E-commerce

GUS: Polacy oszczędzają na zakupach: wzrost cen i spadek sprzedaży

GUS: Polacy oszczędzają na zakupach: wzrost cen i spadek sprzedaży

Główny Urząd Statystyczny (GUS) opublikował nowe dane na temat sprzedaży detalicznej w Polsce, które rzucają światło na zachowanie konsumentów w obliczu szybkiego wzrostu cen. Efekt? Gospodarka się zwija. Światełkiem w tunelu jest fakt, że wyniki są lepsze od prognoz.

Wiktor Cyrny (oprac.) 21.09.2023

Plastic is not fantastic

Plastic is not fantastic

W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy w internecie. Jak wynika z raportu „Green Generation” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, w ten sposób kupuje już w naszym kraju 57 proc. internautów. Dzięki zakupom w sieci nie musimy jeździć, a potem chodzić po centrach handlowych. Oszczędzamy czas i paliwo, a często i pieniądze ze względu na atrakcyjne internetowe ceny.

Marcin Dzierżanowski 30.06.2023
Erli: Mamy coraz większą popularność

Erli: Mamy coraz większą popularność

Erli.pl zarejestrował 2 milionowego klienta na swojej platformie. Wynik ten firma wypracowała w dwa i pół roku od rozpoczęcia działalności.

Nowe technologie w biznesie. Jak AI ułatwia zakupy w sieci?

Nowe technologie w biznesie. Jak AI ułatwia zakupy w sieci?

Programy korzystające ze sztucznej inteligencji (SI, z ang. artificial intelligence, AI) i nauczania maszynowego (z ang. machine learning, ML) coraz częściej są wykorzystywane przez firmy do personalizacji swojej oferty. Czy i jak narzędzia AI mogą ulepszyć proces zakupowy?

Konsument Nowej Generacji 2023

Konsument Nowej Generacji 2023

Polski konsument się zmienia. Jest coraz starszy, coraz bardziej wymagający i coraz sprawniej posługujący się technologiami mobilnymi. Czas na zmiany!

Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem

Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem

Pomimo trudnych warunków gospodarczych i skomplikowanej sytuacji na rynku e-commerce, InPost w I kwartale br. zanotował wzrost liczby przesyłek o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk.

Cezary Szczepański 16.05.2023
Seniorzy kupują coraz więcej w internecie. Raport

Seniorzy kupują coraz więcej w internecie. Raport

Jak wynika z raportu „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu, internet służy seniorom przede wszystkim do obsługi konta bankowego (65%), ale już ponad połowa (51%) robi zakupy on-line. Seniorzy coraz odważniej korzystają z aplikacji mobilnych (85%) oraz dokonują płatności bezgotówkowych.

Szybko i bezpiecznie, także w internecie

Szybko i bezpiecznie, także w internecie

Od niedawna możesz skorzystać z narzędzia, które umożliwia szybkie i bezpieczne dostarczanie przesyłek elektronicznych. Witajcie Q-Doręczenia!

Materiał partnera 28.04.2023
Klient stawia na prostotę

Klient stawia na prostotę

Idealne płatności… nie powinny być zauważane przez klienta. – Jeśli płatności są barierą, klient po prostu nie wykona transakcji – mówi Joanna Erdman, prezes zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa.

Bez zaufania nie ma sukcesu

Bez zaufania nie ma sukcesu

W branży e-commerce sukces można osiągnąć tylko w jeden sposób – budując zaufanie kupujących – przekonują Aleksandra Borycka i Jakub Stefański z Amazon.pl.

Biznes w parze z marketplacem

Biznes w parze z marketplacem

Właściciel firmy Rainbow Socks wciąż wspomina czasy, gdy szedł na pocztę z workiem paczek, aby wysłać zamówione produkty. Obecnie kolorowe skarpety, z flagowymi sushi socks na czele, sprzedawane są za pośrednictwem firmy Amazon w 80 krajach na całym świecie.