marketing

zobacz inne tematy
Jak przygotować się do gorącego okresu sprzedażowego 2020?

Jak przygotować się do gorącego okresu sprzedażowego 2020?

Wielkimi krokami zbliża się gorący okres sprzedażowy. Już niedługo Black Friday, Cyber Monday, Mikołajki, Święta czy Sylwester. Według badań przeprowadzonych przez Deloitte aż 3 na 4 Polaków deklaruje chęć zrobienia zakupów w sam Black Friday (w tym roku wypada 27 listopada). Jest to jeden z najwyższych wyników w Europie.

O serca i portfele pokolenia Z. Jak dotrzeć do nowych klientów?

O serca i portfele pokolenia Z. Jak dotrzeć do nowych klientów?

Pokolenie Z to osoby urodzone w latach 1995 - 2015, które z każdym rokiem stają się coraz bardziej znaczącą grupą konsumencką. Kim właściwie jest to pokolenie i co ich motywuje do zakupów? Jakie mają oczekiwania wobec marek, jakimi kanałami do nich docierać, by zdobyć ich lojalność?

Platforma Prowly sprzedana. Co planuje nowy właściciel?

Platforma Prowly sprzedana. Co planuje nowy właściciel?

Polska firma technologiczna Prowly, rozwijająca platformę SaaS do zarządzania komunikacją PR, została przejęta przez SEMrush, jednego z dostawców narzędzi SaaS dla online marketingu. Nowy właściciel nabył 100 proc. udziałów w Prowly od założycieli oraz inwestorów: funduszy IQ Partners i Internet Ventures (MCI Capital) oraz agencji marketingowej Bluerank.

Firmy w czasie kwarantanny wstrzymały działania marketingowe

Firmy w czasie kwarantanny wstrzymały działania marketingowe

Pandemia koronawirusa stała się powodem spadku obrotów wielu firm. Również branża marketingowa intensywnie odczuła skutki aktualnego kryzysu. Szczególnie trudne okazały się podejmowane pod wpływem chwili rezygnacje firm ze współpracy z agencjami marketingowymi, motywowane strachem i chęcią szybkiej optymalizacji kosztów.

Marketing w dobie pandemii

Marketing w dobie pandemii

Pandemia Covid-19 trwale odmieniła oblicze biznesu, rewidując dotychczasowe modele działalności, w tym w zakresie sprzedaży, marketingu i PR. Epidemia to ogromne wyzwanie dla całej gospodarki, jednak to sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest najbardziej narażony na konsekwencje obecnego kryzysu.

Wiesław Gałązka: W Polsce nie istnieje ruch konsumencki. Poza tym jesteśmy w apogeum buractwa

Wiesław Gałązka: W Polsce nie istnieje ruch konsumencki. Poza tym jesteśmy w apogeum buractwa

- Wolne media, które powstały po 89. roku wypuściły gołąbka wolności z kieszeni, w której trzymały i trzymają zasmarkane chusteczki. Politycy w ostatnich trzydziestu latach zaniechali budowy społeczeństwa obywatelskiego, czego efekt dostrzegamy współcześnie bardzo wyraźnie – mówi Wiesław Gałązka z Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, ekspert ds. komunikacji i wizerunku.

Marketing w czasie rzeczywistym. Tak się buduje markę godną zaufania

Marketing w czasie rzeczywistym. Tak się buduje markę godną zaufania

Mówienie o produktach, które na co dzień dominują w naszej narracji biznesowej, zeszło na drugi plan. Teraz najważniejsze jest, żeby być solidarnym, żeby być z klientami, żeby realizować to, czego oni od nas chcą i potrzebują w tym trudnym okresie. Tak się buduje markę godną zaufania – mówili uczestnicy debaty „My Company Polska”.

Caritas Polska we współpracy z Generali przekazuje respiratory dla polskich szpitali

Caritas Polska we współpracy z Generali przekazuje respiratory dla polskich szpitali

Caritas Polska dostarczył pierwsze ze 100 respiratorów zamówionych w kwietniu w ramach akcji #WdzięczniMedykom. Zakup 48 urządzeń ratujących zdrowie i życie pacjentów cierpiących wskutek zakażenia koronawirusem był możliwy dzięki wsparciu firmy Generali Polska. Respiratory pozyskane przez Caritas Polska dzięki wsparciu tego darczyńcy zostały przekazane już do szpitali w Poznaniu i Ełku.

Polskie firmy nie wiedzą, jak prowadzić CSR

Polskie firmy nie wiedzą, jak prowadzić CSR

Polskie firmy z sektora MŚP, które chcą angażować się w działania CSR, z jednej strony obawiają się barier, z drugiej widzą wymierne korzyści z ich realizacji. Podium trudności, jakie napotykają, tworzą brak wiedzy (71 proc.), środków finansowych (69 proc.) i czasu (50 proc.).

Szlachetna Paczka przedstawia Raport o Biedzie

Szlachetna Paczka przedstawia Raport o Biedzie

„Bardziej niż głodu boję się zimna”. Te słowa zostały wypowiedziane w Polsce, w roku 2019. Usłyszeli je wolontariusze Szlachetnej Paczki, którzy co roku docierają do tysięcy ludzi z takimi historiami. 27 listopada ukazał się Raport o Biedzie – unikatowa publikacja zbierająca dane i historie obrazujące to, jak dziś wygląda ubóstwo w Polsce.

3 kroki do skutecznej kreacji newslettera

3 kroki do skutecznej kreacji newslettera

Email marketing jest dla większości branż świetnym narzędziem do zwiększania przychodów i budowania świadomości marki wśród lojalnych i zaangażowanych odbiorców. Skuteczny newsletter to coś, co niejednokrotnie spędza marketerom sen z powiek. Jaki on właściwie jest? Jakie ma cechy i o czym należy pamiętać, aby newsletter był skuteczny? O tym dowiesz się z mojego artykułu.

Doznania sensoryczne podnoszą sprzedaż stacjonarną o 10 procent

Doznania sensoryczne podnoszą sprzedaż stacjonarną o 10 procent

Badanie firmy Mood Media dowodzi, że marketing sensoryczny ma korzystny wpływ na emocje, funkcje poznawcze i zachowania kupujących w punktach stacjonarnych. Kontrolowany eksperyment dowiódł, iż w przypadku zastosowania marketingu sensorycznego, kupujący spędzali w sklepach ok. sześć minut dłużej, a ogólna sprzedaż wzrosła o 10 procent.

Czy warto inwestować w email marketing?

Czy warto inwestować w email marketing?

W dobie licznych kanałów komunikacji w Internecie na pewno nie raz zastanawiałeś/aś się, który z nich przyniesie Ci pożądany efekt w pozyskaniu nowych klientów i budowaniu relacji z odbiorcami. Wydawać by się mogło, że to social media i coraz to nowsze ap

Logo widoczne z kosmosu?

Logo widoczne z kosmosu?

W obecnych czasach coraz trudniej dotrzeć z własnym komunikatem lub reklamą do potencjalnych klientów. Nawet najbardziej oryginalne pomysły mogą być niezauważone w gąszczu szumu medialnego lub szybko zostać skopiowane, stając się wtórnymi i nudnymi. Jedna

Przed nami kolejna odsłona IAB HowTo: win SEARCH in 2019

Przed nami kolejna odsłona IAB HowTo: win SEARCH in 2019

Jak skutecznie łączyć płatną reklamę w wyszukiwarce z działaniami SEO i content marketingiem? Jak przygotowywać kampanie Google Ads w dobie Voice Search? Jak wykorzystać narzędzia monitoringu internetu do wsparcia działań SEO oraz jak sprawdzić, czego nap

Nowe możliwości dla branży retail

Nowe możliwości dla branży retail

W jaki sposób wykorzystać kanał online do generowania wizyt w sklepie offline? Jak dzięki technologii i danym zdobyć przewagę konkurencyjną w branży retail? Jak na bazie zachowań konsumenckich tworzyć skuteczną segmentację klientów w branży FMCG? Na te i

Prelegenci Interact i Forum IAB poszukiwani

Prelegenci Interact i Forum IAB poszukiwani

4–6 czerwca w Warszawie odbędą się dwie ważne dla branży konferencje marketingowe: Interact oraz Forum IAB 2019, obie skupione wokół wzrostu rynku digital i współczesnego biznesu. Ich organizator, IAB Polska, zaprasza do zgłaszania propozycji swoich wystą

IAB HowTo: Unlock The Power of Video Marketing

IAB HowTo: Unlock The Power of Video Marketing

Jakie formaty wideo są najpopularniejsze? Jak i kiedy są oglądane? Jak telewizja odnajduje się w rzeczywistości cyfrowej? Co sprawia że firmy już teraz przeznaczają ok. 15 proc. budżetów reklamowych online na wideo? Na te i inne pytania odpowiedzą prelege

IAB Mixx Awards & Conference już 28 listopada

IAB Mixx Awards & Conference już 28 listopada

Jak pokazać to, czego nie widać? Czy warto być kontrowersyjnym? Jak zaangażować pokolenie Y? To tylko wybrane wątki kampanii marketingowych, które podbiły tegoroczny rynek reklamy, nie tylko digitalowej. Te najbardziej inspirujące poznamy już 28 listopada

Forum Marketingu Zintegrowanego

Forum Marketingu Zintegrowanego

7 i 8 listopada w warszawskim Pałacu Kultury i Nauki odbędzie się 10. Forum Marketingu Zintegrowanego organizowane przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB.

Kolejny rozdział Białej Księgi opublikowany

Kolejny rozdział Białej Księgi opublikowany

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML przekazały do publikacji kolejny rozdział Białej Księgi: Przetarg na Full Service, zawierający dobre praktyki i najlepsze standardy dla tego obsza

O e-commerce na konferencji IAB HowTo

O e-commerce na konferencji IAB HowTo

Jak wystartować z nowym produktem na Allegro i odnieść sukces? Jak robić e-commerce bez sklepu internetowego? Na te i inne pytania odpowiedzą prelegenci konferencji organizowanej w ramach cyklu IAB HowTo: grow your e-commerce efficiently. Facts vs. myths.

Ruszyły zgłoszenia do Young Creatives Eurobest 2018

Ruszyły zgłoszenia do Young Creatives Eurobest 2018

Na początku września wystartowały zapisy do tegorocznej edycji konkursu Young Creatives Eurobest. Jak co roku na zainteresowanych czekają dwie kategorie skierowane do młodych pracowników branży komunikacji marketingowej. Swój udział można zgłaszać do 2 pa

IAB HowTo: Do Content Marketing Like a King 2

IAB HowTo: Do Content Marketing Like a King 2

Jakie słowa działają w marketingu treści? Jak optymalizować kampanie? Jakie formy komunikacji najskuteczniej trafiają do pokolenia Z? Jakie historie powinny opowiadać marki? Na te i inne pytania odpowiedzą prelegenci konferencji organizowanej w ramach cyk

DIMAQ Day podczas Forum IAB

DIMAQ Day podczas Forum IAB

Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media – to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day. Wydarz