Reklama

sztuka

zobacz inne tematy
Biuro zamienione w galerię prac Martyny Ścibior. FinTech Poland i Fundacja Beresteckich łączą biznes ze sztuką

Biuro zamienione w galerię prac Martyny Ścibior. FinTech Poland i Fundacja Beresteckich łączą biznes ze sztuką

W warszawskiej siedzibie FinTech Poland odbyło się niezwykłe wydarzenie kulturalne, które na jeden wieczór odmieniło przestrzeń biurową w tętniący życiem salon artystyczny. Goście mieli okazję podziwiać unikalne prace malarki Martyny Ścibior, tworzone przy użyciu nietypowego medium – resztek lakierów do paznokci. Spotkanie stało się pretekstem do rozmowy o wrażliwości i innowacyjności w świecie finansów i technologii.

Od stycznia nowy plakat w ponad 12 tys. sklepów Żabki - konkurs rozstrzygnięty!

Od stycznia nowy plakat w ponad 12 tys. sklepów Żabki - konkurs rozstrzygnięty!

Już w styczniu 2026 roku w witrynach ponad 12 tys. sklepów Żabka w całej Polsce pojawi się nowy plakat promujący franczyzę, autorstwa laureatki konkursu przeprowadzonego przez sieć. Jury pod przewodnictwem Andrzeja Pągowskiego – ikony polskiego plakatu, autora prac wystawianych na całym świecie – wyłoniło zwycięskie prace spośród blisko 600 zgłoszeń. Tak duże zainteresowanie potwierdza, że połączenie sztuki i przedsiębiorczości mocno inspiruje twórców. Pula nagród w wyniosła ponad 35 tys. złotych.

Teatr komercyjny też ma swoją misję. Wywiad z Anną Gornostaj

Teatr komercyjny też ma swoją misję. Wywiad z Anną Gornostaj

Po 1989 r. polski teatr odwrócił się od dużej części społeczeństwa plecami. Dzięki prywatnym scenom wielu widzów po latach znowu zaczęło oglądać spektakle – mówi Anna Gornostaj, aktorka, współzałożycielka i dyrektor artystyczna Teatru Capitol.

Sztuka mnożenia piękna. My Company Design z Januszem Bieleckim

Sztuka mnożenia piękna. My Company Design z Januszem Bieleckim

Janusz Bielecki to seryjny przedsiębiorca, a także pianista, kompozytor i mecenas sztuki wspierający utalentowanych artystów. Ale przede wszystkim self-made man, który swoje imperium zbudował od podstaw. W naszym cyklu My Company Design odwiedzamy dworek w Bilczycach.

Artystki biznesu – 15 kobiet biznesu dla kultury

Artystki biznesu – 15 kobiet biznesu dla kultury

Działają na rynku kultury i sztuki, a jednocześnie zarabiają pieniądze. Ale prowadząc biznes w innych dziedzinach, angażują się w mecenat artystyczny. Przedstawiamy 15 kobiet biznesu, które działają na rzecz kultury.

Jak się lepi sukces. Ceramika to nasze dobro narodowe

Jak się lepi sukces. Ceramika to nasze dobro narodowe

Niech was nie zmyli jej delikatność. Polska ceramika jest naszym wartym setki milionów euro „soft power”. W zeszłym roku wartość eksportu wyrobów ceramicznych do krajów Unii Europejskiej wyniosła aż 174 mln euro. Skąd ten sukces?

Pająk zamiast żyrandola. Czy etnodizajn wchodzi na salony?

Pająk zamiast żyrandola. Czy etnodizajn wchodzi na salony?

Etnodizajn przestał być niszowy. Wkroczył do salonów wnętrz, modnych sklepów online i mediów społecznościowych. To, co było dziedzictwem domów naszych dziadków, stało się źródłem nowego rozdziału w polskiej gospodarce kreatywnej. Sprawdzamy, jak zarabia się na sztuce ludowej.

Czas na drugą karierę

Czas na drugą karierę

Jesteś po czterdziestce i masz wrażenie, że twoja dotychczasowa kariera zawodowa doszła do ściany? Na współczesnym rynku pracy to zupełnie normalne. Czas na drugą karierę!

„Polish prince”,  czyli książę dizajnu

„Polish prince”, czyli książę dizajnu

Artysta, przedsiębiorca, nagradzany architekt, dizajner, rzeźbiarz, malarz, kreator, projektant wnętrz i mebli, restaurator, twórca wystaw m.in. Muzeum Powstania Warszawskiego czy Polinu. Mirosław Nizio, czyli człowiek renesansu 2.0.

Budujemy katedrę. My Company Design w siedzibie Kruka

Budujemy katedrę. My Company Design w siedzibie Kruka

Program ART Partner umożliwia firmom wypożyczanie dzieł sztuki do biur. – Budujemy największą niepubliczną instytucję kultury w Polsce. To nie jest estetyczna fanaberia, tylko realny wpływ na wizerunek i wyniki firm – mówi Piotr Krupa.

Muzaic - od smyczków do algorytmów

Muzaic - od smyczków do algorytmów

W startupie Muzaic Wojtek Hazanowicz połączył swoje dwie pasje – muzyczną i informatyczną. Jego narzędzie do komponowania muzyki użytkowej w ciągu kilku miesięcy stworzyło więcej utworów niż cały polski przemysł muzyczny w historii.

O czym marzy marzec

O czym marzy marzec

W marcu marzymy już o słońcu. Po pierwsze – kupujemy garnitur, po drugie – śpiwór na biwak, po trzecie – kolorowy totem do wnętrza (zaklinamy wiosnę), po czwarte – wprowadzamy się w wakacyjny nastrój włoską kuchnią w dizajnerskiej restauracji.

Sztuka inwestowania. Jak inwestować w sztukę

Sztuka inwestowania. Jak inwestować w sztukę

Kupować obrazy klasyków czy studentów Akademii Sztuk Pięknych? Kolekcjonować czy inwestować? Jak zacząć i z czym się liczyć? Naszymi przewodnikami po sztuce inwestowania w sztukę są Piotr Bazylko – jeden z najważniejszych polskich kolekcjonerów segmentu ultracontemporary, i Anna Theiss – jedna z najbardziej znanych art advisorek.

Polska aplikacja DailyArt zwyciężyła w konkursie App Store Awards

Polska aplikacja DailyArt zwyciężyła w konkursie App Store Awards

DailyArt została nagrodzona w konkursie App Store Awards organizowanego przez firmę Apple, w kategorii „Wpływ na kulturę”. Aplikacja, która ożywia historię sztuki, została wybrana z grona 12 finalistów, wyłonionych z 1,8 miliona aplikacji dostępnych w serwisie App Store.

Sierpniowe odkrycia. Nasze propozycje zakupowe

Sierpniowe odkrycia. Nasze propozycje zakupowe

W tym miesiącu będzie egzotycznie – najmodniejsze spodnie pochodzą z Bermudów, a niezbędny kapelusz z Ekwadoru albo, jak kto woli, z Panamy. Do tego polecamy świetną restaurację brazylijską i niezwykłe naczynia polskiej marki Révolte.

Pikoteka sięga po 2,5 mln zł na rozwój galerii sztuki XXI w. "Lubimy inwestować w to, co namacalne"

Pikoteka sięga po 2,5 mln zł na rozwój galerii sztuki XXI w. "Lubimy inwestować w to, co namacalne"

O rynku sztuki ostatnio zrobiło się głośno w związku z rosnącą popularnością niewymienialnych tokenów (NFT), działających na zasadzie unikalnych certyfikatów własności. Dla wielu miłośników sztuki jednak problem stanowi to, że dzieła te... nie mają postaci fizycznej. Pikoteka umożliwia zainwestowanie w namacalne obrazy czy reprinty i to bez konieczności wybierania się do galerii sztuki.

Jak blefować o sztuce nowoczesnej

Jak blefować o sztuce nowoczesnej

W tym odcinku „Jak blefować doskonale…” bierzemy na warsztat historię sztuki. A konkretnie ostatnie półtora wieku jej burzliwego rozwoju, czyli sztukę nowoczesną.

Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów

Zarobić na sztuce. Miliony dla sprytnych kolekcjonerów

Padł kolejny rekord – obraz Jana Matejki sprzedano za prawie 7 mln zł. I choć polski rynek aukcyjny przeżywa najlepszy okres w historii, specjaliści ostrzegają: inwestycje w sztukę są dla nielicznych. Żeby na nich naprawdę zarobić, trzeba mieć ogromną wiedzę, bardzo dużo czasu i nie mniej pieniędzy.

Reklama