pokolenie z
zobacz inne tematyRóżnorodne pojmowanie własności to kwestia pokoleniowa
Komentarz Pawła Kuncickiego, General Managera Bolt w Polsce: Niedługo po II Wojnie Światowej, pokolenie Baby Boomers, dzięki niewielkiej różnicy między zarobkami a cenami, miało możliwość dokonywania istotnych inwestycji. Dla tego pokolenia posiadanie samochodu czy domu było ważnym elementem życia, a także symbolicznym rytuałem przejścia i naturalnym krokiem w dorosłość.
Jak zarządzać pokoleniem Z
„Generacja Z nie potrafi przyjmować informacji zwrotnych”. „Pokolenie płatków śniegu”. „Żeby nimi zarządzać, trzeba ich rozpieszczać”. To częste opinie na temat najmłodszych pracowników. Okazuje się, że nie do końca prawdziwe.
Najważniejsze informacje ze świata biznesu. Październik 2024
Jak co miesiąc prezentujemy najważniejsze informacje ze świata biznesu.
Polacy nie potrafią odpoczywać. Nawet Zetki pracują po godzinach
Praca po godzinach i brak odpowiedniego odpoczynku to norma w Polsce. Według raportu enel-med „Łączy nas zdrowie” aż 56 proc. Polaków pracuje wieczorami lub w dni wolne. Głównie przez nadmiar obowiązków (36 proc.) lub oczekiwania pracodawcy (31 proc.).
Jakie plany na coraz dłuższe emerytury mają Polacy?
Długowieczność jest rzeczą, która nas fascynuje i o którą intensywnie zabiegamy, prowadząc zdrowy tryb życia czy korzystając z dorobku medycyny. Nie zapominajmy także o zabezpieczeniu finansowym.
Jacy są młodzi [FELIETON]
Nie chcą żyć jak rodzice, wrażliwcy, kasa nie jest już dla nich ważna, „odłączona młodzież”, która nie uczy się, nie pracuje, budzą postrach wśród pracodawców, roszczeniowi, naprawdę irytujący, narcyzi… Wystarczy wpisać do wyszukiwarki frazę „młode pokolenie”, a wyskoczy taka garść epitetów. Kto jest winien tego upadku młodych? Social media, internet, technologia, kapitalizm. Współczesna technologia zabija młodzież, wystarczy spojrzeć, przecież oni z tym telefonem wchodzą jak ślepcy prosto pod samochód!
Zetki chcą być przedsiębiorcami. Nowe badanie obala mity o młodym pokoleniu
43 proc. młodych osób określanych mianem "zetek" chce założyć własny biznes - wynika z nowego badania przeprowadzonego pod kierunkiem dr Aliny Landowskiej na SWPS.
Każde pokolenie chce zmienić świat. Jak budować zróżnicowaną organizację?
Najnowsze badania pokazują, że różnice pokoleniowe w miejscu pracy dotyczą bardziej stylu funkcjonowania niż tego, czego oczekujemy od kariery zawodowej. Wszyscy, niezależnie od wieku, chcemy pracować w zróżnicowanych firmach, mieć możliwości rozwoju i być docenianymi.
Pokolenie Z czuje się zbyt winne, by brać urlop
Osoby z pokolenia Z biorą mniej urlopu niż inne pokolenia - wynika z nowego badania. A kiedy już wyjeżdżają, czują większe poczucie winy z powodu odłączenia się od pracy niż wielu starszych pracowników.
AI werbuje do zespołu: pokolenie Z docenia firmy stosujące HR-boty
Rekrutacja prowadzona przez sztuczną inteligencję? Okazuje się, że to już nie jest science-fiction, lecz rzeczywistość, w którą wkracza wiele firm. HR-boty usprawniają proces zatrudniania i czynią go bardziej obiektywnym.
Zmiana pracy w planach 4 na 5 pracowników pokolenia Z
Większość przedstawicieli pokolenia Z uważa, że ich obecne prace nie zapewniają im spełnienia i nie realizują większego celu w społeczeństwie.
Indywidualne kursy językowe – chcą ich pracownicy, pracodawcy niekoniecznie
Do 2025 roku reprezentanci pokoleń Y i Z zdominują rynek pracy. Pracodawcy, chcąc przyciągnąć do siebie największe talenty, powinni skoncentrować się nie tylko na kwestiach finansowych, ale również na benefitach, Jednym z najbardziej pożądanych przez pracowników benefitów są kursy językowe.
GenZ bez kompleksów. Druga edycja Business Market rusza w Warszawie 21 kwietnia
Dzisiaj młodzi ludzie wchodzą do biznesu bez kompleksów i ze świetnymi pomysłami na nowoczesne usługi i produkty. Co nie oznacza jednak, że przyszli przedsiębiorcy nie potrzebują wsparcia na początku swojej działalności gospodarczej. O tym, jak pomagać młodej przedsiębiorczości w Polsce będą dyskutować eksperci już 21 kwietnia br. podczas Business Market 2022.
Natalia Gozdowska: "Firmy, które dbają o CSR, zyskują dużą przewagę rynkową" [WYWIAD]
Młodzi ludzie preferują wolność, a nie stabilizację. Interesuje ich work-life balance, wiedzą, że trzeba o siebie dbać, dlatego tak dużo mówi się o zrównoważonym rozwoju i odpowiedzialnym zarządzaniu również w kontekście pracowniczym. Employer branding wciąż funkcjonuje, ale istotniejszy staje się employer experience - uważa Natalia Gozdowska, Business Development Director w Altkom Akademii.
Raport Konsument nowej generacji. Trendy dla e-commerce
Rok 2020 upłynął pod znakiem boomu w e-commerce. Rok 2021 pod znakiem załamania łańcuchów dostaw. Rok 2022 będzie momentem inflacyjnego przełomu? Oto trendy, które wpłyną na oblicze rynku w tym roku.
Jak osiągnąć przewagę na rynku? Nie obędzie się bez innowacyjnych usług
Pojęcie innowacyjności sprowadzono do pustego sloganu, a same przedsiębiorstwa niekoniecznie je rozumieją. Tymczasem odpowiedni dobór usług wpływa na zwiększenie efektywności oraz poprawę kondycji finansowej organizacji.
Jak zmieniły się nawyki konsumentów? Coraz chętniej kupujemy w zagranicznych e-sklepach
W 2020 r. już 7 na 10 osób zamówiło produkt przynajmniej raz w sklepie poza granicami swojego macierzystego kraju - wynika z raportu eShopWorld. Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że starsi użytkownicy sieci również przekonują się do tej formy zakupów.
HoppyGo w Polsce. "Duży potencjał widzimy w Pokoleniu Z, Polska to perspektywiczny rynek"
Platforma carsharingowa HoppyGo jest już dostępna w Polsce. Usługa łączy właścicieli samochodów z tymi, którzy aut nie posiadają, a potrzebują z nich skorzystać. Już wkrótce - po rynku czeskim i polskim - HoppyGo pojawi się również na Słowacji.
Pokolenie Z wchodzi na rynek pracy. Czego oczekuje od pracodawcy?
Prawie 70 proc. przedstawicieli pokolenia Z marzy o dobrej atmosferze w miejscu pracy i o rozwijaniu swoich umiejętności, wynika z raportu opublikowanego przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield „Generacja Z: Miejsce pracy liderów jutra”.
O serca i portfele pokolenia Z. Jak dotrzeć do nowych klientów?
Pokolenie Z to osoby urodzone w latach 1995 - 2015, które z każdym rokiem stają się coraz bardziej znaczącą grupą konsumencką. Kim właściwie jest to pokolenie i co ich motywuje do zakupów? Jakie mają oczekiwania wobec marek, jakimi kanałami do nich docierać, by zdobyć ich lojalność?
Pokolenie jutra. Nowe zetki wchodzą na rynek pracy
Na ukształtowanie przedstawicieli pokolenia Z wpłynął szereg czynników oraz wydarzeń natury społecznej, ekonomicznej i technologicznej, występujących w czasie ich dorastania. Czym odróżniają się oni od poprzednich generacji? Jakie wyzwania niesie ze sobą wejście „Zetek” na rynek pracy? Odpowiedzi przygotowali eksperci Cushman & Wakefield oraz Antal.
Sadowski: Bycie bogatym jest dla pokolenia Z celem życia [KOMENTARZ]
Użytkownicy TikToka nie znają świata bez internetu, nie wiedzą, co to dyskietka i że kiedyś były inne partie oprócz PiS i PO. Dla nich to Facebook jest przeżytkiem. Witaj w świecie pokolenia Z. Nie rozumiesz tego? Cóż, jesteś już niestety stary, jesteś już emerytem, nawet jeśli jesteś tylko milenialsem.