E-commerce
Vinted potwierdzi, czy nie kupujesz podróbek: nowe narzędzie w odzieżowej apce
Coraz częściej kupujemy przez aplikacje z używaną odzieżą. Sięgamy tam chętnie po droższe marki, których cena znacznie spada, gdy kupujemy produkty z drugiej ręki. Od teraz zespół ekspertów Vinted zweryfikuje, czy przedmioty wystawione na sprzedaż za ponad 100 euro są oryginalne.
Obraz zakupów online wśród młodych Polaków: już 84 proc. kupuje przez internet raz w miesiącu
W dobie cyfryzacji i mobilności, zakupy online nie tylko stanowią ważny element codziennego życia, ale również odzwierciedlają nasze zachowania konsumenckie. Wyjątkowo interesujące są trendy zakupowe wśród młodych ludzi. Jakie są ich preferencje? Czego szukają w procesie zakupowym? Odpowiedzi na te pytania przynosi najnowszy raport Allegro.
Płatny Instagram i Facebook może "wyczyścić" internet
Instagram i Facebook za 62 zł miesięcznie? Choć bunt użytkowników jest zrozumiały to eksperci wskazują, że taka opcja może wyjść im na dobre. - Niektórzy użytkownicy mogą być skłonni płacić za brak reklam, jeśli oznacza to bardziej spersonalizowane i prywatne doświadczenie korzystania z mediów społecznościowych - mówi Dagmara Plata Alf ekspertka w obszarze marketingu internetowego z ALK.
E-commerce recovery, czyli ponad 200 proc. wyższe przychody w e-sklepie
Prowadzenie e-sklepu w branży fashion to nie tylko duży koszt, ale też wymagająca organizacja. Potrzebny jest zaufany partner technologiczny, od którego zależy, jakie efekty osiągnie dany biznes. Co zrobić, by wyniki były zadowalające? Zadbać o e-commerce recovery!
5 porad, jak wygrać wyścig o klienta
Na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest e-commerce, każdy detal ma znaczenie. Nawet gdy masz najlepsze produkty w najniższych cenach, to jeśli nie zbudujesz szybkiej i skutecznej logistyki, nie osiągniesz sukcesu.
Narzędzia do rozwoju w e-commerce
Na rynku e-commerce widać odbicie. To świetny moment, by sięgnąć po nowe narzędzia i wyprzedzić konkurencję.
GUS: Polacy oszczędzają na zakupach: wzrost cen i spadek sprzedaży
Główny Urząd Statystyczny (GUS) opublikował nowe dane na temat sprzedaży detalicznej w Polsce, które rzucają światło na zachowanie konsumentów w obliczu szybkiego wzrostu cen. Efekt? Gospodarka się zwija. Światełkiem w tunelu jest fakt, że wyniki są lepsze od prognoz.
TikTok w trakcie wizerunkowych kłopotów wkracza na rynek e-commerce
TikTok, popularna aplikacja należąca do chińskiej firmy ByteDance, szykuje się do wielkiego ekonomicznego skoku na rynek e-commerce.
UOKiK rozlicza e-commerce: 100 tys. zł kary za fałszywy licznik czasu i nieuczciwe praktyki
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Tomasz Chróstny, nałożył karę w wysokości ponad 100 tysięcy złotych na spółkę Bak Drop, która (według urzędu) prowadziła nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl.
Allegro wprowadza tańsze przesyłki z... Pocztą Polską. Półkilogramowa paczka za 4 zł
Allegro, jedna z największych platform e-commerce w Polsce, wprowadza nową usługę dostaw – "Allegro Mini Przesyłka". To rozwiązanie pozwoli użytkownikom wysyłać i odbierać niewielkie oraz lekkie przesyłki za znacznie niższą cenę niż tradycyjne dostawy.
Foodcom uruchomił działalność w e-commerce. Do tej pory specjalizował się w handlu hurtowym
Firma handlowa Foodcom kontynuuje swoją ekspansję i uruchamia nową stronę internetową, wprowadzając możliwość zakupu towarów bezpośrednio przez platformę, a także zamrożenia ich cen na okres 3 dni dzięki funkcji rezerwacji.
Koniec ery płatnych lajków. Fałszywe opinie będą kosztować biznesy 50 tys. dol. od sztuki
Federalna Komisja Handlu (FTC) w Stanach Zjednoczonych podejmuje działania mające na celu zwalczanie rozprzestrzeniania się fałszywych opinii w popularnych platformach internetowych, takich jak Google, Amazon czy Tripadvisor. Wprowadzanie konsumentów w błąd poprzez zakłamane recenzje zabija uczciwe biznesy.
Temu - nowy gracz na polskim rynku e-commerce, oferuje gigantyczne obniżki cen i bony zakupowe
Temu, nowa platforma handlowa, wkracza na polski rynek e-commerce, oferując klientom atrakcyjne zniżki, darmową dostawę i kody partnerskie. Choć konkurencja dla Allegro i Aliexpress dopiero się u nas rozkręca to w szybkim tempie zyskuje nowych użytkowników.
Zalando, Media Markt, Sephora, Glovo. Firmy zostaną ukarane za błędne informacje o promocji
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stawia pierwsze zarzuty 4 przedsiębiorcom w związku z błędnym prezentowaniem promocji. To firmy: Zalando, Media Markt, Sephora i Glovo
Allegro idzie za ciosem Netflixa: Koniec ze współdzieleniem kont z usługą Smart!
Darmowe dostawy dla klienta i jego bliskich w ramach jednej subskrypcji Allegro Smart! cieszyły się ogromnym powodzeniem wśród użytkowników polskiego giganta e-commerce. Po siedmiu miesiącach Allegro ogłasza wycofanie możliwości współdzielenia konta Smart!.
Polskie produkty spożywcze hitem sprzedażowym w Chinach
Łącznie 120 tysięcy litrów mleka Łaciate 3,2 proc. sprzedano w ciągu jednego dnia na platformie e-commerce JD.com. Co sprawia, że chiński klient wybiera polskie produkty?
Plastic is not fantastic
W czasie pandemii Polacy pokochali zakupy w internecie. Jak wynika z raportu „Green Generation” opracowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, w ten sposób kupuje już w naszym kraju 57 proc. internautów. Dzięki zakupom w sieci nie musimy jeździć, a potem chodzić po centrach handlowych. Oszczędzamy czas i paliwo, a często i pieniądze ze względu na atrakcyjne internetowe ceny.
Erli: Mamy coraz większą popularność
Erli.pl zarejestrował 2 milionowego klienta na swojej platformie. Wynik ten firma wypracowała w dwa i pół roku od rozpoczęcia działalności.
Nowe technologie w biznesie. Jak AI ułatwia zakupy w sieci?
Programy korzystające ze sztucznej inteligencji (SI, z ang. artificial intelligence, AI) i nauczania maszynowego (z ang. machine learning, ML) coraz częściej są wykorzystywane przez firmy do personalizacji swojej oferty. Czy i jak narzędzia AI mogą ulepszyć proces zakupowy?
Amazon przejmie Ocado? Akcje brytyjskiej spółki skoczyły o 43 proc.
Sprawa przejęcia Ocado przez Amazona jest jeszcze niepewna. Jednak sama informacja o możliwym wykupieniu brytyjskiej spółki oferującej zakupy z dowozem przez amerykańskiego giganta e-commerce wystarczyła, by akcje Ocado poszły w górę o 43 proc.
Klarna wprowadza nieoprocentowane raty dla polskich klientów
Od 20 czerwca polscy konsumenci mogą skorzystać z nowej usługi Klarny – „Zapłać w 3 ratach” i podzielić płatność za zakupy online na trzy nieoprocentowane raty.
E-commerce z lekką zadyszką. Wielki wyścig po klienta
Po pandemicznych rekordach branża e-commerce dostała lekkiej zadyszki. Dlatego dziś wyścig nabiera tempa, ale warunki rajdu są coraz bardziej wymagające.
Ukraińskie Allegro wchodzi do Polski. Rozetka ma plan na podbój e-commerce
Ukraińska platforma e-commerce o nazwie Rozetka rozpoczęła działalność w Polsce.
Alibaba wkracza na europejski rynek - Tmall walczy z Amazonem i innymi platformami
Konkurencja na rynku e-commerce w Europie staje się coraz bardziej zacięta. Chiński gigant Alibaba postanowił rozszerzyć swoje działania na kontynencie i konkurować bezpośrednio z Amazonem oraz innymi platformami, w tym również z Allegro.
Inditex z przytupem na giełdzie. Imponujący wzrost akcji odzieżowego giganta
Akcje Grupy Inditex podskoczyły o niemal dwie trzecie od wrześniowego załamania, kiedy ich minimalna wartość wynosiła 20,53 euro. Co przyczyniło się do wzrostu notowań?
Vinted wygrywa z UOKiK - platforma zapłaci znacznie mniejszą karę
1,12 mln złotych zamiast 4,2 mln złotych zapłaci platforma Vinted za sprawą uchylenia decyzji prezesa UOKiK przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dino wkracza w świat e-commerce? Planuje budowę platformy sprzedażowej online
W ostatnich dniach pojawiły się informacje, że firma rozważa uruchomienie platformy sprzedażowej przez internet, a teraz wiadomo, że Dino poszukuje specjalisty ds. e-commerce, który miałby obsługiwać sklep online.
Wyślij zamówienie natychmiast albo pozwól klientom odejść do konkurencji, czyli po co są integracje
Twoja platforma sprzedażowa nie będzie się rozwijać bez tego kluczowego elementu – poprawnie wykonanej integracji.
Jak zwiększyć sprzedaż na marketplace?
Przygotowaliśmy pięć prostych porad, jak skutecznie poprawić wyniki twojego e-sklepu, który działa na platformie typu marketplace.
Konsument Nowej Generacji 2023
Polski konsument się zmienia. Jest coraz starszy, coraz bardziej wymagający i coraz sprawniej posługujący się technologiami mobilnymi. Czas na zmiany!
UOKiK stawia zarzuty Glovo. "Klienci nie wiedzieli, ile wyniesie opłata za zamówienie"
Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia - uznał UOKiK i postawił zarzuty firmy Glovo. W najgorszym scenariuszu firmie grozi kara w wysokości nawet 10 proc. rocznego obrotu.
Rafał Brzoska: Sami jesteśmy zaskoczeni tak dobrym I kwartałem
Pomimo trudnych warunków gospodarczych i skomplikowanej sytuacji na rynku e-commerce, InPost w I kwartale br. zanotował wzrost liczby przesyłek o 29% r/r, osiągając 1 996 mln zł, skorygowana EBITDA wzrosła o 36% r/r, osiągając wartość 557 mln zł, natomiast wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w pierwszym kwartale o 21% r/r, sięgając 198,7 mln sztuk.
Reklama online – niech cię znajdą!
Jak cię nie zobaczą, to nie kupią. Dlatego budowa rozpoznawalności to absolutna podstawa biznesu w e-commerce. Jak to robić?
BLIK rusza na podbój Europy. Jest oficjalna zgoda słowackiego banku centralnego
Narodowy Bank Słowacji wydał zgodę na przejęcie przez Polski Standard Płatności, operator systemu płatności mobilnych BLIK, firmy Viamo. Transakcja, oprócz pierwszego wejścia na zagraniczny rynek rodzimej technologii, umożliwi także rozliczenia w euro.
Amazon oferuje 10 dolarów za samodzielne odebranie zamówienia
Amazon, jeden z największych graczy w handlu elektronicznym na świecie, wprowadza nową strategię, aby ograniczyć koszty dostawy. Zamiast wysyłki na adres domowy, firma oferuje klientom 10 dolarów za odbiór zamówienia w punkcie odbioru.