Opinie

Inkluzywność się opłaca [WYWIAD]

Inkluzywność się opłaca [WYWIAD]

Biznes, który zamyka się na różnorodność, będzie miał kłopoty – przekonywali uczestnicy debaty, która odbyła się w trakcie gali Polskich Nagród Różnorodności.

Marcin Dzierżanowski 05.07.2023
Nie bójmy się różnorodności

Nie bójmy się różnorodności

Różnorodność to siła, jednorodność to słabość. Kiedy słyszymy różne głosy, dowiadujemy się więcej o świecie. Kiedy wiemy więcej, możemy go bardziej zmieniać. To wszystko prawda (może dla niektórych truizm), jednak różnorodność cały czas – na poziomie jednostki – jest jedną z najtrudniejszych rzeczy do zaakceptowania.

Pracodawcy muszą doceniać różnorodność [WYWIAD]

Pracodawcy muszą doceniać różnorodność [WYWIAD]

Włączanie i różnorodność to źródło niesamowitych, pozytywnych zmian – mówi Agata Dziuba, Senior HR menedżerka w Amazon.

Rozmawiał: Marcin Dzierżanowski, materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 30.06.2023
Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]

Uniwersum pełne bohaterów [WYWIAD]

Predator Games to międzyszkolne rozgrywki e-sportowe organizowane przez markę Acer. Misją inicjatywy jest stworzenie przestrzeni, w której młodzi pasjonaci gamingu mogą poczuć się jak profesjonalni e-sportowcy. O koncepcie rozmawiamy z Łukaszem Łopuszyńskim, country managerem w Acer Polska.

Śpiewać nie każdy może [FELIETON]

Śpiewać nie każdy może [FELIETON]

Jakiś czas temu współpracowałem z pewną zacną organizacją studencką. Jej przedstawiciel przyszedł do mnie i po kilku konwencjonalnych zdaniach zaproponował mi, żebym go zatrudnił w mojej fundacji.

Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]

Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]

Marzy mi się sytuacja, kiedy nie będę musiał przeszukiwać e-sklepów, tylko zwrócę się do wirtualnego asystenta, powiem mu, czego potrzebuję, a on znajdzie dla mnie najkorzystniejszą ofertę pod względem cenowym oraz jakościowym - mówi Jakub Nadolny, CEO Fast White Cat.

"Kupuj Bitcoiny, nie trać spontaniczności!" Co polscy founderzy powiedzieliby sobie kilkuletnim? :-)

"Kupuj Bitcoiny, nie trać spontaniczności!" Co polscy founderzy powiedzieliby sobie kilkuletnim? :-)

Dzień Dziecka! Na chwilę zapominamy o galopującej niczym koń na biegunach inflacji, excelowe tabelki chowamy razem z potworami do szafy, a biurko w korpo zamieniamy na trzepak. Zapytaliśmy polskich founderów o to, co powiedzieliby sobie kilkuletnim. Tak, wiemy, że za młodu zgredów niby się nie słucha, ale czasem naprawdę warto. Kto nie przeczyta, ten trąba!

Inwestorzy jak wilki [FELIETON]

Inwestorzy jak wilki [FELIETON]

RPP dobrze zrobiła, zostawiając stopy na obecnym poziomie, i nie ugięła się presji mediów. Zastanówcie się, co by się działo z polską gospodarką, gdyby stopy były na poziomie dwa razy wyższym?

Czy w Polsce mamy problem z sukcesją? Wywiad z prof. Adamem Mariańskim

Czy w Polsce mamy problem z sukcesją? Wywiad z prof. Adamem Mariańskim

Większość polskich firm rodzinnych powstała na przełomie lat 80. i 90. Większość z nich wciąż nie rozpoczęła procesu sukcesji. Sukcesja w Polsce najczęściej kojarzy się z przekazaniem władzy i majątku dzieciom, tymczasem budowa firmy wielopokoleniowej to bardziej złożony problem - uważa prof. Adam Mariański, kancelaria Mariański Group.

Polacy pogodzili się z inflacją? "Na pewno klienci zwracają mniejszą uwagę na ruchy cenowe" [WYWIAD]

Polacy pogodzili się z inflacją? "Na pewno klienci zwracają mniejszą uwagę na ruchy cenowe" [WYWIAD]

Sprzedawcy mają spory dylemat. Z jednej strony słyszą racjonalny komunikat, że kupujący nie reagują, więc można podnosić ceny, w końcu klienci i tak się nie odwrócą. A z drugiej współodczuwają jako potencjalni kupujący – "już niedawno podnieśliśmy im ceny o 20 proc., jak możemy znów podnieść o kolejne 20 proc.?" - mówi Cezary Kosiński, CEO Pricely.

Dlaczego zrównoważony rozwój jest tak ważny dla BGK? Wywiad z Radosławem Kwietniem

Dlaczego zrównoważony rozwój jest tak ważny dla BGK? Wywiad z Radosławem Kwietniem

Naszym celem jest dziś wspieranie społeczno-ekonomicznego rozwoju Polski. Działamy transparentnie i przejrzyście, z troską o środowisko. Współpracujemy z wieloma rodzimymi przedsiębiorcami, dzięki czemu oni budują w organizacjach zupełnie nowe kompetencje - przekonuje Radosław Kwiecień, członek zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego.

Firmowe dane są jak ubrania zalegające w szafie? Wywiad z Michałem Zimińskim

Firmowe dane są jak ubrania zalegające w szafie? Wywiad z Michałem Zimińskim

Jak przeprowadzić badanie klienckie? Przede wszystkim powinniśmy zastanowić się, czy takiego badania rzeczywiście potrzebujemy. Zastanowienie się na wczesnym etapie, do czego potrzebne nam są zebrane w ten sposób dane, mocno ułatwi ich późniejszą analizę - przekonuje Michał Zimiński, Revenue Management Expert, Simon-Kucher & Partners.