Rynki

Trzy filary franczyzy

Trzy filary franczyzy

Franczyzy są coraz powszechniejsze. Te dotyczące handlu i gastronomii otaczają nas na każdym kroku. Ale pod ich skrzydłami są też oddziały banków, szkoły językowe, agenci nieruchomości, biura tłumaczeń, przychodnie. Franczyzę może założyć właściwie każda firma, której model działania sprawdza się od dłuższego czasu. To sposób na ekspansję.

Aleksander Sławiński 21.10.2018
Bardzo fachowa nisza

Bardzo fachowa nisza

Solidny fach w ręku bywa dziś lepszą gwarancją otrzymania dobrej i pewnej pracy niż wyższe wykształcenie. To powód, dla którego rozkwita biznes uczący konkretnych umiejętności, w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy. Przyciąga też zaintrygowanych mieszczuchów. Warszawa staje się zagłębiem takich firm.

Fani dla fanów

Fani dla fanów

Polacy pokochali gry planszowe, a ich rynek kwitnie. Do tego stopnia, że choć dynamicznie przybywa w tej branży przedsiębiorców, na razie nie odczuwają oni silnej konkurencji. Jest też miejsce na nowe biznesowe pomysły.

Już 20 petard znad Wisły

Już 20 petard znad Wisły

Tym razem już 20 firm z Polski trafiło do prestiżowego rankingu „The Financial Times” – FT 1000 obejmującego tysiąc najszybciej rosnących przedsiębiorstw w Europie. Rok temu było ich w tym zestawieniu tylko sześć. Cztery znalazły się w nim po raz kolejny, przy czym jedna awansowała.

Dostawcy adrenaliny

Dostawcy adrenaliny

Przybywa amatorów sportów ekstremalnych. To efekt nasycenia rynku spokojniejszymi rozrywkami, ogólnego wzrostu aktywności rodaków i poszukiwania przez nich adrenaliny. A także – większego dostępu do odpowiednich usług, czasami wycelowanych w całą Unię, i ich coraz lepszej jakości. Bo rekomendacje odgrywają tu ważną rolę.

Jak rośliśmy

Jak rośliśmy

Gdy firma Versum zaoferowała w niedrogim abonamencie oprogramowanie do zarządzania salonami piękności, poszerzyło to grupę użytkowników takich rozwiązań o rzesze małych zakładów. Nie tylko z Polski. Siła spółki tkwi także w edukowaniu rynku, ciągłym ulepszaniu swojego systemu, dobranym zespole i scentralizowanym modelu sprzedaży.

Eryk Rutkowski 28.05.2018
Kolonie dla dorosłych

Kolonie dla dorosłych

Obozy dla dorosłych są popularnym sposobem nie tylko na aktywny wypoczynek, ale też na biznes. Podstawa to zaoferowanie ludziom wyzwań, poczucia sensu w ich pokonywaniu i kolonijnej atmosfery towarzyskiej.

Najpierw będziemy numerem 1

Najpierw będziemy numerem 1

Firma Super Prezenty odnosi sukcesy w branży, która nad Wisłą jest bardzo młoda. Nie dlatego, że pozwolił na to wreszcie rozwój technologii, ale z powodu zmian w mentalności ludzi, z których wielu, zamiast kupować przedmioty, woli dziś kolekcjonować przeżycia. To jednak nie jedyna przyczyna powodzenia.

Elastyczność ponad wszystko

Elastyczność ponad wszystko

Stałe poszerzanie oferty i kompetencji, wybór trafnych kierunków ekspansji oraz, przede wszystkim, inwestowanie we własne rozwiązania technologiczne – to wszystko sprawiło, że firma eSky z Radomia stała się ważnym graczem na światowym rynku OTA.

Luksus współdzielony

Luksus współdzielony

Nie trzeba wydawać kroci, by błysnąć luksusem. Dziś suknię od znanego projektanta, markową torebkę, a nawet obraz modnego artysty można mieć za ułamek ceny. Nie na zawsze i nie na własność, ale jednak. Rozkwitają bowiem u nas ciekawe wypożyczalnie, a wszystko oczywiście ułatwia internet.

Zrób coś dla innych, zrób coś dla siebie

Zrób coś dla innych, zrób coś dla siebie

Odpowiedzialność społeczna biznesu ważna jest dla wielu małych firm, nawet tych mikro. Jest to tym bardziej godne docenienia, że w najmniejszych przedsiębiorstwach trudno o wielkie zyski i wydawałoby się, że liczy się w nich głównie walka o zarobek, a czasem wręcz o przetrwanie.

Marek Szymaniak 26.03.2018
Warszawska zielona rewolucja

Warszawska zielona rewolucja

Wyszukana kuchnia albo dobry fast food, ale zawsze na wskroś etyczne podejście plus dobra lokalizacja – to na razie recepta na sukces wegańskiej restauracji w stolicy. Bo na rynku mamy boom.

Jak przygotować firmę do przekazania sterów kolejnemu pokoleniu

Jak przygotować firmę do przekazania sterów kolejnemu pokoleniu

Przygotowanie procesu sukcesji to nie tylko podział majątku! Aby prawdziwie trwać, niezbędne jest opracowanie modelu biznesowego, który w zmieniającym się świecie będzie wzmacniał potencjał konkurencyjności firmy. To jeden z pierwszych etapów przygotowani

Strategia rodziny biznesowej i firmy rodzinnej

Strategia rodziny biznesowej i firmy rodzinnej

Firma rodzinna jest jak małżonkowie – bierze się ją na dobre i na złe. Funkcjonuje ona w specyficznym modelu relacji wewnętrznych – na płaszczyźnie rodzina-firma oraz, jak każda firma, pod presją sił zewnętrznych. Łączenie tych dwóch porządków w jednej st

Dla psa i kota

Dla psa i kota

Na miłości do domowych zwierzaków zarabiają nie tylko weterynarze czy producenci lepszej karmy. Coraz większa jest różnorodność specjalistycznych usług. A że o uczucia tu chodzi, na rynku wygrywa zwłaszcza ten, kto ma szerszą ofertę w dobrej lokalizacji, ale też zwierzęta kocha, zna się na nich i klienci mogą mu zaufać.

IKEA dla Firm wspiera biznesy

IKEA dla Firm wspiera biznesy

Przestrzeń do pracy ma ogromny wpływ na jakość wykonywanych zadań. Im bardziej odpowiada potrzebom znajdujących się w niej ludzi, tym więcej dobrej energii można z niej czerpać. Korzystać z tej zasady pomaga IKEA dla Firm.

Zarobić na nostalgii

Zarobić na nostalgii

Gdy ktoś słyszy „biznes na starych komputerach”, pierwsze skojarzenie, jakie mu się nasuwa, to recykling zużytego sprzętu. Owszem, tak też można, ale o wiele ciekawsze jest zarabianie na „komputerach z duszą”. Z odległych czasów, gdy nie było internetu i superwydajnych procesorów.

Whisky, brzytwa i pozytywna atmosfera

Whisky, brzytwa i pozytywna atmosfera

Barber shopy powstają ostatnio jak grzyby po deszczu, jednak wiele z nich nie utrzyma się na rynku. Obronną ręką wyjdą te, które potrafią się wyróżnić – zwłaszcza wysoką jakością usług.

Dookoła zadań

Dookoła zadań

Aplikacja firmy TakeTask łączy kilka współczesnych rozwiązań: grywalizację, zarabianie w sieci i crowdsourcing. Wszystko po to, by zaspokajać zapotrzebowanie na precyzyjne dane o sprzedaży czy obsłudze klienta. To swoisty „badawczy Uber”, który z czasem może się przekształcić w coś znacznie większego.

Radosny czas z książką

Radosny czas z książką

20 bibliotek na 20 lat – taki cel realizuje obchodząca jubileusz spółka Provident Polska SA we współpracy z Fundacją Zaczytani.org. Już pierwsze tygodnie akcji pokazały, że przyniesie znacznie więcej niż obietnica zawarta w haśle.

Materiał powstał we współpracy z Provident Polska 15.11.2017
Firma niesiona wolnością

Firma niesiona wolnością

W pełni samodzielny pracownik daje z siebie najwięcej – uważają w Nakatomi, „turkusowej firmie” z całkowicie płaską strukturą zarządzania, która imponująco się rozwija.

Polacy w Kosmosie 4.0

Polacy w Kosmosie 4.0

Oto trzy polskie firmy, które widzą swoją szansę w dwóch najważniejszych trendach rozwoju branży kosmicznej: w misjach badawczych i w tym, że związane z nią nowatorskie technologie rozpowszechniają się w całej gospodarce.

Energetycy szukają startupów

Energetycy szukają startupów

Plan jest taki, że polska gospodarka stanie się innowacyjna w dużej mierze dzięki startupom, a także za sprawą ich współpracy z rodzimymi gigantami. W ten plan włączyły się m.in., jako samodzielni gracze, wielkie krajowe spółki z branży paliwowo-energetycznej.

Folklor z przytupem

Folklor z przytupem

Polscy przedsiębiorcy pokazują, że sztuka ludowa to nie skansen i że w naszym folklorze drzemie różnorodny i inspirujący potencjał, na którym można dobrze zarobić.

Mam kino za rogiem

Mam kino za rogiem

Polacy pokochali chodzenie do kina i wydają w nim coraz więcej pieniędzy. To zachęca, by otworzyć własne kino, zwłaszcza że w tej branży wciąż jest miejsce na nowe przedsięwzięcia. Trzeba jednak wiedzieć, że to biznes kapryśny. Choć także wdzięczny, na przykład w mniejszych miejscowościach.

Marcin Cichoński 17.09.2017
Jak kula śniegowa

Jak kula śniegowa

Pionierskie pomysły i wpływowa społeczność skupiona wokół nieustannie rozwijanej platformy to główne przewagi DDOB nad konkurencją specjalizującą się w marketingu internetowym. – Jesteśmy w stanie zrealizować kompleksowe kampanie i najskuteczniej w kraju dotrzeć do osób w wieku 13–26 lat – przekonuje Bartek Sibiga, założyciel warszawskiego startupu.

Coś ciekawego na ścianę

Coś ciekawego na ścianę

Plakaty, które zdobią polskie domy, stają się coraz ciekawsze, jak choćby te z mapami i planami różnych miejsc. A także bardziej autorskie czy nawet ekologiczne. Ci zaś, którzy je oferują, dość szybko rozwijają dochodowe biznesy i myślą o zagranicznej ekspansji.

Petardy znad Wisły

Petardy znad Wisły

Tylko sześć firm z Polski (ale za to jedna na czołowej, drugiej pozycji) znalazło się w prestiżowym rankingu „The Financial Times” – FT1000. To lista tysiąca najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie.

Od piwa kręci się w głowie

Od piwa kręci się w głowie

Coraz więcej producentów walczy o swoje miejsce na nasyconym już polskim rynku piwa. Nie ma przy tym wojny cenowej, gdyż orężem w tej walce jest jakość. I tu ton nadają mali gracze.

Klasyka mocno zorientowana

Klasyka mocno zorientowana

Nazwa przyciąga, może nawet prowokuje. Zaprasza do świata Taboo – polskiej marki ubrań dla kobiet, która konsekwentnie skupia się na potrzebach specyficznej i trochę zaniedbywanej u nas grupy docelowej.

Karolina Prewęcka 21.05.2017
Albo się uda, albo nie

Albo się uda, albo nie

Robert Gryn najlepiej funkcjonuje w sytuacjach na krawędzi. Nie przeszkodziło mu to zbudować w cztery lata globalnej firmy, której wartość szacowana jest dziś na 0,8–1,4 mld zł.

Zyskowne drugie życie

Zyskowne drugie życie

Powtórne przerabianie odpadów czy wysłużonych rzeczy na wartościowe przedmioty okazuje się w Polsce dobrym interesem, a konkurencji na razie nikt się nie obawia.

Dwa kółka z pomysłem

Dwa kółka z pomysłem

W rowerowym biznesie obowiązuje zasada: wyróżnij się lub zgiń. Konkurencja jest ogromna, ale nawet w takim ścisku da się odnaleźć nisze, które wydobywają firmy z tłumu. Najważniejsze są tu inwencja i bardzo dobra obsługa klienta.

Sztuka sprzedaży sztuki

Sztuka sprzedaży sztuki

Dom Aukcyjny Art in House znalazł sposób na zaistnienie na trudnym polskim rynku sztuki. Traktuje artystów jak partnerów, a nie jak dostarczycieli towaru.