Opinie

Rafał Zaorski sprzedaje apartament na Złotej 44. Co pokazał eksperyment społeczny?

Rafał Zaorski sprzedaje apartament na Złotej 44. Co pokazał eksperyment społeczny?

Rafał Zaorski "podzielił" luksusową nieruchomość na 20 tys. części, które chce sprzedawać wyłącznie za kryptowaluty. Pomysł nie spodobał się wspólnocie Złotej 44, która uznała, iż ma prawo do przymusowej licytacji apartamentu. "Właściciele najdroższych lokali w Polsce potwierdzili: mieszkanie nie jest prywatną własnością. Mieszkanie prawem!" - napisał na portalu X Jan Oleszczuk-Zygmuntowski, wiceprzewodniczący Polskiej Sieci Ekonomii.

Maciej Kot 12.01.2024
Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

Z nami prowadzenie firmy staje się przyjemniejsze [WYWIAD]

enova365 to system, w którym rzeczy proste robi się prosto, a rzeczy trudne da się zrobić – mówi Robert Czuła, twórca programu ERP wspierającego polskich przedsiębiorców i prezes zarządu spółki Soneta.

Złotowłosa, św. Mikołaj i sporo szampana

Złotowłosa, św. Mikołaj i sporo szampana

To był dziwny rok. Niektóre indeksy rysowały góry i doliny, inne zaliczyły rekordy wszech czasów. Jednak nie możemy mieć recesji w rozkwicie i indeksów na szczycie. Ktoś się tutaj myli. Przekonamy się już na początku 2024 r.

Jak być aniołem

Jak być aniołem

W pojęciu anioł biznesu jest coś nieuprawnionego. Niesprawiedliwego wobec tych biblijnych aniołów, którzy mają strzec i chronić, niezależnie, czy swego anioła potrzebujesz, czy nie.

Grzegorz Sadowski 29.12.2023
Twórcy cux.io: "Work-life balance u nas nie występuje" [WYWIAD]

Twórcy cux.io: "Work-life balance u nas nie występuje" [WYWIAD]

Do życia oraz biznesu podchodzimy jak do gry, w której wbija się kolejne levele – oczywiście każdy kolejny jest coraz trudniejszy. Staramy się jednak tworzyć taką firmę, w której ludzie cieszą się na poniedziałek i mogą w niej rozwijać skrzydła. Ale to nie są relacje, jakie panują wśród członków rodziny – mówią Paulina i Kamil Walkowiakowie, założyciele cux.io.

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

Magdalena Bigaj: "Cyfrowi giganci traktują nas jak biomasę" [WYWIAD]

W nowym roku dajmy sobie trochę luzu i prawa do odpoczynku. Dla naszych mózgów, umęczonych pandemią, wojną i przebodźcowanych mediami społecznościowymi, okaże się to naprawdę zbawienne! – apeluje Magdalena Bigaj, prezeska Instytutu Cyfrowego Obywatelstwa, autorka książki „Wychowanie przy ekranie”.

Różnorodność postrzegamy jako atut [WYWIAD]

Różnorodność postrzegamy jako atut [WYWIAD]

Dzisiejszy biznes, pełen czarnych łabędzi i szarych nosorożców, wymaga od liderek i liderów łączenia bardzo różnych umiejętności. Ta trudna mieszanka często wychodzi lepiej kobietom – mówi Małgorzata Kasperska, wiceprezeska firmy Schneider Electric, odpowiedzialna za Polskę, Czechy, Słowację oraz Ukrainę.

Stoimy przed ogromnym wyzwaniem

Stoimy przed ogromnym wyzwaniem

Najważniejszy jest dalszy rozwój polskich firm, gdyż wreszcie stanęliśmy przed ogromną szansą na wyjście z okresu projektów badawczo-rozwojowych do powszechnej komercjalizacji naszych technologii kosmicznych – mówi Paweł Pacek, dyrektor Biura Rozwoju Technologii w ARP S.A.

Materiał powstał w komercyjnej współpracy z partnerem 01.12.2023
Przewrót czy przegrupowanie [FELIETON]

Przewrót czy przegrupowanie [FELIETON]

37-letni Altman to naprawdę ważna figura w świecie AI. Jego celem, z czym się zresztą specjalnie kryje, jest ukształtowanie nowego porządku świata - pisze nasz redaktor naczelny.

Czy robot stworzy dzieło na miarę Mona Lisy? [WYWIAD]

Czy robot stworzy dzieło na miarę Mona Lisy? [WYWIAD]

Na świecie pojawił się zupełnie nowy nurt – tak jak kiedyś impresjonizm czy ekspresjonizm. Jako zdeklarowana technoentuzjastka nie wykluczam sytuacji, że będziemy poszukiwać twórczości autorstwa konkretnego algorytmu – mówi Agnieszka Piłat, która w Boston Dynamics uczy malarstwa sztuczną inteligencję.

Jak podejść do wdrożenia AI w organizacji? [WYWIAD]

Jak podejść do wdrożenia AI w organizacji? [WYWIAD]

Niedługo nastąpi wysyp jednoosobowych firm, w których założyciel – za pomocą algorytmów – będzie wykonywał zadania wielu działów. Już teraz np. nie potrzebujesz zatrudniać informatyka, by stworzyć stronę internetową. Każda firma, która potrafi analizować dane, może się zmienić – mówią Agnieszka Mikołajczyk z VoiceLabu i Artur Haponik, współzałożyciel Addepto.

Jak zmieniła się pozycja kobiet w IT? "Branża wreszcie otwiera się na kobiety!" [WYWIAD]

Jak zmieniła się pozycja kobiet w IT? "Branża wreszcie otwiera się na kobiety!" [WYWIAD]

Rosnące zapotrzebowanie na specjalistów IT sprawia, że kobiety chętniej i częściej korzystają z opcji kursów, szkoleń czy studiów. Potrzeby kobiet to przede wszystkim edukacja i rozwój! Jeszcze parę lat temu świat, który był głownie zarezerwowany dla mężczyzn powoli otwiera się również na kobiety - przekonuje Monika Dylewska, Project Managerka w Cloudware Polska.

Czy roboty będą nas uczyć empatii [WYWIAD]

Czy roboty będą nas uczyć empatii [WYWIAD]

Oparty na sztucznej inteligencji robot w przyszłości może zostać naszym szefem – mówi dr Konrad Maj, psycholog społeczny, kierownik Centrum HumanTech na Uniwersytecie SWPS.

Marcin Dzierżanowski 30.10.2023
Czas na kolor, czas na kalorie

Czas na kolor, czas na kalorie

W listopadzie postawmy na kolory i zastosujmy je nawet na zegarkach! Jedzmy rozgrzewające dania w kolorowych, emaliowanych naczyniach, odkrywajmy nowe, oryginalne miejsca, np. klubopiekarnię. A skoro o bułeczkach mowa, torba w kształcie rogalika też poprawi humor.

Moc kreatywności [FELIETON]

Moc kreatywności [FELIETON]

Twierdzi, że nie zna się na muzyce. Nie ma żadnych technicznych umiejętności, nie potrafi grać na instrumencie ani obsługiwać konsolety. Jest za to laureatem Nagrody Grammy i tytułu Hit Maker of the Year. Wyprodukował płyty tak różnych artystów jak Beastie Boys, Run-D.M.C., Slayer, Red Hot Chili Peppers, System of a Down, Black Sabbath, Metallica czy Johnny Cash.

Komu opłaca się dziś współpraca z influencerami [WYWIAD]

Komu opłaca się dziś współpraca z influencerami [WYWIAD]

Słowo „influencer”, delikatnie rzecz ujmując, nie kojarzy się dziś najlepiej – coraz częściej drwi się z dokonań internetowych osobistości, rzadziej mówi się o fajnych treściach. Ale nie jest też tak, że influencer marketing przestał się opłacać, wręcz przeciwnie.

Wspierające, ale nie pobłażliwe [WYWIAD]

Wspierające, ale nie pobłażliwe [WYWIAD]

Kobiety liderki mają tendencję do promowania innych, a nie budowania swojego sukcesu kosztem czyjejś pracy – przekonuje Marta Bierca, partnerka w agencji badawczej WiseRabbit i doktor socjologii (Uniwersytet SWPS).

Marcin Dzierżanowski 05.10.2023
Odniosłam sukces, bo nie bałam się kobiecości [WYWIAD]

Odniosłam sukces, bo nie bałam się kobiecości [WYWIAD]

Zapraszam kobiety, żeby uwierzyły we własną sprawczość i miały odwagę realizować własne marzenia i aspiracje – mówi Agnieszka Servaas, współwłaścicielka VIVE Group oraz CEO VIVE Management.

Jak budować inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z Jolantą Bańczerowską

Jak budować inkluzywne miejsce pracy? Wywiad z Jolantą Bańczerowską

Przede wszystkim należy porozmawiać ze swoimi pracownikami, by dowiedzieć się, czego potrzebują. Zarządzający firmami i managerowie nie widzą wszystkiego, na pewne kwestie nie zwracają uwagi. Nowe pokolenie to świetne źródło potrzebnych informacji - przekonuje Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu, Obszar Strategii Personalnej, Żabka Polska.

Sebastian Siemiątkowski: "Stawiamy wszystko na AI" [TYLKO U NAS]

Sebastian Siemiątkowski: "Stawiamy wszystko na AI" [TYLKO U NAS]

Kiedy w USA pojawił się nam konkurent, żaliłem się przyjacielowi. Narzekałem, bo oni również robili świetne rzeczy. Mój przyjaciel powiedział: „Sebastian, zamknij się! To będzie najlepsza rzecz, jaka może przytrafić się Klarnie!”. I miał rację. Mocny konkurent sprawia, że stajesz się lepszy i pomaga skupić się na tym, co naprawdę istotne – mówi Sebastian Siemiątkowski, CEO Klarny.

Przedwyborcze harce [FELIETON]

Przedwyborcze harce [FELIETON]

Nieortodoksyjna (delikatnie mówiąc) polityka monetarna RPP pod kierownictwem Adama Glapińskiego jest dla gospodarki bardzo ryzykowna i grozi utrwaleniem się inflacji. Nic dziwnego, że agencje ratingowe zaczynają nam grozić.