Amazon oferuje 10 dolarów za samodzielne odebranie zamówienia

amazon
Fot. shutterstock.
Amazon, jeden z największych graczy w handlu elektronicznym na świecie, wprowadza nową strategię, aby ograniczyć koszty dostawy. Zamiast wysyłki na adres domowy, firma oferuje klientom 10 dolarów za odbiór zamówienia w punkcie odbioru.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Oferta skierowana jest do subskrybentów usługi Prime, którzy zdecydują się odebrać zamówienie o wartości 25 dolarów lub wyższej w sklepach Whole Foods, Amazon Fresh lub Kohl's. Taka metoda ma promować opcję odbioru osobistego zamówienia i jak wstępnie wynika z komentarzy klientów cieszy się sporą popularnością.

Miodowe lata. Jak w kilka lat podbić rynek pszczelarski

Amazon wręczy 10 dolarów za samodzielne odebranie paczki

Jak podaje serwis Yahoo Finance, oferta Amazona ma zachęcić klientów do korzystania z punktów odbioru, co pozwoli firmie ominąć koszty dostawy przesyłek. Jak wyjaśnia portal wiadomoscihandlowe.pl to metoda kija i marchewki, ponieważ firma pobiera opłatę w wysokości 1 dolara, jeśli klient zwróci paczkę za pośrednictwem sklepu United Parcel Service, a miejsce odbioru/zwrotu Amazon znajduje się bliżej ich adresu dostawy.

Zwiększenie wykorzystania punktów odbioru może także przyzwyczaić konsumentów do tej formy odbierania zakupów. UPS i FedEx, firmy kurierskie, również zachęcają klientów do korzystania z punktów dostępowych, zwłaszcza na obszarach wiejskich, gdzie dostarczanie przesyłek pod odległe adresy może być nieopłacalne.

Amazon szuka oszczędności

Amazon podjął wiele kroków w celu obniżenia kosztów w całej firmie, po okresie gwałtownego wzrostu. W rezultacie podniósł cenę rocznej subskrypcji Prime o 20 dolarów do 139 dolarów i zwiększył minimalne progi zamówień w ramach bezpłatnej dostawy artykułów spożywczych. Zachęca klientów do dostarczania wszystkich paczek w wyznaczony dzień tygodnia oraz rozszerzył szybszą dostawę paczek tego samego dnia z opłatą za zamówienia poniżej 25 dolarów.

"Opener szuka niewolników". Musisz wpłacić 950 zł kaucji, żeby pracować za darmo

Jak zatrzymać klienta w dobie niższego popytu

Warto zauważyć, że Amazon pracował przez lata, aby nastawić konsumentów, aby oczekiwali szybkich, bezpłatnych dostaw i zwrotów. W obliczu słabnącego popytu ze strony klientów, firma musi zmierzyć się z wyzwaniem zmniejszenia kosztów, a jednocześnie utrzymać lojalność klientów.

Według ekspertów, zmiana strategii Amazona może wpłynąć na cały rynek handlu elektronicznego, ponieważ inne firmy również borykają się z problemem kosztów dostawy. Na przykład, Uber niedawno wprowadził funkcję, która umożliwia klientom odbiór zamówienia z restauracji zamiast dostawy na adres domowy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ