Księga absolwentów. Jak startupy radzą sobie po latach - część 2

cux.io
cux.io, fot. materiały prasowe
„My Company Polska” – jak zapewne wiecie z poprzednich publikacji – również w tym roku zarekomenduje startup do programu mentoringowego InCredibles Sebastiana Kulczyka. O tym, jakie korzyści daje udział w tej inicjatywie, opowiadają uczestnicy poprzednich edycji.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2023 (94)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Pierwszą część cyklu można przeczytać TUTAJ.

InCredibles jest najszybciej rozwijającym się i najbardziej w Polsce rozbudowanym merytorycznie programem budowy kompetencji dla startupów. To kilka miesięcy bezpłatnego, „szytego na miarę” wsparcia udzielanego przez polskich i zagranicznych mentorów: uznanych founderów, inwestorów, doradców i specjalistów m.in. z zarządzania, sprzedaży i marketingu, strategii, komunikacji, finansowania i HR. Inicjatywa zapoczątkowana przez Sebastiana Kulczyka to nie tylko dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, ale także sprawdzonymi kontaktami. To inspirowanie młodych liderów przedsiębiorczości oraz poszukiwanie odpowiedzialnych founderów, którym nie jest wszystko jedno, jak i z kim robią biznes.

Obecnie trwa już siódma edycja InCredibles. – Przez ostatnie lata scena startupowa w Polsce bardzo dojrzała, a przygotowanie founderów jest na wyższym poziomie. Wielu uczestników poprzednich edycji nadal z ogromnymi sukcesami prowadzi swoje spółki, będąc tym samym wzorem dla kolejnego pokolenia przedsiębiorców – mówi Sebastian Kulczyk.

Kto więc może stanowić wzór dla kolejnego pokolenia przedsiębiorców?

MIM Solutions – rocznik 2022

Świeżo upieczeni absolwenci - spółka brała udział w szóstej edycji programu. MIM Solutions to pierwszy spin-off Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Jego celem jest rozpowszechnienie stosowania AI w świecie rzeczywistym, dlatego startup pomaga organizacjom ustalić, jak mogą ją wykorzystać i wdrożyć do swojej działalności. Rozwiązania firmy znajdują zastosowania m.in. w medtechu, logistyce czy e-commerce.

– Tym, na czym obecnie się skupiamy, jest optymalizacja pracy klinik in vitro. Chcemy zautomatyzować wszystkie procesy zachodzące w tego typu placówkach, staramy się również wesprzeć pracujących w nich lekarzy i specjalistów – tłumaczy Piotr Wygocki, współtwórca MIM Solutions. Problemy związane z płodnością wciąż są niezwykle powszechne – dotykają nawet jedną na sześć par, co daje ok. 15 proc. społeczeństwa. – Niestety ta liczba rośnie o 10  proc. z roku na rok – dodaje Wygocki.

MIM Solutions jest na wczesnym etapie komercjalizacji, firma zwiększa zasięgi na całym świecie. – Chcemy działać globalnie, dlatego jednym z głównych celów w najbliższych miesiącach będzie skalowanie. Obecność w 400 klinikach za dwa lata – to nasz cel – deklarują twórcy startupu.

– Udział w InCredibles był dla nas ogromnym wsparciem. Każda z aktywności, jakie podjęliśmy w ramach programu, w jakiś sposób pcha nas do przodu. Poprawiliśmy networking, co może pomóc w znalezieniu inwestorów, popracowaliśmy nad strategią sprzedażową oraz marketingiem, wspólnie z mentorami rozmawialiśmy również o budowaniu wizerunku organizacji. Dzięki InCredibles umocniliśmy własną pozycję i dotarliśmy do zupełnie nowych ludzi, nawet potencjalnych partnerów. To gigantyczne, cenne wyróżnienie – podsumowuje współtwórca MIM Solutions.

cux.io – rocznik 2021

A więc absolwenci, których media okrzyknęły „najlepszym startupem analitycznym”. Spółka specjalizuje się w wykorzystaniu uczenia maszynowego do analizy predyktywnej. Narzędzie umożliwia ograniczenie przetwarzania ogromnej ilości danych i wskaźników, a skupienie się na wnioskowaniu w kontekście konkretnego celu biznesowego. Mówiąc prościej: rozwiązanie łączy neuromarketing i analizę behawioralną, umożliwiając odnajdywanie źródeł problemów i frustracji użytkowników, a następnie dostosowuje do nich najwłaściwsze rozwiązanie.

Na czym polega największa innowacyjność cux.io? – Nasze algorytmy obserwują to, co robią ludzie na twojej stronie, w jaki sposób wchodzą z nią w interakcję, a następnie sprawdzają, co zabija twoją sprzedaż. Próbujemy przetłumaczyć zachowania użytkowników – gdzie klikają, jakie czynności wykonują podczas przechodzenia przez podstrony – na liczby, dzięki czemu osobom zarządzającym danym e-commerce czy marketplace jest zdecydowanie dużo łatwiej zrozumieć ścieżkę zakupową użytkownika – wyjaśnia Kamil.

Kilka miesięcy temu Paulina znalazła się na okładce naszego magazynu – founderkę wskazaliśmy jako jedną z kobiet, o której będzie głośno w 2023 r. – cux.io szczęśliwie ma za sobą dwa break even, więc na pewno będziemy nadal podnosić sobie poprzeczkę. W najbliższych miesiącach chcemy z jednej strony optymalizować obecne już funkcjonalności, a z drugiej zamierzamy wzmacniać pozycję na innych rynkach oraz z impetem wchodzić na kolejne – mówiła wówczas przedsiębiorczyni. 

ProperGate – rocznik 2019

Absolwenci, którzy cyfryzują branżę budowlaną poprzez rozwój inteligentnego systemu zarządzania dostawami opartego na danych w czasie rzeczywistym.

Jak powstał ProperGate? – W trakcie pracy w dużej w firmie budowlanej, mieliśmy z zespołem za zadanie rozwinąć pewien projekt. Na rynku nie istniały rozwiązania do zarządzania logistyką, które mogłyby być użyte w zbliżającym się projekcie. Na podstawie naszych doświadczeń i obserwacji postanowiliśmy stworzyć odpowiedni system. Wiele rozmów z ekspertami z Kanady i Europy Zachodniej utwierdziło nas w przekonaniu, że jest globalne zapotrzebowanie na taką technologię. No i wsiąknęliśmy w projekt na poważnie – tłumaczy Rafał Grudzień, współzałożyciel startupu. Jak słyszymy od founderów, jeszcze kilka lat temu branża budowalna nie była wystarczająco zdigitalizowana, jednak pandemia koronawirusa, nowe wymogi inwestorów (związane chociażby z raportowaniem ESG) oraz potrzeba szukania oszczędności zmieniają ten stan rzeczy.

- Udział w programie mentoringowym InCredibles wpłynął na rozszerzenie networku absolutnie niezbędnego przy rozwoju startupu. Dał możliwość spotkania ciekawych ludzi i wzięcia udziału w prestiżowych międzynarodowych wydarzeniach, jak warsztaty w Google w Londynie czy konferencja Slush. Od momentu „zostania absolwentem” InCredibles nieustannie rozwijaliśmy produkt, aby był jak najmocniejszym wsparciem codziennej pracy na budowie w zakresie logistyki. To był czas nowych kontraktów i klientów. Zdobywaliśmy wiedzę i doświadczenie umożliwiające budowanie kolejnych modułów i targetowanie nowych grup docelowych – wspomina Robert Grudzień, CSO ProperGate.

Jak się można dostać do programu

Do programu zapraszani są wyłącznie finaliści prestiżowych konkursów organizowanych przez: „Rzeczpospolitą” (Orzeł Innowacji), „My Company Polska” (25 najlepszych polskich startupów), European Tech and Start-up Days i Europejski Kongres Gospodarczy w Katowicach (Start-up Challenge), Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości działający przy Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu (InQUBE), Wschodni Akcelerator Biznesu (MeetUp Day), Łódzki Inkubator Przedsiębiorczości (Mam Pomysł na Startup), Gdański Inkubator Przedsiębiorczości (Starter), Rzeszowską Agencję Rozwoju Regionalnego (Carpathian Startup Fest), Impact oraz Infoshare. Natomiast w ramach Young InCredibles organizacja wspiera dwa partnerskie konkursy dla najmłodszych przedsiębiorców - Econverse oraz TeenCrunch.

W zeszłym roku - ze wskazania „My Company Polska” - do programu trafił startup Digital First AI automatyzujący działania marketingowe na szeroką skalę. Spółka od 2022 r. rośnie o ok. 100 proc. miesiąc do miesiąca. Obecnie są prowadzone prace nad kolejnymi funkcjonalnościami.

My Company Polska wydanie 7/2023 (94)

Więcej możesz przeczytać w 7/2023 (94) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ