ekologia

zobacz inne tematy
7 sposobów skutecznej komunikacji ESG

7 sposobów skutecznej komunikacji ESG

Bez właściwej polityki ESG nie da się już właściwie robić biznesu. Ale kluczowe znaczenie ma też właściwa, przejrzysta i szczera komunikacja tej polityki. Przedstawiamy siedem sposobów, jak osiągnąć w tej dziedzinie sukces.

Taka franczyza to „żabkość”

Taka franczyza to „żabkość”

Jednym z elementów strategii ESG jest pozytywny wpływ na otoczenie i lokalne społeczności. Żabka Polska robi to skutecznie m.in. przez wspieranie małej i średniej przedsiębiorczości, która jest fundamentem polskiej gospodarki.

Rosną ceny prądu. Czas wyciągnąć wtyczkę

Rosną ceny prądu. Czas wyciągnąć wtyczkę

Ceny energii elektrycznej w ubiegłym roku pobiły historyczny rekord, w obecnym podwyżki zapowiadają się jeszcze wyższe. Prąd natomiast, oprócz bycia składową prawie każdej produkcji, jest też paliwem dla danych.

Wapienne ekoigloo, czyli jak wykorzystać beton konopny

Wapienne ekoigloo, czyli jak wykorzystać beton konopny

Połączenie bardzo starych metod budowania z naturalnych materiałów z zupełnie nowoczesną troską o wygodę i bezpieczeństwo to pomysł startupu Domir. Firma oferuje budowę modułowych domów kopułowych z tzw. betonu konopnego.

Aplikacja ułatwiająca bezpieczny powrót do domu zwycięża w polskiej edycji Solve for Tommorow

Aplikacja ułatwiająca bezpieczny powrót do domu zwycięża w polskiej edycji Solve for Tommorow

Solve For Tomorrow to program organizowany przez firmę Samsung, w ramach którego młodzi ludzie mierzą się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata. To przestrzeń do nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania i wprowadzania rozwiązań lokalnych problemów. Celem programu jest rozwijanie kompetencji przyszłości i budowanie poczucia sprawczości.

Dobrostanowa gra terenowa, wodorosty kontra CO2. Znamy finalistów programu Solve for Tommorow

Solve For Tomorrow to program organizowany przez firmę Samsung, w ramach którego młodzi ludzie mierzą się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata. To przestrzeń do nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania i wprowadzania rozwiązań lokalnych problemów. Celem programu jest rozwijanie kompetencji przyszłości i budowanie poczucia sprawczości.

Co sprzedawać w sieci?

Co sprzedawać w sieci?

Jak znaleźć produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Choć to zadanie dość trudne, to na podstawie analiz raportów i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi da się wyszukać te kategorie produktowe, które przyciągną kupujących.

Zielone strony biznesu. Nie bój się ESG!

Zielone strony biznesu. Nie bój się ESG!

Już niedługo nie tylko giełdowe spółki będą musiały wykazać, że działają w zrównoważony sposób, dbając o środowisko czy społeczność lokalną. Tajemniczy wciąż dla wielu skrót „ESG” oznacza, że tysiące przedsiębiorców będzie musiało spełnić dodatkowe wymagania. Podpowiadamy, jak to zrobić.

Najważniejsi są ludzie, którzy rozwijają świat w dobrym kierunku

Najważniejsi są ludzie, którzy rozwijają świat w dobrym kierunku

Kancelaria JWP Rzecznicy Patentowi obchodzi w tym roku jubileusz 30-lecia działalności. Jest to czas podsumowań, podziwiania wielkich liczb i refleksji nad tym, w jak znacznym stopniu praca kancelarii patentowej wpłynęła na uczestników rynku i otaczający nas świat. W tym roku swoje 10-lecie obchodzi również Fundacja JWP Pomysł Patent Zysk, znana z licznych inicjatyw edukacyjnych.

Mnożenie przez zero może się opłacać

Mnożenie przez zero może się opłacać

Głośno mówi się na świecie o potrzebie wdrożenia rozwiązań prowadzących do gospodarki zeroemisyjnej. Coraz ważniejszy w tej dyskusji staje się głos branży nieruchomości. Dlaczego? Bo aż 40 proc. emisji dwutlenku węgla pochodzi z tego sektora.

Marka Godna Zaufania. Gra w zielone

Marka Godna Zaufania. Gra w zielone

Budowanie zaufania do marki to długi proces, a jedno małe potknięcie może sprawić, że pracownicy i klienci zmienią swoją dobrą opinię na temat firmy. I wcale nie musi chodzić o błąd związany z produktem czy produkcją, wystarczy poślizgnąć się na innym polu, np. zielonym.

Natalia Gozdowska: "Firmy, które dbają o CSR, zyskują dużą przewagę rynkową" [WYWIAD]

Natalia Gozdowska: "Firmy, które dbają o CSR, zyskują dużą przewagę rynkową" [WYWIAD]

Młodzi ludzie preferują wolność, a nie stabilizację. Interesuje ich work-life balance, wiedzą, że trzeba o siebie dbać, dlatego tak dużo mówi się o zrównoważonym rozwoju i odpowiedzialnym zarządzaniu również w kontekście pracowniczym. Employer branding wciąż funkcjonuje, ale istotniejszy staje się employer experience - uważa Natalia Gozdowska, Business Development Director w Altkom Akademii.

Swappie pozyskuje 124 mln dol. Startup chce zmienić sposób korzystania ze smartfonów

Swappie pozyskuje 124 mln dol. Startup chce zmienić sposób korzystania ze smartfonów

Wiodący europejski dostawca odnowionych iPhone'ów zamyka największą jak dotąd rundę finansowania, prowadzoną przez fundusz Verdane. Swappie chce poszerzyć skalę działania i prawie dwukrotnie zwiększyć liczbę pracowników, tak by uczynić z gospodarki cyrkularnej smartfonów masowe zjawisko. W Polsce Swappie jest obecne od 2021 roku.

Znamy finalistów konkursu Huawei Startup Challenge II. "Mają ogromny potencjał innowacyjności"

Znamy finalistów konkursu Huawei Startup Challenge II. "Mają ogromny potencjał innowacyjności"

Huawei Polska wraz ze Startup Academy rozpoczęły kolejny etap drugiej edycji konkursu Huawei Startup Challenge, którego celem jest wyłonienie polskich, najbardziej innowacyjnych startupów, aktywnie działających na rzecz zrównoważonego rozwoju świata. W finale znalazła się dziesiątka innowatorów z sektora OZE, IT czy FoodTech. Zwycięzców konkursu poznamy w marcu 2022 r. podczas gali finałowej.

Mateusz Oleksiuk, LESS_: "Założenie startupu to nie bułka z masłem, rzeczywistość bywa brutalna"

Mateusz Oleksiuk, LESS_: "Założenie startupu to nie bułka z masłem, rzeczywistość bywa brutalna"

Obecnie powstaje mnóstwo startupów, ludzie rezygnują z pracy w korporacjach, by zacząć robić coś po swojemu. Takich działań jest w tej chwili mnóstwo, ale udaje się nielicznym. Każdy myśli, że założenie startupu to bułka z masłem, ale rzeczywistość bywa brutalna, a młodzi founderzy odbijają się od ściany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Mateusz Oleksiuk, założyciel startupu LESS_.

Zielona transformacja biznesu to rynkowa konieczność? Wywiad z Martą Mikliszańską, Allegro.pl

Zielona transformacja biznesu to rynkowa konieczność? Wywiad z Martą Mikliszańską, Allegro.pl

Jako Allegro stale zachęcamy polski biznes - zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa - do tego, żeby w bardziej zrównoważony sposób wybierały sposoby dostawy czy pakowania produktów. Dajemy przy tym narzędzia, dzięki którym nasi partnerzy mogą skutecznie transformować swój biznes - mówi Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability, Allegro.pl

Sztuczna inteligencja przyszłością fotowoltaiki? "AI to wymierne korzyści nie tylko dla przemysłu"

Sztuczna inteligencja przyszłością fotowoltaiki? "AI to wymierne korzyści nie tylko dla przemysłu"

Według raportu Instytutu Energetyki Odnawialnej w 2020 roku 1,5 proc. energii elektrycznej wyprodukowanej w Polsce pochodziło ze źródeł fotowoltaicznych. Ta liczba będzie stale rosnąć, jednak część dostawców wciąż napotyka pewne wyzwania związane z wydajnością instalacji fotowoltaicznych. Odpowiedzią na nie może być zastosowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.

Zielone Strony Biznesu. Jak przeskoczyć w przyszłość

Zielone Strony Biznesu. Jak przeskoczyć w przyszłość

Są w Polsce takie technologie, by kraj z brudnego i emisyjnego stał się zielony i czysty. Mamy do tego specjalistów i ludzi chętnych do zmian. Jak to więc dobrze połączyć, by za 20–30 lat żyć w kraju mającym znacznie niższą emisję dwutlenku węgla? Tak, to jest dziś kluczowe pytanie.

Santander Leasing startuje z finansowaniem konsumentów

Santander Leasing startuje z finansowaniem konsumentów

Spółka postanowiła wejść po raz pierwszy na rynek konsumencki, a wraz z tym z ofertą finansowania fotowoltaiki. Santander Leasing w ramach swojej strategii w dłuższej perspektywie będzie się koncentrować i rozwijać linię produktów skierowanych do konsumentów, w tym wspomagać klientów indywidualnych w przejściu “na zieloną stronę mocy” poprzez ułatwianie dostępu do inwestycji proekologicznych.

Green deal. Duży i mały razem robią biznes

Green deal. Duży i mały razem robią biznes

Algorytmy, które analizują pracę kotła, system, który bilansuje energię pochodzącą z wielu rozproszonych instalacji, chatboty wspierające biuro obsługi klienta – polskie startupy coraz śmielej odnajdują się na niełatwym rynku energetycznym. Nie bez pomocy koncernów.