztucznej inteligencji w rodzimym biznesie, i to dzięki rozwiązaniom polskich inżynierów.
Samochód inteligentny
Dużo mówi się o tym, że już za kilka lat autonomiczne samochody masowo pojawią się na drogach. Ze względu na złożoność problemu, szczególnie w ruchu miejskim i lokalnym, poczekamy chyba na to nieco dłużej.
Gdy komputer myśli za nas
Dopiero ogromne magazyny danych i gigantyczna moc obliczeniowa komputerów sprawiły, że sztuczna inteligencja zstąpiła z kart powieści fantastyczno-naukowych do świata realnego. Jak korzysta z niej dziś biznes i jaka to właściwie inteligencja?
7 grzechów głównych organizatorów programów lojalnościowych
Aby działania lojalnościowe były skuteczne, muszą być przemyślane, spójne ze strategią danej firmy i konsekwentnie realizowane. Choć w teorii wydaje się to proste, w praktyce przedsiębiorcy często wpadają w pułapkę pochopnie podejmowanych decyzji albo błędnego wyobrażenia o potrzebach swojej grupy docelowej. Co jeszcze utrudnia skuteczną realizację programów lojalnościowych?
To już nie tylko przyszłość
Deweloperzy, zachęceni zwłaszcza przez młodszą część swojej klienteli, coraz częściej realizują w polskich miastach inwestycje spełniające wymogi zrównoważonego rozwoju, sięgają po najnowsze technologie, podnoszą coraz wyżej poprzeczkę. Nie tylko w domach czy mieszkaniach, ale wręcz na całych osiedlach.
Miasto po godzinach
Polskie miasta, jako miejsca, w których nie tylko mieszka się i pracuje, ale także aktywnie spędza wolny czas, stają się coraz bardziej interesujące. Czytaj: inteligentne.
Przez ulice mego miasta mknę
Do pracy, na ważne spotkanie, do kina czy lekarza podążamy arteriami miast, czyli ulicami. Ruch nie zawsze sprawnie nimi płynie, czemu pomagają zaradzić zmyślne technologie.
Gdy mały gracz zaczyna eksportować
Wchodzenie na inne rynki to biznesowa szansa, ale i spore ryzyko. Małe i średnie firmy mają przy tym gorzej niż większe, choćby dlatego, że trudniej im zdobyć dofinansowanie eksportu czy zabezpieczyć transakcje. W ofercie polskich banków są jednak propozycje interesujące także dla nich.
Małe firmy oczekują od banków coraz więcej
MSP są najliczniejszą grupą przedsiębiorstw w kraju. Mają przy tym swoje specyficzne potrzeby związane z sektorem finansowym i rosnące wobec niego wymagania. Banki zaczęły w końcu na nie odpowiadać, a ich oferta z roku na rok robi się ciekawsza.
Dane - nowa waluta w biznesie
Gromadzenie i analiza danych, które firma uzyskuje dzięki prowadzeniu programu lojalnościowego, to ogromna wartość dodana dla każdego przedsiębiorstwa. Jednak nie wszyscy organizatorzy zdają sobie sprawę z potencjału biznesowego, który drzemie w informacjach dobrowolnie przekazywanych przez uczestników. Do czego mogą się przydać i jak efektywnie je wykorzystywać?
Skuteczna komunikacja w programach lojalnościowych
Zbudowanie trwałej relacji z uczestnikami programów lojalnościowych zależy w dużej mierze od odpowiedniej komunikacji – jej treści, formy i częstotliwości. Jednak organizatorzy często marginalizują jej znaczenie, kładąc nacisk na atrakcyjne nagrody i formułę programu.
Leasingowa alternatywa
Alternatywą dla zakupu z kredytu bankowego jest skorzystanie z leasingu operacyjnego lub wynajmu.
Porównywarka, czyli auto za raty
Kredyt, leasing operacyjny czy wynajem długoterminowy? Które rozwiązanie jest bardziej korzystne, gdy przedsiębiorca potrzebuje samochodu dla firmy, ale nie chce go kupować za gotówkę?
Samochód bardziej indywidualnie
Najważniejszym trendem na rynku leasingu samochodów jest przejście od produktów z niską wartością wykupu auta do tych z wartością wysoką i personalizacja oferowanych rozwiązań. Wszystko to jest dużo bardziej przyjazne mniejszym przedsiębiorcom.