Raporty

Wspólnie, czyli wartość w skali mikro

Wspólnie, czyli wartość w skali mikro

Aż 335 mld dol. ma do 2025 r. wynieść globalny przychód z ekonomii współdzielenia – twierdzą eksperci PwC. Na dodatek chodzi tylko o pięć najważniejszych obszarów: finanse, transport, hotelarstwo, turystykę i zatrudnienie. Zjawiska tego nie można więc ignorować.

Jarosław Horodecki 13.11.2016
Polskie miasta w światowych rankingach

Polskie miasta w światowych rankingach

Jak wypadają w międzynarodowych rankingach nasze miasta pod kątem jakości życia, jego kosztów czy atrakcyjności inwestycyjnej? Różnie, ale nigdy naprawdę fantastycznie albo bardzo źle. Co prawda, najczęściej uwzględnia się w nich tylko Warszawę...

Doliny i inteligentne specjalizacje

Doliny i inteligentne specjalizacje

Prawie trzy lata temu województwa wybrały sobie „inteligentne specjalizacje” – dziedziny gospodarki, na których będą się koncentrować. Ważne w strategii ich rozwoju także dlatego, że są kluczowe dla otrzymania unijnego wsparcia. Czy widać już tego efekty?

Nie tylko tania praca

Nie tylko tania praca

Dziś każdy region naszego kraju może być interesujący dla biznesowych inwestorów, głównie dlatego, że infrastruktura przestaje być problemem. Słabym ogniwem ciągle jednak pozostaje przygotowywanie dobrych ofert przez samorządy.

Podaruj im trochę słońca

Podaruj im trochę słońca

Tam, gdzie wiele firm walczy o stałą współpracę z tymi samymi kontrahentami, nabierają znaczenia takie rzeczy, jak business gifting. Jak się tutaj dobrze wyróżnić? Można skorzystać z elektronicznego vouchera Click e Pass, który daje jednorazowy dostęp do bogatego katalogu nagród i pozwala w prosty sposób nagradzać lojalność partnerów biznesowych.

Andrzej Szymkowiak 18.09.2016
Jak oni to robią

Jak oni to robią

Programy lojalnościowe skierowane do firm można stosować na każdym rynku, w każdej branży i przy każdym typie biznesowych relacji. Poniżej pokazujemy ciekawe wdrożenia i ich rezultaty.

Program lojalnościowy krok po kroku

Program lojalnościowy krok po kroku

Każda firma, również mała, może stworzyć swój program lojalnościowy i wsparcia sprzedaży skierowany do klientów biznesowych. Jak się do tego zabrać? Zupełnie tak samo, jak powinny to zrobić firmy duże. A fakt, że nie stać nas np. na superatrakcyjne i drogie nagrody dla uczestników, nie wyklucza innych przemyślanych i skutecznych rozwiązań.

Doświadczenie? Jak najszybciej!

Doświadczenie? Jak najszybciej!

Wymarzony model pracownika teraz i w nadciągającej przyszłości: nadąża za tempem zmian na świecie, rozumie ich sens, czerpie z nowych możliwości. Jednocześnie nie poddaje się dyktatowi technologii i docenia relacje międzyludzkie. A jeśli wkracza na rynek pracy, to ma za sobą edukację praktyczną.

Możliwe, że nie będzie szefa

Możliwe, że nie będzie szefa

Zmienia się nie tylko technologia czy gospodarka, ale i nasza świadomość, co wpływa na styl życia, pracowania i prowadzenia biznesu. Jak będzie zorganizowana praca w przedsiębiorstwie przyszłości? Prawdopodobnie bardzo po partnersku.

Jak będziemy pracować w przyszłości

Jak będziemy pracować w przyszłości

Jak na rynek pracy wpłyną migracje, rozwój technologii, zmiany w globalizacji? Co będzie za kilka lat, a co w następnym stuleciu? Zapowiada się, że w najbliższej i ciut dalszej przyszłości praca będzie szukać pracownika... a pracownik pracy.

Grzegorz Gajek, Alicja Hendler, Karolina Prewęcka 18.09.2016
Banki gotowe na nowe

Banki gotowe na nowe

Rynkiem finansowym interesuje się coraz więcej inwestorów i przedsiębiorców. Czy w takim razie startupy specjalizujące się w technologiach online do realizacji usług finansowych stanowią zagrożenie dla tradycyjnych banków? I tak, i nie.

W mobilnej odsłonie

W mobilnej odsłonie

Firmy, które sprzedają online, również tym, którzy kupują przez urządzenia mobilne, mają dziś ułatwione zadanie. Wystarczy kilka usług FinTech i mogą obsługiwać wiele zamówień, nawet jeśli cały biznes prowadzi w nich tylko jeden człowiek.

Taniej i łatwiej

Taniej i łatwiej

Małe i średnie firmy mogą korzystać z wielu nowoczesnych i często zautomatyzowanych usług finansowych, jak zarządzanie portfelem inwestycyjnym, wymiana walut, pożyczki społecznościowe itd. Te usługi nie tylko są łatwe w obsłudze czy upraszczają życie, ale zazwyczaj są również tańsze niż ich starsze odpowiedniki.

Nie tylko Facebook

Nie tylko Facebook

W Polsce działa całkiem sporo serwisów społecznościowych, z których część, choć nie tak popularna wśród internautów jak Facebook czy YouTube, też może spełnić swoje zadanie jako miejsce prowadzenia działań promocyjnych. Omawiamy niektóre z nich.

Grzegorz Kubera 21.07.2016
Przekuwanie fanpejdża w sprzedaż

Przekuwanie fanpejdża w sprzedaż

Czy strona profilowa firmy na Facebooku, zwana fanpejdżem, może generować jej sprzedaż? Tak, ale tylko gdy firma ta ma już bazę oddanych jej klientów, którzy mogą być zainteresowani treściami, jakie tam zamieści. A najlepiej, gdy fanpejdż jest elementem szerszej marketingowej strategii.

Czy social media sprzedają?

Czy social media sprzedają?

Promowanie sprzedaży w mediach społecznościowych potrafi się wyraźnie przełożyć na jej wzrost i związane z tym zyski w gotówce, czasami zresztą bardzo niskim kosztem. Dowodzą tego opisane niżej przypadki.

Secure future

Secure future

Monitoring wizyjny odróżniający dym od kłębów pary wodnej, wyrafinowane rozwiązania biometryczne, rozszerzona rzeczywistość. Nasze życie i mienie chronią (lub niebawem będą chronić) coraz bardziej zaawansowane technologicznie systemy.

Wielki Brat patrzy (i nie tylko)

Wielki Brat patrzy (i nie tylko)

Dom albo mieszkanie, lecz również biuro bądź magazyn – każdy rodzaj pomieszczenia można dziś stosunkowo niedrogo objąć nadzorem. Z jednej strony zahacza to o naruszenie prywatności, ale z drugiej np. czujniki wody lub dymu mogą nas uchronić przed wielkim niebezpieczeństwem. Zwłaszcza że potrafią bardzo szybko reagować.

Wszystko jak na dłoni - za grosze

Wszystko jak na dłoni - za grosze

Kamera to najbardziej popularny element systemu monitoringu. Jest na tyle rozpowszechnionym urządzeniem, że prostą, lecz spełniającą swoje zadanie instalację można zbudować samodzielnie. Na dodatek – niewielkim kosztem.

Jarosław Horodecki 19.06.2016
Przewozy dźwignią biznesu

Przewozy dźwignią biznesu

Samoobsługa transportowo-spedycyjna czy zaangażowanie specjalistycznych, zewnętrznych firm? To jedno z ważniejszych pytań natury logistycznej, jakie zadają sobie małe i średnie przedsiębiorstwa. W Polsce lwia ich część stawia na tę drugą możliwość. A usługodawcy oferują coraz więcej.

Magazyn w sercu Europy

Magazyn w sercu Europy

Szybko przybywa u nas powierzchni magazynowych, a deweloperzy zaczynają wreszcie dostrzegać mniejszych najemców. Ale wyzwaniem dla MSP jest nie tylko znalezienie odpowiedniego magazynu, lecz także nowoczesne zarządzanie nim w obliczu coraz większych wymagań klientów i zmian wprowadzanych przez konkurencję.

Zaawansowana sztuka współpracy

Zaawansowana sztuka współpracy

Kilkanaście lat temu o łańcuchach dostaw wspominano rzadko – raczej mówiło się po prostu o logistyce, a w firmach oddzielnie traktowało działy produkcji, zakupów, logistyki itp. Dzisiaj te wszystkie części powinny zgrywać się w jeden zintegrowany organizm – dźwignię przewagi konkurencyjnej.

Więcej, szybciej, łatwiej

Więcej, szybciej, łatwiej

W sukurs firmom pragnącym zdobyć i utrzymać lojalnych klientów przychodzi technologia. Sprawdźmy, do czego mogą się przydać systemy CRM, usługi e-mail marketingu, platformy do programów lojalnościowych czy geolokalizacja.

Opiekun i doradca

Opiekun i doradca

Organizację całego programu lojalnościowego lub jego części można powierzyć wyspecjalizowanemu partnerowi zewnętrznemu. Warto to rozważyć, zwłaszcza gdy ów partner jest w stanie być istotnym wsparciem dla naszego biznesu.

Eryk Rutkowski, współpraca: Mieczysław T. Starkowski 19.04.2016
Satysfakcja,  emocje i relacje

Satysfakcja, emocje i relacje

Lojalność klienta to owoc jego pozytywnych doświadczeń związanych z daną firmą, marką, produktem czy usługą. Dziś jednak trudno utrzymać ją przez długi czas, szczególnie lojalność konsumentów, bo klienci biznesowi są dużo wierniejsi.

Daniny małej firmy

Daniny małej firmy

Mali przedsiębiorcy – szczególnie ci, którzy otworzyli działalność w tym roku – mają do dyspozycji kilka rozwiązań dotyczących podatków, które pozwalają zaoszczędzić pieniądze. Kiedy faktycznie można i warto z nich skorzystać?

Trzy sposoby na kredyt

Trzy sposoby na kredyt

Kredyt w rachunku firmowym to popularny sposób na rozwiązanie czasowych problemów z płynnością i zarazem najtańszy, jeśli chodzi o bankowe pożyczki. Najlepiej jednak tej płynności nie stracić. Podpowiadamy trzy sposoby na obniżenie wydatków przedsiębiorstwa i koszty związane z niewypłacalnością odbiorców.

Żeby zakupy były jak tlen

Żeby zakupy były jak tlen

Przedsiębiorstwo powinno mieć strategię kosztową swoich zakupów – zwłaszcza że stanowią one zwykle dużą część jego wydatków. Ale nie wystarczy je zaplanować. Trzeba je także powiązać z celami całej firmy. Inaczej biznes może stracić oddech, nawet gdy zetniemy wydatki do minimum.

W delegacji i restauracji

W delegacji i restauracji

Jak wynika z badań Amadeus Polska, w zeszłym roku swoje wydatki służbowe starała się ograniczyć jedna trzecia rodzimych firm, z czego przytłaczająca większość o co najmniej 8 proc. Przedsiębiorstwom coraz częściej chodzi też o lepsze zarządzanie tymi kosztami, a nie po prostu o toporne cięcia.

Aleksander Sławiński 23.03.2016
Biuro warte wyprawki

Biuro warte wyprawki

Skupiając się na głównej działalności firmy, nieraz zapominamy o jej zapleczu. Nie zwracamy już takiej uwagi na „drobiazgi”, jak rosnące zużycie prądu czy papieru do drukarek. To przecież grosze – myślimy. I mylimy się, bo biurowa infrastruktura potrafi pochłaniać duże sumy.

Oszczędności zaklęte w energii

Oszczędności zaklęte w energii

Na energii elektrycznej czy gazie można w Polsce sporo zaoszczędzić. Na razie jednak z takich możliwości korzysta zaledwie garstka firm. Inaczej jest w przypadku paliwa do samochodów – tu widać dużo większą gospodarność.

Eksport w stylu zen

Eksport w stylu zen

Wyślij towar do Chin i z konfucjańskim spokojem czekaj na zapłatę – strategia rozwoju tyleż dalekowschodnia, co karkołomna. Lepiej zgłębić tajniki biznesowego feng shui i ubezpieczyć transakcję.