Raporty
Raport Biznes w stylu postcovidowym. Szanse po pandemii
Tam, gdzie jedni przegrywają, inni zyskują. Nowa rzeczywistość to również nowe okazje biznesowe.
Raport Elektromobilność. Transport teraz i po pandemii
Obecnie ludzie coraz częściej decydują się na rower czy elektryczną hulajnogę. W przyszłości mamy przestawić się na pojazdy elektryczne z bateriami czy te zasilane wodorem, a także na bardziej nowatorskie środki transportu. Dużo się zmieni.
Raport Zielony Ład. Zielone światło dla Bałtyku
Czy dzięki ustawie offshore, która właśnie wchodzi w życie, Bałtyk okaże się kluczem do dekarbonizacji Polski?
Raport Elektromobilność. Aaa ładowarki potrzebne od zaraz
Elektromobilność w Polsce nie rozwinie się, jeśli nie będziemy mieć wystarczającej liczby stacji ładowania i odpowiednio rozbudowanej infrastruktury. Dużo zależy tutaj od działań koncernów paliwowych. Sprawdzamy dotychczasowe efekty.
Raport Elektromobilność. Megatrendy determinują życie w miastach
W dużych miastach ciągle jest dużo do zrobienia w walce ze smogiem. Do tego mamy też inny trend: starzejące się społeczeństwo. Jakie rozwiązania są wdrażane, aby stawić czoło tym wyzwaniom?
Raport Elektromobilność. Technologia ma służyć [WYWIAD]
Musimy działać tu i teraz, bo tylko w ten sposób możemy uratować planetę i nasze miasta. W Krośnie Odrzańskim cała sieć wodociągowa jest już smart i sama wykrywa awarie. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu wodą we Wrocławiu w ciągu roku zaoszczędzono 500 mln l wody – mówi Sebastian Grabowski, dyrektor IoT i Zaawansowanych Technologii w Orange Polska.
Raport Elektromobilność. Miasto przyszłości
W najbliższych latach duże miasta czeka wiele zmian. Za sprawą 5G trafi do nich więcej rozwiązań, które ułatwią transport. Do tego pojawiają się usługi mobilne w modelu MaaS, dzięki którym mieszkańcy zyskają łatwiejszy dostęp do nowoczesnych środków transportu i nie tylko.
Raport Biznes w stylu postcovidowym. Zdrowie pracowników na pierwszym planie
Jeszcze nigdy pracodawcy tak bardzo nie interesowali się zdrowiem swoich pracowników. Pandemia co prawda przyniosła odwrót od typowych benefitów, ale pojawiają się nowe rozwiązania.
Raport Biznes w stylu postcovidowym. Pieniądze dla firm
Nowe, ambitne projekty potrzebują finansowania. W postcovidowej gospodarce najbardziej liczy się szybkość działania i elastyczność rozwiązań.
Raport Biznes w stylu postcovidowym. Zarządzanie firmą w nowych czasach
Praca zdalna, praca hybrydowa, nowe aplikacje do realizacji projektów… Zarządzanie firmą przenosi się w zupełnie nowy wymiar.
Raport Biznes w stylu postcovidowym. Szybkie testy na COVID-19 istotnym wsparciem dla biznesu
Coraz więcej firm decyduje się na realizację szybkich testów antygenowych, które umożliwiają skuteczną weryfikacją stanu zdrowia pracowników. Ich wyniki pojawiają się w kilka minut, co daje szanse na szybkie odizolowanie osoby zarażonej od reszty zespołu i dalsze nieprzerwane funkcjonowanie firmy.
Benefity w dobie pandemii. Na co postawiły firmy? [TYLKO U NAS]
Prawie 8 na 10 polskich firm oferuje swoim pracownikom pozapłacowe benefity. W ostatnich miesiącach doszło jednak do dużych przetasowań w ofercie. Szczegółowe badanie w tym zakresie przygotowało Nationale Nederlanden.
Badanie SAS: Klienci zwracają większą uwagę na bezpieczeństwo niż niską cenę produktu lub usługi
Jak wynika z badania SAS, 65 proc. klientów wskazuje bezpieczeństwo jako kluczowy czynnik wpływający na ich przywiązanie do marki. Wzrósł również poziom akceptacji dla technologii angażujących użytkowników, co ma związek z pandemią COVID-19.
Jak po Gucci, to do lumpeksu. Dobra luksusowe coraz częściej kupujemy w second handach
Jednym z niespodziewanych efektów pandemii Covid-19 jest fakt, że produkty premium coraz chętniej kupujemy "z drugiej ręki". Niemałą rolę odgrywa w nim też moda na zero waste, czyli styl życia polegający na generowaniu minimalnej ilości odpadów. To zła wiadomość dla producentów dóbr luksusowych, którym koronawirus szczególnie dał się we znaki.
Jakie wyzwania stoją przed kadrą menedżerską? Nie tylko efektywna praca zdalna
Odwaga menedżerska, motywowanie i budowanie zaangażowania oraz odporność psychiczna to w ocenie HR najważniejsze kompetencje menedżerów wyższego i średniego szczebla. Jak menedżerowie powinni rozwijać te kompetencje i jaka jest rola działu HR w tym zakresie?
Zamykane księgarnie, wzrost popularności audiobooków. Rynek książki w czasie pandemii
Serwis Lubimyczytac.pl podsumował miniony rok w branży książek. Choć pandemia sprawiła, że Polacy zaczęli czytać więcej, nie pomogło to w utrzymaniu się wielu księgarniom - zamknięto ich ponad 240. To nie jest też dobry czas dla debiutantów, bo wydawnictwa stawiają na sprawdzonych, popularnych autorów.
Czas na deglobalizację. Jak zmieni się świat po COVID-19?
Przede wszystkim powinniśmy stawiać na biznes cyfrowy – sektor e-commerce przeżywa prawdziwy boom. Oprócz tego ludzie przekonują się do telemedycyny i pracy zdalnej. Co jeszcze? Oto kolejny tekst z raportu Biznes w erze COVID-19.
Raport Biznes w erze COVID-19. Jeśli chcemy, znajdziemy pomoc
Na rynku znajdziemy wsparcie dla firm dotkniętych pandemią, a wybór dostępnych możliwości jest dość duży. Na co mogą zdecydować się przedsiębiorcy MSP, jeśli ich biznes zaliczył kryzys wywołany koronawirusem?
Raport Biznes w erze COVID-19. Oni nie załamali rąk, czyli zwinność popłaca
Covid-19 ma też swoich bohaterów. To firmy, które poradziły sobie w czasie pandemii, wykazując się świetną zaradnością biznesową. Jakie praktyki stosowały i co udało im się osiągnąć?
Co drugi Polak wyda na prezenty świąteczne 500 zł. Hitami zabawki oraz elektronika
Agencja badawczo-analityczna Zymetria przygotowała raport pt. „Zakupy prezentów świątecznych”. Z badania wynika, że tradycja wręczania prezentów świątecznych jest silnie zakorzeniona wśród Polaków i nie rezygnujemy z ich zakupów mimo panującej epidemii.
Raport Biznes w erze COVID-19. Masz szansę, działaj! [WYWIAD]
Mimo że wolumen eksportu w Polsce spadł przez pandemię, to coraz więcej firm myśli o wejściu na zagraniczne rynki. To dobra wiadomość, bo szans na odniesienie sukcesu jest coraz więcej – mówi Adam Małecki, dyrektor Centrum Obsługi Przedsiębiorstw Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Raport Biznes w erze COVID-19. Pokonać lęk przed zmianą [WYWIAD]
W czasie pandemii daje o sobie znać nasza niezwykła przedsiębiorczość, umiejętność odnalezienia się w kryzysie, zdolność przystosowywania się do trudnych warunków – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Ochrona MSP na trudne czasy
Myśląc o przyszłości swojej firmy, warto pamiętać zarówno o jej rozwoju, jak i o ochronie jej majątku i pracowników. W tym zadaniu mogą pomóc ubezpieczenia przygotowane specjalnie dla firm z segmentu MSP.
Powrót do normalności? Najwcześniej za rok!
Restauracje, kina, hotele, ale też fryzjerzy czy sklepy meblowe – w zasadzie w każdej branży znajdziemy firmy, które odczuwają skutki pandemii. Sytuacja była kiepska, a potem stała się tragiczna. Powrót do normalności? Minimum za rok.
Raport Zielony Ład. Green deal, czyli Polska na zielono
Przybywa firm, które chcąc się „zazielenić”, deklarują zrównoważony rozwój i neutralność klimatyczną w perspektywie następnych dekad. I nie są to puste słowa, ekologiczne rozwiązania oprócz dobrego wizerunku dają też oszczędności.
Kiepski grudzień dla branży retail. W tym roku na święta wydamy mniej
Jak wynika z badania „Experience 2030: Has covid-19 created a new kind of customer?”, przeprowadzonego przez SAS, ponad 17 proc. konsumentów planuje wydać od 25 do 50 proc. mniej niż w 2019 r. To oznacza trudną końcówkę roku dla branży retail.
Polacy chcą zakazu przemieszczania się przed świętami? "Wielu wciąż się bardzo boi"
Czterech na dziesięciu Polaków stwierdza, że rząd powinien wprowadzić zakaz przemieszczania się tuż przed Bożym Narodzeniem i w jego trakcie. Największy odsetek zwolenników zastosowania obostrzeń występuje w grupie osób, które mają ponad 60 lat. Do tego badani w większości deklarują, że zamierzają spędzić Wigilię i święta w gronie od dwóch do pięciu osób.
Raport Konsument Nowej Generacji. Jak nadążyć za zmianami
Błyskawiczne płatności, szybkie i wygodne dostawy oraz nowinki technologiczne, które zwiększają komfort klientów. Oto, jak zmienia się polski konsument.
Raport Zielony Ład Czy Polska może być zeroemisyjna?
W ciągu najbliższych 20 lat Polska zbuduje nowy, zeroemisyjny system elektroenergetyczny. Pomoże jej w tym Europejski Zielony Ład i jego mechanizm sprawiedliwej transformacji. Docelowy model ma opierać się na OZE, paliwach alternatywnych i energetyce jądrowej, ale w okresie przejściowym istotną rolę będzie odgrywał gaz ziemny.
Robot vs. człowiek. Automatyzacja w firmach coraz powszechniejsza
W ostatnich latach tempo i powszechność automatyzacji znacznie wzrosły. Wśród firm, które zdecydowały się na takie zmiany, coraz częściej nie jest to po prostu przeprojektowanie dotychczasowego podejścia i robotyzacja wykonywanych zadań, ale przyjęcie całkiem nowej perspektywy i wizji tego, jak zautomatyzowana praca powinna wyglądać.
Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy. Czego oczekuje od pracodawcy?
Prawie 70 proc. przedstawicieli pokolenia Z marzy o dobrej atmosferze w miejscu pracy i o rozwijaniu swoich umiejętności, wynika z raportu opublikowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield „Generacja Z: Miejsce pracy liderów jutra”.
Badanie Fortinet: ciągłość biznesowa w polskich firmach podczas pandemii
Co piąta firma w Polsce z powodu pandemii COVID-19 zwiększyła budżet na cyberbezpieczeństwo – wynika z badania zleconego przez Fortinet firmie ARC Rynek i Opinia.
Zaległości polskich firm. Prześwietlamy najważniejsze branże [RAPORT]
O 4 proc. w II i III kwartale zwiększyły się zaległości przedsiębiorstw. To tylko nieco więcej, niż w porównywalnym okresie 2019 roku. Na koniec września wynosiły one łącznie 34,38 mld złotych - wynika z raportu BIG InfoMonitor oraz BIK.
Raport Konsument Nowej Generacji.Usługi przenoszą się do sieci
Pozyskanie kredytu bez wizyty w banku, umówienie wizyty u fryzjera za pomocą paru kliknięć czy zakup samochodu przez internet. Coś, co było nie do pomyślenia jeszcze rok temu, dziś staje się normą.
Raport Konsument Nowej Generacji. E-biznes wyrównuje szanse [WYWIAD]
W internecie masz szansę wygrać nawet z największymi korporacjami – mówi Grzegorz Kuczyński, CEO w Unity Group.