Jedno miejsce, by rządzić wszystkim w firmie

Jedno miejsce, by rządzić wszystkim w firmie
Od wystawiania faktur, przez dostęp do rachunków z różnych banków w jednym miejscu, aż po możliwość korzystania z usług finansowych, takich jak faktoring. Apfino rozwija system do kompleksowego zarządzania firmą.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 4/2024 (103)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Tworzymy pełnoprawną platformę do prowadzenia biznesu – zapowiada Łukasz Rozlach, prezes Apfino. Celem Apfino jest stworzenie hubu dla przedsiębiorców. Ma to być miejsce, z którego osoba prowadząca firmę ma dostęp do wszystkich, kluczowych informacji o swoim biznesie uzupełnione o dodatkowe funkcjonalności, jak osadzone usługi finansowe.

Technologie, które cenią przedsiębiorcy

W tym momencie szlak przecierają banki. To z poziomu ich systemów przedsiębiorcy mogą nie tylko zarządzać finansami, ale także pozyskiwać kredyty, kupować ubezpieczenia czy kontaktować się z instytucjami państwowymi. Problem polega na tym, że platformy bankowe zawężają ofertę tylko do własnych usług, a więc przedsiębiorca jest w 100 proc. uzależniony od jednego podmiotu. Zmiana księgowego czy rachunku bankowego powoduje, że platforma staje się bezużyteczna jako narzędzie do kompleksowego prowadzenia firmy. Tu Apfino znalazło swoją niszę.

– Dajemy niezależność przedsiębiorcom. W przypadku instytucji bankowych mamy do czynienia z produktami finansowymi konkretnego banku albo firm z nim powiązanych. My możemy zaproponować przedsiębiorcom duży wybór różnych instytucji, zapewnimy dostęp do rachunków innych banków w dodatku bazując na systemie do zarządzania firmą. Mówiąc krótko platforma może na stałe towarzyszyć klientowi, a pozostałe usługi takie jak bank czy księgowość, przedsiębiorca będzie mógł zmienić w każdej chwili bez utraty ważnych danych – dodaje Łukasz Rozlach.

Przykładowo Apfino współpracuje teraz z dwiema różnymi firmami faktoringowymi udostępniającymi swoje produkty klientom Apfino. Już w momencie wystawiania faktury przedsiębiorca może skorzystać z faktoringu bez dodatkowego kontaktu z instytucją finansową. W dodatku może ten produkt dopasować do własnej specyfiki i potrzeb. To tylko jeden pomysł, bo usług osadzonych jest więcej, np. weryfikacja kontrahenta bez konieczności korzystania z zewnętrznych systemów. To tak zwane usługi osadzone, które dostarczane są przez innych partnerów, ale bez konieczności zakładania konta przez przedsiębiorcę.

Idzie nowe

– Stawiamy na innowacje. Chcemy, by przedsiębiorca czuł się pewnie i bezpiecznie oraz koncentrował się na rozwijaniu biznesu bez konieczności martwienia się o poboczne tematy. Naszym celem jest bycie obok tego przedsiębiorcy od samego początku, czyli już od momentu założenia działalności gospodarczej – komentuje szef Apfino.

Apfino nowe funkcjonalności postrzega także jako element edukacyjny. – Już na starcie działalności gospodarczej chcemy pokazywać przedsiębiorcom, że weryfikacja kontrahenta czy faktoring to coś zupełnie normalnego, że nie trzeba się tego wstydzić ani obawiać. Nasz system umożliwia proste wykonywanie takich czynności, dzięki czemu przedsiębiorca uczy się poprawnego zarządzania częścią finansową swojego biznesu – dodaje.

Firma przygotowuje również możliwość uzyskania dostępu do stanów różnych rachunków bankowych z poziomu systemu. Przedsiębiorca mógłby „podpiąć” swoje konta w jedno miejsce, by mieć pełny wgląd w płynność finansową swojej firmy bez konieczności proszenia o raport swoich działów księgowych. Dodatkowo w ramach takiej usługi przedsiębiorca będzie miał aktualny podgląd swojej zdolności kredytowej, co może pomóc mu w podejmowaniu decyzji biznesowych w szybszy niż obecnie sposób.

Zaletą Apfino ma być także połączenie z innymi systemami firmy Comarch. Przykładowo pracownicy zajmujący się operacyjnie księgowością albo produkcją mogą mieć dostęp do tradycyjnych systemów ERP, a przedsiębiorca albo menedżer będą mieć kompleksową informację o stanie swojej firmy właśnie z poziomu Apfino.

– Cały czas pracujemy też na interfacem. Apfino ma być miejscem przyjaznym przedsiębiorcy. Chcemy uczynić z systemu dosłownie pulpit menedżerski, z poziomu którego będzie mógł zarządzać swoją firmą przy użyciu rozmaitych usług bez konieczności logowania się do zewnętrznych serwisów – podsumowuje Rozlach.

My Company Polska wydanie 4/2024 (103)

Więcej możesz przeczytać w 4/2024 (103) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ