Od stycznia nowy plakat w ponad 12 tys. sklepów Żabki - konkurs rozstrzygnięty!
Konkurs na plakat #DobrzeMieć Żabkę!, promujący franczyzę opartą na sprawdzonym modelu biznesowym Żabki, był skierowany do szerokiego grona twórców – grafików, ilustratorów, studentów kierunków artystycznych oraz wszystkich osób zajmujących się projektowaniem graficznym, zarówno profesjonalistów, jak i pasjonatów designu.
Świeże ujęcie franczyzy
I miejsce w konkursie i nagrodę w wysokości 15 000 zł zdobyła Magdalena Marchwicka. To właśnie jej praca pojawi się już w styczniu w witrynach sklepów Żabka. Zwycięski plakat zwrócił uwagę jury świeżym ujęciem franczyzy oraz dynamiczną kompozycją. Praca w czytelny sposób oddaje ideę współpracy — bohaterowie przybijają „piątki”, niosąc zielone elementy Żabki, niczym fundamenty własnego biznesu.
II miejsce zajął Szymon Szymankiewicz, którego projekt wyróżnia się nowoczesnym podejściem do grafiki i spójną, minimalistyczną formą. III miejsce przypadło Beacie Pasierbek – jej propozycję jury doceniło za estetykę i prosty, a jednocześnie emocjonalny przekaz.
– Konkurs #DobrzeMieć Żabkę! pokazuje, jak twórczo i angażująco można opowiadać o przedsiębiorczości. Otrzymaliśmy prace, które zachwycają kreatywnością, odwagą i wyczuciem estetyki. Cieszy nas, że tak wielu twórców podjęło wyzwanie, a ich spojrzenie wnosi nową energię do opowieści o prowadzeniu własnego biznesu pod zielonym szyldem – mówi Marta Partyka, Dyrektor Rozwoju Franczyzy, Żabka Polska.
Prace zaskoczyły nawet jurorów
Jurorzy zgodnie podkreślili, że poziom prac z pierwszej edycji konkursu okazał się wyjątkowo wysoki. Zgłoszenia reprezentowały szeroki wachlarz stylów. Uczestnicy celnie uchwycili sedno wyzwania i opowiedzieli o franczyzie Żabki w nowoczesnym oraz sugestywnym języku graficznym.
– Wybrane w konkursie prace są świetnym świadectwem tego, że w Polsce design reprezentuje wysoki poziom. Ich autorzy łączą atrakcyjną formę graficzną z dobrym zrozumieniem odbiorcy i zasad prowadzenia biznesu – a ta kombinacja ma dziś kluczowe znaczenie – mówi Andrzej Pągowski, przewodniczący jury I edycji konkursu na plakat #DobrzeMieć Żabkę!
Zgłoszenia oceniano pod kątem pomysłu, siły przekazu i spójności z tematem. Liczyło się to, czy projekt potrafi w klarowny sposób opowiedzieć o przedsiębiorczości i współpracy z Żabką oraz
przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jury brało pod uwagę zarówno jakość wykonania, jak i odwagę interpretacji. Wyróżnione prace pokazały, że o franczyzie można mówić nieszablonowo — poprzez metaforę, humor lub symbol.
Finałowa gala pierwszej edycji konkursu odbyła się 25 listopada w siedzibie firmy Żabka Polska w Poznaniu. W wydarzeniu wzięli udział autorzy prac, jurorzy konkursu, franczyzobiorcy oraz przedstawiciele świata sztuki i branży kreatywnej. Gościem specjalnym gali była Katarzyna Dowbor, która przeprowadziła rozmowy ze zwycięzcami oraz jurorami konkursu.