Cross-border e-commerce nie tylko dla dużych graczy

Frisbo
Frisbo, fot. materiały prasowe
W Europie jest 800 tys. e-sklepów, a tylko 8 proc. sprzedaje w modelu cross-border. Jedna trzecia z nich chciałaby wejść na nowe rynki, ale ogranicza ich logistyka. Dostęp do niskich cen usług fulfillment czy możliwości zaoferowania dostawy na następny dzień były do tej pory domeną dużych, międzynarodowych sklepów internetowych. Jednak pojawił się nowy sposób na ekspansję zagraniczną – podłączenie się do europejskiej platformy usług fulfillment.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 4/2021 (67)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

T akie usługi dostępne są dla sprzedawców zintegrowanych z Frisbo.eu. Jest odpowiednikiem Ubera w branży e-fulfillment. Nie ma własnych magazynów, tylko buduje sieć, łącząc Wschód z Zachodem Europy. Właściciele sklepów nie muszą już na własną rękę poszukiwać najtańszych i najszybszych przesyłek kurierskich czy negocjować stawek z magazynami. Niezależnie od skali swojego biznesu korzystają z jednej stawki w całej Europie. 

I co najważniejsze mogą zaoferować swoim zagranicznym klientom dostawę na następny dzień w cenie kuriera lokalnego – np. w Rumunii czy w Niemczech. Ułatwia to też obsługę zwrotów, tracking nadanych paczek czy szybkie otrzymanie płatności Cash-On-Delivery (za pobraniem).

– Dzięki nam sklep zagraniczny może konkurować z lokalnymi graczami.  A to wszystko przy zerowych inwestycjach we własną infrastrukturę logistyczną. Dzielimy się też naszym 

know-how, siatką kontaktów i usług potrzebnych do uruchomienia sklepu w nowym kraju. Nie trzeba być ekspertem od takich rynków jak Niemcy, Czechy, Słowacja, Austria, Rumunia, Węgry, Mołdawia, Bułgaria, Włochy, Belgia czy Hiszpania. Można wykorzystać tam naszą sieć – mówi Richard Folwarczny, Business Development Executive Frisbo w Polsce. 

Korzystanie z jednej, dedykowanej platformy usług fulfillment pozwala zarządzać stanami magazynowymi i synchronizować je z zamówieniami pochodzącymi z marketplace’ów czy sklepów najpopularniejszych platform, takich jak Magento, Shopify czy IdoSell.

-----------------------------------------

Paweł Fornalski CEO platformy sklepowej IdoSell

Sklepy internetowe wchodzące na nowe rynki napotykają szereg wyzwań i trudności. Najbardziej znaną jest przygotowanie oferty w lokalnym języku czy oferowanie lokalnych płatności. Te wyzwania można pokonać dosyć prosto, korzystając z usług online, usług tłumaczenia czy z płatności internetowych, z którymi można się zintegrować. Oczywiście do tego wszystkiego trzeba wykorzystywać system sklepu internetowego gotowy na obsługę międzynarodową. Największym jednak wyzwaniem, moim zdaniem, jest logistyka towaru. Wysyłka globalnymi przesyłkami międzynarodowymi wiąże się z dużo większymi kosztami i dłuższym terminem dostawy niż ze sklepów lokalnych. Dlatego tak ważne jest oferowanie lokalnych opcji dostaw, najlepiej z wysyłką z terenu danego kraju. Takie możliwości oferują usługi fulfillment.

-----------------------------------------

Jedna europejska platforma usług fulfillment to wiele korzyści

Richard Folwarczny, Business Development Executive Frisbo w Polsce 

  •  Dostawa na następny dzień, w dowolne miejsce, w cenie kuriera lokalnego
  •  Najlepsze centra fulfillment na jednej platformie rozliczane jedną fakturą
  •  Jedna stawka za usługi fulfillment w całej Europie
  •  Płatność tylko za przetworzone zamówienia 
  •  Synchronizacja stanów magazynowych ze wszystkimi kanałami sprzedaży w czasie rzeczywistym
  •  Łatwa i szybka relokacja zapasów pomiędzy centrami magazynowymi w różnych krajach
baner 970x200
My Company Polska wydanie 4/2021 (67)

Więcej możesz przeczytać w 4/2021 (67) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ