E-commerce

Amazon oferuje 10 dolarów za samodzielne odebranie zamówienia

Amazon oferuje 10 dolarów za samodzielne odebranie zamówienia

Amazon, jeden z największych graczy w handlu elektronicznym na świecie, wprowadza nową strategię, aby ograniczyć koszty dostawy. Zamiast wysyłki na adres domowy, firma oferuje klientom 10 dolarów za odbiór zamówienia w punkcie odbioru.

Igor Blukowski (oprac.) 10.05.2023
Seniorzy kupują coraz więcej w internecie. Raport

Seniorzy kupują coraz więcej w internecie. Raport

Jak wynika z raportu „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu, internet służy seniorom przede wszystkim do obsługi konta bankowego (65%), ale już ponad połowa (51%) robi zakupy on-line. Seniorzy coraz odważniej korzystają z aplikacji mobilnych (85%) oraz dokonują płatności bezgotówkowych.

Klient stawia na prostotę

Klient stawia na prostotę

Idealne płatności… nie powinny być zauważane przez klienta. – Jeśli płatności są barierą, klient po prostu nie wykona transakcji – mówi Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Bez zaufania nie ma sukcesu

Bez zaufania nie ma sukcesu

W branży e-commerce sukces można osiągnąć tylko w jeden sposób – budując zaufanie kupujących – przekonują Aleksandra Borycka i Jakub Stefański z Amazon.pl.

Biznes w parze z marketplacem

Biznes w parze z marketplacem

Właściciel firmy Rainbow Socks wciąż wspomina czasy, gdy szedł na pocztę z workiem paczek, aby wysłać zamówione produkty. Obecnie kolorowe skarpety, z flagowymi sushi socks na czele, sprzedawane są za pośrednictwem firmy Amazon w 80 krajach na całym świecie.

Materiał partnera 28.04.2023
RMA, czyli proces zwrotów i reklamacji, a jakość e-biznesu

RMA, czyli proces zwrotów i reklamacji, a jakość e-biznesu

O sukcesie decydują detale. Wdrożenie platformy sprzedażowej to pierwszy i niezbędny krok do rozpoczęcia sprzedaży w e-commerce, ale też pierwsze schody. Dopiero teraz zaczyna się bowiem prawdziwe wyzwanie. Konsumenci coraz częściej realizują zakupy w sieci, ale też generują więcej zwrotów i reklamacji. Jak podnieść jakość swojego e-biznesu, dbając o proces zwrotów i reklamacji?

ChatGPT-4 w e-commerce. Sztuczna inteligencja zmieni oblicze handlu

ChatGPT-4 w e-commerce. Sztuczna inteligencja zmieni oblicze handlu

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie internetowym jest jednym z najgorętszych trendów. Specjaliści od e-commerce połknęli bakcyla, odkąd ChatGPT został okrzyknięty przełomowym narzędziem zmieniającym zasady tworzenia treści.

Sylwia Koźmińska 07.04.2023
Dlaczego warto sprzedawać na marketplace?

Dlaczego warto sprzedawać na marketplace?

Zanim zaczniesz swój własny biznes w e-commerce pomyśl, co chcesz osiągnąć i jak duże pieniądze możesz włożyć na start. Jeśli nie jesteś CEO sieci Zara, to drugie jest szczególnie ważne jeśli sukces ma być realny.

Dropshipping jako model biznesowy zyskuje na znaczeniu

Dropshipping jako model biznesowy zyskuje na znaczeniu

Dropshipping to coraz popularniejszy model biznesowy. Przyciąga przedsiębiorców z różnych branż, kusząc relatywnie łatwym sposobem na generowanie zysków. Czy to jednak faktycznie działa?

Sylwia Koźmińska 30.03.2023
Blik oficjalnie startuje w Rumunii. Teraz wszystko w rękach Banku Narodowego Rumunii

Blik oficjalnie startuje w Rumunii. Teraz wszystko w rękach Banku Narodowego Rumunii

Blik oficjalnie potwierdził fakt uruchomienia biznesu w Rumunii. Została już zarejestrowana spółka a firma w najbliższych dniach złoży wniosek do Banku Narodowego Rumunii o zatwierdzenie systemu płatności BLIK w lejach rumuńskich (RON). Po uzyskaniu prawnej zgody regulatora i rozpoczęciu działalności operacyjnej, system płatności BLIK będzie rozliczany w tej walucie.

Darmowe szkolenia z e-marketingu. Kilkuset przedsiębiorców skorzysta ze wsparcia

Darmowe szkolenia z e-marketingu. Kilkuset przedsiębiorców skorzysta ze wsparcia

Już w połowie marca rusza kolejna edycja Akademii e-marketingu dla właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw. To cykl darmowych szkoleń z budowania strategii promocji biznesu w internecie. Podczas spotkań ze specjalistami uczestnicy będą mogli zdobyć cenną wiedzę przykładowo z zakresu budowy strony WWW, prowadzenia działań SEO czy wykorzystania skutecznych narzędzi promocyjnych.

Robert Mierwiński (oprac.) 28.02.2023
Koniec z oszustwami w Black Friday? UE ukręci bat na branżę e-commerce

Koniec z oszustwami w Black Friday? UE ukręci bat na branżę e-commerce

Sztuczne obniżki, usuwanie negatywnych komentarzy i publikowanie fałszywych opinii o produktach - już za rok możemy być wolni od tych problemów. UE zapowiada koniec z samowolką branży e-commerce. Taktyki, które w Black Friday zdarzają się nagminnie mają zostać ukrócone przez nową dyrektywę Omnibus.