Wywiady

Piotr Nowosielski: "Zewnętrzne finansowanie powinno być ostatecznością. To pójście na łatwiznę"

Piotr Nowosielski: "Zewnętrzne finansowanie powinno być ostatecznością. To pójście na łatwiznę"

Bootstrapping jest solą przedsiębiorczości. Budujesz firmę od zera bez zewnętrznego finansowania. Skupiasz się na zarabianiu i rentowności, a nie szukaniu kolejnej rundy. Tworzysz firmę, która ma wartość, a nie taką, którą fundusz VC pcha do exitu – mówi Piotr Nowosielski, CEO i założyciel Just Join IT, która została zbudowana bez żadnych zewnętrznych pieniędzy.

Jak przygotować się  na problemy w e-commerce

Jak przygotować się na problemy w e-commerce

– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.

Grzegorz W. Kołodko: "Obecna inflacja jest wyjątkowo paskudna" [WYWIAD]

Grzegorz W. Kołodko: "Obecna inflacja jest wyjątkowo paskudna" [WYWIAD]

Gdyby w Polsce było euro, mielibyśmy dziś niższą inflację i wyższy poziom dochodu narodowego – mówi prof. Grzegorz W. Kołodko, ekonomista, były wicepremier i minister finansów, założyciel i dyrektor Centrum Badawczego Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER w Akademii Leona Koźmińskiego.

Czas na równość w MSP

Czas na równość w MSP

Wyniki pionierskich badań Bibby MSP Index na temat równości kobiet i mężczyzn w polskich MSP komentuje Ewa Gawrońska-Micuń, dyrektorka zarządzająca i członkini zarządu Bibby Financial Services, wiceprzewodnicząca Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów.

Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"

Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"

Pokolenie Z jest bardziej świadome, to pokolenie aktywistów. Młodzi ludzie chcą poświęcać czas i energię na rzeczy, które przynoszą większą wartość, mają sens. Firmy muszą określić, o czym jest marka, którą zarządzają, bo tylko wtedy działania CSR-owe są wiarygodne i mogą wykorzystać potencjał pracowników - mówi Inga Songin, dyrektor marketingu Reckitt.

Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]

Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]

Nauka może iść w parze z biznesem. Najpierw trzeba jednak zmienić obraz polskiej nauki. Z Agnieszką Jasińską-Kołodziej rozmawiał Cezary Szczepański.

Twórcy startupu Share.P: "Technologia często wyprzedza umiejętności ludzi" [WYWIAD]

Twórcy startupu Share.P: "Technologia często wyprzedza umiejętności ludzi" [WYWIAD]

Twórcy Share.P dążą do zmniejszenia natężenia ruchu i zanieczyszczenia powietrza poprzez umożliwienie właścicielom budynków komercyjnych i mieszkalnych wynajmowania i udostępniania miejsc parkingowych oraz punktów ładowania EV w bezpieczny i w pełni zautomatyzowany sposób. Czy wdrażanie idei Smart City to największa szansa dla współczesnych metropolii?

Piotr Wawrysiuk: "Na początku przyszłego roku powinniśmy osiągnąć break even" [TYLKO U NAS]

Piotr Wawrysiuk: "Na początku przyszłego roku powinniśmy osiągnąć break even" [TYLKO U NAS]

Pet tech to bardzo duży sektor gospodarki, choć jeszcze do niedawna nie do końca dostrzegany. Firm w branży jest coraz więcej – nie tylko w naszym kraju – one łapią coraz większą skalę, dostarczają po prostu dobre produkty. Ilość pet techowych innowacji na pewno będzie rosnąć, przestrzeń do wzrostów jest gigantyczna - mówi Piotr Wawrysiuk, założyciel startupu PsiBufet.

Budujemy interakcje

Budujemy interakcje

Rynek staje się coraz bardziej wymagający, a klienci coraz bardziej świadomi. To szansa dla firm, które oferują wysokiej jakości rozwiązania – mówi Miron Kłosiński, CEO Sunrise System.

Anita Szarlik (materiał partnera) 05.11.2022
Wojciech Zaskórski: "ThinkPady zmieniły sposób pracy w biznesie. Marka od zawsze przekracza granice"

Wojciech Zaskórski: "ThinkPady zmieniły sposób pracy w biznesie. Marka od zawsze przekracza granice"

Rozwój technologii znacznie przyspieszył i z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że jesteśmy świadkami rewolucji na rynku IT. W Lenovo realizujemy misję „Smarter Technology For All”, dlatego tworząc obecne rozwiązania wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów, ponieważ komputery stały się już urządzeniami osobistymi - mówi Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska.

Kluczem są dane

Kluczem są dane

Mamy ponad milion klientów i co miesiąc obsługujemy 10 tys. szkód, dlatego wszelkie usprawnienia technologiczne mogą dać spektakularne efekty. Stąd w coraz większym stopniu korzystamy z pomocy sztucznej inteligencji. Automatyczna analiza zdjęć i rozmów to miliony nowych, ważnych informacji, a w efekcie szybsza obsługa klienta – mówi Patrycja Kotecka, członek zarządu LINK4.

Maciej Kot, materiał powstał we współpracy z partnerem 31.10.2022
Jakub Bischof. Poza biznesem

Jakub Bischof. Poza biznesem

Jest współzałożycielem naffy – rozwiązania dla niezależnych ekspertów, umożliwiającego zarabianie na wiedzy. Jak sam podkreśla, kocha liczby i ludzi oraz – choć to tylko domysły! – mógłby zakumplować się z Michaelem Scottem.

Mądry lider nie boi się zmian

Mądry lider nie boi się zmian

– W dzisiejszym świecie liczy się przede wszystkim inteligencja adaptacyjna. Osoba o wysokim IA szybciej akceptuje zmiany, uczy się nowych rzeczy, zyskuje nowe kompetencje – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska ds. rynku biznesowego.