Jak wdrożyć szybkie płatności w sklepie internetowym

Jak wdrożyć szybkie płatności w sklepie internetowym
Na co zwrócić uwagę przy wyborze operatora bramki płatniczej, jak zagwarantować klientowi najlepszy UX. Poradnik krok po kroku.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 4/2021 (67)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Sklep internetowy, zwłaszcza teraz, kiedy sklepy stacjonarne muszą liczyć się z ograniczeniami, wydaje się idealnym pomysłem na biznes. Wyniki badania „Jak pandemia zmienia zwyczaje zakupowe Polaków” pokazują, że już ponad 90 proc. badanych robi zakupy online raz w miesiącu lub częściej. Rynek sprzedaży internetowej notuje rekordowe wyniki i od roku jest w fazie dynamicznego wzrostu. Jak mądrze wykorzystać taką okazję i na co zwrócić uwagę, planując biznes w sieci?Jednym z kluczowych elementów każdej działalności gospodarczej jest przyjmowanie płatności za towary oraz usługi. Ponad 7 na 10 konsumentów oczekuje możliwości zapłacenia kartą. W internecie ich odsetek jest jeszcze większy. Sprawia to, że wybór partnera, który dostarcza rozwiązania płatnicze ma bezpośredni wpływ na sukces każdego internetowego przedsięwzięcia. 

Wszechstronność, wygoda, bezpieczeństwo i oszczędności

Podstawowym kryterium wyboru dostawcy usług płatniczych powinna być zdolność do zaspokojenia potrzeb przyszłych klientów. Priorytet ma tutaj połączenie bezpieczeństwa, wygody i dostępności różnych form płatności. Kupujący chcą czuć się bezpiecznie, cenią przy tym komfort robienia zakupów i prostotę, jaką umożliwiają nowoczesne rozwiązania płatnicze. Dzięki nim mogą korzystać z portfeli elektronicznych czy bezpiecznych płatności jednym kliknięciem. Operator płatności musi zapewniać szeroki wybór metod, ale przede wszystkim gwarantować należyty poziom zabezpieczenia danych i transakcji potwierdzony aktualnymi certyfikatami – np. PCI DSS oraz stosowaniem najnowszych standardów silnego uwierzytelnienia 3DS2. Nie można też zapominać o kosztach, jednym z ważniejszych czynników wyboru dostawcy. Praktyka pokazuje, że przy odpowiednim doborze usług mogą one być niższe, niż mogłoby się wydawać. 

Technikalia to nie wszystko

Bardzo ważny jest też zasięg działania, zaplecze techniczne i technologiczne, a także innowacyjne podejście wykraczające poza typowy schemat współpracy. Dzięki nim można liczyć na pomoc w przemyślanym doborze usług, a także realne wsparcie w rozwoju biznesu na rynku krajowym i zagranicznym – w całej Europie. Przykładem takiego operatora jest eService, który aktywnie wspiera przedsiębiorców w ich internetowym biznesie. We współpracy z Mastercard i doświadczonymi partnerami technologicznymi przygotował kampanię www.sklepywsieci.com będącą remedium na większość dylematów towarzyszących zarówno rozpoczynającym, jak i rozwijającym sprzedaż w internecie.

Internet nie tylko dla gigantów

Myśląc o biznesie internetowym, nie sposób pominąć mCommerce, czyli zakupów przez aplikacje mobilne w smartfonach. Charakteryzują się one dużym wpływem na poziom lojalności klientów oraz skutecznym zwiększaniem konwersji koszyków zakupowych. To wyjaśnia dlaczego duże sieci zachęcają klientów do korzystania z aplikacji i intensywnie inwestują w ich rozwój. Wbrew pozorom rozwiązania mCommerce dostępne są także dla o wiele mniejszych przedsiębiorców. 

Z pomocą przychodzą tutaj tzw. biblioteki SDK oferowane przez niektórych agentów rozliczeniowych. Tworzone dzięki nim aplikacje zapewniają wygodę płatności oraz wysoki poziom satysfakcji klientów, a w efekcie to, że zrobią oni kolejne zakupy.

Nie tylko w sieci

Co piąty kupujący w internecie preferuje płatność przy odbiorze towaru, a zdecydowana większość oczekuje przy tym możliwości zapłacenia kartą – wynika z badań. Warto zatem upewnić się, czy wybierany operator płatności online dostarczy również terminal POS umożliwiający płatność kartą w punkcie sprzedaży czy odbioru towarów. To niezbędny element rozwiązań omnichannel, których podstawą jest zapewnienie klientom sklepu lepszego dostępu do oferty i metod płatności w różnych kanałach sprzedaży. To także sposób na wzrost sprzedaży i atrakcyjności rynkowej sklepu oraz eliminację przypadków rezygnacji z zakupu spowodowanych niedostępnością metody płatności preferowanej przez kupujących. 

Omówione zagadnienia pozwolą przeanalizować i zaplanować pierwsze kroki związane z rozwojem sklepu internetowego. Aby je z powodzeniem wprowadzić w życie, potrzebny będzie jeszcze odpowiedzialny partner – operator płatności zainteresowany wspieraniem przedsiębiorcy oraz wspólnym rozwojem. 

My Company Polska wydanie 4/2021 (67)

Więcej możesz przeczytać w 4/2021 (67) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ