Wywiady
Paweł Bechciński: "Wartości promowane przez markę stają się kluczowym kryterium wyboru dla klientów"
Od firm oczekuje się jasnych stanowisk i spójnych działań. Deklarowanie swoich opinii w ważnych społecznie kwestiach staje się wręcz koniecznością - uważa Paweł Bechciński, Dyrektor ds. Ludzi i Kultury Organizacji w IKEA Retail Polska.
Piotr Nowosielski: "Zewnętrzne finansowanie powinno być ostatecznością. To pójście na łatwiznę"
Bootstrapping jest solą przedsiębiorczości. Budujesz firmę od zera bez zewnętrznego finansowania. Skupiasz się na zarabianiu i rentowności, a nie szukaniu kolejnej rundy. Tworzysz firmę, która ma wartość, a nie taką, którą fundusz VC pcha do exitu – mówi Piotr Nowosielski, CEO i założyciel Just Join IT, która została zbudowana bez żadnych zewnętrznych pieniędzy.
Mariusz Borkowski: "Wypalenie zawodowe to ogromny problem. Należy już bić na alarm"
Jesteśmy przeciążeni pracą i stresem, przez co często tracimy radość obcowania z drugim człowiekiem. Pracodawcy obecnie powinni zapewniać nie tylko podstawowe narzędzia do pracy, ale - muszą także dbać o dobrostan psychiczny podopiecznych - mówi Mariusz Borkowski, Dyrektor ds. marketingu i PR, Polfa Tarchomin.
Anna Wróbel: "Pracodawcy oraz pracownicy muszą mieć wspólne cele. Tylko tak osiągniemy sukces"
Stworzenie wartościowej kultury organizacyjnej jest możliwe wyłącznie przy współpracy z pracownikami. Pandemiczne miesiące pokazały nam jak ważny jest dialog i ciągłe eksperymentowanie. Nasi pracownicy dają z siebie wszystko, ponieważ mają przestrzeń do realizacja się w różnych obszarach - mówi Anna Wróbel, Dyrektor HR, Allegro.
Na jednym przejęciu się nie skończy! Worldline zapowiada dalszy rozwój w Polsce [TYLKO U NAS]
W ostatnich tygodniach firma Worldline zakończyła proces przejęcia polskiego startupu SoftPos. Teraz jego produkt wprowadza w kilkunastu krajach świata. Artur Żymańczyk, Country Manager Worldline Polska opowiada o szczegółach projektu i komentuje zmiany na rynku płatności.
Jak dogonić króliczka, czylI technologiczna rewolucja w płatnościach
Czy płatności kartą zastąpią obrót gotówkowy i co może otworzyć rynek usług na terminale płatnicze, rozmawiamy z Arturem Żymańczykiem, Country Managerem Worldline Polska.
Jak przygotować się na problemy w e-commerce
– Rekordowe wyniki pokazują duże firmy, które mają 70–80 proc. udziałów w rynku, ale te pozostałe procenty generują tysiące mniejszych podmiotów, które zaczynają przestawać sobie radzić. Jeśli dalej ich główną przewagą ma być walka tylko ceną, to przegrają, bo nie ma już miejsca do obniżania marż – mówi Marcin Kononiuk, Chief Sales Officer, Sunrise System.
Grzegorz W. Kołodko: "Obecna inflacja jest wyjątkowo paskudna" [WYWIAD]
Gdyby w Polsce było euro, mielibyśmy dziś niższą inflację i wyższy poziom dochodu narodowego – mówi prof. Grzegorz W. Kołodko, ekonomista, były wicepremier i minister finansów, założyciel i dyrektor Centrum Badawczego Transformacji, Integracji i Globalizacji TIGER w Akademii Leona Koźmińskiego.
Czas na równość w MSP
Wyniki pionierskich badań Bibby MSP Index na temat równości kobiet i mężczyzn w polskich MSP komentuje Ewa Gawrońska-Micuń, dyrektorka zarządzająca i członkini zarządu Bibby Financial Services, wiceprzewodnicząca Komitetu Wykonawczego Polskiego Związku Faktorów.
Inga Songin: "Działania edukacyjne to odpowiedzialność również biznesu. Walczmy o to, co ważne"
Pokolenie Z jest bardziej świadome, to pokolenie aktywistów. Młodzi ludzie chcą poświęcać czas i energię na rzeczy, które przynoszą większą wartość, mają sens. Firmy muszą określić, o czym jest marka, którą zarządzają, bo tylko wtedy działania CSR-owe są wiarygodne i mogą wykorzystać potencjał pracowników - mówi Inga Songin, dyrektor marketingu Reckitt.
Krzysztof Mędrala: "Bez zwiększenia dostępu do danych, medycyna będzie stała w miejscu" [WYWIAD]
Łatwy dostęp do dokumentacji medycznej, a więc szybsza i dokładniejsza diagnoza - MedApp chce odmienić współczesną medycynę. Innowacyjne rozwiązania polskiej spółki rewolucjonizują sposób, w jaki można leczyć i ratować ludzkie życie.
Jak zrobić prezesa z naukowca [WYWIAD]
Nauka może iść w parze z biznesem. Najpierw trzeba jednak zmienić obraz polskiej nauki. Z Agnieszką Jasińską-Kołodziej rozmawiał Cezary Szczepański.
Joanna Hetnarowicz: "Polska nauka ma swoich Lewandowskich. Musimy myśleć globalnie" [WYWIAD]
Pomagamy polskim naukowcom wypłynąć na szerokie, światowe wody – mówi Joanna Hetnarowicz, prezes spółki Genuin.
Julia Kołodko: "Pieniądze przestają być znaczącą motywacją do pracy"
Strategia „nisko wiszących owoców” polega na tym, że zaczynamy od czegoś najprostszego, a jak to już zostanie wdrożone, przechodzimy na wyższy poziom. Jak wykorzystać ekonomię behawioralną w zarządzaniu pracownikami – opowiada dr Julia Kołodko.
CareTech Human pomoże zmierzyć parametry urologiczne. Tak wygląda przyszłość telemedycyny? [WYWIAD]
Objawy z dolnych dróg moczowych pogarszają jakość życia 131 mln mężczyzn w Europie i ponad 6,7 mln w Polsce. Nie ma wystarczającej liczby specjalistów, aby zaspokoić potrzeby, zwłaszcza na obszarach wiejskich i odległych od większych ośrodków miejskich - mówi Irina Belenkaya, Investor Relations Manager.
Twórcy cux.io: "Nasz kraj martechami stoi. Polacy, przestańcie być zbyt skromni!" [WYWIAD]
cux. io to polski startup specjalizujący się w wykorzystaniu uczenia maszynowego do analizy predyktywnej. Narzędzie umożliwia ograniczenie przetwarzania ogromnej ilości danych i wskaźników, a skupienie się na wnioskowaniu w kontekście konkretnego celu biznesowego.
Adrian Kostera: "Nigdy nie startuję z zamiarem przekroczenia jakiejś granicy" [WYWIAD]
Nigdy nie startuję z zamiarem przekroczenia jakichś granic. Wiele razy zdarzało mi się, że schodziłem z trasy, bo po prostu robiło się zbyt niebezpiecznie – mówi Adrian Kostera, ultratriathlonista, trener triathlonu i biegania.
Jak inżynieria lingwistyczna wspiera biznes? "Przede wszystkim ułatwia automatyzację"
Inżyniera lingwistyczna pozwala na zdjęcie z ludzi pracochłonnych czynności związanych z wyszukiwaniem, analizą i porównywaniem dokumentów. Mali przedsiębiorcy zazwyczaj cierpią na deficyt czasu, dlatego technologia NLP może znacznie usprawnić działania ich firm - przekonuje Jan Filip Staniłko, manager produktu DoRIS, BI Insight.
Twórcy startupu Share.P: "Technologia często wyprzedza umiejętności ludzi" [WYWIAD]
Twórcy Share.P dążą do zmniejszenia natężenia ruchu i zanieczyszczenia powietrza poprzez umożliwienie właścicielom budynków komercyjnych i mieszkalnych wynajmowania i udostępniania miejsc parkingowych oraz punktów ładowania EV w bezpieczny i w pełni zautomatyzowany sposób. Czy wdrażanie idei Smart City to największa szansa dla współczesnych metropolii?
Daria Pawęda: "Podczas pandemii wzrosło zaufanie do instytucji finansowych" [WYWIAD]
W czasach, gdy coraz mniej zakupów dokonujemy za pomocą gotówki, a coraz więcej w kanałach elektronicznych, rośnie odpowiedzialność banków, które te płatności realizują – mówi Daria Pawęda, dyrektor Departamentu Rozwoju Biznesu i Obsługi Klienta w Volkswagen Bank GmbH Oddział w Polsce.
dr Monika Sońta: "Perfekcjonizm w przygotowywaniu komunikatów na social media to błąd!"
Kluczem do sukcesu jest zbudowanie partnerskiej relacji, w której i marka pracownika, i pracodawcy czerpią ze swoich atutów – mówi dr Monika Sońta z Akademii Leona Koźmińskiego.
Bobrowska-Budny: "Każda firma ma coś, co dla nowych pracowników może być WOW" [WYWIAD]
Czasem słyszę, że zdobycie komputera przez nowego pracownika to „taka próba bojowa”. Czy naprawdę zatrudniamy dobrego menedżera za duże pieniądze, żeby przez kilka dni chodził i załatwiał sobie sprzęt, tracąc przy tym poczucie sensu? – mówi Iwona Bobrowska-Budny, trenerka biznesu.
Magdalena Marzec: "Polska jest w europejskiej czołówce jeśli chodzi o ilość marnowanego jedzenia"
Chwalimy się, że mamy dosyć duży szacunek do jedzenia, całujemy chleb, kiedy spadnie nam na ziemię, jednak niestety marnujemy tego jedzenia coraz więcej. Dotychczas jedzenie było raczej tanie, kupowało się go za dużo i za często - zauważa Magdalena Marzec z Too Good To Go.
Ekspert od cyberbezpieczeństwa: "Zbyt często zostajemy okradzeni na własne życzenie" [WYWIAD]
W pierwszej kolejności dbajmy o to, co dla nas najważniejsze – dla jednej firmy będą to szkolenia pracowników, dla innych przeniesienie procesów do chmury. Dlatego tak ważny jest audyt, który pomaga ustalić priorytety – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
Piotr Wawrysiuk: "Na początku przyszłego roku powinniśmy osiągnąć break even" [TYLKO U NAS]
Pet tech to bardzo duży sektor gospodarki, choć jeszcze do niedawna nie do końca dostrzegany. Firm w branży jest coraz więcej – nie tylko w naszym kraju – one łapią coraz większą skalę, dostarczają po prostu dobre produkty. Ilość pet techowych innowacji na pewno będzie rosnąć, przestrzeń do wzrostów jest gigantyczna - mówi Piotr Wawrysiuk, założyciel startupu PsiBufet.
Budujemy interakcje
Rynek staje się coraz bardziej wymagający, a klienci coraz bardziej świadomi. To szansa dla firm, które oferują wysokiej jakości rozwiązania – mówi Miron Kłosiński, CEO Sunrise System.
Prof. Kleiber: "Czy Polska stanie się tygrysem gospodarczym? To już raczej nierealne" [WYWIAD]
Nowe technologie mają olbrzymi potencjał wspierania harmonijnego rozwoju świata. Jednak kluczem do tego jest szeroko rozumiana inkluzywność – mówi prof. Michał Kleiber z Polskiej Akademii Nauk.
Wojciech Zaskórski: "ThinkPady zmieniły sposób pracy w biznesie. Marka od zawsze przekracza granice"
Rozwój technologii znacznie przyspieszył i z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że jesteśmy świadkami rewolucji na rynku IT. W Lenovo realizujemy misję „Smarter Technology For All”, dlatego tworząc obecne rozwiązania wsłuchujemy się w potrzeby naszych klientów, ponieważ komputery stały się już urządzeniami osobistymi - mówi Wojciech Zaskórski, General Manager w Lenovo Polska.
Filip Stachura: "Wiele firm nie potrafi właściwie analizować danych. Ich dane są brudne" [WYWIAD]
Analiza danych to proces - trzeba je agregować, porządkować, integrować z różnych systemów. Rozwiązania dotyczące danych, oparte chociażby o sztuczną inteligencję mogą wręcz zmieniać modele biznesowe - mówi Filip Stachura, CEO Appsilon.
Dawid Wesołowski: "W Polsce skupiamy się na inwestycjach na bardzo wczesnym etapie" [WYWIAD]
Projekty będące na bardzo wczesnym etapie - jeszcze przed komercjalizacją - są mniej podatne na rynkowe zawirowania. Wyceny są raczej w rozsądnych granicach, nie ma miejsca na przeszacowanie - mówi Dawid Wesołowski, partner zarządzający Carlson ASI Evig Alfa.
Kluczem są dane
Mamy ponad milion klientów i co miesiąc obsługujemy 10 tys. szkód, dlatego wszelkie usprawnienia technologiczne mogą dać spektakularne efekty. Stąd w coraz większym stopniu korzystamy z pomocy sztucznej inteligencji. Automatyczna analiza zdjęć i rozmów to miliony nowych, ważnych informacji, a w efekcie szybsza obsługa klienta – mówi Patrycja Kotecka, członek zarządu LINK4.
Jakub Bischof. Poza biznesem
Jest współzałożycielem naffy – rozwiązania dla niezależnych ekspertów, umożliwiającego zarabianie na wiedzy. Jak sam podkreśla, kocha liczby i ludzi oraz – choć to tylko domysły! – mógłby zakumplować się z Michaelem Scottem.
Mądry lider nie boi się zmian
– W dzisiejszym świecie liczy się przede wszystkim inteligencja adaptacyjna. Osoba o wysokim IA szybciej akceptuje zmiany, uczy się nowych rzeczy, zyskuje nowe kompetencje – mówi Bożena Leśniewska, wiceprezeska Orange Polska ds. rynku biznesowego.
Mateusz Bokowy, czyli jak cyfrozować wszystko, co nie zostało scyfryzowane. Poza biznesem
W Krakowie rozwija Inso, czyli system usprawniający działanie przedszkoli i żłobków. Jak sam przyznaje, balans pomiędzy pracą a życiem prywatnym złapał po dłuższym czasie. A gdzie lubi odpocząć?
Łukasz Gałczyński, ARP: Pracownicy kluczowym zasobem dla polskiego przemysłu
ARP ma pomysł na to, jak zwiększyć zasoby pracowników dla polskiego przemysłu.