Wywiady
Marcin Duma: "Polacy się boją, że pierwszy raz od lat mogą zbiednieć" [WYWIAD]
Wybory wygra formacja, która lepiej się zaopiekuje lękami Polaków i da nadzieję, że ich poziom życia i status klasowy się nie obniżą – mówi Marcin Duma, prezes Instytutu Badań Społecznych i Rynkowych IBRIS.
Genu przedsiębiorczości się nie dziedziczy, ale o biznes będzie można zadbać
O tym, co zmienią nowe przepisy, rozmawiamy z Pawłem Tomczykowskim, partnerem zarządzającym Kancelarią Ożóg Tomczykowski i współautorem pierwszego projektu ustawy o fundacji rodzinnej.
Chirurgiczne cięcie bez skalpela w dłoni
Jasno wyznaczony cel, upór w dążeniu do niego i pomocna dłoń dobrego mentora – to zdaniem dr n. med. Joanny Bubak-Dawidziuk sprawdzona recepta, by w polskiej chirurgii było wreszcie więcej kobiet.
Kiedy sport niesie markę. Wywiad z Adamem Burakiem
Kampania marketingowa jest skuteczna wtedy, gdy jest wiarygodna. Współpraca ze sportowcem musi „opowiadać” interesującą historię. Samo wywieszenie billboardu już nie jest skuteczne – mówi Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu.
Śpiewa, gra na ukulele i dba o psiaki. Oto tajemnice Sary Sobani z Supuppy
Poznanianka zainteresowana psim żywieniem. Na pomysł Supuppy – naturalnych suplementów dla psów w formie subskrypcyjnej – wpadła jeszcze na studiach magisterskich. Sama siebie nazywa „zadaniowcem”, który im więcej ma zajęć, tym lepiej się organizuje.
Buczkowski: Wkrótce nikt nie będzie chciał pisać długich postów na Facebooku [WYWIAD]
Uważam, że forma wertykalnych wideo wkrótce stanie się na tyle powszechna, że firmy nie będą mogły jej nie zauważać. To treści rosnące najszybciej, konsumujemy ich zdecydowanie najwięcej. Jednocześnie nic nie wskazuje na to, żeby pożądany układ treści wkrótce się zmienił – mówi Mateusz Buczkowski, Agency Marketing Manager w Green Parrot.
Próby samobójcze mają za sobą już nawet 6-latki. Polska AI spróbuje im pomóc [WYWIAD]
Najmłodsi, za sprawą powszechności smartfonów, mogą potencjalnie doświadczać cybernękania przez 24 godziny na dobę, więc nawet dom przestał być bezpieczną przystanią, tak jak mogło to być w przypadku nękania na szkolnym boisku - mówi Patrycja Tempska, impact co-founder w Samurai Labs.
ORLEN VC szuka kolejnych startupów. "Najtrudniejszy w ocenie jest zawsze potencjał zespołu" [WYWIAD]
ORLEN VC to fundusz korporacyjny inwestujący przede wszystkim w startupy z szeroko rozumianego przemysłu, których rozwiązania można zastosować w sektorze B2B. - Zazwyczaj staramy się ustawić w pozycji strategicznego inwestora, który poza pieniędzmi, oferuje również wsparcie merytoryczne - mówią przedstawiciele ORLEN VC.
StepApp zbiera rundę i zapowiada nowe funkcje. "To trudny okres dla startupów" [WYWIAD]
Mało kto chwali się spektakularnymi wieściami, większość cieszy się, że udaje się przetrwać. Startupy muszą oszczędzać, prognozujemy, że pieniądze z ostatniej rundy wystarczą nam na najbliższe dwa lata - mówią Thomas Werner i Kuba Mocarski, założyciele startupu StepApp.
Moc kobiecej energii
Kobiece pierwiastki są w logistyce niezbędne - przekonują Jolanta Sawińska, dyrektor regionu, Raben Logistics Polska, Magdalena Szaroleta, dyrektor sprzedaży, Raben Transport, i Justyna Dobraś, dyrektor ds. dystrybucji międzynarodowej Fresh Logistics Polska z Gruby Raben.
dr n. społ Magdalena Ankiersztejn-Bartczak: "Z wiedzą o HIV trochę zatrzymaliśmy się w latach 90."
W ostatnich latach nauka i medycyna bardzo się rozwinęły, co niestety w Polsce nie zawsze idzie w parze z świadomością społeczną - wielu osobom HIV kojarzy się z osobami zmarginelizowanymi. Nie testujemy się, twierdząc, że nas ten problem nie dotyczy. A to błąd - mówi dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, Prezes Zarządu Fundacji Edukacji Społecznej.
Ciastko, które chcesz zjeść. Czym jest feedforward?
Nowa i modna technika udzielania informacji zwrotnej koncentruje się na przyszłości i pozytywach. Czy rzeczywiście warto ją stosować? O feedforwardzie rozmawiamy z Pawłem Korzyńskim, profesorem Katedry Zarządzania Zasobami Ludzkimi Akademii Leona Koźmińskiego.
Piękno ukryte w różnorodności
Balans między kobiecym a męskim punktem widzenia to klucz do sukcesu nie tylko w branży TSL - przekonują Monika Duda, Agata Wydmańska i Wioletta Podstawka z DHL Supply Chain Poland.
Jak dbać o pozytywne Candidate Experience kandydatów na stanowiska niższego szczebla? [WYWIAD]
Candidate Experience to temat "na językach" nie od wczoraj. Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że o kandydatów trzeba zabiegać i wychodzić w ich stronę z inicjatywą. Skończyły się już czasy, kiedy pracodawca był przekonany, że pracownicy sami przyjdą i będą wdzięczni z samego faktu otrzymania posady.
Paweł Bechciński: "Wartości promowane przez markę stają się kluczowym kryterium wyboru dla klientów"
Od firm oczekuje się jasnych stanowisk i spójnych działań. Deklarowanie swoich opinii w ważnych społecznie kwestiach staje się wręcz koniecznością - uważa Paweł Bechciński, Dyrektor ds. Ludzi i Kultury Organizacji w IKEA Retail Polska.
Piotr Nowosielski: "Zewnętrzne finansowanie powinno być ostatecznością. To pójście na łatwiznę"
Bootstrapping jest solą przedsiębiorczości. Budujesz firmę od zera bez zewnętrznego finansowania. Skupiasz się na zarabianiu i rentowności, a nie szukaniu kolejnej rundy. Tworzysz firmę, która ma wartość, a nie taką, którą fundusz VC pcha do exitu – mówi Piotr Nowosielski, CEO i założyciel Just Join IT, która została zbudowana bez żadnych zewnętrznych pieniędzy.
Mariusz Borkowski: "Wypalenie zawodowe to ogromny problem. Należy już bić na alarm"
Jesteśmy przeciążeni pracą i stresem, przez co często tracimy radość obcowania z drugim człowiekiem. Pracodawcy obecnie powinni zapewniać nie tylko podstawowe narzędzia do pracy, ale - muszą także dbać o dobrostan psychiczny podopiecznych - mówi Mariusz Borkowski, Dyrektor ds. marketingu i PR, Polfa Tarchomin.
Anna Wróbel: "Pracodawcy oraz pracownicy muszą mieć wspólne cele. Tylko tak osiągniemy sukces"
Stworzenie wartościowej kultury organizacyjnej jest możliwe wyłącznie przy współpracy z pracownikami. Pandemiczne miesiące pokazały nam jak ważny jest dialog i ciągłe eksperymentowanie. Nasi pracownicy dają z siebie wszystko, ponieważ mają przestrzeń do realizacja się w różnych obszarach - mówi Anna Wróbel, Dyrektor HR, Allegro.
Na jednym przejęciu się nie skończy! Worldline zapowiada dalszy rozwój w Polsce [TYLKO U NAS]
W ostatnich tygodniach firma Worldline zakończyła proces przejęcia polskiego startupu SoftPos. Teraz jego produkt wprowadza w kilkunastu krajach świata. Artur Żymańczyk, Country Manager Worldline Polska opowiada o szczegółach projektu i komentuje zmiany na rynku płatności.
Jak dogonić króliczka, czylI technologiczna rewolucja w płatnościach
Czy płatności kartą zastąpią obrót gotówkowy i co może otworzyć rynek usług na terminale płatnicze, rozmawiamy z Arturem Żymańczykiem, Country Managerem Worldline Polska.
Jak przygotować się na problemy w e-commerce
– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.
Grzegorz W. Kołodko: "Obecna inflacja jest wyjątkowo paskudna" [WYWIAD]
Gdyby w Polsce było euro, mielibyśmy dziś niższą inflację i wyższy poziom dochodu narodowego – mówi prof. Grzegorz W. Kołodko, ekonomista, były wicepremier i minister finansów, założyciel i dyrektor Centrum Badawczego Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER w Akademii Leona Koźmińskiego.
Czas na równość w MSP
Wyniki pionierskich badań Bibby MSP Index na temat równości kobiet i mężczyzn w polskich MSP komentuje Ewa Gawrońska-Micuń, dyrektorka zarządzająca i członkini zarządu Bibby Financial Services, wiceprzewodnicząca Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów.
Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"
Pokolenie Z jest bardziej świadome, to pokolenie aktywistów. Młodzi ludzie chcą poświęcać czas i energię na rzeczy, które przynoszą większą wartość, mają sens. Firmy muszą określić, o czym jest marka, którą zarządzają, bo tylko wtedy działania CSR-owe są wiarygodne i mogą wykorzystać potencjał pracowników - mówi Inga Songin, dyrektor marketingu Reckitt.
Krzysztof Mędrala: "Bez zwiększenia dostępu do danych, medycyna będzie stała w miejscu" [WYWIAD]
Łatwy dostęp do dokumentacji medycznej, a więc szybsza i dokładniejsza diagnoza - MedApp chce odmienić współczesną medycynę. Innowacyjne rozwiązania polskiej spółki rewolucjonizują sposób, w jaki można leczyć i ratować ludzkie życie.
Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]
Nauka może iść w parze z biznesem. Najpierw trzeba jednak zmienić obraz polskiej nauki. Z Agnieszką Jasińską-Kołodziej rozmawiał Cezary Szczepański.
Joanna Hetnarowicz: "Polska nauka ma swoich Lewandowskich. Musimy myśleć globalnie" [WYWIAD]
Pomagamy polskim naukowcom wypłynąć na szerokie, światowe wody – mówi Joanna Hetnarowicz, prezes spółki Genuin.
Julia Kołodko: "Pieniądze przestają być znaczącą motywacją do pracy"
Strategia „nisko wiszących owoców” polega na tym, że zaczynamy od czegoś najprostszego, a jak to już zostanie wdrożone, przechodzimy na wyższy poziom. Jak wykorzystać ekonomię behawioralną w zarządzaniu pracownikami – opowiada dr Julia Kołodko.
CareTech Human pomoże zmierzyć parametry urologiczne. Tak wygląda przyszłość telemedycyny? [WYWIAD]
Objawy z dolnych dróg moczowych pogarszają jakość życia 131 mln mężczyzn w Europie i ponad 6,7 mln w Polsce. Nie ma wystarczającej liczby specjalistów, aby zaspokoić potrzeby, zwłaszcza na obszarach wiejskich i odległych od większych ośrodków miejskich - mówi Irina Belenkaya, Investor Relations Manager.
Twórcy cux.io: "Nasz kraj martechami stoi. Polacy, przestańcie być zbyt skromni!" [WYWIAD]
cux. io to polski startup specjalizujący się w wykorzystaniu uczenia maszynowego do analizy predyktywnej. Narzędzie umożliwia ograniczenie przetwarzania ogromnej ilości danych i wskaźników, a skupienie się na wnioskowaniu w kontekście konkretnego celu biznesowego.
Adrian Kostera: "Nigdy nie startuję z zamiarem przekroczenia jakiejś granicy" [WYWIAD]
Nigdy nie startuję z zamiarem przekroczenia jakichś granic. Wiele razy zdarzało mi się, że schodziłem z trasy, bo po prostu robiło się zbyt niebezpiecznie – mówi Adrian Kostera, ultratriathlonista, trener triathlonu i biegania.
Jak inżynieria lingwistyczna wspiera biznes? "Przede wszystkim ułatwia automatyzację"
Inżyniera lingwistyczna pozwala na zdjęcie z ludzi pracochłonnych czynności związanych z wyszukiwaniem, analizą i porównywaniem dokumentów. Mali przedsiębiorcy zazwyczaj cierpią na deficyt czasu, dlatego technologia NLP może znacznie usprawnić działania ich firm - przekonuje Jan Filip Staniłko, manager produktu DoRIS, BI Insight.
Twórcy startupu Share.P: "Technologia często wyprzedza umiejętności ludzi" [WYWIAD]
Twórcy Share.P dążą do zmniejszenia natężenia ruchu i zanieczyszczenia powietrza poprzez umożliwienie właścicielom budynków komercyjnych i mieszkalnych wynajmowania i udostępniania miejsc parkingowych oraz punktów ładowania EV w bezpieczny i w pełni zautomatyzowany sposób. Czy wdrażanie idei Smart City to największa szansa dla współczesnych metropolii?
Daria Pawęda: "Podczas pandemii wzrosło zaufanie do instytucji finansowych" [WYWIAD]
W czasach, gdy coraz mniej zakupów dokonujemy za pomocą gotówki, a coraz więcej w kanałach elektronicznych, rośnie odpowiedzialność banków, które te płatności realizują – mówi Daria Pawęda, dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta w Volkswagen Bank GmbH Oddział w Polsce.
dr Monika Sońta: "Perfekcjonizm w przygotowywaniu komunikatów na social media to błąd!"
Kluczem do sukcesu jest zbudowanie partnerskiej relacji, w której i marka pracownika, i pracodawcy czerpią ze swoich atutów – mówi dr Monika Sońta z Akademii Leona Koźmińskiego.