"Pakomaty", kolejne wyzwanie rzucone InPostowi. Darmowe przesyłki dla odbiorców

Odbiór przesyłek z Pakomatów ma być darmowy.
Odbiór przesyłek z Pakomatów ma być darmowy. / Fot. shutterstock.
Dramatyczna sytuacja Poczty Polskiej nie pozostaje bez wpływu na sektor prywatny. Włodzimierz Stańczak, znany z założenia firmy kurierskiej Siódemka, powraca na rynek KEP (kurier, ekspres, paczka) z nowatorskim projektem 7box.eu. Rzuca tym samym wyzwanie InPostowi, który jest, co prawda, liderem rynku, ale użytkownicy narzekają na coraz wyższe ceny usług.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Na pojedynek wezwało wielu, ale InPost wciąż wychodzi z tych bitew niepokonany. Paczkomaty znalazły wielu naśladowców. W przestrzeni miejskiej można zauważyć podobne koncepcje do odbioru paczek dla poszczególnych platform e-commerce m.in. DHL, DPD czy chińskiego marketplacu Ali Express. Tropem Rafała Brzoski poszedł też państwowy gigant naftowy, który proponuje rozwiązanie Orlen Paczki. Konkurencja na rynku kurierskim pozwala zachować niższe ceny przesyłek dla konsumentów. Ale chyba nikt nie spodziewał się opcji darmowych przesyłek. A to brzmi niezwykle kusząco. WłodzimierzStańczak, który w 2014 roku sprzedał Siódemkę firmie DPD, teraz chce ponownie wprowadzić innowacje na rynku logistycznym.

Innowacyjna koncepcja Pakomatów

7box.eu, jak tłumaczy Włodzimierz Stańczak, to nowoczesna sieć Pakomatów dostępna dla wszystkich operatorów kurierskich i uczestników rynku, zarówno nadawców, jak i odbiorców towarów. Co istotne, odbiorcy paczek w pakomatach nie będą ponosić żadnych kosztów, co ma przyciągnąć szerokie grono użytkowników. Koszty będą pokrywane przez dostawców i firmy kurierskie - czytamy w serwisie wiadomoscihandlowe.pl.

Plan na szybką ekspansję Pakomatów w Polsce i za granicą

Plany dotyczące rozwoju sieci Pakomatów są ambitne. Pierwsze urządzenia mają pojawić się w największych miastach Polski już w ciągu kilku tygodni, a do końca roku mają być dostępne we wszystkich dużych aglomeracjach. Firma myśli także o ekspansji zagranicznej, co może jeszcze bardziej wzmocnić jej pozycję na rynku.

Stańczak adresuje tu pewien problem, który zauważają użytkownicy obecnych opcji przesyłek. Są one coraz droższe - i oczywiście wynika to m.in. z inflacji czy zwiększonych kosztów pracy. Jednak pewna frustracja wśród klientów jest zauważalna. Szczególnie jeśli chodzi o przesłanie prostej przesyłki takiej jak list - co by nie powiedzieć o Poczcie Polskiej - ta wciąż umożliwia względnie tanią wysyłkę - opartą na koszcie znaczka pocztowego. Tymczasem najtańsza przesyłka InPost oscyluje wokół kwoty około kilkunastu złotych.

5 błędów, przez które inwestorzy tracą pieniądze

"Za darmo to jest bardzo dobra cena!"

Projekt 7box.eu to dzieło samego Stańczaka oraz jego partnerów, w tym ogólnopolskich i lokalnych sieci handlowych. Firma zamierza współpracować z lokalnymi i krajowymi przedsiębiorstwami kurierskimi oraz sklepami internetowymi i tradycyjnymi placówkami. Współpraca z szerokim spektrum partnerów ma zapewnić szeroką dostępność i wygodę dla użytkowników pakomatów. Po ogłoszeniu koncepcji działalności w komentarzach w sieci pojawiły entuzjastyczne wypowiedzi Internautów, jedna z nich brzmi: "Za darmo to jest bardzo dobra cena!". Nie trudno przewidzieć, że bezpłatne przesyłki podobają się ludziom, którzy codziennie dokonują różnych zakupów w sieci. Co ciekawe  nie są bezkrytyczni wobec nowego pomysłu. Stańczkowi dostało się od internautów podkreślających, że "Nazwa Pakomat jest trochę bezczelna!". Chodzi o podobieństwo do nazwy produktu InPostu. 

Karol Bytner: "Moim teatrem jest cała Polska" [WYWIAD]

Rynek KEP w Polsce – ogromny potencjał

Według danych z zeszłego roku, w Polsce nadano ponad miliard przesyłek, co stanowiło ponad 71 proc. wartości rynku pocztowego oraz ponad połowę jego wolumenu. Automaty paczkowe stają się coraz popularniejszym modelem dostawy, a ich największymi operatorami są InPost, Allegro, Orlen, DHL i DPD. Pakomaty to z pewnością ciekawa oferta na konkurencyjnym rynku, która może przyciągnąć zarówno klientów indywidualnych, jak i przedsiębiorstwa.

ZOBACZ RÓWNIEŻ