ekologia
zobacz inne tematyTu się nie marnuje - start jesiennej kampanii Foodsi. Pojawi się m.in. mural z ikonkami jedzenia
Wraz ze zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Świadomości o Stratach i Marnowaniu Żywności (29.09), aplikacja Foodsi rusza z ogólnopolską kampanią. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na rosnący problem marnowania jedzenia. Według raportu PROM udostępnionego przez Bank Żywności, Polacy marnują aż 5 mln ton żywności rocznie.
Agnieszka Servaas: "Ekonomia i ekologia są skazane na partnerstwo" [WYWIAD]
Co nam da budowanie nawet najbardziej rentownych biznesów, jeśli zniszczymy naszą planetę i ani my, ani nasze dzieci nie będziemy mogli z tych wypracowanych zysków korzystać – pyta retorycznie Agnieszka Servaas, współwłaścicielka VIVE Group oraz prezeska zarządu VIVE Management.
7 sposobów skutecznej komunikacji ESG
Bez właściwej polityki ESG nie da się już właściwie robić biznesu. Ale kluczowe znaczenie ma też właściwa, przejrzysta i szczera komunikacja tej polityki. Przedstawiamy siedem sposobów, jak osiągnąć w tej dziedzinie sukces.
Pomaluj mój świat na zielono. Jak stać się zieloną firmą i uniknąć greenwashingu?
Wszyscy chcą dziś być ekologiczni. Także firmy, które nieraz idą na łatwiznę i stosują strategię ekościemy. Ale uwaga! Pozorowanie działań na rzecz środowiska może być łatwo zdemaskowane. A to oznacza dotkliwe straty – i to nie tylko wizerunkowe, ale również finansowe.
Taka franczyza to „żabkość”
Jednym z elementów strategii ESG jest pozytywny wpływ na otoczenie i lokalne społeczności. Żabka Polska robi to skutecznie m.in. przez wspieranie małej i średniej przedsiębiorczości, która jest fundamentem polskiej gospodarki.
Otręby pszenne materiałem dla druku 3D? Polski patent ma szansę na światowy sukces [TYLKO U NAS]
Paweł Ślusarczyk sprawił, że branża druku 3D nabrała zielonego koloru. Spółka, którą kieruje, opracowała ostatnio technologię tworzenia wydruków 3D z naturalnych i biodegradowalnych materiałów takich jak otręby pszenne. Na tym jednak nie koniec. Jego specjalizacja to innowacje, które w przyszłości mogą zmienić nasze życie na lepsze.
Zdalnie, bezpiecznie, ekologicznie
Nie ma odwrotu od cyfryzacji biznesu.
Rosną ceny prądu. Czas wyciągnąć wtyczkę
Ceny energii elektrycznej w ubiegłym roku pobiły historyczny rekord, w obecnym podwyżki zapowiadają się jeszcze wyższe. Prąd natomiast, oprócz bycia składową prawie każdej produkcji, jest też paliwem dla danych.
35 mln zł na produkcję bezpiecznych superbaterii. The Batteries z nowym finansowaniem
The Batteries zamierza produkować na masową skalę tanie baterie, dzięki którym ładowanie smartfona potrwa mniej niż 15 minut i wystarczy na dwa razy dłużej. Komercjalizację rozwiązania wesprą fundusze od inwestorów.
Wapienne ekoigloo, czyli jak wykorzystać beton konopny
Połączenie bardzo starych metod budowania z naturalnych materiałów z zupełnie nowoczesną troską o wygodę i bezpieczeństwo to pomysł startupu Domir. Firma oferuje budowę modułowych domów kopułowych z tzw. betonu konopnego.
Aplikacja ułatwiająca bezpieczny powrót do domu zwycięża w polskiej edycji Solve for Tommorow
Solve For Tomorrow to program organizowany przez firmę Samsung, w ramach którego młodzi ludzie mierzą się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata. To przestrzeń do nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania i wprowadzania rozwiązań lokalnych problemów. Celem programu jest rozwijanie kompetencji przyszłości i budowanie poczucia sprawczości.
Dobrostanowa gra terenowa, wodorosty kontra CO2. Znamy finalistów programu Solve for Tommorow
Solve For Tomorrow to program organizowany przez firmę Samsung, w ramach którego młodzi ludzie mierzą się z aktualnymi wyzwaniami współczesnego świata. To przestrzeń do nauki, wymiany pomysłów oraz projektowania i wprowadzania rozwiązań lokalnych problemów. Celem programu jest rozwijanie kompetencji przyszłości i budowanie poczucia sprawczości.
Zielone strony biznesu. ESG, czyli warto być przyzwoitym
O wyzwaniach, jakie przed biznesem stawia coraz szerszy wymóg raportowania ESG, mówią Magdalena Obłoza i Oskar Kulik, eksperci ds. CSR i zrównoważonych finansów Banku BNP Paribas.
Co sprzedawać w sieci?
Jak znaleźć produkty, które cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Choć to zadanie dość trudne, to na podstawie analiz raportów i przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi da się wyszukać te kategorie produktowe, które przyciągną kupujących.
Zielone strony biznesu. Nie bój się ESG!
Już niedługo nie tylko giełdowe spółki będą musiały wykazać, że działają w zrównoważony sposób, dbając o środowisko czy społeczność lokalną. Tajemniczy wciąż dla wielu skrót „ESG” oznacza, że tysiące przedsiębiorców będzie musiało spełnić dodatkowe wymagania. Podpowiadamy, jak to zrobić.
Najważniejsi są ludzie, którzy rozwijają świat w dobrym kierunku
Kancelaria JWP Rzecznicy Patentowi obchodzi w tym roku jubileusz 30-lecia działalności. Jest to czas podsumowań, podziwiania wielkich liczb i refleksji nad tym, w jak znacznym stopniu praca kancelarii patentowej wpłynęła na uczestników rynku i otaczający nas świat. W tym roku swoje 10-lecie obchodzi również Fundacja JWP Pomysł Patent Zysk, znana z licznych inicjatyw edukacyjnych.
Mnożenie przez zero może się opłacać
Głośno mówi się na świecie o potrzebie wdrożenia rozwiązań prowadzących do gospodarki zeroemisyjnej. Coraz ważniejszy w tej dyskusji staje się głos branży nieruchomości. Dlaczego? Bo aż 40 proc. emisji dwutlenku węgla pochodzi z tego sektora.
Marka Godna Zaufania. Gra w zielone
Budowanie zaufania do marki to długi proces, a jedno małe potknięcie może sprawić, że pracownicy i klienci zmienią swoją dobrą opinię na temat firmy. I wcale nie musi chodzić o błąd związany z produktem czy produkcją, wystarczy poślizgnąć się na innym polu, np. zielonym.
Polska może stać się biogazową potęgą. "Rynek ma ogromny potencjał wzrostu"
Kilkanaście miliardów metrów sześciennych rocznie – na tyle szacowana jest potencjalna produkcja polskiego biogazu. To wielkość porównywalna z możliwościami Niemiec. Możemy się więc stać biogazową potęgą. Warunek jest jeden: należy działać natychmiast.
Natalia Gozdowska: "Firmy, które dbają o CSR, zyskują dużą przewagę rynkową" [WYWIAD]
Młodzi ludzie preferują wolność, a nie stabilizację. Interesuje ich work-life balance, wiedzą, że trzeba o siebie dbać, dlatego tak dużo mówi się o zrównoważonym rozwoju i odpowiedzialnym zarządzaniu również w kontekście pracowniczym. Employer branding wciąż funkcjonuje, ale istotniejszy staje się employer experience - uważa Natalia Gozdowska, Business Development Director w Altkom Akademii.
Prof. Malinowski: "Żyjemy na koszt przyszłych pokoleń. W ekonomii musi pojawić się przełom" [WYWIAD]
Czy biznes może współdziałać z nauką z korzyścią dla ogółu? – zastanawia się prof. Szymon Malinowski, fizyk z Uniwersytetu Warszawskiego, bohater filmu dokumentalnego „Można panikować”, w reż. Jonathana Ramseya, o zmaganiach z kryzysem klimatycznym.
REDD cyfryzuje branżę nieruchomości. "To dość hermetyczny i konserwatywny rynek"
Pierwszym wpisem do bazy, dwa lata temu, był słynny budynek przy Rondzie ONZ w Warszawie. Obecnie REDD monitoruje ponad 2 100 nieruchomości, co przekłada się na 13 mld danych! A to dopiero początek - zapowiada Tomasz Ogrodzki, CEO REDD Group.
Swappie pozyskuje 124 mln dol. Startup chce zmienić sposób korzystania ze smartfonów
Wiodący europejski dostawca odnowionych iPhone'ów zamyka największą jak dotąd rundę finansowania, prowadzoną przez fundusz Verdane. Swappie chce poszerzyć skalę działania i prawie dwukrotnie zwiększyć liczbę pracowników, tak by uczynić z gospodarki cyrkularnej smartfonów masowe zjawisko. W Polsce Swappie jest obecne od 2021 roku.
Nie tylko dla oszczędności. Polacy są coraz bardziej eko
61 proc. Polaków twierdzi, że ochrona środowiska jest dla nich ważna - wynika z badań GfK. Oszczędzanie wody czy energii wynika nie tylko z chęci zaoszczędzenia pieniędzy, a trend ekologiczny jest coraz bardziej widoczny.
Znamy finalistów konkursu Huawei Startup Challenge II. "Mają ogromny potencjał innowacyjności"
Huawei Polska wraz ze Startup Academy rozpoczęły kolejny etap drugiej edycji konkursu Huawei Startup Challenge, którego celem jest wyłonienie polskich, najbardziej innowacyjnych startupów, aktywnie działających na rzecz zrównoważonego rozwoju świata. W finale znalazła się dziesiątka innowatorów z sektora OZE, IT czy FoodTech. Zwycięzców konkursu poznamy w marcu 2022 r. podczas gali finałowej.
Mateusz Oleksiuk, LESS_: "Założenie startupu to nie bułka z masłem, rzeczywistość bywa brutalna"
Obecnie powstaje mnóstwo startupów, ludzie rezygnują z pracy w korporacjach, by zacząć robić coś po swojemu. Takich działań jest w tej chwili mnóstwo, ale udaje się nielicznym. Każdy myśli, że założenie startupu to bułka z masłem, ale rzeczywistość bywa brutalna, a młodzi founderzy odbijają się od ściany - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Mateusz Oleksiuk, założyciel startupu LESS_.
Zielona transformacja biznesu to rynkowa konieczność? Wywiad z Martą Mikliszańską, Allegro.pl
Jako Allegro stale zachęcamy polski biznes - zwłaszcza małe i średnie przedsiębiorstwa - do tego, żeby w bardziej zrównoważony sposób wybierały sposoby dostawy czy pakowania produktów. Dajemy przy tym narzędzia, dzięki którym nasi partnerzy mogą skutecznie transformować swój biznes - mówi Marta Mikliszańska, Head of Public Affairs & Sustainability, Allegro.pl
Rola kryteriów ESG w budowaniu wartości firmy. Wywiad z Mario Zamarripą, ERGO Hestia
- Wskaźniki ESG są częścią "nowej rzeczywistości". Nawet jeśli niektóre firmy na razie nie muszą ich raportować, nie oznacza to, że nie muszą się do nich stosować - mówi Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w ERGO Hestia.
Sztuczna inteligencja przyszłością fotowoltaiki? "AI to wymierne korzyści nie tylko dla przemysłu"
Według raportu Instytutu Energetyki Odnawialnej w 2020 roku 1,5 proc. energii elektrycznej wyprodukowanej w Polsce pochodziło ze źródeł fotowoltaicznych. Ta liczba będzie stale rosnąć, jednak część dostawców wciąż napotyka pewne wyzwania związane z wydajnością instalacji fotowoltaicznych. Odpowiedzią na nie może być zastosowanie rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji.
Zielone Strony Biznesu. Jak przeskoczyć w przyszłość
Są w Polsce takie technologie, by kraj z brudnego i emisyjnego stał się zielony i czysty. Mamy do tego specjalistów i ludzi chętnych do zmian. Jak to więc dobrze połączyć, by za 20–30 lat żyć w kraju mającym znacznie niższą emisję dwutlenku węgla? Tak, to jest dziś kluczowe pytanie.
Polki stworzyły jadalne opakowania. Innowacyjne rozwiązanie już wkrótce w powszechnym użytku?
Mgr inż. Joanna Grzelczyk, dr inż. Ilona Gałązka-Czarnecka i dr inż. Joanna Oracz z Politechniki Łódzkiej opracowały nowatorskie opakowania z odpadów roślinnych. Rozwiązanie powstałe w laboratoriach Instytutu Technologii i Analizy Żywności na Wydziale Biotechnologii i Nauk o Żywności PŁ zostało zgłoszone do ochrony patentowej.
Polski startup walczy ze "zmartwieniem naszego pokolenia". Właśnie pozyskał dużego inwestora
Wg danych dostępnych na stronach Parlamentu Europejskiego w 2015 roku na świecie wyprodukowano 322 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych. Pomysł na ograniczenie używania plastikowych opakowań mają twórcy startupu Swapp!. Ich stacje do refillingu mają duże szanse znacząco wpłynąć na ilość wytwarzanych przez nas opakowaniowych odpadów.
Planować globalnie, działać lokalnie. Raport zrównoważonego rozwoju 2020 Grupy Raben
Grupa Raben zaprezentowała najnowszy raport „Drive do zrównoważonego rozwoju”. W sprawozdaniu za rok 2020 firma pokazuje swój wkład w realizację wybranych celów globalnych ONZ, skupiając się na kwestiach ładu korporacyjnego, wpływu na środowisko, społecznego i ekonomicznego.
Santander Leasing startuje z finansowaniem konsumentów
Spółka postanowiła wejść po raz pierwszy na rynek konsumencki, a wraz z tym z ofertą finansowania fotowoltaiki. Santander Leasing w ramach swojej strategii w dłuższej perspektywie będzie się koncentrować i rozwijać linię produktów skierowanych do konsumentów, w tym wspomagać klientów indywidualnych w przejściu “na zieloną stronę mocy” poprzez ułatwianie dostępu do inwestycji proekologicznych.
Green deal. Duży i mały razem robią biznes
Algorytmy, które analizują pracę kotła, system, który bilansuje energię pochodzącą z wielu rozproszonych instalacji, chatboty wspierające biuro obsługi klienta – polskie startupy coraz śmielej odnajdują się na niełatwym rynku energetycznym. Nie bez pomocy koncernów.