Deli2 zawiesza działalność. Przyczyną brak środków na rozwój platformy

Deli2 zawiesza działalność. Przyczyną brak środków na rozwój platformy
Kończy się kolejny projekt w branży e-commerce. Firma Deli2, internetowa platforma do zamawiania zakupów spożywczych, poinformowała o wstrzymaniu działalności z końcem marca.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

O decyzji poinformowali przedstawiciele firmy Tower Investments, większościowego właściciela Deli2 (zgodnie z raportami, należy do niej prawie 64 proc. udziałów w Deli2).  Zgodnie z komunikatem, projekt został zawieszony z powodu "braku możliwości pozyskania środków na dalszy rozwój platformy sprzedaży internetowej deli2.pl". Zgodnie z deklaracją, nie oznacza to (przynajmniej oficjalnie) końca całej platformy - Tower Investment równolegle pracuje nad "zmianą technologii" oraz poszukuje inwestora strategicznego.

Deli 2. Koniec historii?

Przypomnijmy, w ubiegłym roku ruszyła akcja crowdfundingowa spółki Deli2 na platformie Beesfund. Celem emisji było pozyskanie do 2 mln zł. Emisja nie zakończyła się sukcesem. Zgromadzone środki miały posłużyć firmie w dalszej ekspansji do największych miast w kraju oraz uruchomieniu "zaawansowanych rozwiązań technologicznych". W kampanię osobiście zaangażował się znany restaurator – Adam Gessler. Docelowo spółka planowała dołączyć do grona spółek notowanych na NewConnect. Wśród ok. 35 producentów współpracujących ze spółką znajdowały się takie marki, jak: Paul, Putka, Przyjaciele Kawy czy Chaud Pain.

Zgodnie z oficjalnymi komunikatami przy okazji zbiórki, wycena spółki miała wówczas wynosić około 10 mln złotych. Jej przychody w 2021 roku wynosiły od 10 do 40 tys. złotych miesięcznie - za wyjątkiem listopada i grudnia, kiedy to osiągnęły poziom niemal 100 i 150 tys. złotych. Ostatecznie w całym 2021 roku przychody firmy  przekroczyły 430 tys. złotych. Po odliczeniu kosztów (sprzedaży i zarządu), strata netto przekroczyła 1,8 mln złotych. Spółka w raporcie rocznym za 2021 rok wykazała ujemne kapitały własne.

- Naszym strategicznym założeniem na najbliższe lata jest dotarcie do 10 mln klientów. W tym celu już teraz rozpoczynamy działania mające na celu ułatwienie klientom korzystania naszej oferty. Pracujemy nad wdrożeniem aplikacji mobilnej, rozwijamy też system ERP i system lojalnościowy. Po udanym starcie punktu stacjonarnego w centrum Warszawy, jeszcze w tym roku chcemy otworzyć 2 kolejne lokalizacje w stolicy, a do 2024/ 2025 planujemy wejść do kilku nowych aglomeracjach, m.in. do Wrocławia, Trójmiasta i Katowic. Liczę, że w osiągnięciu tych celów pomoże nam rozpoczynająca się kampania crowdinvestingowa Deli2. Zapisy na akcje potrwają do 27 kwietnia – mówił w marcu 2022 r. Bartosz Kazimierczuk, prezes zarządu Deli2.

Pierwotnie działalność Deli2 finansowana była ze środków własnych Tower Investment oraz z emisji prywatnej akcji. Spółka powstała pod koniec 2020 roku, a w połowie 2021 r. pozyskała milion złotych. Kapitał posłużył spółce w dotarciu z ofertą do Łodzi oraz uruchomieniu opcji wysyłkowej na terenie całego kraju. Dodatkowo na początku 2022 roku Tower dokapitalizował Deli2 kwotą 300 tys. złotych.

W szczytowym momencie marka posiadała 10 000 produktów od ponad 30 marek, pochodzących z różnych zakątków świata – Włoch, Francji, Hiszpanii, czy krajów azjatyckich. 

Koniec kontrowersji wokół Deli2

O Deli2 zrobiło się głośno w 2021 roku, kiedy to ruszyła kampania bilbordowa uderzająca w sieć Lidl. Na plakatach umieszczony był napis: „Jedziesz do Lidla? Szkoda zdrowia #zostanwdomu”. Dodatkowo kampania była nieoznaczona, co wywołało duże kontrowersje. Po kilku dniach autor kampanii został ujawniony, na banerach pojawił się także napis "Sorry Lidl".  Sieć skierowała jednak sprawę do sądu.

Jak wynika ze sprawozdania finansowego Deli2, kampania nie przełożyła się na wzrost przychodów spółki. 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ